/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie odpala na ciepłym.
Autor Wiadomość
Pawel_RDE 


Motocykl: VT 500 C '85
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 136
Skąd: Dębica
Wysłany: 2017-03-28, 07:54   

Pytam, bo mam podobne objawy. Jak rozgrzany postoi 3-5 min to ponownie trudno odpalić. Na wakacjach jak porządnie się zagrzał to musiałem czekać aż ostygnie, aby ponownie go uruchomić. Pewnie to ten rozrusznik? Jeszcze pytanko - jak zdemontować rurkę od chodzenia wychodzącą z cylindra?
_________________
https://picasaweb.google.com/pawel.debica/RodzinnySpacerZBamboszemWSrode?authkey=Gv1sRgCMeI4eCj-N-05AE&feat=directlink

https://picasaweb.google.com/pawel.debica/ShadowGObikowa?feat=directlink
 
 
 
robdk 


Motocykl: Kawasaki EN500 Vulcan
Wiek: 54
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 173
Skąd: Końskie
Wysłany: 2017-03-28, 09:28   

Ja bym zajrzał do zaworów.
_________________
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk
 
 
Scrat 


Motocykl: VT 500c 85'
Wiek: 37
Dołączył: 23 Lut 2015
Posty: 37
Skąd: Warszawa/Wyszków
Wysłany: 2017-03-28, 10:12   

Wg mnie zawory raczej nie będą przyczyną. Strzelałbym w rozrusznik lub ew. jakieś straty napięcia. Jeżeli chodzi o rurki do chłodzenia wychodzące z cylindra to trzymają się 'na wcisk' w samym cylindrze (jest tam uszczelka, którą jak ja wyjmowałem to mi się rozpadła więc dobrze jest zaopatrzyć się w ew zapas) a do tego jest jeszcze mocowanie rurki (taka blaszka z obejmą) idąca do jednej z górnych śrub pokrywy bocznej. Zasłaniać może ją wydech, więc proponuje najpierw odkręcić wydech przy podnóżkach pasażera i może uda się dogiąć tak, żeby odkręcić tą śrubkę.
 
 
robdk 


Motocykl: Kawasaki EN500 Vulcan
Wiek: 54
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 173
Skąd: Końskie
Wysłany: 2017-03-28, 10:36   

Możliwe, że mogą to nie być zawory, ale jak ciepły nie odpala a rozrusznik kręci to z reguły są zaciśnięte zawory. Mogą też być spadki napięcia, problemy z cewką, ogólnie z zapłonem a nawet świece.
_________________
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk
 
 
Szymon 

Motocykl: VT 700C 1985
Wiek: 29
Dołączył: 06 Lip 2012
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-28, 10:47   

robdk napisał/a:
zaciśnięte zawory

Możesz rozwinąć?
 
 
Pawel_RDE 


Motocykl: VT 500 C '85
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 136
Skąd: Dębica
Wysłany: 2017-03-28, 11:47   

robdk napisał/a:
Możliwe, że mogą to nie być zawory, ale jak ciepły nie odpala a rozrusznik kręci to z reguły są zaciśnięte zawory. Mogą też być spadki napięcia, problemy z cewką, ogólnie z zapłonem a nawet świece.


Sprecyzuję mój przypadek, bo chyba to w złym kierunku idzie.
Aktualnie mój rozrusznik już nie kręci. Wczoraj przy testowaniu i diagnozowaniu rozrusznik wydał z siebie ostatni obrót. Przy próbie uruchomienia pyka tylko przekaźnik rozrusznika. Sam przekaźnik działa dobrze, bo był testowany a zwarcie styków przekaźnika też nic nie daje. Poza tym mam też wątpliwości, co do układu ładowania. Na wolnych obrotach ładowanie nieznacznie rośnie - około 12,8V a przy 3000-5000 obr. jest ok.13.8-15. Ze wzrostem temperatury silnika ładowanie nie przekroczyło 14V.
Najpierw musze jednak doprowadzić do uruchomienia silnika.
_________________
https://picasaweb.google.com/pawel.debica/RodzinnySpacerZBamboszemWSrode?authkey=Gv1sRgCMeI4eCj-N-05AE&feat=directlink

https://picasaweb.google.com/pawel.debica/ShadowGObikowa?feat=directlink
 
 
 
robdk 


Motocykl: Kawasaki EN500 Vulcan
Wiek: 54
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 173
Skąd: Końskie
Wysłany: 2017-03-28, 11:54   

Szymon napisał/a:
robdk napisał/a:
zaciśnięte zawory

Możesz rozwinąć?


Nie wiem jak tutaj, ale w przypadku zaworów regulowanych śruba po czasie użytkowania występuje zjawisko skracania luzów zaworowych i zawory są nie do końca zamykane. Zjawisko to potęguje się wraz ze wzrostem temperatury.
Przy płytkowej regulacji z czasem się luzy powiększają.

Co do uruchomienia silnika to oczywiście układ rozrusznika musi być w pierwszej kolejności sprawny na 100%
_________________
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk
 
 
Szymon 

Motocykl: VT 700C 1985
Wiek: 29
Dołączył: 06 Lip 2012
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-28, 12:00   

Ładowanie wydaje się być ok w twoim przypadku.
 
 
Pawel_RDE 


Motocykl: VT 500 C '85
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 136
Skąd: Dębica
Wysłany: 2017-03-28, 12:40   

Jeśli chodzi o uszczelki do rurki od chłodzenia i do wydechu to macie Koledzy jakiś namiar jakie to muszą być i gdzie je kupić? Może są jakieś pasujące zamienniki?
_________________
https://picasaweb.google.com/pawel.debica/RodzinnySpacerZBamboszemWSrode?authkey=Gv1sRgCMeI4eCj-N-05AE&feat=directlink

https://picasaweb.google.com/pawel.debica/ShadowGObikowa?feat=directlink
 
 
 
Szymon 

Motocykl: VT 700C 1985
Wiek: 29
Dołączył: 06 Lip 2012
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-28, 12:48   

O takie do wydechu?
http://www.sklepmotocyklo...ka-tlumika.html
 
 
Pawel_RDE 


Motocykl: VT 500 C '85
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 136
Skąd: Dębica
Wysłany: 2017-03-28, 13:10   

Szymon napisał/a:
O takie do wydechu?
http://www.sklepmotocyklo...ka-tlumika.html


Takie coś jest między cylindrem a rurą wydechową?
_________________
https://picasaweb.google.com/pawel.debica/RodzinnySpacerZBamboszemWSrode?authkey=Gv1sRgCMeI4eCj-N-05AE&feat=directlink

https://picasaweb.google.com/pawel.debica/ShadowGObikowa?feat=directlink
 
 
 
Szymon 

Motocykl: VT 700C 1985
Wiek: 29
Dołączył: 06 Lip 2012
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-28, 14:29   

To takie raczej http://www.sklepmotocyklo...tora-wydec.html
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 252
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2017-03-28, 16:32   

Do rurki od chłodzenia z braku oryginału dobrałem po 2 oringi wg. wymiaru rurki i otworu, ale nie pamiętam rozmiaru.
 
 
Pawel_RDE 


Motocykl: VT 500 C '85
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 136
Skąd: Dębica
Wysłany: 2017-03-28, 19:43   

Dziękuję Koledzy za pomocne uwagi. Postaram się w tym tygodniu za to zabrać i zdam relację z naprawy i efektach.
_________________
https://picasaweb.google.com/pawel.debica/RodzinnySpacerZBamboszemWSrode?authkey=Gv1sRgCMeI4eCj-N-05AE&feat=directlink

https://picasaweb.google.com/pawel.debica/ShadowGObikowa?feat=directlink
 
 
 
Pawel_RDE 


Motocykl: VT 500 C '85
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 136
Skąd: Dębica
Wysłany: 2017-03-30, 21:45   

Uff na razie udało się bez strat wymontować rozrusznik. Wszystko poszło wg teoretycznych założeń. Zaskoczyło mnie tylko to, aby wyciągnąć rozrusznik musiałem wykręcić dolną szpilkę kolektora wydechowego
Jak rozkręciłem rozrusznik to 2 szczotek praktycznie nie było a komutator zryty.
Wirnik już przetoczony a jutro lutowanie nowych szczotek i montaż

Dodaję zdjęcia z demontażu. Może komuś się to przyda.
https://goo.gl/photos/1DBFPAMLVSHmkEw67
_________________
https://picasaweb.google.com/pawel.debica/RodzinnySpacerZBamboszemWSrode?authkey=Gv1sRgCMeI4eCj-N-05AE&feat=directlink

https://picasaweb.google.com/pawel.debica/ShadowGObikowa?feat=directlink
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM