Odpowiedz do tematu
: Nie zużywa paliwa z baku
Koledzy, Was jako bardziej doświadczonych proszę o pomoc. Jak w temacie. W czasie jazdy moto zaczyna się dusić (zaczyna brakować paliwa, a zrobione dopiero 130km). Po przełączeniu na rezerwę wszystko wraca do normy. Przy tankowaniu do baku wchodzi tyle ile wychodzi z przejechanych kilometrów. Tak jakby moto nie "widziało" paru litrów paliwa. Dzisiaj się to powtórzyło. Po tankowaniu do pełna zrobiłem ok 120km i znów zaczęła przerywać i gasnąć. Po przełączeniu na rezerwę wszystko OK. Przełączyłem znów na ON i po paru chwilach znowu o samo. Na rezerwie znowu OK. Do baku przy tankowaniu weszło 7 litrów. O co chodzi???
:
Ostatnio zmieniony przez Ksiądz 2018-06-06, 22:46, w całości zmieniany 1 raz
Tak właśnie działa ten system.
Musisz mieć wyraźny sygnał, że zostało wahy na 40 km
Musisz mieć wyraźny sygnał, że zostało wahy na 40 km
Ostatnio zmieniony przez Ksiądz 2018-06-06, 22:46, w całości zmieniany 1 raz
Z braterskim pozdrowieniem
Ksiądz
Ksiądz
:
Rozumiem, że muszę zdjąć zbiornik paliwa i dopiero dostanę się do kranika? I ewentualnie na co zwrócić uwagę?
Ksiądz napisał/a: |
W/G mnie wykręć kranik i go wyczyść Chyba masz zabrudzoną siatkę w dolnej części. |
Rozumiem, że muszę zdjąć zbiornik paliwa i dopiero dostanę się do kranika? I ewentualnie na co zwrócić uwagę?
:
Patrz wyżej . Zmieniłem maila
Z braterskim pozdrowieniem
Ksiądz
Ksiądz
:
Na szybko:
- wlałeś 7L paliwa,
- zrobiłeś na tym 130 km, a następnym razem 120 km
- twoje zużycie na dystansie 130km, to około 5,4 L/100 km, a przy dystansie 120 km , 5,8 litra- trochę dużo jak na VT-600, ja w moim VTX-1800, zużywam około 6, 6,5 L/100km - więc wychodziło by, że Ty masz coś nie tak?
Hmmm - trochę wczas ten ,,sygnał'' rezerwy, bo jeżeli ,, Ksiądz'' mówi, że rezerwa wystarcza na około 40km - znaczyło by, że na 11-sto litrowym zbiorniku???- zrobisz około 170 km, co sugerowało by, że Twoje zużycie paliwa to:
- 11L podzielone przez 170km i pomnożone razy 100, daje Ci zużycie około 6,5 L/100km
Lub, jak piszesz za drugim razem - 11L podzielone przez 160km i pomnożone razy 100, daje Ci zużycie 6,875L/100 km - dużo, to jest mało powiedziane.
Z tego co się orientuje to w modelach z 1999 roku , pojemność zbiornika wynosiła faktycznie 11 litrów, wiec gdyby to była pojemność Twojego baku, to zakładane 170 km na całym zbiorniku to strasznie mało
Na twoim miejscu przeprowadziłbym prosty test, który podpowie Ci co jest grane:
- Nalej wachy pod korek w zbiorniku i dodatkowo do butelki po wodzie mineralnej (1,5 L) , wyzeruj licznik, ustaw kranik na normalną jazdę i dojedź do momentu kiedy zaczyna przerywać silnik - zanotuj przebyte kilometry. Następnie przestaw kranik na rezerwę i jeździj do momentu, aż silnikowi zacznie brakować paliwa, odczytaj wartość przebytych kilometrów w całym teście, wlej do zbiornika benzynę z butelki i jedź do garażu. Potem na spokojnie wszystko sobie zliczasz i masz orientacyjną odpowiedź, czy wszystko jest w porządku i czy gdzieś, bo i taka możliwość istnieje, ucieka Ci paliwo na asfalt.
W garażu zlej resztę paliwa ze zbiornika - wykręć ostrożnie kranik, przedmuchaj obydwie rurki : - dłuższa od normalnej jazdy, - krótsza od rezerwy. Jeżeli rurki są drożne, wkręć kranik - wcześniej jednak przepłukaj zbiornik zlaną resztką benzyny, co by ewentualne śmieci ze zbiornika usunąć - nie trzeba demontować baku.
- Następnie wlej, mierząc litrowym pojemnikiem benzynę pod korek,(musisz zaopatrzyć się wcześniej w kanister z dwudziestoma litrami benzyny, no chyba, że będziesz z buta latał na st. benzynową z jakimiś małym pojemnikami ) - licząc ilość wlanych litrowych pojemników, uzyskujesz prawdziwą pojemność Twojego baku.
- Potem zabierz się za regulację gaźnika, może motor zacznie palić mniej? Jeżeli nie masz za bardzo pojęcia o regulacjach, oddaj moto do dobrego mechanika motocyklowego.
Hmmm - VT-600 i przypuszczalne zużycie niecałe 7L, czy nawet 6,5L/100km, to w/g mnie, dramat
Powodzenia
- wlałeś 7L paliwa,
- zrobiłeś na tym 130 km, a następnym razem 120 km
- twoje zużycie na dystansie 130km, to około 5,4 L/100 km, a przy dystansie 120 km , 5,8 litra- trochę dużo jak na VT-600, ja w moim VTX-1800, zużywam około 6, 6,5 L/100km - więc wychodziło by, że Ty masz coś nie tak?
Hmmm - trochę wczas ten ,,sygnał'' rezerwy, bo jeżeli ,, Ksiądz'' mówi, że rezerwa wystarcza na około 40km - znaczyło by, że na 11-sto litrowym zbiorniku???- zrobisz około 170 km, co sugerowało by, że Twoje zużycie paliwa to:
- 11L podzielone przez 170km i pomnożone razy 100, daje Ci zużycie około 6,5 L/100km
Lub, jak piszesz za drugim razem - 11L podzielone przez 160km i pomnożone razy 100, daje Ci zużycie 6,875L/100 km - dużo, to jest mało powiedziane.
Z tego co się orientuje to w modelach z 1999 roku , pojemność zbiornika wynosiła faktycznie 11 litrów, wiec gdyby to była pojemność Twojego baku, to zakładane 170 km na całym zbiorniku to strasznie mało
Na twoim miejscu przeprowadziłbym prosty test, który podpowie Ci co jest grane:
- Nalej wachy pod korek w zbiorniku i dodatkowo do butelki po wodzie mineralnej (1,5 L) , wyzeruj licznik, ustaw kranik na normalną jazdę i dojedź do momentu kiedy zaczyna przerywać silnik - zanotuj przebyte kilometry. Następnie przestaw kranik na rezerwę i jeździj do momentu, aż silnikowi zacznie brakować paliwa, odczytaj wartość przebytych kilometrów w całym teście, wlej do zbiornika benzynę z butelki i jedź do garażu. Potem na spokojnie wszystko sobie zliczasz i masz orientacyjną odpowiedź, czy wszystko jest w porządku i czy gdzieś, bo i taka możliwość istnieje, ucieka Ci paliwo na asfalt.
W garażu zlej resztę paliwa ze zbiornika - wykręć ostrożnie kranik, przedmuchaj obydwie rurki : - dłuższa od normalnej jazdy, - krótsza od rezerwy. Jeżeli rurki są drożne, wkręć kranik - wcześniej jednak przepłukaj zbiornik zlaną resztką benzyny, co by ewentualne śmieci ze zbiornika usunąć - nie trzeba demontować baku.
- Następnie wlej, mierząc litrowym pojemnikiem benzynę pod korek,(musisz zaopatrzyć się wcześniej w kanister z dwudziestoma litrami benzyny, no chyba, że będziesz z buta latał na st. benzynową z jakimiś małym pojemnikami ) - licząc ilość wlanych litrowych pojemników, uzyskujesz prawdziwą pojemność Twojego baku.
- Potem zabierz się za regulację gaźnika, może motor zacznie palić mniej? Jeżeli nie masz za bardzo pojęcia o regulacjach, oddaj moto do dobrego mechanika motocyklowego.
Hmmm - VT-600 i przypuszczalne zużycie niecałe 7L, czy nawet 6,5L/100km, to w/g mnie, dramat
Powodzenia
:
Powiem tak... zależy jak leży Ja potrafiłem na 600 mieć zużycie jak polonez :D Wszystko zależy od tego, jak się jeździ.
Zibi665 napisał/a: |
trochę dużo jak na VT-600 |
Powiem tak... zależy jak leży Ja potrafiłem na 600 mieć zużycie jak polonez :D Wszystko zależy od tego, jak się jeździ.
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
:
Moja 600 paliła ongiś 6l/100 km.
Legendarna ...
Legendarna ...
Z braterskim pozdrowieniem
Ksiądz
Ksiądz
:
u mnie był full przedział..... od 4 litrów na setkę, do nawet się zdarzyło 6,5 litra. Na zasięg zawsze narzekałem, pamiętam że miałem problem dobić do 200 km na zbiorniku
Nie będąc motocyklistą tracisz z życia tyle samo, co abstynent i impotent.
:
Jarek ale to "6" było przy spokojnej jeździe
Pamiętasz jak na powrocie z Wisły kombinowaliśmy że powinieneś mieć dodatkowe odrzucane zbiorniki od MiG'a ?
Ksiądz napisał/a: |
Moja 600 paliła ongiś 6l/100 km.
Legendarna ... |
Jarek ale to "6" było przy spokojnej jeździe
Pamiętasz jak na powrocie z Wisły kombinowaliśmy że powinieneś mieć dodatkowe odrzucane zbiorniki od MiG'a ?
Silnik, dwa koła i mina wesoła
:
No wlasnie dlatego pisałem LEGENDARNA...
Alabaster napisał/a: | ||
Jarek ale to "6" było przy spokojnej jeździe Pamiętasz jak na powrocie z Wisły kombinowaliśmy że powinieneś mieć dodatkowe odrzuc7ane zbiorniki od MiG'a ? |
No wlasnie dlatego pisałem LEGENDARNA...
Z braterskim pozdrowieniem
Ksiądz
Ksiądz
:
Ja mam bak 9L...
Moja pali około 4,5l/100km
Przeważnie robie 160km i jade na stację ale nie musząc jeszcze włączać rezerwy.
Możliwe że pali Ci dużo bo jest źle wyregulowana.
Moja pali około 4,5l/100km
Przeważnie robie 160km i jade na stację ale nie musząc jeszcze włączać rezerwy.
Możliwe że pali Ci dużo bo jest źle wyregulowana.
:
ja też mam bak 9l i się pilnuję żeby po 100km tankować,
spalanie też w granicach 5l (ale odkręcam manetkę jak głupi ostatnio)
normalnie pociągnie 135km i wchodzi rezerwa tylko...
mam całkowicie zdjęty filtr kranika (ten w baku) dlatego na rezerwie mogę wyciągnąć paliwo z baku do zera. z filtrem na dnie zostałoby nawet ponad litr paliwa.
filtr to zwykła rurka z tworzywa, która od mniej więcej połowy ma siatkę - taki miałem i podejrzewam, że przy takim osiągałbym znacznie krótszy zasiąg.
ale widziałem inny filtr, gdzie siatka zaczynała się znacznie niżej - tu paliwa będzie znacznie mniej pozostało na dnie.
moja propozycja, wyjeździć do rezerwy, zlać paliwo z baku i sprawdzić ile go jest i porównać z serwisówką ile paliwa powinno być na rezerwie.
spalanie też w granicach 5l (ale odkręcam manetkę jak głupi ostatnio)
normalnie pociągnie 135km i wchodzi rezerwa tylko...
mam całkowicie zdjęty filtr kranika (ten w baku) dlatego na rezerwie mogę wyciągnąć paliwo z baku do zera. z filtrem na dnie zostałoby nawet ponad litr paliwa.
filtr to zwykła rurka z tworzywa, która od mniej więcej połowy ma siatkę - taki miałem i podejrzewam, że przy takim osiągałbym znacznie krótszy zasiąg.
ale widziałem inny filtr, gdzie siatka zaczynała się znacznie niżej - tu paliwa będzie znacznie mniej pozostało na dnie.
moja propozycja, wyjeździć do rezerwy, zlać paliwo z baku i sprawdzić ile go jest i porównać z serwisówką ile paliwa powinno być na rezerwie.
:
Zibi, bez urazy ale trochę się rozpędziłeś z tymi dywagacjami...
Primo kolega nie podaje rocznika, więc może mieć zbiornik 9l i wówczas Twoje wyliczenia "biorą w łeb"...
Drugie - nie mierz swoją miarką... To, że 600 ma 1/3 pojemności Twojego VTX nie znaczy, że będzie też palić 1/3 tego co VTX. Jak koledzy wcześniej wspomnieli "zależy jak leży" mnie 600 paliła przy spokojnej jeździe poniżej 4l/100km ale jak wracałem z Władysławowa i pękła membrana to 7l/100km było jej mało.
Zbiorniki 11 litrów weszły od 93roku. Wcześniejsze 9 litrów zmuszało do tankowania po ok. +/- 140/150km co sugerowałoby, że u kolegi wszystko jest w porządku jeśli Moto z lat 88-92.
P.S. Super pomysł z płukaniem zbiornika bez jego demontażu - ma motocykl rękami za ramę dźwigać
Primo kolega nie podaje rocznika, więc może mieć zbiornik 9l i wówczas Twoje wyliczenia "biorą w łeb"...
Drugie - nie mierz swoją miarką... To, że 600 ma 1/3 pojemności Twojego VTX nie znaczy, że będzie też palić 1/3 tego co VTX. Jak koledzy wcześniej wspomnieli "zależy jak leży" mnie 600 paliła przy spokojnej jeździe poniżej 4l/100km ale jak wracałem z Władysławowa i pękła membrana to 7l/100km było jej mało.
Zbiorniki 11 litrów weszły od 93roku. Wcześniejsze 9 litrów zmuszało do tankowania po ok. +/- 140/150km co sugerowałoby, że u kolegi wszystko jest w porządku jeśli Moto z lat 88-92.
P.S. Super pomysł z płukaniem zbiornika bez jego demontażu - ma motocykl rękami za ramę dźwigać
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
:
GhoustDragon, Po 93 też były produkowane dalej 9litrowe ;)
Ja mam 94r i 9 litrów bak.
Mój znajomy ma 95 albo 96 i też 9l bak ;)
Ja mam 94r i 9 litrów bak.
Mój znajomy ma 95 albo 96 i też 9l bak ;)
:
Nieprawda...
Nomenklatura HONDY dla modelu VT 600 podaje trzy zasadnicze zmiany - powiększenie zbiornika z 9 do 11 litrów w 92/93 roku; zmianę skrzyni biegów z 4 na 5 w 95 i jeden gaźnik zamiast dwóch od 98/99roku.
Do tego pomniejsze zmiany kosmetyczne i "kastracja" mocy(normy ojro itp.).
Oczywiście mówimy o VT 600, a nie o VLX 600
A w temacie - HONDA dokładnie podaje zbiornik 9l w tym 1,9l rezerwy. Przy spalaniu 4,5-5l/100 km(książkowym) wydaje się, że u kolegi wszystko jest w normie.
Odpowiedz do tematu
tensam napisał/a: |
GhoustDragon, Po 93 też były produkowane dalej 9litrowe ;) |
Nieprawda...
Nomenklatura HONDY dla modelu VT 600 podaje trzy zasadnicze zmiany - powiększenie zbiornika z 9 do 11 litrów w 92/93 roku; zmianę skrzyni biegów z 4 na 5 w 95 i jeden gaźnik zamiast dwóch od 98/99roku.
Do tego pomniejsze zmiany kosmetyczne i "kastracja" mocy(normy ojro itp.).
Oczywiście mówimy o VT 600, a nie o VLX 600
A w temacie - HONDA dokładnie podaje zbiornik 9l w tym 1,9l rezerwy. Przy spalaniu 4,5-5l/100 km(książkowym) wydaje się, że u kolegi wszystko jest w normie.
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.