/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Pompa paliwa Shadow 1100
Autor Wiadomość
MIRAS-S 
MIRAS-S

Motocykl: Honda Shadow VT 1100
Wiek: 47
Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 15
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2018-10-15, 19:59   Pompa paliwa Shadow 1100

Witajcie chłopaki.
Padła mi pompa paliwa.Widziałem zamienniki pompy nowej.Czy warto kupować zamiennik?
Czy pompa jest rozbieralna?
Czy można ją naprawić?
 
 
marcin k 
KARDAN SHADOG

Motocykl: VTX1300R
Wiek: 49
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 479
Skąd: Rokietnica k. P-nia
Wysłany: 2018-10-15, 20:46   

Jesteś pewny,że pompa a nie np. przekaźnik?Ja bym szukał używki.
_________________
Emeryt, Uprawniony Diagnosta Samochodowy- lubię zapach diesla o poranku. "Lekarz stara się ujrzeć w człowieku jego niedomagania, sędzia złe strony a ksiądz głupotę- im większa tym lepsza" A.Schopenhauer
 
 
MIRAS-S 
MIRAS-S

Motocykl: Honda Shadow VT 1100
Wiek: 47
Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 15
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2018-10-16, 10:37   

Pompa sprawdzona na sztywno. Ani drgnie.

A co z tymi zamiennikami?Są złe?

Podobno te silniki magą jeździć bez pompy.Fakt czy mit.
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2018-10-16, 16:04   

Pompa raczej nie padła a elektrowlacznik ktory jest pod czarnym plastikiem. Trudność wymiany 1/10 koszt naprawy 55 zł czas jak pompa jest wyjęta ok 10 minut. Kupisz np tu ale w Olek motocykle 10 taniej http://motocykle-karmot.p...nt-ntv-vfr.html
To prawda że bez pompy da radę ale zasięg drastycznie spada a dłuższą jazda z prędkością 120km/h skutkuje zgaśnięciem silnika bo paliwo nie zdąży nakapać 😀
 
 
MIRAS-S 
MIRAS-S

Motocykl: Honda Shadow VT 1100
Wiek: 47
Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 15
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2018-10-16, 16:24   

To prawda wypalił się elektrowłącznik sterujący cewką.W sumie to taki stycznik,ala przekaźnik.
Mam już zmówiony.
Nie będę wyciągał pompki postaram się to zmontować w ramie gdyż zbyt dużo rozbierania .
Dla ogółu to pompka membranowa a myślałem ,że na wirnikach.Wygląd mnie trochę zmylił.

Dobre było by zamontowanie bajpasu w przypadku uszkodzenia zespołu elektrycznego bo zawsze można byłoby dojechać awaryjnie.
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2018-10-16, 20:03   

Nie zrobisz tego na ramię bo przewody ci nie puszcza. Rozbierania dużo nie ma. Śruba od boczka. 2 od klem akumulatora trzy od siodła i trzy od skrzynki akumulatora. A i tak musisz ją wyjąć na stół żeby odkręcić stary stycznik i przylutowana kabelek od uzwojenia do nowego. Miałem taki dodatkowy obwód wbudowany w układ i nawet się sprawdzał jak pompa powoli dawała ciała. Koszt to niecałe 10 zł ale trochę kombinowania przy tym jest bo trzeba za kranem wstawić trujnik z kranikami i wpuścić go w układ za filtrami a przed gaźnikami w miejscu gdzie jest złączka redukcyjna z fi 10 na fi 8 po prawej stronie Moto za schowkiem. Zabawa ogólnie nie warta świeczki bo jak padnie przekaźnik przy niskim poziomie paliwa to i tak nie pojedziesz. Lepszym sposobem jest zamontowanie pompy podciśnieniowej zasilanej z króćca w głowicy.
 
 
MIRAS-S 
MIRAS-S

Motocykl: Honda Shadow VT 1100
Wiek: 47
Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 15
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2018-10-17, 12:21   

Rozumiem ,że masz na myli przekaźnik ten.

Nie bardzo rozumiem dlaczego przekaźnik się uszkodzi przy niskim poziomie paliwa.

To zestawienie ma jedną wadę , w której styk ten po prostu się wypala..Styk jest mechaniczny a rozwiązanie archaiczne.

Myślę ,że można to zmodernizować aby sterownie pompy było elektroniczne tj.urządzeniem elektronicznym skalibrowaną częstotliwością.
Pompa działa na zasadzie drgań tzw.pompa membranowa.

Czy ktoś wie ,ile ta pompa pobiera mocy?

zestaw naprawczy pompy paliwa HONDA CBR VT XL Shadow FPS-900.jpg
Plik ściągnięto 151 raz(y) 20,03 KB

 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2018-10-17, 17:24   

Niski poziom paliwa nie ma wpływu na uszkodzenie pompy. Chodziło mi o to że przy niskim poziomie zasilanie grawitacyjne się nie sprawdzi ze względu na zbyt słaby napływ grawitacyjny. To rozwiązanie jest archaiczne ale skuteczne i trwałe. Elektroniczny moduł się nie sprawdzi ponieważ pompa po pierwsze nie pracuje w sposób ciągły ani liniowy w stosunku do wzrostu obrotów silnika. Pracuje tylko wtedy kiedy ciśnienie za pompa pozwoli na jej pracę. Jak zaworek iglicowy wpuści paliwo do komory pompa będzie mogła zadziałać. Jak by pompowała cały czas to by przewody porozrywala poza tym stycznik połączony jest z osią pompy i ona wymusza jego prace
Poza przypadkiem takim jak u ciebie i w 99 %przypadkow zespolenie styków. To taki stycznik jak w Twoim poście. Najlepiej turmax bo są też inne wątpliwej jakości
 
 
MIRAS-S 
MIRAS-S

Motocykl: Honda Shadow VT 1100
Wiek: 47
Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 15
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2018-10-17, 19:48   

Zamontowałem stycznik i nie działa.Po naciśnięciu lekko na trzpień pracuje.
Abo stycznik jest źle zrobiony bo w czasie pracy powinien mechanizm stycznika samowolnie powracać aby była ciągłość.
Mam stary i próbuję ustawić tak blaszki aby doprowadzić do styku pierwszego ,ale jest ciężko bo za mało miejsca i trudno coś zobaczyć.


Skoro pompa się włącza cyklicznie to powiedz mi co odpowiada za to.Jest tam jakiś czujnik ciśnienia?
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 252
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-10-17, 20:29   

W pompie membranowej ciśnienie utrzymuje sprężyna membrany, jak spadnie ciśnienie, to kotwica zwiera styk i cewka podciąga membranę zasysając następną dawkę paliwa. Jak nie ma przepływu paliwa to pompa nie pracuje. Można spróbować zwiększyć trwałość styków stosując układ gasikowy np. diodę lub kondensator z opornikiem
 
 
MIRAS-S 
MIRAS-S

Motocykl: Honda Shadow VT 1100
Wiek: 47
Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 15
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2018-10-18, 17:22   

Kolejne perypetie.

Pompa dobrze pompuje około 03bara.
Silnik pali tylko na ssaniu i trudno go wkręcić na obroty a po wyłączeniu ssania silnik gaśnie.

Czy były problemy z gaźnikami?
Zabieram się za rozbieranie gaźników.
Czym jest wysterowana cewka zapłonowa?Chodzi o czujnik.
Czy uszkadzały się moduły.

Czy w gaźnikach sterowanie występuje podciśnieniowo?

Panowie jakieś sugestie?
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2018-10-18, 19:49   

problem raczej natury paliwowej. Może zassał mułu jak rozbierałeś i zatkało jakąś dyszę w gaźniku. Nie szukaj problemu w elektryce bo tam go nie ma skoro silnik pali i pracuje na ssaniu. Daj mu pochodzić na ssaniu aż się nagrzeje naciągnie paliwa. Jak ne to gaźniki do mycia i ustawienia.
 
 
MIRAS-S 
MIRAS-S

Motocykl: Honda Shadow VT 1100
Wiek: 47
Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 15
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2018-10-19, 06:01   

Nie da rady aby silnik pracował dłużej jak kilkanaście sekund.
Zaczynam się obawiać czy moduł nie padł bo strzela z rury tak jakby nie miał regulowanego kąta zapłonu.
 
 
MIRAS-S 
MIRAS-S

Motocykl: Honda Shadow VT 1100
Wiek: 47
Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 15
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2018-11-20, 14:23   

W końcu poskładałem motocykl.
Stycznik wymieniony na nowy i na ramie bez wyciągania całej pompy.

Zasada działania pompy-stycznika.Pompa pompuje i stycznik pracuje dopóki ciśnienie się nie zwiększy na przeponę pompy a gdy ciśnienie zwiększy się czyli jak zaleje całe komory gaźników a zaworki na pływakach już nie przepuszczą to membrana rozłączy stycznik.
Pompa ma bardzo duża wydajność.

Przy okazji okazało się ,że przy gaźnikach kolanka układu chłodzenia potrzebują wymiany oringów.

Natomiast rozebrałem gaźniki i okazało się ,że na rurkach emulsyjnych pojawiły się mikronowe zatory w postaci lepkich paprochów.
Usuniecie możliwe tylko za pomocą wierteł 0,4mm reszta została wyczyszczona acetonem.

Silnik pracuje dobrze tylko trzeba jeszcze ustawić mieszankę i wyregulować gaźniki.


Mam zrobioną sesję zdjęciową dla przyszłych pokoleń więc na forum ją udostępnię.


Podziękowania dla kolegi Marudy za uszczelki drogocenne wskazówki.
 
 
Skubida J 
skubi

Motocykl: vt 1100
Wiek: 47
Dołączył: 22 Kwi 2019
Posty: 16
Skąd: Sandomiezrz
Wysłany: 2019-04-23, 18:47   

Witam mam pytanko czy pompa paliwowa powinna chodzić cały czas bo u mnie tak jest
Vt 1100 c z 88 roku
Mialem tak ze jak rozlaczyl sie przewód podczas jazdy to motor gasł po poruszaniu wtyczka znowu załączyła i jechał dalej wiec połączyłem na sztywno i chula
Ale nie wiem czy tak ma być bo moim zdaniem chodzi cały czas
_________________
Skubi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM