Rozrusznik vt700c 87 |
Autor |
Wiadomość |
kozikron
Motocykl: VT700C 87
Dołączył: 30 Cze 2012 Posty: 14 Skąd: PL
|
Wysłany: 2017-10-29, 20:38 Rozrusznik vt700c 87
|
|
|
Witam. Ostatnio bardzo ciężko kręci mi rozrusznik na akumulatorze nowym i samochodowym. Przez to bardzo ciezko mi pali. Przymierzam sie do wyciagniecia rozrusznika ale nie wiem jak do konca to zrobic. Niby rozrusznik trzyma sie na dwoch srubach m6. Odkrecilem je. Odkrecilem zasilanie ale rozrusznik wysuwa sie tylko z 5 mm i koniec nie moge go podważyć do góry. Na boki. Czy jest jakis sposób jak go wyciągnąć. Przypuszczam ze szczotki i tulejki sa powydzierane. Co jeszcze mnie martwi ze jak krece rozrusznikiem i go wylacze to dobiega z niego jakis pis. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9492 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2017-10-29, 20:48
|
|
|
kozikron napisał/a: | Niby rozrusznik trzyma sie na dwoch srubach m6. Odkrecilem je. Odkrecilem zasilanie ale rozrusznik wysuwa sie tylko z 5 mm i koniec nie moge go podważyć do góry. |
Tak go należy wyciągać. wysuwać z gniazda i podważać do góry. Próbować, próbować, próbować, aż wyjdzie. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Skorupek
Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2011 Posty: 1176 Skąd: Morszków/WSK, Marki
|
Wysłany: 2017-10-31, 07:18
|
|
|
W połowie kołnierze wchodzącego w karter znajduje się oring o on stawia skutecznie opór możesz wyciągać urxywajsc zdecydowanej siły poruszając nim na boki lub uszyć fortelu i zdjąć osłonę ze strony pompy sprzeglowej odkręcić osłonę kół pośrednich rozrusznika i wepchnąć go z tej strony do zewnątrz. Próbuj tu trzeba sievwylazac spora zrecznoscia i cierpliwością. |
|
|
|
|
Maruda
Motocykl: Shadow VT750 83r.
Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 297 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2017-10-31, 07:27
|
|
|
Musisz zdjąć pokrywe alternatora bo ośka rozrusznika opiera się o pośrednie koło zębate |
|
|
|
|
kozikron
Motocykl: VT700C 87
Dołączył: 30 Cze 2012 Posty: 14 Skąd: PL
|
Wysłany: 2017-10-31, 21:44
|
|
|
Rozumiem. Ze nie da rady bez odkrecenia obudowy alternatora. A co to moze byc za pisk przy wylaczeniu rozrusznika. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9492 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2017-10-31, 21:45
|
|
|
kozikron napisał/a: | Rozumiem. Ze nie da rady bez odkrecenia obudowy alternatora. |
Ja w swojej VT700C z 87 roku wyjmowałem bez demontażu obudowy. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Maruda
Motocykl: Shadow VT750 83r.
Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 297 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2017-11-01, 08:26
|
|
|
Jeśli jest skrócona ośka rozrusznika o 4 mm to wyjmiesz inaczej niema możliwości ja skracam w każdym bo i tak końcówka nie pracuje po zamontowaniu |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9492 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2017-11-01, 08:59
|
|
|
Maruda napisał/a: | Jeśli jest skrócona ośka rozrusznika o 4 mm to wyjmiesz inaczej niema możliwości |
Powiem Ci szczerze, że nie pamiętam czy była skrócona, nie mierzyłem, nie sprawdzałem. Wyglądała na oryginalną.
PS. A, przypomniałem sobie, że wyjmowałem też rozrusznik w VT 1100 C, chyba z 97 roku, w tym co miał Jamcio, i rozrusznik wyszedł bez problemu, bez demontażu dekla. Ale musiałem zdemontować ten króciec od płynu chłodzącego w tylnym cylindrze. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2017-11-04, 18:03
|
|
|
Wyjmowałem rozrusznik w 600 i było tak jak Maruda pisze - ośka była na tyle długa, że skutecznie uniemożliwiała demontaż. Dopiero rozebranie kół pośrednich pomogło. |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
kozikron
Motocykl: VT700C 87
Dołączył: 30 Cze 2012 Posty: 14 Skąd: PL
|
Wysłany: 2018-03-07, 18:56
|
|
|
Witam. Dokonałem demontażu rozrusznika. Trzeba było zdemontować pokrywę alternatora, króciec od chłodzenia i dopiero dało rade wyciągnąć go. Kupiłem zestaw naprawczy rozrusznika https://www.amazon.com/Ca...w/dp/B008AWDYXK .Szczotki miałem około 5 mm pełno grafitu trochę przypalony komutator. Na razie pali zobaczymy jak będzie w sezonie. |
|
|
|
|
|