witajcie Ludzie Cienia !! jest sprawa . motor pali idealnie, jedzie i ciagnie pierwsza klasa ale po kilku km, tak jakby odłaczał sie jeden gar i za chwile drugi i gasnie, po kilku minutach odpala i jedzie. i tak non stop. przy czym dzieje sie tak tylko w ciagu dnia , noca jedzie bez problemów. usterki nabyłem na trasie w Chorwacji i gasł jechał gasł jechał dopóki nie nastał wieczór, jak sie zorientowałem to jechałem cała noc od Liubliajny w Słoweni do wrocławia i szedł pieknie , a potem kiedy nastał dzien problemy znowu sie pojawiły i od wrocławia do poznania jechałem 6 godzin :( to co zauwazyłem, ze jak mi gasnie motor to nie ma iskry a jak ostygnie to sie pojawia. dlaczego ? znalałzem jedna (byc moze) przyczyne : na zwoju kabli przed akumulatorem stopiła mi sie jedna złaczka ( z trzema kablami ) ... jesli macie jakis pomysł albo moze podobny przypadek przezyliscie to prosze o odpowiedz .
druga sprawa : opadła mi wskazówka predkosciomierza. nie wiem dlaczego. jakies rady ?
pozdrawiam serdecznie !
Odpowiedz do tematu
: jak ciepły to gasnie
:
Wymień przewody wysokiego napięcia i świece, a może też fajki. Jeśli chcesz najpierw sprawdzać, to poszukaj w dziale technicznym, chłopaki już kilka razy opisali, jak sprawdzić fajki i przewody. Może za dnia się bardziej rozgrzewa i coś przestaje kontaktować?
Odpadła czy opadła? Jak odpadła, to musiała być słabo zamocowana, jak opadła i nie działa to pewnie linka prędkościomierza do wymiany - albo ukręciła się końcówka wchodząca w zegar, albo końcówka wchodząca w koło. W ostateczności padł speedometr w kole . Naprawa - zazwyczaj - prosta - ściągasz przednie koło, rozkręcasz oś i tam przy ślimaku prędkościomierza jest metalowy pierścień z dwoma "skrzydełkami". Te "skrzydełka trzeba z powrotem zgiąć, żeby dobrze zahaczały o ślimak. Potem skręcasz wszystko do kupy
Odpadła czy opadła? Jak odpadła, to musiała być słabo zamocowana, jak opadła i nie działa to pewnie linka prędkościomierza do wymiany - albo ukręciła się końcówka wchodząca w zegar, albo końcówka wchodząca w koło. W ostateczności padł speedometr w kole . Naprawa - zazwyczaj - prosta - ściągasz przednie koło, rozkręcasz oś i tam przy ślimaku prędkościomierza jest metalowy pierścień z dwoma "skrzydełkami". Te "skrzydełka trzeba z powrotem zgiąć, żeby dobrze zahaczały o ślimak. Potem skręcasz wszystko do kupy
:
dzieki , sprawdze :) zanim mi ta wskazówka OPADLA to zaczeło cos mi w przednim kole stukac , tak jakby kulka od łozyska zamknieta w puszce, no i po krótkim czasie wskazówka opadła, wiec to kurcze chyba nie linka co ?
:
Ciężko powiedzieć... Jak rozbierzesz, to zobaczysz
Tak jak napisał Mateusz: odkręć ośkę, zdejmij przednie koło i sprawdź tę końcówkę linki. Najczęściej to ona się ukręca, choć odgłosy mogą być różne.
Tak jak napisał Mateusz: odkręć ośkę, zdejmij przednie koło i sprawdź tę końcówkę linki. Najczęściej to ona się ukręca, choć odgłosy mogą być różne.
:
witajcie Ludzie Cienia:) sprawę opadniętej wskazówki zrobiłem , nakładka na ślimak (taka z wypustkami) mi sie pokruszyła zamówiłem nowa i jest ok .
ALE cały czas mi gaśnie jak się rozgrzeje, potem odpocznie 10 min i znowu śmiga, pali pięknie. stoi teraz moja kochana w warsztacie i mechanik tam kombinuje. przy mnie sprawdzał moduły i cewki i stwierdził ze ok . dziś do niego dzwoniłem i jest przekonany że to impulsator. jako ze nie znam sie - pytam was. czy uszkodzony impulsator może powodować brak iskry po rozgrzaniu moto? a potem ta iskraznowu sie pojawia jak moto ostygnie. sugerowałem mu wymiane przewodów wysokiego napięcia ale jakos zbagatelizował te sprawę. pozdrawiam serdecznie!!
ALE cały czas mi gaśnie jak się rozgrzeje, potem odpocznie 10 min i znowu śmiga, pali pięknie. stoi teraz moja kochana w warsztacie i mechanik tam kombinuje. przy mnie sprawdzał moduły i cewki i stwierdził ze ok . dziś do niego dzwoniłem i jest przekonany że to impulsator. jako ze nie znam sie - pytam was. czy uszkodzony impulsator może powodować brak iskry po rozgrzaniu moto? a potem ta iskraznowu sie pojawia jak moto ostygnie. sugerowałem mu wymiane przewodów wysokiego napięcia ale jakos zbagatelizował te sprawę. pozdrawiam serdecznie!!
:
Nieeee, to raczej nie impulsator.... od temperatury raczej nie gubił by iskry.... Świece są tutaj głównym podejrzanym
:
kurcze tylko że, ja zmieniałem świece o ciepłocie 6 i 7 i moto zachowywało sie tak samo ...czy impulsator to inaczej przerywacz prądu ?w sensie że przerywacz był w starszych maszynach a potem zastąpiono go impulsatorem ?
: sukces!!!!
Panowie i drogie Panie !!! wymiana impulsatora spowodowała ze moja Piekna chodzi jak igła !!! :):) dziekuje wszystkim którzy w różnych postach doradzali i wspierali!!! do zobaczenia na trasie !!!!! :):)
:
Odpowiedz do tematu
mechanik u którego zostawiłem motor mi załatwił :):) a skąd on to załatwił to pojęcia nie mam:) ale działa !!! :)