Kompendium wiedzy podstawowej małego cienia
Odpowiedz do tematu

:
Z cyklu ciekawostek: "Na co zwrócić uwagę przy kupnie".
Nie wpadł bym na to kiedy kupowałem cienia.Sprzedawca wymienił oponę przednią na nową.Pomyślałem sobie że to fajnie.Okazało się że założył oponę bezdętkową na felgę dętkową, co spowodowało że opona powodowała bicie góra-dół podczas jazdy z większymi prędkościami :shock:
Tego się nie spodziewałem sprawdziłem jedynie datę na oponie przy kupnie :-D

:
Arkeno napisał/a:
Z cyklu ciekawostek: "Na co zwrócić uwagę przy kupnie".
Nie wpadł bym na to kiedy kupowałem cienia.Sprzedawca wymienił oponę przednią na nową.Pomyślałem sobie że to fajnie.Okazało się że założył oponę bezdętkową na felgę dętkową, co spowodowało że opona powodowała bicie góra-dół podczas jazdy z większymi prędkościami :shock:
Tego się nie spodziewałem sprawdziłem jedynie datę na oponie przy kupnie :-D


napisz chociaż dokładnie jaka to opona - to będzie do sprawdzenia u innych ...
bo zakładanie bezdętkowych opon plus dętka na felgę ze szprychami to nie nowość.
sam tak mam na obu osiach.

:
wystarczy na oponie znaleźć oznaczenie "tubeless" albo "tubetype"

:
Zamek1200 napisał/a:
wystarczy na oponie znaleźć oznaczenie "tubeless" albo "tubetype"

tak. tylko pytanie, jaka to dokładnie TL opona koledze tłukła - bo nie wszystkie tak mają - a informacja, że któraś konkretna głupio się zachowywała może innym pomóc przy zakupach...

:
To był Continental. Dokładnie taki:
http://www.amazon.in/Metr...0/dp/B01GV94YXM
Co ciekawe tu jest że niby to jest opona tylna?? :shock: :shock: :shock:

:
zależy do czego... do nas nie. do nas na przód się ją daje - ja taką właśnie mam z dętką ;)

kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
:
Chyba jest błąd przy oleju silnikowym.
Motul ma oznaczenie MA2 a nie MH2 przy wersji do mokrego sprzęgła.

:
wrzucam tutaj, bo dużo ludzi ma akurat yuasę
- a przynajmniej można sprawdzić po zakupie moto czy akumulator od nowości tam siedzi...

ja sobie pogooglałem i wychodzi na to, że moja yuasa ytx7l-bs o numerze na wieczku: 2E24D
została wysłana z fabryki w 2000r. ;)

problemów jakichkolwiek z nim nie uświadczam - całą zimę trzyma jakieś (co prawda nie mierzone) prundy ale odpala po zimie nawet bez wyjmowania akumulatora z moto.
zatem rocznik akumulatora nie do końca musi świadczyć o jego złomowości... ale to tak na boku.

a oto jak rozczytać przynajmniej rocznik:
The second digit from the left is the year that the battery was shipped from the factory i.e.
E=2000, F=2001, G=2002, H=2003, I=2004, J=2005=, K=2006, L=2007, M=2008, N=2009, O=2010, P=2011, Q=2012, R=2013, S=2014, T=2015 etc.

:
Co do zębatki tylnej z frezem - jak się przekonałem większość zębatek JT do naszych cieni oferowanych na znanym portalu aukcyjnym jest wlasnie podfrezowana, co po zamontowaniu wygląda dosyć wątpliwie.


Jakieś pomysły jak to poprawić? Czy zostawić jak jest?

:
Podkładka w imadło i z jednej strony kątówką nadpiłować. U mnie działa.
Jak było bez to było słabo

kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
:
OstatniSmok napisał/a:
Jakieś pomysły jak to poprawić? Czy zostawić jak jest?

Tak jak jest to ja bym tego nie zostawiał. Pomysł z podkładkami jest dobry. Ja dorobił bym pierścień z jakiejś twardszej stali niwelujący różnicę wysokości, (ewentualnie ciut wyższy) na laserze za parę złoty.
Nie znam dokładnie sposobu montarzu tej zębatki ale czy nie można by obrucić drugą stroną?

:
Hmm. Pomysł z podkładką brzmi ciekawie, ale nie chciałbym tam jej pakować - nakrętka powinna unieruchamiać zębatkę, a nie gwint szpilki, a każda dodatkowa warstwa zmniejszy to trzymanie. Można by też zawieźć do tokarza żeby roztoczył miejsce gdzie nakrętka opiera się o rant, tak żeby zmieściła się na płasko w podtoczeniu... Choć mało tam materiału, i będzie rdzewieć. Chyba raczej wymienię zębatkę na właściwą, płaską.

Tak gwoli potomności zwykle sprzedawane mają oznaczenie JTR279-41 - JT zrobiło chyba błąd w swoim katalogu i tak to się potem ciągnie u naszych sprzedających.

Prawidłowe oznaczenie - płaska zębatka bez podtoczenia to JTR273-41.
Warto by tą informację podkleić w pierwszym poście.

:
derek99 napisał/a:
OstatniSmok napisał/a:
Jakieś pomysły jak to poprawić? Czy zostawić jak jest?

Tak jak jest to ja bym tego nie zostawiał. Pomysł z podkładkami jest dobry. Ja dorobił bym pierścień z jakiejś twardszej stali niwelujący różnicę wysokości, (ewentualnie ciut wyższy) na laserze za parę złoty.
Nie znam dokładnie sposobu montarzu tej zębatki ale czy nie można by obrucić drugą stroną?


drugą stroną nie obrócisz, bo będzie jeszcze gorzej...
pomysł z pierścieniem dobry - zwłaszcza, że w oryginale w tym miejscu jest pierścień ;)
jest tam taki kołnierz dospawany, chyba żeby smar z łańcucha nie kapał..

:
OstatniSmok napisał/a:
Można by też zawieźć do tokarza żeby roztoczył miejsce gdzie nakrętka opiera się o rant, tak żeby zmieściła się na płasko w podtoczeniu... Choć mało tam materiału, i będzie rdzewieć.
a dokładnie to na frezarkę. myślę, że dałoby radę - tam naprawdę niewiele potrzeba.
tylko faktycznie moja była ładna z nierdzewki cała a widzę, że to twoje jakieś malowane... to pomalujesz po frezie najwyżej.

te twoje nakrętki na foto mają podkładki (są szersze na dole) - może takie prostsze spróbuj?
im brakowało jeszcze mniej ;)

:
Witam po dłuższej nieobecności. Prosiłbym o ponowne zamieszczenie schematu podłączenia obrotomierza. Wstawiony link nie działa. Właśnie idzie licznik z CHRL.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group