Odpowiedz do tematu
:
Może po prostu dokonał żywota?
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
:
12V to zasilanie cewki, powinno sie podłączyć od drugiej strony czyli od modułu.
klapy4 napisał/a: |
Instrukcja jak podłączyć obrotomierz
No to ja już nie wiem czemu u mnie to nie działa. Przecież tak samo właśnie do tego kabla przy prawej cewce się wpinam i nic 🤷♂️ |
12V to zasilanie cewki, powinno sie podłączyć od drugiej strony czyli od modułu.
:
Co masz na myśli mówiąc od strony modułu? Ten sam kabel tylko przy module?
AMarek napisał/a: | ||
12V to zasilanie cewki, powinno sie podłączyć od drugiej strony czyli od modułu. |
Co masz na myśli mówiąc od strony modułu? Ten sam kabel tylko przy module?
:
Cewki mają po 2 odprowadzenia na niskim napięciu, do jednego podłączone jest zasilanie 12V a do drugiego podłączony jest moduł zapłonowy. I do tego wyprowadzenia na cewce lub w module trzeba podłączyć przewód sterujący obrotomierza.
:
Żółto-niebieski lub niebiesko-żółty
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
No to właśnie do tego się podpiąłem do niebiesko żółtego. Zresztą do tego drugiego czarno białego też próbowałem i to przy obydwu cewkach 🤷♂️
:
Można jeszcze sprawdzić poza motocyklem czy działa, np podłączając sterowanie do transformatorka 8V przez diodę z obciążeniem jakąś małą żarówką, powinien pokazać 3 tyś obrotów. Ale czy warto?
Marecki napisał/a: |
Może po prostu dokonał żywota? |
Można jeszcze sprawdzić poza motocyklem czy działa, np podłączając sterowanie do transformatorka 8V przez diodę z obciążeniem jakąś małą żarówką, powinien pokazać 3 tyś obrotów. Ale czy warto?
:
... z innej beczki: nie mając obrotomierza a mając wydłubane wydechy możesz uratować się przy próbie pomiaru ich głośności, bo pomiaru dokonuje się przy konkretnych obrotach silnika, a tak nie wiadomo ...
:
Sprawdzałem na quadzie kumpla czy obrotomierz działa no i działa dlatego tym bardziej mi to spać nie daje czemu przy quadzie działa a przy shadowce już nie.
AMarek napisał/a: | ||
Można jeszcze sprawdzić poza motocyklem czy działa, np podłączając sterowanie do transformatorka 8V przez diodę z obciążeniem jakąś małą żarówką, powinien pokazać 3 tyś obrotów. Ale czy warto? |
Sprawdzałem na quadzie kumpla czy obrotomierz działa no i działa dlatego tym bardziej mi to spać nie daje czemu przy quadzie działa a przy shadowce już nie.
:
Spoko u mnie nic nie sprawdzają tylko wychodzą obejrzeć maszynę 🤣
tomek77 napisał/a: |
... z innej beczki: nie mając obrotomierza a mając wydłubane wydechy możesz uratować się przy próbie pomiaru ich głośności, bo pomiaru dokonuje się przy konkretnych obrotach silnika, a tak nie wiadomo ...
|
Spoko u mnie nic nie sprawdzają tylko wychodzą obejrzeć maszynę 🤣
:
To że na quadzie coś tam wskazuję, nic nie znaczy. To jest chińczyk robiony na kilogramy. On może być do wszystkiego i do niczego. Obrotomierze są do ilo#ci cylindrów, jedno czy dwu suwu, diesela, i różnych punktów podpięcia. Ja bym nim żucił za najbliższą Wroną, Jesteś z Krakowa, na stronie MalyHD jest obrotomierz za 200 zeta. Oni są parę kilometrów za Wieliczką, to możesz podjechać sam do sklepu i się dogadać. A jak byś potrzebował pomocy w montażu to podjedź do mnie za Skałę i coś może zaradzimy.
Dopóki demon smutku śpi, niech żyją młode żądze.
Dopóki życie w nas się tli, dopóki są pieniądze.
Dopóki życie w nas się tli, dopóki są pieniądze.
:
W końcu udało mi się podłączyć obrotomierz tak żeby działał😁 Tylko na biegu jałowym pokazuje 7000rpm🤣
Podłączyłem go do kabli od od tego czujnika, który generuje impuls. Tylko dziwi mnie to dlaczego nie działa z tym kablem od cewki. Tam też są impulsy. Co do tego obrotomierza, o którym mówisz to też nie wiadomo czy spasuje.
GREGOR 12 napisał/a: |
To że na quadzie coś tam wskazuję, nic nie znaczy. To jest chińczyk robiony na kilogramy. On może być do wszystkiego i do niczego. Obrotomierze są do ilo#ci cylindrów, jedno czy dwu suwu, diesela, i różnych punktów podpięcia. Ja bym nim żucił za najbliższą Wroną, Jesteś z Krakowa, na stronie MalyHD jest obrotomierz za 200 zeta. Oni są parę kilometrów za Wieliczką, to możesz podjechać sam do sklepu i się dogadać. A jak byś potrzebował pomocy w montażu to podjedź do mnie za Skałę i coś może zaradzimy. |
W końcu udało mi się podłączyć obrotomierz tak żeby działał😁 Tylko na biegu jałowym pokazuje 7000rpm🤣
Podłączyłem go do kabli od od tego czujnika, który generuje impuls. Tylko dziwi mnie to dlaczego nie działa z tym kablem od cewki. Tam też są impulsy. Co do tego obrotomierza, o którym mówisz to też nie wiadomo czy spasuje.
:
Piszą uniwersalny, oni tam mają serwis i zajmują się customingiem harasi w szczególności, ale przy innych też dłubią. Możesz podjechać i pogadać, tam są wpożo goście to Ci doradzą czy pasuje czy nie.
Dopóki demon smutku śpi, niech żyją młode żądze.
Dopóki życie w nas się tli, dopóki są pieniądze.
Dopóki życie w nas się tli, dopóki są pieniądze.
:
klapy4 - impulsator raczej daje więcej niż jeden impuls na obrót, gdyż to jest informacja o punkcie zapłonu dla obu cylindrów.
Dlatego masz takie dziwne wskazania.
Ale to już informacja, ze obrotomierz jednak żyje a jedynie poziomy sygnału ma nieprawidłowe.
Poeksperymentowałbym jeszcze z oryginalnym podłączeniem do cewki.
Jedynie co trzeba zrobić to pomiędzy cewką zaplonową a kablem do obrotomierza dać jakiś rezystor rzędu 200ohm - 20kohm.
Można dodać też szeregowo jakiś kondensator np 1uF/250V aby odseparować składową stałą napiecia.
Kup kilka rezystorów o różnych wartościach i spróbuj użyć różnych wartości bo to koszt znikomy.
Koniecznie napisz o efektach to może ktoś inny skorzysta.
Dlatego masz takie dziwne wskazania.
Ale to już informacja, ze obrotomierz jednak żyje a jedynie poziomy sygnału ma nieprawidłowe.
Poeksperymentowałbym jeszcze z oryginalnym podłączeniem do cewki.
Jedynie co trzeba zrobić to pomiędzy cewką zaplonową a kablem do obrotomierza dać jakiś rezystor rzędu 200ohm - 20kohm.
Można dodać też szeregowo jakiś kondensator np 1uF/250V aby odseparować składową stałą napiecia.
Kup kilka rezystorów o różnych wartościach i spróbuj użyć różnych wartości bo to koszt znikomy.
Koniecznie napisz o efektach to może ktoś inny skorzysta.
:
Obawiam się że to nic nie da. Nie miałem żadnego rezystora więc użyłem potencjometru przy podłączeniu do cewki i dalej nic. Myślałem że na cewce jest może za wysokie napięcie i dlatego zegar nic nie wskazuje. Teraz myślę że impulsator wytwarza prąd zmienny a cewki zasilane są stałym. Widocznie zegar reaguje na prąd zmienny? Nie mam lepszego pomysłu.
Odpowiedz do tematu
Marecki napisał/a: |
klapy4 - impulsator raczej daje więcej niż jeden impuls na obrót, gdyż to jest informacja o punkcie zapłonu dla obu cylindrów.
Dlatego masz takie dziwne wskazania. Ale to już informacja, ze obrotomierz jednak żyje a jedynie poziomy sygnału ma nieprawidłowe. Poeksperymentowałbym jeszcze z oryginalnym podłączeniem do cewki. Jedynie co trzeba zrobić to pomiędzy cewką zaplonową a kablem do obrotomierza dać jakiś rezystor rzędu 200ohm - 20kohm. Można dodać też szeregowo jakiś kondensator np 1uF/250V aby odseparować składową stałą napiecia. Kup kilka rezystorów o różnych wartościach i spróbuj użyć różnych wartości bo to koszt znikomy. Koniecznie napisz o efektach to może ktoś inny skorzysta. |
Obawiam się że to nic nie da. Nie miałem żadnego rezystora więc użyłem potencjometru przy podłączeniu do cewki i dalej nic. Myślałem że na cewce jest może za wysokie napięcie i dlatego zegar nic nie wskazuje. Teraz myślę że impulsator wytwarza prąd zmienny a cewki zasilane są stałym. Widocznie zegar reaguje na prąd zmienny? Nie mam lepszego pomysłu.