Gotuje płyn w zbiorniczku i wywala dołem, pomocy
Odpowiedz do tematu

: Gotuje płyn w zbiorniczku i wywala dołem, pomocy
witam szanownych Panów i Panewki.

mam VT1100C z 1987r. zauważyłem, że moto wywala mi płyn zbiorniczkiem wyrównawczym (?) - tym na dole, leci z rurki, a w samym zbiorniczku płyn bulgocze.

Nie wiem o co chodzi, ponieważ sprawdzałem chłodnicę i jest czysta, wentylator i czujnik załączają się. Wymieniłem też korek wlewu na inny..

Sytuacja wygląda tak: moto pracuje, włącza się kontrolka, zaczyna bulgotać w zbiorniczku, wywala parę i wodę dolną rurką (gotuje się) i po chwili załącza się wentylator, który na minutę-dwie chłodzi układ i zaraz to samo.

Dzieje się tak zarówno z (działającym) termostatem, jak i bez termostatu - wyjąłem go na próbę z obudowy.

Płyn jest samochodowy (jakiś) i pytanie czy to wina płynu, nieprawidłowo działającego czujnika temp., czy nie daj Boże uszczelki pod głowicą? Dodam, że olej czysty czarny, natomiast z tłumików nie kopci, nie zauważyłem też, żeby jakoś dziwnie płyn mi skąś uciekał.

Czy w ogóle w Waszych cieniach zdarza się że tym dolnym zbiorniczkiem płyn Wam wywala a wewnątrz gotuje się????

:
Wszystkie znaki na ziemi i niebie niestety wskazują na uszczelkę pod głowicą :-(
Zmierz kompresję na obu cylindrach, to pomoże Ci określić który to cylinder.

Czołem :omg: :mrgreen: Gość
:
Sprawdż czy nie masz zbyt mało płynu w układzie?
Może się tak zdarzyć ze układ zapowietrzony Temperatura rośnie i zgromadzone powietrze rozszerza się wywalając płyn.
Gdyby puszczał pod uszczelka spaliny w układ chłodzenia to nie było by przerwy po schłodzeniu.

:
a powiedzcie chłopaki ile, albo do którego momentu lejecie płyn chłodniczy??? do przelwu?? i jak odpowietrzacie układ?
zastanawiałem się czy nie kupić ajkiegoś płynu, który ma wyższą temp. wrzenia, ale mam wrażenie, że nie tędy droga, a może jednak... ?

:
Możesz wlać wodę i nic się nie powinno stać! Jak nie na mrozie oczywista!
Chłodnicę zalewasz przez korek przy główce ramy między bakiem a kierownicą po prawej stronie. Tam jest wlew do chłodnicy.
Potem uzupełniasz w wyrównawczym. i powinno być OK. Jeśli masz szczelny układ i znów ci się nie zapowietrzy
https://www.youtube.com/watch?v=MEnrGnXzxNY

:
Wymień czujnik wentylatora ten co jest w chłodnicy jeśli startuje wentylator po kontrolce to dużo za późno a uszczelke pod głowicą jest ciężko usmażyć bo jest stalowa trójwarstwowa

:
na radzie najprawdopodobniej problem chyba rozwiazany, choć wstyd sie przyznać.... zlałem cały stary płyn, następnie bardzo powoli zalałem nowym Prestone (podwyższona temp. wrzenia) i bardzo ostrożnie ale i dokładnie odpowietrzyłem cały układ i już nie włącza się kontrolka, płynu nie wywala i nie słychać gotowania płynu. co jakiś czas włącza się na króką chwilę wentylator i po 5 - 10 sek. się wyłącza.
wszystko generalnie wygląda w porządku.

kolego W_T_G dzięki za sugestię, czasem te najprostsze rozwiązania są najlepsze ;)

a więc panowie, powoli i dokłądnie odpowietrzajmy układ, bo dużo nerwów to później kosztuje

:
Cieszę się że pomogłem. A tak z ciekawości. Ile brakowało Ci płynu?

:
A jak się odpowietrza układ chłodzenia? Zalać płyn do pełna zagrażać silnik do włączenia wentylatora i uzupełnianie płynu w zbiorniczku wyrównawczym? Czy jest jakaś inna procedura? Mam shadow 750 z 83 roku Ale myślę że układ chłodzenia jest taki sam jak w 1100 lub bardzo podobny.

:
nie mierzyłem ilości, ale jak na moje oko - w misce mogło być z 1 1,2 litra. Ja odpowietrzałem go tak, że najpierw spuściłem to co było (niby oczywiste), odkręcając dolną tylną śrubkę w pompce wody (taka z miedzianą podkłądką), zeszło wszystko nawet ze zbiorniczka.

Później musiałem założyć z powrotem zbiornik paliwa i podłączyć go (wcześniej ściągałem osłonę korka wlewu płynu), wlałem z 1 litr, odpaliłem i dolewałem powolutku na pracującym silniku (następnym razem końcowe dolewki będę robił największą ze strzykawek - nie przelejesz). cały czas leciały pęcherzyki powietrza, i tak pod korek. Do zbiorniczka płyn sam dotarł, dolałem może setkę do połowy stanu. pobujałem motocyklem. jak włączył się i pochodził swoje wentylator, wyłączyłem moto, zakręciłem korek i znowu włączyłem do czasu uruchomienia wentylatora. i tyle. warto mimo wszystko podłożyć sobie trochę ręczniczków podkorek gdyby jednak coś się przelało bo jest kupa pary ;)

ja użyłem płynu Prestone i efekt jest taki, że jak uruchamiał się wentylator, w zbiorniczku nawet jednego pęcherzyka powietrza nie zaobserwowałem. może to zasługa płynu, może odpowietrzenia, może obu składowych, w każdym razie już nie pojawia się w ogóle kontrolka przegrzania i wszytsko działa prawidłowo.

raz jeszcze dzięki

: czujniki
Witaj...wymień termostat o nr th 5075.82 i czujnik wentylatora...teraz nie wiem ale termostat jest od subaru a czujnik od hondy accord...skontaktuj się z Gregorem...on mi pomógł i mam teraz spokój...pozdrawiam

Shadow mój to jest to..Kocham Go...
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group