Synchronizacja gaźników |
Autor |
Wiadomość |
Trom
Tomek
Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 2618 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2015-08-22, 01:04
|
|
|
Chyba wakuometrów |
_________________ Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!! |
|
|
|
|
JARACZ
Motocykl: Honda Shadow VT 500 C
Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-08-22, 13:40
|
|
|
Witaj, zdecydowanie polecam Ci ten drugi zestaw.
Krótko opiszę różnicę. Pierwszy mierzy tylko siłę ssącą, podciśnienie w gaźniku. Jest co prawda wypełniony gliceryną ale ma to tyle samo wad co zalet.
Drugi natomiast oprócz siły ssącej (podciśnienia), mierzy kompresję. Po zastosowaniu kilku tanich rozwiązań (przejściówek na wężykach) zmierzysz kompresję w cylindrze lub ciśnienie w oponie. Poza tym, oprócz skali w polach czerwonych masz plus minus opisane "dolegliwości" sprzętu.
Zresztą jeden obraz wart jest tysiąca słów: https://www.youtube.com/watch?v=1FY5LBKB05I Obejrzyj ten filmik.
Do synchronizacji polecam także zakupić strzykawkę min. 100 ml. Po wyjęciu tłoczka i podpięciu wężyka (całość do gaźnika) będziesz mógł obserwować na skali ilość pochłanianego paliwa względem czasu. Bardzo przydatna informacja.
Mam nadzieję że pomogłem. |
|
|
|
|
sq9nrf
Paweł
Motocykl: Honda Shadow VT 125 C29 2000
Wiek: 41 Dołączył: 27 Sty 2015 Posty: 226 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2015-08-22, 15:03
|
|
|
Ok dzięki za wyjaśnienie. Puki co odpuszczę sobie te zwykłe wakłometry i zrobiłem U- rurkę z tłumikami z igieł zobaczę co będzie powinno pokazać to samo co na tych pierwszych. Jak będę miał troszkę zbędnej kasy to myślę że zakupię te dedykowane. |
|
|
|
|
JARACZ
Motocykl: Honda Shadow VT 500 C
Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-08-22, 20:56
|
|
|
Jeśli nie "pracujesz" stale z motocyklami to rurka powinna Ci wystarczyć. A jak będziesz kiedyś przelotem w Krakowie to daj znać, wiele pracy nie ma, wpadniesz i pomierzymy Ci wszystko od ręki. |
|
|
|
|
sq9nrf
Paweł
Motocykl: Honda Shadow VT 125 C29 2000
Wiek: 41 Dołączył: 27 Sty 2015 Posty: 226 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2015-08-24, 15:18
|
|
|
Dzięki za pomoc. Tak dla informacji nie udało mi sie pomierzyć bo na jednym z gardzieli mam zaślepkę i nie mam króćca zakupiłem stosowny na gwint M5 czy będzie pasował? bo kupowałem w ciemno... czekam na dostawę. |
|
|
|
|
JARACZ
Motocykl: Honda Shadow VT 500 C
Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-08-24, 18:37
|
|
|
Nie chcę Cię wprowadzać w błąd, ale wydaje mi się (z tego co pamiętam) że tam jest M4. Mogę to sprawdzić najwcześniej jutro
Jeżeli Ci nie podejdzie pamiętaj że króciec możesz zrobić samemu kupując odpowiednią śrubę i nawiercając osiowo. Koszt takiej operacji to ok. 10 gr (nie wliczając wiertła i wiertarki ) |
|
|
|
|
sq9nrf
Paweł
Motocykl: Honda Shadow VT 125 C29 2000
Wiek: 41 Dołączył: 27 Sty 2015 Posty: 226 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2015-08-24, 18:54
|
|
|
kupiłem M5 ponieważ adaptery ( zakładam że są to rurki z różnymi długościami do podłączenia wężyków) do tych dedykowanych wakumetrów są na M5 spójrz w aukcji. |
|
|
|
|
JARACZ
Motocykl: Honda Shadow VT 500 C
Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-08-24, 19:30
|
|
|
Tak, wiem. Dlatego napisałem że nie chcę Cię wprowadzać w błąd, ale pamiętam że te w kilku motocyklach, różnych marek i modeli M5 nie podchodził. Jeżeli się nie mylę, to u mnie jest M4. Oczywiście w zdecydowanej większości jest to M5. |
|
|
|
|
crazyduck
Motocykl: vt 600
Dołączył: 02 Wrz 2015 Posty: 146 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 2017-07-15, 23:10
|
|
|
Witam Panowie jak jest prawidłowa kolejność synchronizacji gaźników Hondy Magny 750 z 1994 chodzi mi o śruby regulacji przepustnic ,czyli przednie cylindry 2 śruby i tylne 1 od której zaczynam i na której kończę ? |
|
|
|
|
|