Odpowiedz do tematu
:
To wychodziło by że są dobre,spróbuję jeszcze zmierzyć rezystancje jak nie będzie chciał odpalić :)
:
Witam Rzeszów
Sprawdzałeś rozrusznik?
Miałem identyczną sytuację, powodem okazały się starte szczotki rozrusznika, a w zasadzie to co po nich zostało (grafitowy pył)
Sprawdzałeś rozrusznik?
Miałem identyczną sytuację, powodem okazały się starte szczotki rozrusznika, a w zasadzie to co po nich zostało (grafitowy pył)
Honda Shadow VT 1100 C '85
:
Kiepski rozrusznik tak obciąża instalację że moduł zapłonowy przestaje działać ( poniżej 6 V), dlatego dobrym sprawdzianem jest próba zapalenia na pych. Jest to w chwili sprężania i widać tylko na oscyloskopie lub na dodatkowej świecy.
:
Witam również :D Rozrusznik sprawdzałem wydawał się dobry(szczotki ok,przesmarowałem go i tyle) kręci dobrze,jest taki moment po zgaszeniu że nie ma iskry (brak sygnału na stroboskopie),po chwili kręcenia czasem jest strzał z tłumika,iskra wraca i odpala :) Tylko na rozgrzanym silniku się tak dzieje.
Mam oscyloskop,jutro nagrzeje moto i będę sprawdzał.Na razie tylko na pracującym silniku na cewkach sprawdzałem i wydaję się być ok,jutro sprawdzę impulsatory,ich rezystancje w chwili jak nie będzie iskry i sygnał.Napisz mi co mogę jeszcze sprawdzić oscyloskopem :D
kawosz napisał/a: |
Witam Rzeszów
Sprawdzałeś rozrusznik? Miałem identyczną sytuację, powodem okazały się starte szczotki rozrusznika, a w zasadzie to co po nich zostało (grafitowy pył) |
Witam również :D Rozrusznik sprawdzałem wydawał się dobry(szczotki ok,przesmarowałem go i tyle) kręci dobrze,jest taki moment po zgaszeniu że nie ma iskry (brak sygnału na stroboskopie),po chwili kręcenia czasem jest strzał z tłumika,iskra wraca i odpala :) Tylko na rozgrzanym silniku się tak dzieje.
AMarek napisał/a: |
Kiepski rozrusznik tak obciąża instalację że moduł zapłonowy przestaje działać ( poniżej 6 V), dlatego dobrym sprawdzianem jest próba zapalenia na pych. Jest to w chwili sprężania i widać tylko na oscyloskopie lub na dodatkowej świecy. |
:
Ciśnienie w oponach?
A tak na serio sprawdźiłeś kompresję na zimnym i ciepłym silniku? Może z tej strony trzeba szukać?
Cytat: |
Napisz mi co mogę jeszcze sprawdzić oscyloskopem :D |
Ciśnienie w oponach?
A tak na serio sprawdźiłeś kompresję na zimnym i ciepłym silniku? Może z tej strony trzeba szukać?
:
Ciśnienia jeszcze nie patrzyłem,ale to raczej nie to bo ewidentnie nie ma iskry na ciepłym.
derek99 napisał/a: | ||
Ciśnienie w oponach? A tak na serio sprawdźiłeś kompresję na zimnym i ciepłym silniku? Może z tej strony trzeba szukać? |
Ciśnienia jeszcze nie patrzyłem,ale to raczej nie to bo ewidentnie nie ma iskry na ciepłym.
:
Pewnie głupie pytanie bo od tego się zaczyna ale sprawdziłeś połączenia wtyczki , gniazda itp.
Powpinaj i powypinaj kilkukrotnie wszystko z układu zapłonowego. Temperatura zmienia rezystancję również połączeń. A jak nie to pozostaje metoda po nitce do kłębka i impulsami z aparatu zapłonowego włącznie. Przyczyny mogą być dwie albo coś gdzieś nie łączy ( za duża rezystancja) albo gdzieś coś masuje ( za mała rezystancja).
Powpinaj i powypinaj kilkukrotnie wszystko z układu zapłonowego. Temperatura zmienia rezystancję również połączeń. A jak nie to pozostaje metoda po nitce do kłębka i impulsami z aparatu zapłonowego włącznie. Przyczyny mogą być dwie albo coś gdzieś nie łączy ( za duża rezystancja) albo gdzieś coś masuje ( za mała rezystancja).
Ukłony dla ciebie Gość .
:
Zainteresuj się impulsatorami...
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
:
Połączenia sprawdzałem wszystkie (sprawdziłem moduły,czyściłem kostki,zmieniłem konektory do cewek,przeczyściłem przełącznik przy kierownicy,nawet była w poprzednim roku stacyjka zmieniana bo się rozsypała),ale to dalej nie to.Znalazłem w jednym temacie podpowiedź żeby sprawdzić odległość impulsatorów od "tarczy" sterującej,sprawdzę to bo problemy zaczęły się po wymianie sprzęgła więc może impulsatory były odkręcone i źle ustawione przy dokręcaniu.
Próbowałem odpalić po na całej nocy stania i bez problemu prawie od razu odpalił,problem jest ewidentnie jak się jakiś element dobrze nagrzeje(na słabo nagrzanym silniku też dobrze pali).
Próbowałem odpalić po na całej nocy stania i bez problemu prawie od razu odpalił,problem jest ewidentnie jak się jakiś element dobrze nagrzeje(na słabo nagrzanym silniku też dobrze pali).
:
A sprawdzałeś czy na innym aku odpala na ciepłym?
U mnie pomogło :)
U mnie pomogło :)
:
Już chyba wiem dlaczego nie odpala :) Sprawdziłem sygnał z impulsatorów w chwili jak nie chciał odpalić i sygnał jest ok,ale iskry nie ma albo pojawia się nieregularnie.Wyszło na to że to rozrusznik bo po dokładniejszym przyjrzeniu się mu widzę że nie ma za bardzo siły kręcić i napięcie bardzo spada (do 8-9V),spróbowałem na pycha i zapalił od razu :D Dziwne bo wcześniej wydawało mi się że rozrusznik ma siłę kręcić ale jak widać nie za bardzo.Teraz tylko pytanie co mu jest,ale to już sprawdzę jak będzie cieplej.
:
Sprawdź styki w stacyjce ja miałem całkiem spalone. Też nie paliła na ciepło.
Ze mną jak z dzieckiem.
Za rączkę i na piwo.
Za rączkę i na piwo.
:
Raczej to nie to :) stacyjka była wymieniona i na nowej dzieje się to samo co na starej.
Marcin Racibory napisał/a: |
Sprawdź styki w stacyjce ja miałem całkiem spalone. Też nie paliła na ciepło. |
Raczej to nie to :) stacyjka była wymieniona i na nowej dzieje się to samo co na starej.
:
Problemem jest rozrusznik i jego obwód zasilania. Można sprawdzić cały obwód zasilania rozrusznika - oscyloskopem, zobaczyć jakie są spadki napięcia na poszczególnych elementach, najlepiej na nagrzanym. Nawet niewielki luz na osi rozrusznika obniża moment obrotowy, znaczenie ma też rodzaj szczotek, do rozrusznika stosuje się twarde z dużą zawartością miedzi.
:
Rozbiorę rozrusznik i wymienię szczotki,tulejki,posprawdzam w jakim stanie jest uzwojenie itp.Wymienił bym cały rozrusznik na jakiś inny używany ale nie wiadomo na jakie trafie więc wole zrobić :) Na razie dzięki za wszystkie odpowiedzi,odezwę się jak go wyjmę i zobaczę jak wygląda w środku.
Odpowiedz do tematu
AMarek napisał/a: |
Problemem jest rozrusznik i jego obwód zasilania. Można sprawdzić cały obwód zasilania rozrusznika - oscyloskopem, zobaczyć jakie są spadki napięcia na poszczególnych elementach, najlepiej na nagrzanym. Nawet niewielki luz na osi rozrusznika obniża moment obrotowy, znaczenie ma też rodzaj szczotek, do rozrusznika stosuje się twarde z dużą zawartością miedzi. |
Rozbiorę rozrusznik i wymienię szczotki,tulejki,posprawdzam w jakim stanie jest uzwojenie itp.Wymienił bym cały rozrusznik na jakiś inny używany ale nie wiadomo na jakie trafie więc wole zrobić :) Na razie dzięki za wszystkie odpowiedzi,odezwę się jak go wyjmę i zobaczę jak wygląda w środku.