Odpowiedz do tematu
: wymiana płynu hamulcowego
Z gory dzieki za zainteresowanie w temacie. Potrzebuje pomocy w wymianie plynu hamulcowego a jestem laikiem w tym temacie. Prosze o jasna instrukcje i o doradzenie jakiego plynu uzyc najlepiej. Zapraszam do dyskusji, licze na Was!
:
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
ale kotleta odgrzałem
sprawa taka: dolewka płynu hamulcowego - w pozycji "zaparkowany" na kosie stan pokazuje pełny w okienku. ale jak moto stoi w pionie to jest poniżej minimum że prawie okienko jest puste. postanowiłem odrobinke dolać, otworzyłem klapke i tam pokrywka i uszczelka z czyms jakby membrana. leje płyn na to czy pod to? wprawdzie już wlałem na to coś ale na wszelki wypadek pytam lunąłem i stan sie podniósł i od razu nieco opadł. złożyłem zakręciłem.. i uwaga: gdy moto stoi w pionie to stan mam jeszcze niższy niż miałem.. wtf?! po przejażdżce stwierdzam hamulec nieco ostrzejszy się zrobił
sprawa taka: dolewka płynu hamulcowego - w pozycji "zaparkowany" na kosie stan pokazuje pełny w okienku. ale jak moto stoi w pionie to jest poniżej minimum że prawie okienko jest puste. postanowiłem odrobinke dolać, otworzyłem klapke i tam pokrywka i uszczelka z czyms jakby membrana. leje płyn na to czy pod to? wprawdzie już wlałem na to coś ale na wszelki wypadek pytam lunąłem i stan sie podniósł i od razu nieco opadł. złożyłem zakręciłem.. i uwaga: gdy moto stoi w pionie to stan mam jeszcze niższy niż miałem.. wtf?! po przejażdżce stwierdzam hamulec nieco ostrzejszy się zrobił
:
Zamek, ja u siebie mam identyczną sytuację, stojąc na nóżce bocznej mam pełne okienko, w trakcie jazdy tak ok. połowy, i jak dotąd tego nie ruszałem, nie zauważyłem, żeby hamulec był słabszy czy coś...
:
Tę pokrywkę i membranę należy ściągnąć i nalać płyn bezpośrednio do zbiornika. A nalewać płynu do zbiornika, podobnie jak do chłodnicy i oleju do silnika, należy w pozycji wyprostowanej motocykla. Tak przynajmniej stoi w książce serwisowej.
:
Ponieważ nie znalazłem poprzez opcję szukaj satysfakcjonującej mnie w 100% odpowiedzi, to podłączę się pod temat kolegi.
Mam zamiar wymienić płyn hamulcowy, ale poprzedni właściciel widocznie miał stalowe łapy i wszystko dokręcał równo, dopóki śrubokręt w miejscu nie kręcił, dlatego będę musiał zacząć od zakupienia nowych śrub mocujących dekielek i próby rozwiercenia/wykręcenia starych.
Dla pewności zapytam czy są to przypadkiem śruby M4x10?
Na forach dotyczących innych motocyklów znalazłem taką sugestię, a te zbiorniczki to chyba dość podobne są, jednak lepiej się upewnić ;)
Mam zamiar wymienić płyn hamulcowy, ale poprzedni właściciel widocznie miał stalowe łapy i wszystko dokręcał równo, dopóki śrubokręt w miejscu nie kręcił, dlatego będę musiał zacząć od zakupienia nowych śrub mocujących dekielek i próby rozwiercenia/wykręcenia starych.
Dla pewności zapytam czy są to przypadkiem śruby M4x10?
Na forach dotyczących innych motocyklów znalazłem taką sugestię, a te zbiorniczki to chyba dość podobne są, jednak lepiej się upewnić ;)
:
Szkoda, że nie padła odpowiedź. Niestety mam u siebie to samo, łby obrobione, a chciałbym wymienić płyn dla pewności. W papierach ostatnia wymiana dwa lata temu.
@uze, jaki rozmiar śrub w końcu założyłeś? 10 mm długości wydaje mi się mało.
uze napisał/a: |
Ponieważ nie znalazłem poprzez opcję szukaj satysfakcjonującej mnie w 100% odpowiedzi, to podłączę się pod temat kolegi.
Mam zamiar wymienić płyn hamulcowy, ale poprzedni właściciel widocznie miał stalowe łapy i wszystko dokręcał równo, dopóki śrubokręt w miejscu nie kręcił, dlatego będę musiał zacząć od zakupienia nowych śrub mocujących dekielek i próby rozwiercenia/wykręcenia starych. Dla pewności zapytam czy są to przypadkiem śruby M4x10? Na forach dotyczących innych motocyklów znalazłem taką sugestię, a te zbiorniczki to chyba dość podobne są, jednak lepiej się upewnić ;) |
Szkoda, że nie padła odpowiedź. Niestety mam u siebie to samo, łby obrobione, a chciałbym wymienić płyn dla pewności. W papierach ostatnia wymiana dwa lata temu.
@uze, jaki rozmiar śrub w końcu założyłeś? 10 mm długości wydaje mi się mało.
Raffa
:
Sprawdziłem specjalnie u mnie (bo to chyba to samo)
śruba M4, długość gwintu 10mm (12 też się zmieści)
śruba M4, długość gwintu 10mm (12 też się zmieści)
Kontakt do mnie w 3city
W garażu:
SKODA Superb 2FL 2.0TDI 170KM 2014 4x4
SKODA Fabia 2FL 1.2TSI 86KM 2011
MZ TS125 10KM 1977
HONDA Shadow Spirit VT750C2 45KM 2008
W garażu:
SKODA Superb 2FL 2.0TDI 170KM 2014 4x4
SKODA Fabia 2FL 1.2TSI 86KM 2011
MZ TS125 10KM 1977
HONDA Shadow Spirit VT750C2 45KM 2008
:
Dzięki wielkie :)
Odpowiedz do tematu
krzynol napisał/a: |
Sprawdziłem specjalnie u mnie (bo to chyba to samo)
śruba M4, długość gwintu 10mm (12 też się zmieści) |
Dzięki wielkie :)
Raffa