Opony |
Autor |
Wiadomość |
Stawhen
Riders of the storm
Motocykl: Honda Shadow VT 125 / 2003
Dołączył: 24 Sie 2017 Posty: 28 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2017-09-13, 09:24
|
|
|
Dzięki Panowie. Na to liczę, w sumie skoro są zalecane, a dętkowej wersji nie ma, to dlaczego miałoby być źle.
Szerokości! |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2017-09-13, 10:49
|
|
|
Stawhen napisał/a: | A czy ktoś z was rozeznawał się w temacie opon z białym bokiem. Od jakiegoś czasu choruję na nie i szukam, ale bez pozytywnych efektów. Nie ma generalnie w standardowych rozmiarach.
Jakieś rady? Czy są w ogóle? Gdzie? za ile? |
Biały flamaster olejowy do opon i jazda |
|
|
|
|
kyniu
Motocykl: Shadow VT125
Wiek: 44 Dołączył: 25 Lis 2016 Posty: 13 Skąd: south east
|
Wysłany: 2018-01-21, 12:23
|
|
|
A co szerszego na tył moglibyście polecić ?!? |
_________________ "Bądź takim rodzajem człowieka, że gdy twoja stopa dotyka rano podłogi, diabeł w piekle mówi: Ooo kur%a, wstał ... " Dwayne Johnson |
|
|
|
|
cień05
Eugeniusz
Motocykl: HONDA VT 750C AERO,SUZUKI GSX 750 INAZUMA
Wiek: 67 Dołączył: 16 Lis 2016 Posty: 46 Skąd: OPOLE LUBELSKIE
|
Wysłany: 2018-01-24, 08:14
|
|
|
Co do białych pasów to może to;
https://www.farbyjachtowe...0-5l-p-429.html
Flexi gummi farbe to jednoskładnikowa, bardzo elastyczna farba o doskonałej przyczepności, która nadaje się do bezpośredniego malowania neoprenu, hypalon i innych podobnych materiałów z których wykonane są łodzie pneumatyczne. Może być także używana na inne elastyczne powierzchnie jak winyl, skóra, guma, itp.
Sposób stosowania:
Odtłuścić starannie malowane podłoże, zmatowić papierem średniej grubości P120-P240, a następnie ponownie odtłuścić i odpylić. Następnie można nałożyć dwie warstwy farby za pomocą pędzla malując zawsze w jednym kierunku (nie tam i z powrotem). Drugą warstwę należy nałożyć 6 godzin po pierwszej. Szlifowanie między warstwami nie jest konieczne. Farby nie należy nakładać zbyt grubo. Czas całkowitego schnięcia powłoki 10 godzin. W czasie malowania łódź powinna być napompowana do normalnego ciśnienia roboczego. Składając ponton należy użyć talku.
Opakowanie; puszka 0,5 L.
Kolor; Biały
Tutaj masz takiego luźnego linka:
http://jaguarclubpoland.n...p?topic=23362.0
Ja to kupiłem ale czekam na ciepło. |
_________________ Dziś zrobię to , czego innym się nie chce . Jutro zrobię to , czego inni nie będą w stanie .... |
|
|
|
|
powolny
Show must go on
Motocykl: VT 750
Dołączył: 10 Wrz 2016 Posty: 311 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 2018-01-24, 09:50
|
|
|
Wrócę do tematu różnicy między bezdętkową ,a dętkową oponką .Miałem podobny dylemat ,bo wybór w interesującym mnie rozmiarze był większy w bezdętkach ,ale znalazłem w końcu dętkową z dunlopa i jak przyszła to porównałem ją ze starą bez ... ,ale z innego moto i znalazłem jeszcze jedną różnicę .Otóż w środku opony są takie ryfle ,pręgi ( chyba wzmocnienia?) ,a w dętkowej są one tylko po bokach ,a potem ( w środku) płaska guma . Raczej nie powinno to mieć większego znaczenia ,ale zauważyłem to piszę . |
|
|
|
|
kyniu
Motocykl: Shadow VT125
Wiek: 44 Dołączył: 25 Lis 2016 Posty: 13 Skąd: south east
|
Wysłany: 2018-01-27, 21:55
|
|
|
150/90/15 wejdzie ?
a może 160/80/15 ???
na tył oczywiście ;) |
_________________ "Bądź takim rodzajem człowieka, że gdy twoja stopa dotyka rano podłogi, diabeł w piekle mówi: Ooo kur%a, wstał ... " Dwayne Johnson |
|
|
|
|
kyniu
Motocykl: Shadow VT125
Wiek: 44 Dołączył: 25 Lis 2016 Posty: 13 Skąd: south east
|
Wysłany: 2018-03-25, 22:29
|
|
|
kyniu napisał/a: |
150/90/15 wejdzie ?
a może 160/80/15 ???
na tył oczywiście ;) |
podbijam ... |
_________________ "Bądź takim rodzajem człowieka, że gdy twoja stopa dotyka rano podłogi, diabeł w piekle mówi: Ooo kur%a, wstał ... " Dwayne Johnson |
|
|
|
|
Skorupek
Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2011 Posty: 1180 Skąd: Morszków/WSK, Marki
|
Wysłany: 2018-03-26, 19:51
|
|
|
Kolego nie kombinuj z kapciami bo ten motorek z miejsca nie ruszy a spalanie będziesz na godziny mierzył a nie na przebieg. Taka jak w oryginale jest najlepsza. Pamiętaj o tym że szerszą opona to większy ciężar, tarcie, opory a twój łańcuch nie jest z tytanu i może sporo szkody zrobić jak się zerwie przy ruszaniu... |
|
|
|
|
RAFFEN
Motocykl: była Shadow 750 jest VTX 1300S
Wiek: 41 Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 368 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 2018-03-26, 23:02
|
|
|
oryginalny rozmiar to 130/90-15 150 szeroka ci nie wejdzie |
_________________ "...kupiłem a mówią, że nie kupisz miłości " |
|
|
|
|
W_T_G
Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 430 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2018-03-27, 15:23
|
|
|
Dodam, ze rozmiar (szerokość) opony jest również ściśle powiązana z wagą pojazdu.
Im szersza tym mniejszy nacisk na 1 cm2
Im mniejszy nacisk tym mniejsza przyczepność.
Im mniejsza przyczepność tym.... no właśnie |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2018-03-28, 08:51
|
|
|
powolny napisał/a: | Wrócę do tematu różnicy między bezdętkową ,a dętkową oponką .Miałem podobny dylemat ,bo wybór w interesującym mnie rozmiarze był większy w bezdętkach ,ale znalazłem w końcu dętkową z dunlopa i jak przyszła to porównałem ją ze starą bez ... ,ale z innego moto i znalazłem jeszcze jedną różnicę .Otóż w środku opony są takie ryfle ,pręgi ( chyba wzmocnienia?) ,a w dętkowej są one tylko po bokach ,a potem ( w środku) płaska guma . Raczej nie powinno to mieć większego znaczenia ,ale zauważyłem to piszę . |
A może różnica polega na tym, że jedna jest radialna, a druga diagonalna |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
Duszeek
Motocykl: Honda vt shadow
Wiek: 52 Dołączył: 11 Sie 2014 Posty: 133 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2018-03-30, 00:22
|
|
|
Trochę niektórzy naciągają fakty.
Opona szersza nie zjada Bóg wie ile paliwa. Dołożenie sakw więcej waży niż różnica w wadze opon.
Nie wpływa też jakoś drastycznie na bezpieczeństwo - inaczej nikt nie przerabiałby motocykli.
Spadnie na pewno prędkość - przy 125 nawet 5 czy 10% to sporo, a co nie ma takiego znaczenia przy np. 750.
Bardziej problematyczne jest natomiast włożenie takiej opony - w większości motocykli wiąże się to z różnego rodzaju przeróbkami, głównie ramy. |
|
|
|
|
qubal1
Motocykl: Shadow Vt 125
Dołączył: 26 Gru 2018 Posty: 4 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2019-02-03, 17:12 inny rozmiar do shadow 125
|
|
|
Koledzy dostałem od brata nową oponę metzeler na tył o rozmiarze 150/80/15, czy będzie pasowała? oryginalnie stara opona ma rozmiar 130/90-15, czy ktoś z Was zakładał inne opony jak są oryginalnie? może pytanie banalne ale czy szerokość większa o 2 cm i niższa o 1 cm będzie miało jakieś znaczenie w prowadzeniu moto? |
_________________ qubal1 |
|
|
|
|
MARQ
f.k.a. Konar
Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014 Posty: 1608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-02-04, 11:20
|
|
|
pytanie bardziej czy się ładnie zmieści w błotniku.
tam od środka błotnika jest m.in. rama, nie wiem ile jest miejsca wolnego na manewry z szerokością opony..musisz zdjąć - unieść błotnik i sprawdzić albo ktoś inny jak ma rozebrany tył akurat. |
_________________ kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA |
|
|
|
|
qubal1
Motocykl: Shadow Vt 125
Dołączył: 26 Gru 2018 Posty: 4 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2019-02-06, 22:42
|
|
|
Dziekuje MARQ, podpowiedź mądra bo zmierzyłem środek wahacza i opona wejdzie ale muszę zobaczyć czy wejdzie między błotnik rama u góry, o tym nie pomyślałem. pozdrawiam |
_________________ qubal1 |
|
|
|
|
|