/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Shadow VT700 kilka pytan
Autor Wiadomość
wirus 

Motocykl: Honda Shadow vt 700c 84r
Wiek: 43
Dołączył: 30 Lip 2017
Posty: 63
Skąd: Kuj-Pom
Wysłany: 2017-10-29, 20:34   

Czyszczenie i synchro plus nowe swiece było robione. Po tych czynnościach delikatnie strzela w tlumik i dodatkowo jak jest taka pogoda jak tetaz to przy odpaleniu jakby palil na jeden cylinder ale to tylko przez chwile. bylem u innego mechanika to mowil mi ze regulacja zaworów. Ale może wystarczy podkręcić ta linkę od gazu i po problemie. Moim znajomym w innych Moto pali od strzała nie zdążą dotknąć rozrusznika i już pali a u mnie 2 do 4 razy musi pokrecic i z dodaniem gazem wtedy zapali.
 
 
ttm750 

Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 256
Skąd: CYPR/LIMASSOL
Wysłany: 2017-10-29, 21:40   

a nie zalewa go? moze jest ciut za bogata mieszanka skoro strzela w wydech?
 
 
wirus 

Motocykl: Honda Shadow vt 700c 84r
Wiek: 43
Dołączył: 30 Lip 2017
Posty: 63
Skąd: Kuj-Pom
Wysłany: 2017-10-29, 22:37   

Też o tym myślałem ze bogata mieszanka ale nie wiem jak był ustawiany sklad moze wg serwisowki. Mysle o zakupie swiecy colortune i samemu ustawic sklad. Chyba że ktoś jest z okolic Bydgoszczy lub Inowrocławia i ma taką świecę. Ale w moim przypadku skoro mam dwie świece na cylinder i reguluje je jedna śruba to wydaje mi się że musiałbym mieć dwie świece colortune.
 
 
ttm750 

Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 256
Skąd: CYPR/LIMASSOL
Wysłany: 2017-10-29, 23:21   

ustawialem swoj gaznik w/g serwisowek, itd i wciaz mialem jakis problem.
udalo sie po poradzie januszka
januszek napisał/a:
Myślę , że nie stosujesz podstawowej zasady regulacji składu mieszanki - zawsze na rozgrzanym silniku. Teraz to pewnie nie pamiętasz , jaki silnik (ciepły czy zimny) był przy tych regulacjach więc musisz zrobić to od początku . Ustaw śrubki na fabryczne - myślę , że w Twoim moto na 2,5 obrotu wykręcone , kilka km na sprawdzenie i w zależności jak zachowuje się silnik ; dławienie i strzały w gaźnik - pół obrotu wkręcić (na obydwu gaźnikach jeżeli są dwa)czyli wzbogacasz mieszankę . Strzały w tłumik i ciężki rozruch na ciepłym oczywiście - pół obrotu wykręć , bo za bogata i trzeba mu więcej powietrza . To jak było przedtem czy potem :-> to zapomnij .

czasem najlepsze sa sprawdzone domowe sposoby...
choc u mnie ostatecznie okazalo sie ze choc to moj trzeci Cien to w ZADNYM nie mialem oringu i podkladki pod srubami regulacji mieszanki.
 
 
Matrix 


Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 3151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-10-29, 23:23   

Zgłoś się do Marudy :-D
_________________
Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-30, 09:57   

wirus napisał/a:
Pytanie czy jak mam zamknięty gaz to znaczy ze iglica jest całkowicie zamknięta i nie dochodzi paliwo ?

jak masz zamknięty gaz, to przepustnica jest całkowicie zamknięta i tędy paliwo się nie dostanie do cylindrów.
Jednak jest inny obieg paliwa - specjalnie dla wolnych obrotów (układ biegu jałowego) i wtedy to tędy dostaje się paliwo do cylindrów.

dlatego regulacja gaźników to kilka czynności,
bo kilka elementów wpływa na jego działanie w zależności od obrotów.. cytując:

Za utrzymanie optymalnego składu mieszanki paliwowo-powietrznej w pełnym zakresie prędkości obrotowej odpowiadają następujące elementy gaźnika motocyklowego:
— zawór iglicowy sterowany pływakiem, odpowiadający za poziom paliwa w komorze pływakowej (reguluje skład mieszanki w pełnym zakresie ruchu przepustnicy);
— układ biegu jałowego (reguluje skład mieszanki przy otwarciu przepustnicy do 1/8 skoku);
— kąt ścięcia tylnej ściany przepustnicy (reguluje skład mieszanki przy otwarciu przepustnicy od 1/8 do 1/3 skoku);
— iglica przepustnicy (reguluje skład mieszanki przy otwarciu przepustnicy od 1/4 do 3/4 skoku);
— dysza główna paliwa (reguluje skład mieszanki przy otwarciu przepustnicy od 3/4 skoku do pełnego otwarcia).
 
 
markiz70 


Motocykl: VT750 DCB 2003 Spirit ,WSK M06B3 1972 awo S
Wiek: 54
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 4156
Skąd: Sztum-Malbork
Wysłany: 2017-10-30, 21:39   

MARQ napisał/a:
wirus napisał/a:
Pytanie czy jak mam zamknięty gaz to znaczy ze iglica jest całkowicie zamknięta i nie dochodzi paliwo ?

jak masz zamknięty gaz, to przepustnica jest całkowicie zamknięta i tędy paliwo się nie dostanie do cylindrów.
Jednak jest inny obieg paliwa - specjalnie dla wolnych obrotów (układ biegu jałowego) i wtedy to tędy dostaje się paliwo do cylindrów.

dlatego regulacja gaźników to kilka czynności,
bo kilka elementów wpływa na jego działanie w zależności od obrotów.. cytując:

Za utrzymanie optymalnego składu mieszanki paliwowo-powietrznej w pełnym zakresie prędkości obrotowej odpowiadają następujące elementy gaźnika motocyklowego:
— zawór iglicowy sterowany pływakiem, odpowiadający za poziom paliwa w komorze pływakowej (reguluje skład mieszanki w pełnym zakresie ruchu przepustnicy);
— układ biegu jałowego (reguluje skład mieszanki przy otwarciu przepustnicy do 1/8 skoku);
— kąt ścięcia tylnej ściany przepustnicy (reguluje skład mieszanki przy otwarciu przepustnicy od 1/8 do 1/3 skoku);
— iglica przepustnicy (reguluje skład mieszanki przy otwarciu przepustnicy od 1/4 do 3/4 skoku);
— dysza główna paliwa (reguluje skład mieszanki przy otwarciu przepustnicy od 3/4 skoku do pełnego otwarcia).

Wszystko na temat :toast:
_________________
motocykle to nie wszystko-liczy się pasja

CrusaderRider
 
 
 
wirus 

Motocykl: Honda Shadow vt 700c 84r
Wiek: 43
Dołączył: 30 Lip 2017
Posty: 63
Skąd: Kuj-Pom
Wysłany: 2017-12-31, 15:25   

Witam ponownie. W okresie zimowym od czasu do czasu odpalalem moje Moto. Jakiś czas temu zauważyłem że Moto strasznie dymi po odpaleniu. Dzisiaj była dobra pogoda więc postanowiłem przejechać sie trochę rozgrzalem silnik do włączenia się wentylatora i przejechałem kilkaset metrów. Dymienie ustalo ale nie całkowicie. Podczas jazdy nie widać dymu ale podczas postoju już tak. Sprawdziłem olej i okazało się ze nawet nie ma minimum a wymienialem go w sierpniu u mechanika jednak nie sprawdzilem jaki był stan po wymianie. Moje pytanie czy siwy lub biały dym jest oznaką konczenia się silnika czy to może dlatego że mieszankę mam ustawioną za bogata ponieważ z rury pluje mi delikatnie chyba olejem _- na bebnie tylnego koła pozostają czarne plamki. Czy bogata mieszanka mogła uszkodzić lub zakleic coś w silniku. Napewno mam za bogata mieszanka bo Moto strzela i bardzo mocno śmierdzi spalinami.
 
 
ahmed799 


Motocykl: Valkyrie GL 1500 Interstate
Wiek: 42
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 907
Skąd: Malbork
Wysłany: 2017-12-31, 18:15   

Jeżeli po kazdym dłuższym postoju moto bedzie kopcilo to może to być spowodowane nieszczelnoścą gumek na trozkach zaworów. Prościej pisząc puszcza olej do silnika i jak sie nazbiera to po prostu go wypala po uruchomieniu
_________________
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
 
 
Gandi 
Mariusz


Motocykl: VT700C -> FJR 1300
Wiek: 54
Dołączył: 30 Sty 2017
Posty: 110
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-03-21, 13:41   

Jakie aku powinienem wsadzić do mojego Cienia VT700C bo mam wrażenie że to co dostałem od handlarza nie do końca spełania oczekiwania mojego Cienia.
Długo trzeba kręcić na ssaniu i dodawać gazu - jak zimny,
jak ciepły to tez trzeba pokręcić i dodać gazu. Handlarz kupuje hurtem jakieś aku na elektrolicie i jakos to hula. Aczkolwiek po roku użytkowania nie do końca jestem zadowolony. Tydzień teraz moto postało i juz nie dałem rady odpalić :(
_________________
Dulce et decorum est pro patria mori.
 
 
Dżej dżej 

Motocykl: VT700C, GL500, GL1500CF
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1071
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-21, 15:06   

W dzisiejszych czasach, niestety, wszystkie akumulatory kupuje się na 2-3 lata. Potem wszystko pada. Możesz więc kierować się ceną.
_________________
___________________________
Ja wlokę cień, cień wlecze mnie,
Kałuże lśnią nam pod nogami.
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9488
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2018-03-21, 15:17   

Gandi napisał/a:
Jakie aku powinienem wsadzić do mojego Cienia VT700C

Jaki rocznik maszyny?
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
niejestempro 


Motocykl: Shadow VT700 86r
Dołączył: 07 Kwi 2017
Posty: 38
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2018-03-21, 23:13   

Nie wkładaj exide!! Rozpadł się po niecałym roku, stał w ciepłym i zaczął się gotować, gwarancji nie uznali bo był "źle eksploatowany"... Sprzedający 2x odsyłał, bo sam się z nimi nie zgadzał, pewnie trzymał go u siebie kilka dni i zobaczył, że sam się gotuje.

Oznaczenie na exide: EB14-B2 i ten miałem w shadow vt700c 86r. Yuasa ma YB14-B2 z tego co widzę.
 
 
Gandi 
Mariusz


Motocykl: VT700C -> FJR 1300
Wiek: 54
Dołączył: 30 Sty 2017
Posty: 110
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-03-22, 19:57   

Todek napisał/a:
Gandi napisał/a:
Jakie aku powinienem wsadzić do mojego Cienia VT700C

Jaki rocznik maszyny?


VT700C r 86
_________________
Dulce et decorum est pro patria mori.
 
 
derek99 


Motocykl: VT700 86r.
Wiek: 54
Dołączył: 27 Cze 2014
Posty: 299
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2018-03-22, 20:44   

W ubiegłym roku kupiłem Yuasa YB14B2. Jak na razie jeszcze działa.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM