Odpowiedz do tematu
: przednia zębatka
oryginał ma 16 zębów, a czy istnieje 17 zębów i czy ewentualnie "się mieści" ?
:
"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche
Pozdrawiam
Tomek
Pozdrawiam
Tomek
:
U mnie o ile mnie pamięć nie myli jest zębatka przednia JT F296-16, 16Z, rozmiar 525
:
bogdi wspomnę tylko , że wymiana zębatki nie pozostaje "bezkarna" Pewnie zdajesz sobie sprawę , że zakładając 17-stkę motocykl będzie wolniejszy , ale mocniejszy , natomiast na 15-stce odwrotnie - czyli szybszy i słabszy? Jeszcze jakbyś sprecyzował , dlaczego chcesz wymienić na zębatkę o większej ilości zębów?
Życie jest piękne , ale oglądane zsiodła z V-ką między nogami
:
Chyba sobie żartujesz - no chyba że piszesz o rozmiarze łańcucha - skoku ogniwa. Im więcej zębów tym większa średnica zębatki. Nie da się ścisnąć rozstawu zębów aby upchnąć na obwodzie bo nie będą trafiać w ogniwa łańcucha.
@januszek mowa o przedniej zębatce - większa (więcej zębów) = szybciej ale mniej mocy.
Piwek napisał/a: |
jest 15 zębów...
A rozmiar zawsze pozostaje taki sam... http://www.larsson.pl/ind...A3OA==&bid=3649 |
Chyba sobie żartujesz - no chyba że piszesz o rozmiarze łańcucha - skoku ogniwa. Im więcej zębów tym większa średnica zębatki. Nie da się ścisnąć rozstawu zębów aby upchnąć na obwodzie bo nie będą trafiać w ogniwa łańcucha.
@januszek mowa o przedniej zębatce - większa (więcej zębów) = szybciej ale mniej mocy.
Maruda od urodzenia
:
Może Piwkowi chodzi o osadzenie zębatki na wałku zdawczym- wtedy rozmiar pozostanie ten sam (w końcu zębatka dedykowana jest dla tego konkretnego modelu )
Marlboro napisał/a: |
Piwek napisał/a: jest 15 zębów... A rozmiar zawsze pozostaje taki sam... http://www.larsson.pl/ind...A3OA==&bid=3649 Chyba sobie żartujesz - no chyba że piszesz o rozmiarze łańcucha |
Może Piwkowi chodzi o osadzenie zębatki na wałku zdawczym- wtedy rozmiar pozostanie ten sam (w końcu zębatka dedykowana jest dla tego konkretnego modelu )
-=ShadoW=-
:
Panowie, no to wiadomo...
Tak, czy inaczej 17 dedykowanej nie znalazłem, ale 16 i 15 już tak, z czego 16 jest standardem.
Tak, czy inaczej 17 dedykowanej nie znalazłem, ale 16 i 15 już tak, z czego 16 jest standardem.
"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche
Pozdrawiam
Tomek
Pozdrawiam
Tomek
:
Jeśli wolno zapytać, dlaczego kolega planuje zmianę przedniej zębatki na inną?
:
Zapewne zeby zredukowac obroty przy danej predkosci przelotowej
tomcki napisał/a: |
Jeśli wolno zapytać, dlaczego kolega planuje zmianę przedniej zębatki na inną? |
Zapewne zeby zredukowac obroty przy danej predkosci przelotowej
:
Prościej jest założyć mniejszą zadnią.
Ja mam 41 zębów.
Skorupek polecał 40, ale zdygałem że będzie muł... i jednak On miał rację... byłaby idealna z 40 zębami
Felix napisał/a: | ||
Zapewne zeby zredukowac obroty przy danej predkosci przelotowej |
Prościej jest założyć mniejszą zadnią.
Ja mam 41 zębów.
Skorupek polecał 40, ale zdygałem że będzie muł... i jednak On miał rację... byłaby idealna z 40 zębami
:
Sposób obliczania prędkości jest taki:
X= stara zębatka tył/stara zębatka przód
Y= nowa zębatka tył/nowa zębatka przód
Prędkość maksymalna = x/y pomnożyć przez prędkość maks dotychczasowa
Oczywiście zakładam że masz wystarczającą moc i nie jedziesz pod silny wiatr .
X= stara zębatka tył/stara zębatka przód
Y= nowa zębatka tył/nowa zębatka przód
Prędkość maksymalna = x/y pomnożyć przez prędkość maks dotychczasowa
Oczywiście zakładam że masz wystarczającą moc i nie jedziesz pod silny wiatr .
:
chcąc założyć mniejszy tył musiał bym skrócić łańcuch, a nie chce mi się , i gdyby mi to nie pasowało to wymiana szybka przodu (tak robiłem w poprzednim moto) dlatego pomyślałem o większej przedniej, tylko też nie znalazłem :( - czyż by się nie mieściła ?
:
Też bym raczej wolał tył zmienić
Fr0g napisał/a: | ||||
Prościej jest założyć mniejszą zadnią. Ja mam 41 zębów. Skorupek polecał 40, ale zdygałem że będzie muł... i jednak On miał rację... byłaby idealna z 40 zębami |
Też bym raczej wolał tył zmienić
:
bogdi ponawiam pytanie - dlaczego chcesz zmienić zębatkę?
Życie jest piękne , ale oglądane zsiodła z V-ką między nogami
:
aby minimalnie wydłużyć przełożenie
ps: aby wymienić przód - zdejmij dekielek, odkręć zębatkę
aby wymienić tył - zdejmij koło, odkręć zębatkę, zaklep nową zapinkę na skrócony łańcuch, w razie niezadowolenia lub zmiany oczekiwań powrót do poprzedniej, przedniaj zajmuje 10 minut (z piwkiem i fajeczką), z tylną ufff, tak miałem w poprzednim moto, w zależności od potrzeby zmieniałem zębatkę ;)
Odpowiedz do tematu
januszek napisał/a: |
bogdi ponawiam pytanie - dlaczego chcesz zmienić zębatkę? |
aby minimalnie wydłużyć przełożenie
ps: aby wymienić przód - zdejmij dekielek, odkręć zębatkę
aby wymienić tył - zdejmij koło, odkręć zębatkę, zaklep nową zapinkę na skrócony łańcuch, w razie niezadowolenia lub zmiany oczekiwań powrót do poprzedniej, przedniaj zajmuje 10 minut (z piwkiem i fajeczką), z tylną ufff, tak miałem w poprzednim moto, w zależności od potrzeby zmieniałem zębatkę ;)