zapinanie 1 biegu....
Odpowiedz do tematu

tobi
[Usunięty]
: zapinanie 1 biegu....
Witam. U was tez tak koledzy zgrzytnie podczas wrzucania 1 biegu??? mowie o VT 750 C 84" przy 1000obr wchodzi nawet nawet gladko... wyzej to juz zgrzytnie... sprzeglo mam odpowietrzone, caly uklad szczelny, zmieniony olej na 10W40... podobno ze ten typ tak ma... i ze zawwsze tak jest i nie grozne... podpowiedzcie cos:)

:
Nie ma się czym przejmować, ten silnik "żyje własnym życiem" :lol:

:
Tka ma być, i już. :lol: :lol: Mam już drugą Hondzię, i..... jest tak samo przy wrzucaniu 1. :-D

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Na starcie polecam dwukrotne użycie sprzęgła powinno troszkę pomóc :mrgreen:

:
Można ew. jeszcze trochę przepchnąć moto, w momencie wrzucania 1-nki. :) Po prostu delikatnie się odpychasz nogą, tak żeby moto się bardzo powoli toczyło, w tym momencie wbijasz 1. :-D

:
W mojej C2 też jedynka wchodzi ze szłyszalnym stukiem. Potem jest już OK - słyszałem że tak ma byc i juz.

:
Biegi wrzucaj zdecydowanie. Skrzynia jest niesynchronizowana, pełnego wysprzęglenia na mokrym sprzęgle nigdy nie ma.

Postaw maszynę na cegłach tak aby koło tylne było w górze, odpal, wciśnij sprzęgło i wrzuć jedynkę - zobaczysz że nawet be puszczenia sprzęgła tylne koło będzie się kręcić.

Live FREE or DIE !!!



www.horseteam.info
tobi
[Usunięty]
:
Dziekuje wam za wypowiedzi:) to moja pierwsza shadow wiec pytania ciagle sie pojawiaja:) i problem z głowy pozdrawiam

:
mało tego- każdy motor z mokrym sprzęgłem tak ma

ja sobie ze zgrzytem radzę tak, że zanim wyjadę z garażu i odpalę silnik zapinam 1 i na sprzęgle przepchnę kawałeczek aż opór puści- tak się rozklejają tarczki po postoju

potem na odpalonym zanim wbiję 1 to potrzymam sprzęgło ze 3-4 sekundy żeby dać czas na rozdzielenie tarczek i jest cichutko

tobi
[Usunięty]
:
dobry patent:) sprobuje:)

:
Rozklejanie sprzęgła to rozkejanie... Z reguły nie ma prawa się skleić przy codziennej ekspolatacji, no chyba że używamy motocykla raz na kilka tygodni.



Aby rozkleić sprzęgło, wystarczy odpalić na luzie, wcisnąć sprzęgło i dodać gwałtownie gazu - powinno puścić...

Live FREE or DIE !!!



www.horseteam.info
: stuki przy zmianie biegów
Witam wszystkich forumowiczów :)

Jestem nowym użytkownikiem forum, a także świeżym właścicielem hondy shadow spirit VT750 z 2007 r.

Z tego co jest opisywane w podobnych do tego wątkach widzę, iż problem w większości dotyczy "stuknięcia" 1 -go biegu. Mnie niepokoi to, że taki "stuk" występuje praktycznie przy każdym przełożeniu (a najbardziej nasilony jest przy zmianie z 1 na 2), znajomy mówi, że to normalne przy napędzie kardanem i z czasem powinno to się wyciszyć, jednak ciężko jest mi się do tego przyzwyczaić i ciągle mam wrażenie, że jest coś nie tak. Bardzo proszę o podpowiedź... może rzeczywiście jestem przewrażliwiony albo można coś poprawić? na coś zwrócić uwagę?

p.s

biegi staram się zmieniać szybko, kombinowałem już na różne sposoby ze zmianą biegów aby zminimalizować te stuki ale efekt cały czas ten sam.

Z góry dzięki za wszystkie odp.

Pozdrawiam

: Re: stuki przy zmianie biegów
adapio napisał/a:
Witam wszystkich forumowiczów :)

Jestem nowym użytkownikiem forum, a także świeżym właścicielem hondy shadow spirit VT750 z 2007 r.

Z tego co jest opisywane w podobnych do tego wątkach widzę, iż problem w większości dotyczy "stuknięcia" 1 -go biegu. Mnie niepokoi to, że taki "stuk" występuje praktycznie przy każdym przełożeniu (a najbardziej nasilony jest przy zmianie z 1 na 2), znajomy mówi, że to normalne przy napędzie kardanem i z czasem powinno to się wyciszyć, jednak ciężko jest mi się do tego przyzwyczaić i ciągle mam wrażenie, że jest coś nie tak. Bardzo proszę o podpowiedź... może rzeczywiście jestem przewrażliwiony albo można coś poprawić? na coś zwrócić uwagę?

p.s

biegi staram się zmieniać szybko, kombinowałem już na różne sposoby ze zmianą biegów aby zminimalizować te stuki ale efekt cały czas ten sam.

Z góry dzięki za wszystkie odp.

Pozdrawiam




Generalna zasada - jeśli słyszysz skrzynię podczas zmiany biegów, to znaczy, że źle zmieniasz biegi. Na początek proponuję przeczytać http://shadow.org.pl -> Na drodze -> Przegazówka. Znajdziesz tam podstawy teoretyczne. A to, że jest wał to żadne wytłumaczenie, chociaż odrobina prawdy w tym jest - moto z wałem wymaga przy tym więcej precyzji. Ja też mam motocykl z kardanem i wiem doskonale, że bezszelestna zmiana biegów jest jak najbardziej możliwa ;-)

:
Dzięki za poradę, mam nadzieję, iż rzeczywiście problem leży tylko po mojej stronie :)... będę próbował dalej, szukając perfekcji w zmianie przełożeń :)

Pzdr

:
adapio napisał/a:
Dzięki za poradę, mam nadzieję, iż rzeczywiście problem leży tylko po mojej stronie :)... będę próbował dalej, szukając perfekcji w zmianie przełożeń :)

Pzdr




No to mam jeszcze jedną, ciekawą myślę, radę, by 1-ka wchodziła lepiej. Wskazówka ta ma zastosowanie tylko wtedy, jeśli moto odpalasz zimne, czyli np. stało przez kilka dni lub tygodni - im dłużej, tym ta rada jest "skuteczniejsza". A mianowicie. Po uruchomieniu moto po okresie postoju, po tym jak dasz mu odrobinę popracować by się choć trochę rozgrzało, wciskasz kilka razy klamkę sprzęgła, przytrzymując ją przy tym wciśniętą za każdym razem na ok. 1-2 sekundy. Trochę lepszy efekt uzyskuje się jeszcze gdy podczas wciśniętej klamki sprzęgła, przegazujesz delikatnie. Dlaczego? Otóż przy dłuższym postoju tarcze sprzęgłowe mają tendencję do "sklejania się" - im dłużej moto stoi, tym mocniej się "skleją". Przeprowadzenie "procedurki" jak opisałem powyżej sprawia, że pierwsze wbicie 1-ki jest cichutkie i nie powoduje szarpnięcia. I nie jest to tylko teoria - robię tak już dość długo, a eksperymentalnie wrzuciłem kilka razy 1-kę bez uprzedniego, kilkukrotnego wciskania sprzęgła - różnica jest odczuwalna ;-)

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group