Shadow VT700 kilka pytan |
Autor |
Wiadomość |
wirus
Motocykl: Honda Shadow vt 700c 84r
Wiek: 43 Dołączył: 30 Lip 2017 Posty: 63 Skąd: Kuj-Pom
|
Wysłany: 2017-10-29, 20:34
|
|
|
Czyszczenie i synchro plus nowe swiece było robione. Po tych czynnościach delikatnie strzela w tlumik i dodatkowo jak jest taka pogoda jak tetaz to przy odpaleniu jakby palil na jeden cylinder ale to tylko przez chwile. bylem u innego mechanika to mowil mi ze regulacja zaworów. Ale może wystarczy podkręcić ta linkę od gazu i po problemie. Moim znajomym w innych Moto pali od strzała nie zdążą dotknąć rozrusznika i już pali a u mnie 2 do 4 razy musi pokrecic i z dodaniem gazem wtedy zapali. |
|
|
|
|
ttm750
Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 256 Skąd: CYPR/LIMASSOL
|
Wysłany: 2017-10-29, 21:40
|
|
|
a nie zalewa go? moze jest ciut za bogata mieszanka skoro strzela w wydech? |
|
|
|
|
wirus
Motocykl: Honda Shadow vt 700c 84r
Wiek: 43 Dołączył: 30 Lip 2017 Posty: 63 Skąd: Kuj-Pom
|
Wysłany: 2017-10-29, 22:37
|
|
|
Też o tym myślałem ze bogata mieszanka ale nie wiem jak był ustawiany sklad moze wg serwisowki. Mysle o zakupie swiecy colortune i samemu ustawic sklad. Chyba że ktoś jest z okolic Bydgoszczy lub Inowrocławia i ma taką świecę. Ale w moim przypadku skoro mam dwie świece na cylinder i reguluje je jedna śruba to wydaje mi się że musiałbym mieć dwie świece colortune. |
|
|
|
|
ttm750
Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 256 Skąd: CYPR/LIMASSOL
|
Wysłany: 2017-10-29, 23:21
|
|
|
ustawialem swoj gaznik w/g serwisowek, itd i wciaz mialem jakis problem.
udalo sie po poradzie januszka
januszek napisał/a: | Myślę , że nie stosujesz podstawowej zasady regulacji składu mieszanki - zawsze na rozgrzanym silniku. Teraz to pewnie nie pamiętasz , jaki silnik (ciepły czy zimny) był przy tych regulacjach więc musisz zrobić to od początku . Ustaw śrubki na fabryczne - myślę , że w Twoim moto na 2,5 obrotu wykręcone , kilka km na sprawdzenie i w zależności jak zachowuje się silnik ; dławienie i strzały w gaźnik - pół obrotu wkręcić (na obydwu gaźnikach jeżeli są dwa)czyli wzbogacasz mieszankę . Strzały w tłumik i ciężki rozruch na ciepłym oczywiście - pół obrotu wykręć , bo za bogata i trzeba mu więcej powietrza . To jak było przedtem czy potem to zapomnij . |
czasem najlepsze sa sprawdzone domowe sposoby...
choc u mnie ostatecznie okazalo sie ze choc to moj trzeci Cien to w ZADNYM nie mialem oringu i podkladki pod srubami regulacji mieszanki. |
|
|
|
|
Matrix
Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53 Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 3151 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
MARQ
f.k.a. Konar
Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014 Posty: 1608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-10-30, 09:57
|
|
|
wirus napisał/a: | Pytanie czy jak mam zamknięty gaz to znaczy ze iglica jest całkowicie zamknięta i nie dochodzi paliwo ? |
jak masz zamknięty gaz, to przepustnica jest całkowicie zamknięta i tędy paliwo się nie dostanie do cylindrów.
Jednak jest inny obieg paliwa - specjalnie dla wolnych obrotów (układ biegu jałowego) i wtedy to tędy dostaje się paliwo do cylindrów.
dlatego regulacja gaźników to kilka czynności,
bo kilka elementów wpływa na jego działanie w zależności od obrotów.. cytując:
Za utrzymanie optymalnego składu mieszanki paliwowo-powietrznej w pełnym zakresie prędkości obrotowej odpowiadają następujące elementy gaźnika motocyklowego:
— zawór iglicowy sterowany pływakiem, odpowiadający za poziom paliwa w komorze pływakowej (reguluje skład mieszanki w pełnym zakresie ruchu przepustnicy);
— układ biegu jałowego (reguluje skład mieszanki przy otwarciu przepustnicy do 1/8 skoku);
— kąt ścięcia tylnej ściany przepustnicy (reguluje skład mieszanki przy otwarciu przepustnicy od 1/8 do 1/3 skoku);
— iglica przepustnicy (reguluje skład mieszanki przy otwarciu przepustnicy od 1/4 do 3/4 skoku);
— dysza główna paliwa (reguluje skład mieszanki przy otwarciu przepustnicy od 3/4 skoku do pełnego otwarcia). |
|
|
|
|
markiz70
Motocykl: VT750 DCB 2003 Spirit ,WSK M06B3 1972 awo S
Wiek: 54 Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 4156 Skąd: Sztum-Malbork
|
Wysłany: 2017-10-30, 21:39
|
|
|
MARQ napisał/a: | wirus napisał/a: | Pytanie czy jak mam zamknięty gaz to znaczy ze iglica jest całkowicie zamknięta i nie dochodzi paliwo ? |
jak masz zamknięty gaz, to przepustnica jest całkowicie zamknięta i tędy paliwo się nie dostanie do cylindrów.
Jednak jest inny obieg paliwa - specjalnie dla wolnych obrotów (układ biegu jałowego) i wtedy to tędy dostaje się paliwo do cylindrów.
dlatego regulacja gaźników to kilka czynności,
bo kilka elementów wpływa na jego działanie w zależności od obrotów.. cytując:
Za utrzymanie optymalnego składu mieszanki paliwowo-powietrznej w pełnym zakresie prędkości obrotowej odpowiadają następujące elementy gaźnika motocyklowego:
— zawór iglicowy sterowany pływakiem, odpowiadający za poziom paliwa w komorze pływakowej (reguluje skład mieszanki w pełnym zakresie ruchu przepustnicy);
— układ biegu jałowego (reguluje skład mieszanki przy otwarciu przepustnicy do 1/8 skoku);
— kąt ścięcia tylnej ściany przepustnicy (reguluje skład mieszanki przy otwarciu przepustnicy od 1/8 do 1/3 skoku);
— iglica przepustnicy (reguluje skład mieszanki przy otwarciu przepustnicy od 1/4 do 3/4 skoku);
— dysza główna paliwa (reguluje skład mieszanki przy otwarciu przepustnicy od 3/4 skoku do pełnego otwarcia). |
Wszystko na temat |
_________________ motocykle to nie wszystko-liczy się pasja
CrusaderRider |
|
|
|
|
wirus
Motocykl: Honda Shadow vt 700c 84r
Wiek: 43 Dołączył: 30 Lip 2017 Posty: 63 Skąd: Kuj-Pom
|
Wysłany: 2017-12-31, 15:25
|
|
|
Witam ponownie. W okresie zimowym od czasu do czasu odpalalem moje Moto. Jakiś czas temu zauważyłem że Moto strasznie dymi po odpaleniu. Dzisiaj była dobra pogoda więc postanowiłem przejechać sie trochę rozgrzalem silnik do włączenia się wentylatora i przejechałem kilkaset metrów. Dymienie ustalo ale nie całkowicie. Podczas jazdy nie widać dymu ale podczas postoju już tak. Sprawdziłem olej i okazało się ze nawet nie ma minimum a wymienialem go w sierpniu u mechanika jednak nie sprawdzilem jaki był stan po wymianie. Moje pytanie czy siwy lub biały dym jest oznaką konczenia się silnika czy to może dlatego że mieszankę mam ustawioną za bogata ponieważ z rury pluje mi delikatnie chyba olejem _- na bebnie tylnego koła pozostają czarne plamki. Czy bogata mieszanka mogła uszkodzić lub zakleic coś w silniku. Napewno mam za bogata mieszanka bo Moto strzela i bardzo mocno śmierdzi spalinami. |
|
|
|
|
ahmed799
Motocykl: Valkyrie GL 1500 Interstate
Wiek: 42 Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 907 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 2017-12-31, 18:15
|
|
|
Jeżeli po kazdym dłuższym postoju moto bedzie kopcilo to może to być spowodowane nieszczelnoścą gumek na trozkach zaworów. Prościej pisząc puszcza olej do silnika i jak sie nazbiera to po prostu go wypala po uruchomieniu |
_________________ "Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie." |
|
|
|
|
Gandi
Mariusz
Motocykl: VT700C -> FJR 1300
Wiek: 54 Dołączył: 30 Sty 2017 Posty: 110 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2018-03-21, 13:41
|
|
|
Jakie aku powinienem wsadzić do mojego Cienia VT700C bo mam wrażenie że to co dostałem od handlarza nie do końca spełania oczekiwania mojego Cienia.
Długo trzeba kręcić na ssaniu i dodawać gazu - jak zimny,
jak ciepły to tez trzeba pokręcić i dodać gazu. Handlarz kupuje hurtem jakieś aku na elektrolicie i jakos to hula. Aczkolwiek po roku użytkowania nie do końca jestem zadowolony. Tydzień teraz moto postało i juz nie dałem rady odpalić :( |
_________________ Dulce et decorum est pro patria mori. |
|
|
|
|
Dżej dżej
Motocykl: VT700C, GL500, GL1500CF
Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1071 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-03-21, 15:06
|
|
|
W dzisiejszych czasach, niestety, wszystkie akumulatory kupuje się na 2-3 lata. Potem wszystko pada. Możesz więc kierować się ceną. |
_________________ ___________________________
Ja wlokę cień, cień wlecze mnie,
Kałuże lśnią nam pod nogami. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9488 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2018-03-21, 15:17
|
|
|
Gandi napisał/a: | Jakie aku powinienem wsadzić do mojego Cienia VT700C |
Jaki rocznik maszyny? |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
niejestempro
Motocykl: Shadow VT700 86r
Dołączył: 07 Kwi 2017 Posty: 38 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 2018-03-21, 23:13
|
|
|
Nie wkładaj exide!! Rozpadł się po niecałym roku, stał w ciepłym i zaczął się gotować, gwarancji nie uznali bo był "źle eksploatowany"... Sprzedający 2x odsyłał, bo sam się z nimi nie zgadzał, pewnie trzymał go u siebie kilka dni i zobaczył, że sam się gotuje.
Oznaczenie na exide: EB14-B2 i ten miałem w shadow vt700c 86r. Yuasa ma YB14-B2 z tego co widzę. |
|
|
|
|
Gandi
Mariusz
Motocykl: VT700C -> FJR 1300
Wiek: 54 Dołączył: 30 Sty 2017 Posty: 110 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2018-03-22, 19:57
|
|
|
Todek napisał/a: | Gandi napisał/a: | Jakie aku powinienem wsadzić do mojego Cienia VT700C |
Jaki rocznik maszyny? |
VT700C r 86 |
_________________ Dulce et decorum est pro patria mori. |
|
|
|
|
derek99
Motocykl: VT700 86r.
Wiek: 54 Dołączył: 27 Cze 2014 Posty: 299 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2018-03-22, 20:44
|
|
|
W ubiegłym roku kupiłem Yuasa YB14B2. Jak na razie jeszcze działa. |
|
|
|
|
|