witam szanownych Panów i Panewki.
mam VT1100C z 1987r. zauważyłem, że moto wywala mi płyn zbiorniczkiem wyrównawczym (?) - tym na dole, leci z rurki, a w samym zbiorniczku płyn bulgocze.
Nie wiem o co chodzi, ponieważ sprawdzałem chłodnicę i jest czysta, wentylator i czujnik załączają się. Wymieniłem też korek wlewu na inny..
Sytuacja wygląda tak: moto pracuje, włącza się kontrolka, zaczyna bulgotać w zbiorniczku, wywala parę i wodę dolną rurką (gotuje się) i po chwili załącza się wentylator, który na minutę-dwie chłodzi układ i zaraz to samo.
Dzieje się tak zarówno z (działającym) termostatem, jak i bez termostatu - wyjąłem go na próbę z obudowy.
Płyn jest samochodowy (jakiś) i pytanie czy to wina płynu, nieprawidłowo działającego czujnika temp., czy nie daj Boże uszczelki pod głowicą? Dodam, że olej czysty czarny, natomiast z tłumików nie kopci, nie zauważyłem też, żeby jakoś dziwnie płyn mi skąś uciekał.
Czy w ogóle w Waszych cieniach zdarza się że tym dolnym zbiorniczkiem płyn Wam wywala a wewnątrz gotuje się????
Odpowiedz do tematu
: Gotuje płyn w zbiorniczku i wywala dołem, pomocy
:
Wszystkie znaki na ziemi i niebie niestety wskazują na uszczelkę pod głowicą
Zmierz kompresję na obu cylindrach, to pomoże Ci określić który to cylinder.
Zmierz kompresję na obu cylindrach, to pomoże Ci określić który to cylinder.
Czołem Gość
:
Sprawdż czy nie masz zbyt mało płynu w układzie?
Może się tak zdarzyć ze układ zapowietrzony Temperatura rośnie i zgromadzone powietrze rozszerza się wywalając płyn.
Gdyby puszczał pod uszczelka spaliny w układ chłodzenia to nie było by przerwy po schłodzeniu.
Może się tak zdarzyć ze układ zapowietrzony Temperatura rośnie i zgromadzone powietrze rozszerza się wywalając płyn.
Gdyby puszczał pod uszczelka spaliny w układ chłodzenia to nie było by przerwy po schłodzeniu.
:
a powiedzcie chłopaki ile, albo do którego momentu lejecie płyn chłodniczy??? do przelwu?? i jak odpowietrzacie układ?
zastanawiałem się czy nie kupić ajkiegoś płynu, który ma wyższą temp. wrzenia, ale mam wrażenie, że nie tędy droga, a może jednak... ?
zastanawiałem się czy nie kupić ajkiegoś płynu, który ma wyższą temp. wrzenia, ale mam wrażenie, że nie tędy droga, a może jednak... ?
:
Możesz wlać wodę i nic się nie powinno stać! Jak nie na mrozie oczywista!
Chłodnicę zalewasz przez korek przy główce ramy między bakiem a kierownicą po prawej stronie. Tam jest wlew do chłodnicy.
Potem uzupełniasz w wyrównawczym. i powinno być OK. Jeśli masz szczelny układ i znów ci się nie zapowietrzy
https://www.youtube.com/watch?v=MEnrGnXzxNY
Chłodnicę zalewasz przez korek przy główce ramy między bakiem a kierownicą po prawej stronie. Tam jest wlew do chłodnicy.
Potem uzupełniasz w wyrównawczym. i powinno być OK. Jeśli masz szczelny układ i znów ci się nie zapowietrzy
https://www.youtube.com/watch?v=MEnrGnXzxNY
:
Wymień czujnik wentylatora ten co jest w chłodnicy jeśli startuje wentylator po kontrolce to dużo za późno a uszczelke pod głowicą jest ciężko usmażyć bo jest stalowa trójwarstwowa
:
na radzie najprawdopodobniej problem chyba rozwiazany, choć wstyd sie przyznać.... zlałem cały stary płyn, następnie bardzo powoli zalałem nowym Prestone (podwyższona temp. wrzenia) i bardzo ostrożnie ale i dokładnie odpowietrzyłem cały układ i już nie włącza się kontrolka, płynu nie wywala i nie słychać gotowania płynu. co jakiś czas włącza się na króką chwilę wentylator i po 5 - 10 sek. się wyłącza.
wszystko generalnie wygląda w porządku.
kolego W_T_G dzięki za sugestię, czasem te najprostsze rozwiązania są najlepsze ;)
a więc panowie, powoli i dokłądnie odpowietrzajmy układ, bo dużo nerwów to później kosztuje
wszystko generalnie wygląda w porządku.
kolego W_T_G dzięki za sugestię, czasem te najprostsze rozwiązania są najlepsze ;)
a więc panowie, powoli i dokłądnie odpowietrzajmy układ, bo dużo nerwów to później kosztuje
:
Cieszę się że pomogłem. A tak z ciekawości. Ile brakowało Ci płynu?
:
A jak się odpowietrza układ chłodzenia? Zalać płyn do pełna zagrażać silnik do włączenia wentylatora i uzupełnianie płynu w zbiorniczku wyrównawczym? Czy jest jakaś inna procedura? Mam shadow 750 z 83 roku Ale myślę że układ chłodzenia jest taki sam jak w 1100 lub bardzo podobny.
:
nie mierzyłem ilości, ale jak na moje oko - w misce mogło być z 1 1,2 litra. Ja odpowietrzałem go tak, że najpierw spuściłem to co było (niby oczywiste), odkręcając dolną tylną śrubkę w pompce wody (taka z miedzianą podkłądką), zeszło wszystko nawet ze zbiorniczka.
Później musiałem założyć z powrotem zbiornik paliwa i podłączyć go (wcześniej ściągałem osłonę korka wlewu płynu), wlałem z 1 litr, odpaliłem i dolewałem powolutku na pracującym silniku (następnym razem końcowe dolewki będę robił największą ze strzykawek - nie przelejesz). cały czas leciały pęcherzyki powietrza, i tak pod korek. Do zbiorniczka płyn sam dotarł, dolałem może setkę do połowy stanu. pobujałem motocyklem. jak włączył się i pochodził swoje wentylator, wyłączyłem moto, zakręciłem korek i znowu włączyłem do czasu uruchomienia wentylatora. i tyle. warto mimo wszystko podłożyć sobie trochę ręczniczków podkorek gdyby jednak coś się przelało bo jest kupa pary ;)
ja użyłem płynu Prestone i efekt jest taki, że jak uruchamiał się wentylator, w zbiorniczku nawet jednego pęcherzyka powietrza nie zaobserwowałem. może to zasługa płynu, może odpowietrzenia, może obu składowych, w każdym razie już nie pojawia się w ogóle kontrolka przegrzania i wszytsko działa prawidłowo.
raz jeszcze dzięki
Później musiałem założyć z powrotem zbiornik paliwa i podłączyć go (wcześniej ściągałem osłonę korka wlewu płynu), wlałem z 1 litr, odpaliłem i dolewałem powolutku na pracującym silniku (następnym razem końcowe dolewki będę robił największą ze strzykawek - nie przelejesz). cały czas leciały pęcherzyki powietrza, i tak pod korek. Do zbiorniczka płyn sam dotarł, dolałem może setkę do połowy stanu. pobujałem motocyklem. jak włączył się i pochodził swoje wentylator, wyłączyłem moto, zakręciłem korek i znowu włączyłem do czasu uruchomienia wentylatora. i tyle. warto mimo wszystko podłożyć sobie trochę ręczniczków podkorek gdyby jednak coś się przelało bo jest kupa pary ;)
ja użyłem płynu Prestone i efekt jest taki, że jak uruchamiał się wentylator, w zbiorniczku nawet jednego pęcherzyka powietrza nie zaobserwowałem. może to zasługa płynu, może odpowietrzenia, może obu składowych, w każdym razie już nie pojawia się w ogóle kontrolka przegrzania i wszytsko działa prawidłowo.
raz jeszcze dzięki
: czujniki
Odpowiedz do tematu
Witaj...wymień termostat o nr th 5075.82 i czujnik wentylatora...teraz nie wiem ale termostat jest od subaru a czujnik od hondy accord...skontaktuj się z Gregorem...on mi pomógł i mam teraz spokój...pozdrawiam
Shadow mój to jest to..Kocham Go...