układ paliwowy vt 500 c |
Autor |
Wiadomość |
giordano
giordano
Motocykl: VT500
Wiek: 45 Dołączył: 28 Lis 2014 Posty: 10 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-01-30, 09:42 układ paliwowy vt 500 c
|
|
|
Proszę o info bądź zdjęcia gdzie wpiąć wężyki od kranika podciśnieniowego.
Jeden gruby wiem gdzie, drugi cienki też (z kranika w otwór w głowicy pod nim.
Natomiast nie wiem gdzie wpiąć ten ostatni.
Proszę najlepiej o wklejenie zdjęcia tego drugiego wężyka.
Dziękuję. |
|
|
|
|
dyniek
Piotrek
Motocykl: VT500->VT1100->VTX1300
Wiek: 53 Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 436 Skąd: Garbatka WKZ
|
Wysłany: 2017-01-30, 09:56
|
|
|
U mnie jest tylko te dwa wężyki. |
_________________ Piotrek |
|
|
|
|
Marlboro
Tomek
Motocykl: VT500C 86r, GPZ 1100
Wiek: 40 Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 951 Skąd: Suskowola /WRA
|
Wysłany: 2017-01-30, 18:18
|
|
|
@giordano który rocznik? jaka wersja (EU/USA)?
U mnie tak samo 2 aby są - paliwo i podciśnienie.
Zrób najlepiej fotki. |
_________________ Maruda od urodzenia |
|
|
|
|
Scrat
Motocykl: VT 500c 85'
Wiek: 37 Dołączył: 23 Lut 2015 Posty: 37 Skąd: Warszawa/Wyszków
|
Wysłany: 2017-01-30, 19:45
|
|
|
U mnie jeden przewód, 'grubszy' idący w stronę gaźników, prowadzi paliwo, a drugi 'cienki' - właśnie przewód podciśnienia - idzie do otworu w cylindrze. Zastanawiam się, za co odpowiadałby ten 3 przewód |
|
|
|
|
Panoramiks
Sławek
Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37 Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 1708 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2017-01-30, 20:05
|
|
|
Nie wiem za co odpowiada ale nie ma być nigdzie podpięty. Już to kiedyś sprawdzałem. Z kranika ma wychodzić ta trzecia rurka i nie ma na niej być żadnego wężyka. |
_________________ NIL MORTIFI SINE LUCRE |
|
|
|
|
giordano
giordano
Motocykl: VT500
Wiek: 45 Dołączył: 28 Lis 2014 Posty: 10 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-01-30, 20:06
|
|
|
Rocznik 1983 z tzw krótkim vin. Zdjęcia zrobię w weekend chyba, ze coś znajdę.
Kranik ma 3 rureczki. Jedna ta grubsza z niej wężyk idzie na trojnik i do gaźników.
Druga cieńsza, z której wężyk idzie prostopadle do cylindra no i ta ostatnia tez cienka z której wężyk poprowadziłem do drugiego cylindra ( znalazłem tam tez taka rureczke). Nie mogę natrafić na prawidłowe rozwiązania w necie ani w serwisowce. A powiem jeszcze jedno. W VT500e tez mam taki sam kranik i ta sama zagwozdkę. |
|
|
|
|
giordano
giordano
Motocykl: VT500
Wiek: 45 Dołączył: 28 Lis 2014 Posty: 10 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-01-30, 20:25
|
|
|
Pisze z fona i nie mogę tu wrzuty zdjęcia zrobić. Pewnie za duży rozmiar. Dzieki za odpowiedzi. Pewnie zrobię jak rzeczy Panoramiks :)
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Panoramiks
Sławek
Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37 Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 1708 Skąd: Sanok
|
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 253 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2017-01-31, 22:41
|
|
|
Być może trzeci króciec jest zabezpieczeniem przed zassaniem paliwa w przypadku uszkodzenia membrany i nie powinien być podłączony. |
|
|
|
|
Didymos
Motocykl: WFM M06 '62, F800ST '07
Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 99 Skąd: Węgrów
|
Wysłany: 2017-02-01, 08:29
|
|
|
Ja obstawiam, że to odpowietrzenie membrany.
Jeśli z obu stron membrany będzie podciśnienie, to kranik ma niewielkie szanse działać prawidłowo, jedna strona musi być połączona z atmosferą. |
|
|
|
|
Stormwind
Zbyszek
Motocykl: Shadow VT500C 1986
Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2015 Posty: 109 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-02-09, 10:01
|
|
|
Tak właśnie jest. Jak mi membrana w kraniku poszła to poznałem po wycieku z tego właśnie króćca... Tam nic się nie podłącza. |
_________________ LwG! |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 963 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2018-11-27, 11:59
|
|
|
Małe pytanko przy okazji: czy przy niepracującym silniku (braku podciśnienia) jak odkręcę filtr pod kranikiem to paliwo ma prawo wypływać jak zawór jest ustawiony w innej pozycji niż zamknięty?
Może inaczej: czy zawór podciśnieniowy jest jest za czy przed filterkiem na dole kranika? |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 963 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2018-12-28, 10:18
|
|
|
Witam ponownie!
Jakoś nikomu się nie chciało nic napisać a sam w końcu ogarnąłem temat.
Odpowiedź napiszę bo może to komuś się przyda.
Kolejność elementów w kraniku jest następująca:
rurki wlotowe --> kranik ręczny --> zawór podciśnieniowy --> filtr --> wyjście do gaźnika
U mnie jakiś "geniusz" źle kranik poskładał, że zawór podciśnieniowy był cały czas otwarty z powodu włożenia sprężynki z drugiej strony membrany.
Cóż - widocznie daje się to tak też poskładać
Oczywiście paliwo po odkręceniu filtra i otwarciu kranika nie powinno wypływać do momentu aż zawór podciśnieniowy nie zostanie otwarty za pomocą podciśnienia.
Podciśnienie nie musi być duże - bez większego kłopotu ustami można "zassać" z króćca podciśnieniowego na tyle by zawór się otworzył. |
|
|
|
|
|