/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Moja VT600 - noname bobber project
Autor Wiadomość
szmydziu 

Motocykl: VT600
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 5
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-06-04, 07:38   Moja VT600 - noname bobber project

Cześć wszystkim!
Jestem na forum od jakiegoś roku, natomiast dotychczas był to bierny udział.
Lepiej pisać mniej (lub nie pisać wcale), niż wkurzać innych i udzielać się w tematach, w których nie ma się nic do powiedzenia.

Swoją Shadowkę kupiłem w marcu 2017 niedaleko miejscowości Nisko na podkarpaciu.
Od samego początku w moim planie było przerobienie jej na coś w stylu bobbera. Celowo napisałem "coś w stylu", bo nie będzie to typowy bobber ze względu na kierownicę clip-on.
Seria zrobiła u mnie jakieś 200 km i przez cały rok stała w szopie.

Po przeprowadzeniu się do Gorzowa Wlkp zmieniły się warunki "warsztatowe" oraz finansowe, więc zaczynam przy niej powoli dłubać.

Tak wyglądała po zakupie:


Pierwsza rzecz to pozbycie się całego tyłu:


I powoli lecimy dalej, tj. cięcie ramy.
Nowego miejsca także doczekał się licznik oraz wpadła kierka clip-on.


Niestety przy montażu cliponów spadł mi klucz .... i niefortunnie walnął o licznik robiąc mu piękną wgniotkę (nie na kubku, tylko ramce samego licznika), więc gdyby ktoś miał zepsuty licznik, ale wizualnie w stanie idealnym to z chęcią przygarnę.


Tak to wygląda na dziś dzień. Spokojnie do przodu :)
 
 
tensam 


Motocykl: Honda Shadow VT600
Dołączył: 02 Kwi 2014
Posty: 290
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2018-06-04, 11:24   

Jestem ciekawy efektu końcowego ;)
I zastanawia mnie wygoda z tą kierownicą :D

POWODZENIA!!!
 
 
Ruffi 


Motocykl: Yamaha Xv1900CU Raider, HD Dyna fxdl
Wiek: 48
Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 118
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-06-04, 16:50   

Ładny egzemplarz nabyłeś do przeróbki, z ciekawością będę obserwował twoje zmagania i ciekaw jestem efektu końcowego.
 
 
szmydziu 

Motocykl: VT600
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 5
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-06-04, 20:32   

Panowie, dziękuję za ciepłe słowa.
tensam - niezbyt wygodnie, ale na pewno lansersko.
Ruffi - kosztowała mnie też ładnie, ale od zawsze marzył mi się projekt.

Tak jak już pisałem, powoli prace idą do przodu. Od czasu do czasu będę robił mały update.
Dziś przeróbce uległa dźwignia sprzęgła - odciąłem dynks, gdzie wkręcało się lusterko. Ponieważ docelowo lusterka będą mocowane na obejmach do końca kierownicy, a dzwigienki hamulca i sprzęgła chciałem zostawić oryginalne, stąd wymuszona modyfikacja. Uciąłem także "kulkę" na końcu dźwigni.

Tak to wygląda: (na zdjęciu dla porównania wklejony oryginał).
Jeszcze tylko polerka i będzie skończona. Potem weźmiemy się za dźwignie hamulca...

 
 
rodzik01 


Motocykl: honda VFR1200f
Wiek: 39
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 426
Skąd: Płock
Wysłany: 2018-06-05, 13:54   

Bardzo ciekawy projekt, czekam na efekt końcowy. :ride:
_________________
Nie będąc motocyklistą tracisz z życia tyle samo, co abstynent i impotent.
 
 
szmydziu 

Motocykl: VT600
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 5
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-06-12, 09:26   

Pobawiłem się ostatnio z przednim reflektorem.
Jakiś rok temu, gdy jeszcze niewiele wiedziałem na temat mojej Hondy kupiłem na jednym Chińskim portalu reflektor.



Z zewnątrz wykonany dość przyzwoicie, choć oczywiście bez wymaganych w PL i EU certyfikatów i znaków dopuszczenia do ruchu - ale w przypadku customowych motocykli znajomy diagnosta przymyka oko, podobno ;) Zobaczymy za jaaaaaakiś czas.
W środku niestety Chiny nad chiny, czyli kabelki o grubości takiej, że bałbym się jedną diodę LED do tego podłączyć, a co dopiero żarówkę 55W.

Chińska żarówka to też mega jakość - nowa już się rozpada. Poza tym mocowanie nie jest zgodne z naszym H4, więc musiałem lekko pogrzebać przy odbłyśniku i mocowaniu żarówki.

Na szczęście udało się podmienić całą elektrykę i będzie oryginalna od Shadowki.

 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2018-06-12, 11:59   

szmydziu napisał/a:
Pobawiłem się ostatnio z przednim reflektorem.
Jakiś rok temu, gdy jeszcze niewiele wiedziałem na temat mojej Hondy kupiłem na jednym Chińskim portalu reflektor.

[url=https://s15.postimg.cc/o5cld4o7b/Bez_nazwy-1.jpg]Obrazek[/url]

Z zewnątrz wykonany dość przyzwoicie, choć oczywiście bez wymaganych w PL i EU certyfikatów i znaków dopuszczenia do ruchu - ale w przypadku customowych motocykli znajomy diagnosta przymyka oko, podobno ;) Zobaczymy za jaaaaaakiś czas.
W środku niestety Chiny nad chiny, czyli kabelki o grubości takiej, że bałbym się jedną diodę LED do tego podłączyć, a co dopiero żarówkę 55W.

Chińska żarówka to też mega jakość - nowa już się rozpada. Poza tym mocowanie nie jest zgodne z naszym H4, więc musiałem lekko pogrzebać przy odbłyśniku i mocowaniu żarówki.

Na szczęście udało się podmienić całą elektrykę i będzie oryginalna od Shadowki.

[url=https://s15.postimg.cc/mdjmi7pev/20180611_180410.jpg]Obrazek[/url] [url=https://s15.postimg.cc/mdjmi8ck7/image.jpg]Obrazek[/url] [url=https://s15.postimg.cc/exkcwfwkn/image.jpg]Obrazek[/url] [url=https://s15.postimg.cc/aofmua113/image.jpg]Obrazek[/url]


Nie będzie... żółte światło z przodu nie jest dopuszczalne jako światło mijania/drogowe :-P
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
szmydziu 

Motocykl: VT600
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 5
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-06-12, 17:07   

I tak i nie. Przepisy znam. Swego czasu miałem golfa mk2 na żółtych mijania i ani jednej kontroli - a jezdziłem głównie w nocy.
Myślę że jak się trafi natrętny niebieski albo wredny diagnosta to nawet w 100% sprawne i przepisowe auto/moto się doczepi.
Zobaczymy. Custom i tuning to zawsze ryzyko.

Dla mnie głównie liczy się ZABAWA że coś mogę zrobić sam.
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2018-06-12, 17:49   

szmydziu napisał/a:
I tak i nie. Przepisy znam. Swego czasu miałem golfa mk2 na żółtych mijania...


No właśnie 0 przepis nie dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy przed XXXX rokiem, także starsze pojazdy przejdą, ale obawiam się, że Shadowa to nie obejmuje ;-)
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
Przemszon 

Motocykl: VT 600 & XV125
Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2014
Posty: 68
Skąd: Czaplinek/Poznań
Wysłany: 2018-06-12, 18:28   

to niestety fakt, że wiele customowych maszyn nie jest dopuszczonych do ruchu publicznego, ale utrata dowodu to chyba najmniejszy problem. na jakimś forum czytałem kiedyś o sytuacji, gdzie sprawca kolizji wybronił się bo motocykl, w który wjechał na światłach nie miał homologowanej tylnej lampki i w dodatku ubezpieczyciel odmówił wypłacenia odszkodowania...
- nikogo oczywiście nie straszę, ale dobrze mieć świadomość.

ja się pilnuję z kierunkowskazami bo chyba mam lewe...

ps a lampa super, powodzenia w dalszych pracach
 
 
szmydziu 

Motocykl: VT600
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 5
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-06-12, 20:33   

Pogrzebałem na pewnym prawnym forum i znalazłem taki wpis - jednak nie jest on niczym poparty, a tylko czyimś rzekomym doświadczeniem.
Cytat:
Zarejestrowałem się specjalnie ,żeby tu odpowiedzieć, bo po prostu nie mogę patrzeć jakie bzdury tutaj niektórzy wypisują.

Jeżdżę na żółtych światłach od 2003. Wykonałem sobie sam takie światła. Całe klosze pokryłem zółtą folią lamin X ściągniętą z USA na tę okoliczność.

Od 2003 roku miałem 11 badań technicznych pojazdu i kilkanaście kontroli policji. Poza zwykłym zainteresowaniem ze strony policjantów i diagnostyków nie mam żadnych problemów, żadnych mandatów, żadnego zabierania dowodu rejestracyjnego i żadnych problemów na badaniach technicznych.

Polska ratyfikowała Konwencję Wiedeńską, która dopuszcza taki kolor oświetlenia głównego. Ratyfikowane umowy międzynarodowe mają pierwszeństwo nad aktami prawa miejscowego i ustawami ( wg naszej konstytucji nawet ).

Szczerze mówiąc liczyłem ,że jakiś policjant się przyczepi i zabierze mi dowód - nie ma to jak sobie pyknąć rozprawkę dla sportu raz czy dwa do roku

Żółte światła są świetne podczas mgły i opadów ponieważ światło o tej długości fali ulega mniejszej dyfrakcji na cząsteczkach zanieczyszczeń atmosferycznych ( większa długość fali niż kolory bliżej niebieskiego w spektrum ). Podczas mgły widać ok 15-20 % więcej...moge nawet włączyć długie i nie mam "ściany światła" przed sobą jak przy świetle białym.



Może to akurat tylko moje podejście, ale akurat zabraniem dowodu itd się bym w ogóle nie przejmował.
Pewne rzeczy po prostu mnie nie przestraszą.
Argument o niewypłaceniu odszkodowania jest chyba jak na razie jedynym słusznym :D

Oczywiście mam świadomość łamania prawa. Customowanie jest silniejsze ode mnie ;)

Dzięki panowie za każde słowo i każdy post!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM