Pytanie o światła mijania
Odpowiedz do tematu

:
GhoustDragon napisał/a:
Toma napisał/a:
To jest już druga którą kupiłem na Ali.Pierwsza świeciła jasno ale nie oświetlała, ta z linku poniżej jest jasna,bardzo dobrze oświetla drogę no i trzyma odcięcie tak jak normalna żarówka.Naprawdę polecam.Jest sprawdzona


https://pl.aliexpress.com/item/Lumileds-H4-H13-9007-160W-SET-8000LM-LED-Headlight-Kit-Brightness-High-Low-Beam-Bulbs-6000K/32734287363.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.oDoEKn


Tylko po co przepłacać skoro w Polsce można kupić w cenie max. 120zł i nie trzeba czekać w nieskończoność na dostawę :-P
http://www.allegro.pl/Sho...item=6561346999


To nie są te same żarówki. Ta którą poleca Toma działa rewelacyjnie, sam takich używam a mnóstwo innych tańszych led-ów wywaliłem do śmietnika gdyż waliły światłem gdzie popadnie a głównie oślepiały jadących z naprzeciwka.

Lucky rideR
:
adamoos72 napisał/a:
GhoustDragon napisał/a:
Toma napisał/a:
To jest już druga którą kupiłem na Ali.Pierwsza świeciła jasno ale nie oświetlała, ta z linku poniżej jest jasna,bardzo dobrze oświetla drogę no i trzyma odcięcie tak jak normalna żarówka.Naprawdę polecam.Jest sprawdzona


https://pl.aliexpress.com/item/Lumileds-H4-H13-9007-160W-SET-8000LM-LED-Headlight-Kit-Brightness-High-Low-Beam-Bulbs-6000K/32734287363.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.oDoEKn


Tylko po co przepłacać skoro w Polsce można kupić w cenie max. 120zł i nie trzeba czekać w nieskończoność na dostawę :-P
http://www.allegro.pl/Sho...item=6561346999


To nie są te same żarówki. Ta którą poleca Toma działa rewelacyjnie, sam takich używam a mnóstwo innych tańszych led-ów wywaliłem do śmietnika gdyż waliły światłem gdzie popadnie a głównie oślepiały jadących z naprzeciwka.

Sam przerobiłem kilka różnych Ledów i z tych jestem zadowolony!

Mam założone w Moto i dwóch puszkach - nikt mi nie mruga, że go oślepiania, drogę oświetlają zacnie a jedyny mankament jaki zauważyłem to zakłócenia radia w Corsie po włączeniu świateł :-P

Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
:
od ponad roku używam (z taśmami chłodzącymi) niestety przetwornik nie zmieścił się już do lampy, jestem bardzo zadowolony, na przeglądzie przód został podłączony pod przyrząd i diagnosta stwierdził, że nie ma się do czego przyczepić, rysunek światła zgodny z normą

:
Mam taką malutką prośbę - jak ktoś używa, to niech napisze od razu producenta i model. Bo taka jakaś mało pełna ta informacja "używam i polecam". :-)

:
gieo napisał/a:
Iceman31 napisał/a:
A wiesz o tym, że niektóre z nich, nie nadają się do jazdy nocnej? Nie nadają się do ogniskowej reflektora. Takie żarówki są idealne do świateł do jazdy dziennej albo lightbarów.
Trzeba patrzeć co się kupuje bo jak takie właśnie kupisz to kicha.


a wiesz jak sprawdzić kupując, jakie te akurat są czy tylko wiesz, że są dobre i złe? :mrgreen:


A wiesz, co to jest czytanie ze zrozumieniem czy może celowo trollujesz strugając cwaniaczka?


Wydaje mi się, że przeczytałem Twój post ze zrozumieniem i poza tym, że "trzeba patrzeć co się kupuje" to żadnej porady nie podałeś. Ja jestem laikiem w temacie ledów i naprawdę nie wiem na co zwrócić uwagę przy ewentualnym ich zakupie. Tekst ze struganiem cwaniaczka jest moim zdaniem nie na miejscu.


Jakoś nie widzę by forma Twojego wpisu do którego Ci wcześniej odpisałem, była formą pytania. Dodatkowo jak dla mnie właśnie trollujesz lub strugasz cwaniaczka bo emotka na końcu Twojego wpisu dodaje mu formy sarkastycznej.
I tak... wiem jak je odróżnić. I do tego nie trzeba być znawcą. Wiesz jak wygląda typowa żarówka? Na końcu ma taki nazwijmy go łepek dzięki któremu światło z żarówki nie leci w przód. Żarówka świeci poniekąd w tył a strumień światła do przodu kieruje odbłyśnik. I tak samo ma wyglądać żarówka ledowa.
Żarówki do świateł dziennych święcą do przodu jak zwykła latarka.

:
Iceman31 napisał/a:
gieo napisał/a:
Iceman31 napisał/a:
A wiesz o tym, że niektóre z nich, nie nadają się do jazdy nocnej? Nie nadają się do ogniskowej reflektora. Takie żarówki są idealne do świateł do jazdy dziennej albo lightbarów.
Trzeba patrzeć co się kupuje bo jak takie właśnie kupisz to kicha.


a wiesz jak sprawdzić kupując, jakie te akurat są czy tylko wiesz, że są dobre i złe? :mrgreen:


A wiesz, co to jest czytanie ze zrozumieniem czy może celowo trollujesz strugając cwaniaczka?


Wydaje mi się, że przeczytałem Twój post ze zrozumieniem i poza tym, że "trzeba patrzeć co się kupuje" to żadnej porady nie podałeś. Ja jestem laikiem w temacie ledów i naprawdę nie wiem na co zwrócić uwagę przy ewentualnym ich zakupie. Tekst ze struganiem cwaniaczka jest moim zdaniem nie na miejscu.


Jakoś nie widzę by forma Twojego wpisu do którego Ci wcześniej odpisałem, była formą pytania. Dodatkowo jak dla mnie właśnie trollujesz lub strugasz cwaniaczka bo emotka na końcu Twojego wpisu dodaje mu formy sarkastycznej.
I tak... wiem jak je odróżnić. I do tego nie trzeba być znawcą. Wiesz jak wygląda typowa żarówka? Na końcu ma taki nazwijmy go łepek dzięki któremu światło z żarówki nie leci w przód. Żarówka świeci poniekąd w tył a strumień światła do przodu kieruje odbłyśnik. I tak samo ma wyglądać żarówka ledowa.
Żarówki do świateł dziennych święcą do przodu jak zwykła latarka.


mi czasami każą luzować szelki to i ja raz mogę ;)
nie zapędzaj się, bo odpowiadasz różnym użytkownikom forum, jakby jeden do Ciebie pisał.

jeśli ten "łebek", to masz na myśli końcówkę szkła zanurzoną w jakiejś farbie, to LED'y świecą tylko do góry (a nie jak piszesz do tyłu) i mają zasłonięte czoło... większość którą widziałem... ale to niestety nie dzięki temu niektóre LED'y oślepiają bardziej od innych..
a takie o których mówisz - żeby świeciły do przodu, to w ogóle nie widziałem.

chyba, że ten łebek, to w środku blacha zasłaniająca przy części światła "długiego" (high-beam), to w linku od Toma'y widziałem takie podłużne cuś wzdłuż jednego punktu świetlnego COB - linia źródła światła przesunięta jest na powierzchni względem lowbeam oraz ograniczona jakąś ścianką z boku. nie wiem po co ta ścianka jest zastosowana, może ktoś podrzuci podpowiedź?

według mnie żeby nie oślepiały, to trzeba sprawdzić odległość źródła światła w LED'zie od podstawki / uchwytu LED'a. podają to chińczycy czasami w wymiarach.
żeby dobrze udawała zwykłą żarówkę, to ta odległość musi być taka sama.
to ze względu na budowę lampy - odbłyśnika.
nie ma tam stałego kąta odbicia, bo odbłyśnik nie jest stożkiem tylko czymś a'la hiperboloida dwupowłokowa :-)8
a po ludzku
- jeśli LED ma źródło światła dalej od podstawki/uchwytu niż żarnik w żarówce H4 - to światło będzie się rozchodziło szerzej (będzie oślepiać góra dół i na boki)
- a jeśli LED będzie świecił bliżej niż zwykła żarówka, to wiązka światła będzie węższa niż klasyczna.

takie moje fizykowanie/matematykowanie domowe

:
Tak z mojego podwórka - oczywiście Panowie o tym wiedzą ?
Wymiana żarówek na LED-y

"Operacja jest niezgodna z przepisami, gdyż lampa w procesie homologacji została przystosowana do pracy ze ściśle określonym źródłem światła"

:
MARQ napisał/a:

mi czasami każą luzować szelki to i ja raz mogę ;)
nie zapędzaj się, bo odpowiadasz różnym użytkownikom forum, jakby jeden do Ciebie pisał.

jeśli ten "łebek", to masz na myśli końcówkę szkła zanurzoną w jakiejś farbie, to LED'y świecą tylko do góry (a nie jak piszesz do tyłu) i mają zasłonięte czoło... większość którą widziałem... ale to niestety nie dzięki temu niektóre LED'y oślepiają bardziej od innych..
a takie o których mówisz - żeby świeciły do przodu, to w ogóle nie widziałem.

chyba, że ten łebek, to w środku blacha zasłaniająca przy części światła "długiego" (high-beam), to w linku od Toma'y widziałem takie podłużne cuś wzdłuż jednego punktu świetlnego COB - linia źródła światła przesunięta jest na powierzchni względem lowbeam oraz ograniczona jakąś ścianką z boku. nie wiem po co ta ścianka jest zastosowana, może ktoś podrzuci podpowiedź?

według mnie żeby nie oślepiały, to trzeba sprawdzić odległość źródła światła w LED'zie od podstawki / uchwytu LED'a. podają to chińczycy czasami w wymiarach.
żeby dobrze udawała zwykłą żarówkę, to ta odległość musi być taka sama.
to ze względu na budowę lampy - odbłyśnika.
nie ma tam stałego kąta odbicia, bo odbłyśnik nie jest stożkiem tylko czymś a'la hiperboloida dwupowłokowa :-)8
a po ludzku
- jeśli LED ma źródło światła dalej od podstawki/uchwytu niż żarnik w żarówce H4 - to światło będzie się rozchodziło szerzej (będzie oślepiać góra dół i na boki)
- a jeśli LED będzie świecił bliżej niż zwykła żarówka, to wiązka światła będzie węższa niż klasyczna.

takie moje fizykowanie/matematykowanie domowe


Z tego co ja widzę, to odpowiadam konkretnie jednemu. Gdybym odpowiadał wszystkim, nie cytowałbym wypowiedzi danej osoby.
Nie mam zamiaru się kłócić czy coś w tym guście ale pisząc "łepek" na końcu żarówy, chyba nie ma wątpliwości o co chodzi? Tak że ten... nie komplikuj.
Owszem masz rację ze świeceniem do góry. Tak świecą zwykłe żarówy i tak świecą ledy z tym właśnie przysłoniętym przodem.
Są natomiast Ledy do jazdy dziennej które tego "łepka" nie mają. Jak znajdę link to Ci wkleję.
Kolega założył sobie taką właśnie żarówkę do swojego Maraudera. W dzień spoko ale po zmroku widzi wielkie guano bo to świeci na drogę jak tania lampka do rowera.

:
Daro66 napisał/a:
Tak z mojego podwórka - oczywiście Panowie o tym wiedzą ?
Wymiana żarówek na LED-y

"Operacja jest niezgodna z przepisami, gdyż lampa w procesie homologacji została przystosowana do pracy ze ściśle określonym źródłem światła"


Wiedzą wiedzą :-)
Jednakowoż... moje światełko w VT800 jest tak marne, że szukam jakiegoś "ulepszenia". Zainstalowałem lightbary, ale chyba nie trafiłem choć mają jakieś E i dalej cieniutko w nocy...
GL1500 świeci idealnie więc chcę podrasować pod względem mijania/drogowego shadowkę.

a u mnie działa
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group