/
|
Sprzęgło = problem |
Autor |
Wiadomość |
skipolo
Motocykl: GL 1500 CF '00, VFR800X '12
Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 774 Skąd: Gdzieś w świecie :)
|
Wysłany: 2009-04-28, 19:26 Sprzęgło = problem
|
|
|
Witam, ostatnio sprzęgło zaczęło mi się ślizgać. Regulowałem już na manetce oraz pod pokrywą, ale to nie pomaga, więc wniosek, jeden do roboty. I tu moje pytanie czy wiecie dokładnie co w tym modelu pada najszybciej(tarcze, przekładki, sprężyny) czy trzeba zrobić wszystko? Bo póki co nie rozbierałem a chciałbym zamówić części. A propos zamawiania, gdzie mogę dostać dobrej jakości te części w przystępnej cenie. Sklep z wysyłką oczywiście może być, albo coś w okolicach krakowa.
Pozdrawiam i dzięki za info |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9503 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2009-04-28, 22:58
|
|
|
Ja w VT 700 też miałem problem ze sprzęgłem, ślizgało się, wymieniłem tarczki cierne i metalowe przekładki, sprężyn nie ruszałem, to wystarczyło, przestało się ślizgać.
Konstrukcja sprzęgła w VT700 i VT1100 jest identyczna. Ja zakładałem tarczki i przekładki Lucasa. Kupowałem w Intermotors. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
skipolo
Motocykl: GL 1500 CF '00, VFR800X '12
Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 774 Skąd: Gdzieś w świecie :)
|
Wysłany: 2009-05-09, 12:32
|
|
|
Na dzień dzisiejszy zamówione Uszczelka, Tarcze i Przekładki w motototo za 450zł z przesyłką, sprężyny zamówione w Hondzie w Krakowie, koszt 17 zł sztuka.
Czekam, aż to wszystko przyjdzie i w przyszły weekend rozbiórka. |
|
|
|
|
skipolo
Motocykl: GL 1500 CF '00, VFR800X '12
Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 774 Skąd: Gdzieś w świecie :)
|
Wysłany: 2009-05-18, 20:02
|
|
|
Mam pytanie, ile trzeba "moczyć" tarcze i przekładki w oleju przed założeniem ich do moto? Ja w jednym z artykułów wyczytałem, że 5 do 10 minut, wydaje mi się to trochę mało.
Niestety nie znalazłem nigdzie informacji z jakim momentem dokręcić sprężyny, czy wie ktoś jak mocno je dokręcić? Moment to 12 Nm(znalazłem), może to ktoś zweryfikować tą wartość? |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9503 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2009-05-18, 21:06
|
|
|
Przekładek, to nie trzeba moczyć w oleju wcale. A z tego co pamiętam, to na opakowaniu tarcz Lucasa było napisane, żeby je moczyć przez noc, tj. około 12 godzin. Co do dokręcania śrub sprężyn, to sprawdzę. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Lbzdz
zasadniczo - Kicia
Motocykl: CB600F4 Hornet
Wiek: 44 Dołączył: 24 Cze 2007 Posty: 813 Skąd: Bukowiec (Łódź)
|
Wysłany: 2009-05-19, 15:40
|
|
|
Już zamówiłeś ale powiem ci co o tym myślę bo sam wymieniam sprzęgło.
Zamówiłem komplet sprzęgła wzomcnionego kevlarowego EBC SRC kit - koszt 258 zł (tarcze + sprężyny) - u oficjalnego importera/przedstawiciela EBC.
Standardowe tarcze EBC to 210 zł + 58 sprężyny - TRW/Lucas jeszcze więcej chyba.
Myślę że w katalogu EBC znalazłbyś dla siebie też porządne sprzęgło za zdecydowanie mniejszą kasę niż u dealera i przy wyborze kitu SRC miałbyś lepsze sprzęgło za 40% mniejszą cenę.
Co do przekładek - niech ktoś mnie oświeci - czy warto to zmieniać, bo nie jestm sobie w stanie uzmysłowić jak stalowa przekładka może się zużyć w kontakcie z korkową tarczą w dodatku w kąpieli olejowej. Niechciałbym się unieruchomić na tydzień jak rozkręcę sprzęgło, bo nie przewidziałem że zakup przekładek jest konieczny. |
_________________ Live FREE or DIE !!!
www.horseteam.info |
Ostatnio zmieniony przez Lbzdz 2009-05-19, 15:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9503 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2009-05-19, 15:44
|
|
|
Kicia, do jego moto idzie trochę więcej tarczek i przekładek, dlatego jest drożej. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Lbzdz
zasadniczo - Kicia
Motocykl: CB600F4 Hornet
Wiek: 44 Dołączył: 24 Cze 2007 Posty: 813 Skąd: Bukowiec (Łódź)
|
Wysłany: 2009-05-19, 15:50
|
|
|
nieprzesadzajmy - tarcze EBC do VT1100 - 245 zł a przekładki kolejne tyle stąd komplet 450 zł + sprężyny - jest ich pewnie ze 6 to kolejna 100 zł.
Zatem rzeczywiście stosunkowo nie drogo - powiedz mi Todek jak to jest z przekładkami - potrzeba zmieniać czy nie?
Poza tym EBC nie przewiduje jednak aby można było VT1100 "używać ostro, jeździć na jednym kole lub palić gumę" - zatem zestawu SRC nie oferują... |
_________________ Live FREE or DIE !!!
www.horseteam.info |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9503 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2009-05-19, 17:00
|
|
|
Co do przekładek to powiem tak, jeżeli nie są poprzepalane, zasiniałe, i ich grubość mieści się w tolerancji, to w zasadzie nie ma potrzeby zmieniać. Ja w swojej VT700 wymieniłem komplet, tarczki i przekładki, natomiast nie wymieniałem sprężyn, nie widziałem takiej potrzeby. W każdym razie po wymianie tarczek i przekładek mój problem został usunięty, sprzęgło przestało się ślizgać, i moto jeździło, że hej.
Ja z komplet przekładek i tarczek Lucasa zapłaciłem w Intermotors około 180 zeta ( po znajomości z 38% rabatem), w skład kompletu wchodziło 6 tarczek i 5 przekładek. Do VT1100 idzie 9 tarczek i 8 przekładek. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
skipolo
Motocykl: GL 1500 CF '00, VFR800X '12
Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 774 Skąd: Gdzieś w świecie :)
|
Wysłany: 2009-05-19, 18:24
|
|
|
Aby wszystko było jasne, przedstawiam kosztorys:
1 Uszczelka pokrywy sprzęgła
21.7
2 Komplet metalowych tarcz sprzęgła MES333-8 Lucas (sztuk 8)
181.52
3 Komplet tarcz sprzęgłowych EBC CK1176 Honda VF 1000 (sztuk 9)
248.62
4 RABAT
-22.84
5 Sprężyny (zakupione w Motofun Kraków, orginał 17zł szt)
17 x 5 = 85 zł + 15zł przesyłka = 100zł
Razem 550 zł za wszystko.
Powiem szczerze, że ja gdybym jeszcze raz zamawiał to bym zamówił jeszcze te tarczki metalowe(pierwszą i ostatnią), bo rozbieram to teraz i następnym razem nie wiem kiedy. Koszt tych następnych dwóch przy całej naprawie niewielki.
Dzisiaj wszystko skompletowałem, jutro rano tarcze idą do oleju na "kilka godzin"(tak pisze na opakowaniu) i po południu rozbiórka i składanie. Ile wam zajął cały proces? |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9503 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2009-05-19, 19:29
|
|
|
Dla mnie 15 min. Uszczelki pod pokrywa sprzęgła nie wymieniałem, szkoda roboty, położyłem tylko na nią cieniutka warstwę dobrego silikonu. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
skipolo
Motocykl: GL 1500 CF '00, VFR800X '12
Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 774 Skąd: Gdzieś w świecie :)
|
Wysłany: 2009-05-24, 19:53
|
|
|
Tak więc remont sprzęgła został przeprowadzony w czwartek. Tutaj parę moich spostrzeżeń:
- opłaca się wymienić przekładki, ja dwie miałem już trochę przypalone.
- nie do końca mi się zgadza to co wyczytałem w książce, z tym co było w rzeczywistości.
Na schematach są narysowane 3 rodzaj tarcz: A, B i C.(Haynes str. 97) Jak rozebrałem sprzęgło w rzeczywistości tak było, krańcowe tarcze były inne i jednocześnie najbardziej zużyte.
W zestawie który kupiłem wszystkie tarcze były dokładnie takie same. Tak więc tutaj pytanie jak to w końcu jest?
Uszczelka oczywiście wymieniona, stara była już twarda i nie nadawała się do niczego.
Robota zajęła 3 godziny, z czego ze 30 minut to była debata na temat tych tarcz.
Do dzisiaj zrobione zostało ze 400 mil i wszystkie objawy zniknęły, żadnego ślizgania, dużo ładniejsza, dokładniejsza i cichsza praca skrzyni.
Jakby ktoś potrzebował pomocy w wymianie, a serwis jak wiadomo drogi to piszcie. |
|
|
|
|
skipolo
Motocykl: GL 1500 CF '00, VFR800X '12
Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 774 Skąd: Gdzieś w świecie :)
|
Wysłany: 2009-05-25, 19:45
|
|
|
Czy może ktoś, kto robił sprzęgło w swoim powiedzieć jakie miał tarcze? Ja w moich EBC miałem 9 identycznych tarcz, w książce jest napisane 7 identycznych, 2 zewnętrzne inne.
Czy po prostu producent to jakoś "dopracował", czy co?? |
|
|
|
|
Lbzdz
zasadniczo - Kicia
Motocykl: CB600F4 Hornet
Wiek: 44 Dołączył: 24 Cze 2007 Posty: 813 Skąd: Bukowiec (Łódź)
|
Wysłany: 2009-05-25, 20:53
|
|
|
jedno pytanie:
Czym ścisnąłeś sprzęgło aby je rozebrać ? |
_________________ Live FREE or DIE !!!
www.horseteam.info |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9503 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2009-05-25, 21:23
|
|
|
Kicia, a co Ty chcesz ściskać i po co? Po prostu luzujesz po kolei, albo na krzyż te pięć śrub co ściskają sprężyn, a potem je wykręcasz, i masz rozebrane sprzęgło . A przy składaniu na odwrót, dociągasz te śruby od sprężyn, i sprzęgło złożone.
A co rożnych rodzai tarczek, to nie wiem, w VT700 był tylko jeden rodzaj (6szt.) |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|