Odpowiedz do tematu
:
zenon407 uważaj z tą plexi w razie jakiegoś zdarzenia łamie się na bardzo ostre kawałki a im cieńsza szyba tym gorzej, moim zdaniem lepszy byłby poliwęglan pewnie z 6 mm, co prawda trudniej go wygiąć ale nie łamie się tak łatwo jak plexi.
:
Znajdz na forum "Januszka" on robi oparcia pod dany typ fotela, mi robił i jest regulowane przód tyl , jestem mega zadowolony i za podobne pieniądze. . Polecam go mega. ...
Jachym Jan napisał/a: |
Dzięki kolego za rady. A co powiecie nt mojego wyboru w kwestii wyboru?? Kupowaliście w tych sklepach??? Jaką jakość oferują?? |
Znajdz na forum "Januszka" on robi oparcia pod dany typ fotela, mi robił i jest regulowane przód tyl , jestem mega zadowolony i za podobne pieniądze. . Polecam go mega. ...
pozdrawiam
Sławek
Sławek
:
Nooo to żeś do...ebał. Może od razu szkło pancerne takie ze 45mm - tego już na pewno nie wygniesz.
A tak poważnie to tzw. pleksy jest kilka rodzaji. Oprócz wylewanej czy eksrtudowanej jest jeszcze np. high impact - czyli tzw. wysokoudarowa. I jeżeli ktoś miał na poważnie do czynienia z tworzywami sztucznymi to wie, że poliwęglan 6mm jest wręcz nie możliwy do formowania termicznego tym bardziej w domowych warunkach...
Wujo napisał/a: |
moim zdaniem lepszy byłby poliwęglan pewnie z 6 mm, co prawda trudniej go wygiąć ale nie łamie się tak łatwo jak plexi.
|
Nooo to żeś do...ebał. Może od razu szkło pancerne takie ze 45mm - tego już na pewno nie wygniesz.
A tak poważnie to tzw. pleksy jest kilka rodzaji. Oprócz wylewanej czy eksrtudowanej jest jeszcze np. high impact - czyli tzw. wysokoudarowa. I jeżeli ktoś miał na poważnie do czynienia z tworzywami sztucznymi to wie, że poliwęglan 6mm jest wręcz nie możliwy do formowania termicznego tym bardziej w domowych warunkach...
:
Jakby co, to mam do sprzedania fajną szybę National Cycle.
http://www.shadow.org.pl/...pic.php?t=24699
http://www.shadow.org.pl/...pic.php?t=24699
___________________________
Ja wlokę cień, cień wlecze mnie,
Kałuże lśnią nam pod nogami.
Ja wlokę cień, cień wlecze mnie,
Kałuże lśnią nam pod nogami.
:
Nie jestem specem od tworzyw sztucznych tylko mechanikiem przemysłowym i wielokrotnie wyginałem w dość prymitywnych warunkach warsztatowych zarówno pleksę jak i poliwęglan (jakiego rodzaju obydwa - nie wiem) poliwęglan zwykłą opalarką udawało się wygiąć maksymalnie gruby na właśnie 6 mm, pleksę nawet 8 mm.[/quote]
Cytat: |
A tak poważnie to tzw. pleksy jest kilka rodzaji. Oprócz wylewanej czy eksrtudowanej jest jeszcze np. high impact - czyli tzw. wysokoudarowa. I jeżeli ktoś miał na poważnie do czynienia z tworzywami sztucznymi to wie, że poliwęglan 6mm jest wręcz nie możliwy do formowania termicznego tym bardziej w domowych warunkach... |
Nie jestem specem od tworzyw sztucznych tylko mechanikiem przemysłowym i wielokrotnie wyginałem w dość prymitywnych warunkach warsztatowych zarówno pleksę jak i poliwęglan (jakiego rodzaju obydwa - nie wiem) poliwęglan zwykłą opalarką udawało się wygiąć maksymalnie gruby na właśnie 6 mm, pleksę nawet 8 mm.[/quote]
:
Złapałem szlifa i rozleciała sie na drobne kawałki......3 mm.Zbierac nie było co...
Na razie smigam na 3 mm,jak sie rozleci moze wygnę grubszą.
Cytat: |
zenon407 uważaj z tą plexi w razie jakiegoś zdarzenia łamie się na bardzo ostre kawałki a im cieńsza szyba tym gorzej, moim zdaniem lepszy byłby poliwęglan pewnie z 6 mm, co prawda trudniej go wygiąć ale nie łamie się tak łatwo jak plexi. |
Złapałem szlifa i rozleciała sie na drobne kawałki......3 mm.Zbierac nie było co...
Na razie smigam na 3 mm,jak sie rozleci moze wygnę grubszą.
:
Każda szyba łamie się na bardzo ostre kawałki..wyobraź sobie , że nawet ze szkła..
Poliwęglan jak już pęknie i rozleci to mim zdaniem jest groźniejszy dla usera , to co zostanie w stelażu szyby dla ciała motocyklisty jest , jak wystające szable które tną nie pękają - bo są odporne na pękanie..niestety. Natomiast plexa jeżeli spotka się z motocyklistą przelatującym po pozostałościach w stelażu , to krzywdy nie zrobi , bo po prostu pęka pod niewielkim naciskiem. Więc wniosek z tego , że są dwie "szkoły" - poliwęglanu i pleksi .
Z mojej praktyki i obserwacji wynika , że pleksa jest bardziej podatna na uszkodzenia typu drgania w czasie jazdy - pęka na otworach , mechaniczne - przypadkowe puknięcie kaskiem czy zawadzenie kurtką , mnie osobiście pękła w czasie wymijania z ciężarówką .
Poliwęglan na podane przykłady jest odporniejszy i to znacznie , bo jest elastyczny.
I tutaj trzeba po prostu wybrać priorytet . A 6mm , to gruba przesada , jeżeli się mylę , to proszę niech ktoś mi poda jeden sensowny powód dlaczego zakłada szybę grubości 6mm , a nie np.4mm czy trzy..
zenon407 napisał/a: |
łamie się na bardzo ostre kawałki |
zenon407 napisał/a: |
moim zdaniem lepszy byłby poliwęglan |
Każda szyba łamie się na bardzo ostre kawałki..wyobraź sobie , że nawet ze szkła..
Poliwęglan jak już pęknie i rozleci to mim zdaniem jest groźniejszy dla usera , to co zostanie w stelażu szyby dla ciała motocyklisty jest , jak wystające szable które tną nie pękają - bo są odporne na pękanie..niestety. Natomiast plexa jeżeli spotka się z motocyklistą przelatującym po pozostałościach w stelażu , to krzywdy nie zrobi , bo po prostu pęka pod niewielkim naciskiem. Więc wniosek z tego , że są dwie "szkoły" - poliwęglanu i pleksi .
Z mojej praktyki i obserwacji wynika , że pleksa jest bardziej podatna na uszkodzenia typu drgania w czasie jazdy - pęka na otworach , mechaniczne - przypadkowe puknięcie kaskiem czy zawadzenie kurtką , mnie osobiście pękła w czasie wymijania z ciężarówką .
Poliwęglan na podane przykłady jest odporniejszy i to znacznie , bo jest elastyczny.
I tutaj trzeba po prostu wybrać priorytet . A 6mm , to gruba przesada , jeżeli się mylę , to proszę niech ktoś mi poda jeden sensowny powód dlaczego zakłada szybę grubości 6mm , a nie np.4mm czy trzy..
Życie jest piękne , ale oglądane zsiodła z V-ką między nogami
:
Może chce czuć się bezpiecznie jak będą strzelali do niego.... z suszarki
Cytat: |
6mm , to gruba przesada , jeżeli się mylę , to proszę niech ktoś mi poda jeden sensowny powód dlaczego zakłada szybę grubości 6mm , a nie np.4mm czy trzy.. |
Może chce czuć się bezpiecznie jak będą strzelali do niego.... z suszarki
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
:
Ponieważ 4 mm szyba z poliwęglanu jest za wiotka, będzie się mocno wyginać, szyby z innych materiałów nie powinno się brać pod uwagę ze względu na bezpieczeństwo.
:
Dlatego , bo jest płaska
Jak będzie odpowiednio wygięta to i 3mm da radę - chyba że ma dwa metry kwadratowe powierzchni..obecnie mam 4mm i jest naprawdę duża - od lampy 76cm i szeroka na 74cm , bo i maszyna słusznych rozmiarów , ale wygięcie też jest b.duże i nie zauważyłem , żeby coś się działo.
AMarek napisał/a: |
będzie się mocno wyginać |
Dlatego , bo jest płaska
derek99 napisał/a: |
poliwęglan 6mm jest wręcz nie możliwy do formowania termicznego tym bardziej w domowych warunkach |
Jak będzie odpowiednio wygięta to i 3mm da radę - chyba że ma dwa metry kwadratowe powierzchni..obecnie mam 4mm i jest naprawdę duża - od lampy 76cm i szeroka na 74cm , bo i maszyna słusznych rozmiarów , ale wygięcie też jest b.duże i nie zauważyłem , żeby coś się działo.
Życie jest piękne , ale oglądane zsiodła z V-ką między nogami
:
Odpowiedz do tematu
Jak się robi szybę z byle czego, to trzeba się liczyć, że podczas mycia, można ją porysować, a z czasem zmatowieje ("efekt piaskowania") smagana kurzem i "sprejowaniem" w czasie deszczu. Przerabiałem.
Podobno żadna praca nie hańbi - oprócz fizycznej.