/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprzęgło = problem
Autor Wiadomość
skipolo 


Motocykl: GL 1500 CF '00, VFR800X '12
Wiek: 36
Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 774
Skąd: Gdzieś w świecie :)
Wysłany: 2009-04-28, 19:26   Sprzęgło = problem

Witam, ostatnio sprzęgło zaczęło mi się ślizgać. Regulowałem już na manetce oraz pod pokrywą, ale to nie pomaga, więc wniosek, jeden do roboty. I tu moje pytanie czy wiecie dokładnie co w tym modelu pada najszybciej(tarcze, przekładki, sprężyny) czy trzeba zrobić wszystko? Bo póki co nie rozbierałem a chciałbym zamówić części. A propos zamawiania, gdzie mogę dostać dobrej jakości te części w przystępnej cenie. Sklep z wysyłką oczywiście może być, albo coś w okolicach krakowa.

Pozdrawiam i dzięki za info
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9503
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2009-04-28, 22:58   

Ja w VT 700 też miałem problem ze sprzęgłem, ślizgało się, wymieniłem tarczki cierne i metalowe przekładki, sprężyn nie ruszałem, to wystarczyło, przestało się ślizgać. :lol:

Konstrukcja sprzęgła w VT700 i VT1100 jest identyczna. Ja zakładałem tarczki i przekładki Lucasa. Kupowałem w Intermotors. :chytrusek:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
skipolo 


Motocykl: GL 1500 CF '00, VFR800X '12
Wiek: 36
Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 774
Skąd: Gdzieś w świecie :)
Wysłany: 2009-05-09, 12:32   

Na dzień dzisiejszy zamówione Uszczelka, Tarcze i Przekładki w motototo za 450zł z przesyłką, sprężyny zamówione w Hondzie w Krakowie, koszt 17 zł sztuka.

Czekam, aż to wszystko przyjdzie i w przyszły weekend rozbiórka.
 
 
skipolo 


Motocykl: GL 1500 CF '00, VFR800X '12
Wiek: 36
Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 774
Skąd: Gdzieś w świecie :)
Wysłany: 2009-05-18, 20:02   

Mam pytanie, ile trzeba "moczyć" tarcze i przekładki w oleju przed założeniem ich do moto? Ja w jednym z artykułów wyczytałem, że 5 do 10 minut, wydaje mi się to trochę mało.

Niestety nie znalazłem nigdzie informacji z jakim momentem dokręcić sprężyny, czy wie ktoś jak mocno je dokręcić? Moment to 12 Nm(znalazłem), może to ktoś zweryfikować tą wartość?
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9503
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2009-05-18, 21:06   

Przekładek, to nie trzeba moczyć w oleju wcale. :mrgreen: :mrgreen: A z tego co pamiętam, to na opakowaniu tarcz Lucasa było napisane, żeby je moczyć przez noc, tj. około 12 godzin. :chytrusek: Co do dokręcania śrub sprężyn, to sprawdzę. :lol:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Lbzdz 
zasadniczo - Kicia


Motocykl: CB600F4 Hornet
Wiek: 44
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 813
Skąd: Bukowiec (Łódź)
Wysłany: 2009-05-19, 15:40   

Już zamówiłeś ale powiem ci co o tym myślę bo sam wymieniam sprzęgło.

Zamówiłem komplet sprzęgła wzomcnionego kevlarowego EBC SRC kit - koszt 258 zł (tarcze + sprężyny) - u oficjalnego importera/przedstawiciela EBC.



Standardowe tarcze EBC to 210 zł + 58 sprężyny - TRW/Lucas jeszcze więcej chyba.



Myślę że w katalogu EBC znalazłbyś dla siebie też porządne sprzęgło za zdecydowanie mniejszą kasę niż u dealera i przy wyborze kitu SRC miałbyś lepsze sprzęgło za 40% mniejszą cenę.



Co do przekładek - niech ktoś mnie oświeci - czy warto to zmieniać, bo nie jestm sobie w stanie uzmysłowić jak stalowa przekładka może się zużyć w kontakcie z korkową tarczą w dodatku w kąpieli olejowej. Niechciałbym się unieruchomić na tydzień jak rozkręcę sprzęgło, bo nie przewidziałem że zakup przekładek jest konieczny.
_________________
Live FREE or DIE !!!



www.horseteam.info
Ostatnio zmieniony przez Lbzdz 2009-05-19, 15:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9503
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2009-05-19, 15:44   

Kicia, do jego moto idzie trochę więcej tarczek i przekładek, dlatego jest drożej. :lol: :lol: :lol:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Lbzdz 
zasadniczo - Kicia


Motocykl: CB600F4 Hornet
Wiek: 44
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 813
Skąd: Bukowiec (Łódź)
Wysłany: 2009-05-19, 15:50   

nieprzesadzajmy - tarcze EBC do VT1100 - 245 zł a przekładki kolejne tyle stąd komplet 450 zł + sprężyny - jest ich pewnie ze 6 to kolejna 100 zł.



Zatem rzeczywiście stosunkowo nie drogo - powiedz mi Todek jak to jest z przekładkami - potrzeba zmieniać czy nie?



Poza tym EBC nie przewiduje jednak aby można było VT1100 "używać ostro, jeździć na jednym kole lub palić gumę" - zatem zestawu SRC nie oferują... :-(
_________________
Live FREE or DIE !!!



www.horseteam.info
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9503
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2009-05-19, 17:00   

Co do przekładek to powiem tak, jeżeli nie są poprzepalane, zasiniałe, i ich grubość mieści się w tolerancji, to w zasadzie nie ma potrzeby zmieniać. :lol: Ja w swojej VT700 wymieniłem komplet, tarczki i przekładki, natomiast nie wymieniałem sprężyn, nie widziałem takiej potrzeby. :chytrusek: :chytrusek: W każdym razie po wymianie tarczek i przekładek mój problem został usunięty, sprzęgło przestało się ślizgać, i moto jeździło, że hej. :lol: :lol: :lol:

Ja z komplet przekładek i tarczek Lucasa zapłaciłem w Intermotors około 180 zeta ( po znajomości z 38% rabatem), w skład kompletu wchodziło 6 tarczek i 5 przekładek. Do VT1100 idzie 9 tarczek i 8 przekładek. :lol:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
skipolo 


Motocykl: GL 1500 CF '00, VFR800X '12
Wiek: 36
Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 774
Skąd: Gdzieś w świecie :)
Wysłany: 2009-05-19, 18:24   

Aby wszystko było jasne, przedstawiam kosztorys:

1 Uszczelka pokrywy sprzęgła

21.7

2 Komplet metalowych tarcz sprzęgła MES333-8 Lucas (sztuk 8)

181.52

3 Komplet tarcz sprzęgłowych EBC CK1176 Honda VF 1000 (sztuk 9)

248.62

4 RABAT

-22.84

5 Sprężyny (zakupione w Motofun Kraków, orginał 17zł szt)

17 x 5 = 85 zł + 15zł przesyłka = 100zł

Razem 550 zł za wszystko.

Powiem szczerze, że ja gdybym jeszcze raz zamawiał to bym zamówił jeszcze te tarczki metalowe(pierwszą i ostatnią), bo rozbieram to teraz i następnym razem nie wiem kiedy. Koszt tych następnych dwóch przy całej naprawie niewielki.

Dzisiaj wszystko skompletowałem, jutro rano tarcze idą do oleju na "kilka godzin"(tak pisze na opakowaniu) i po południu rozbiórka i składanie. Ile wam zajął cały proces?
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9503
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2009-05-19, 19:29   

Dla mnie 15 min. :lol: :chytrusek: Uszczelki pod pokrywa sprzęgła nie wymieniałem, szkoda roboty, położyłem tylko na nią cieniutka warstwę dobrego silikonu. :lol: :lol:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
skipolo 


Motocykl: GL 1500 CF '00, VFR800X '12
Wiek: 36
Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 774
Skąd: Gdzieś w świecie :)
Wysłany: 2009-05-24, 19:53   

Tak więc remont sprzęgła został przeprowadzony w czwartek. Tutaj parę moich spostrzeżeń:

- opłaca się wymienić przekładki, ja dwie miałem już trochę przypalone.

- nie do końca mi się zgadza to co wyczytałem w książce, z tym co było w rzeczywistości.

Na schematach są narysowane 3 rodzaj tarcz: A, B i C.(Haynes str. 97) Jak rozebrałem sprzęgło w rzeczywistości tak było, krańcowe tarcze były inne i jednocześnie najbardziej zużyte.

W zestawie który kupiłem wszystkie tarcze były dokładnie takie same. Tak więc tutaj pytanie jak to w końcu jest?

Uszczelka oczywiście wymieniona, stara była już twarda i nie nadawała się do niczego.

Robota zajęła 3 godziny, z czego ze 30 minut to była debata na temat tych tarcz.

Do dzisiaj zrobione zostało ze 400 mil i wszystkie objawy zniknęły, żadnego ślizgania, dużo ładniejsza, dokładniejsza i cichsza praca skrzyni.

Jakby ktoś potrzebował pomocy w wymianie, a serwis jak wiadomo drogi to piszcie.
 
 
skipolo 


Motocykl: GL 1500 CF '00, VFR800X '12
Wiek: 36
Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 774
Skąd: Gdzieś w świecie :)
Wysłany: 2009-05-25, 19:45   

Czy może ktoś, kto robił sprzęgło w swoim powiedzieć jakie miał tarcze? Ja w moich EBC miałem 9 identycznych tarcz, w książce jest napisane 7 identycznych, 2 zewnętrzne inne.

Czy po prostu producent to jakoś "dopracował", czy co??
 
 
Lbzdz 
zasadniczo - Kicia


Motocykl: CB600F4 Hornet
Wiek: 44
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 813
Skąd: Bukowiec (Łódź)
Wysłany: 2009-05-25, 20:53   

jedno pytanie:

Czym ścisnąłeś sprzęgło aby je rozebrać ?
_________________
Live FREE or DIE !!!



www.horseteam.info
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9503
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2009-05-25, 21:23   

Kicia, a co Ty chcesz ściskać i po co? :?: Po prostu luzujesz po kolei, albo na krzyż te pięć śrub co ściskają sprężyn, a potem je wykręcasz, i masz rozebrane sprzęgło :lol: . :chytrusek: A przy składaniu na odwrót, dociągasz te śruby od sprężyn, i sprzęgło złożone. :chytrusek:





A co rożnych rodzai tarczek, to nie wiem, w VT700 był tylko jeden rodzaj (6szt.) :lol: :lol:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM