/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Hałas w okolicach sprzęgła
Autor Wiadomość
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2016-06-25, 08:36   

nie prawda - w połowie zeszłego sezonu regulacja i czyszczenie gaźnika po wymianie modułu zapłonowego, a pod koniec zeszłęgo sezonu wymiana napędu. od tamtej pory dopiero teraz wstawiłem na weryfikacje tego szumienia i poszukiwanie mocy ;-) przy okazji był problemy z paliwem po zimie więc i tak gaźnik ma być rozebrany i albo wyczyszczone dysze albo wymienione na większe.

póki co powiem że w serwisie tępe dzidy nie potrafią czytać ze zrozumieniem - do wczoraj myśleli że ja już dysze wymieniłem na większe :evil:
_________________

 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2016-06-28, 17:17   

no i wyjdzie post pod postem.. no ale trudno:D

Panowie zwrot o 180st. rozmawiałem dziś z mechanikiem. jednak okazało się że łożysko wałków rozrządu. tylny cylinder był "w miare" ok. za to gdy rozebrali przedni.. o zgrozo. 1 było w kiepskim stanie a drugie totalnie rozgruchotane - kulki latały luźno między bieżniami. dźwięk niósł się cylindrem w dół silnika. łożyska były na tyle zużyte że wałek można było ruszyć ręką. zawory otwierały się tylko do połowy... podobno szumienie i stuki ustały - okaże się jak odbiore.

... i teraz mały offtop

bebechy gaźnika jak varadero 2001-2003 czyli dysze 82P i 88T, ciśnienie sprężania 13,3 (11,8 wg instrukcji). zobaczymy jak będzie jeździć gdy poskładają i wyregulują wszystko :chytrusek:
_________________

 
 
Matthew90 


Motocykl: Honda Shadow 125
Wiek: 33
Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 230
Skąd: Darłowo
Wysłany: 2016-06-29, 08:36   

o kurde to widać i ja muszę sie przywitać z mechanikiem a ile ta operacja ciebie wyniosła żebym wiedział ile zarysowo przygotować gotówki
 
 
Daro66 

Motocykl: Honda Shadow VT 125
Wiek: 57
Dołączył: 09 Lis 2014
Posty: 159
Skąd: Warszawa/Michałowice
Wysłany: 2016-06-29, 13:41   

Przy odrobinie chęci i pracy własnej naprawisz to za 17 zł.
 
 
Matthew90 


Motocykl: Honda Shadow 125
Wiek: 33
Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 230
Skąd: Darłowo
Wysłany: 2016-06-29, 14:08   

Dla mnie trochę strach ruszyć to no może ze ktoś krok po kroku by opisał proces naprawy
17zl ? to co jest liczone w ta cene, łożyska chyba sadze drozej chodza
 
 
Trom 
Tomek


Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 2617
Skąd: Otwock
Wysłany: 2016-06-29, 14:10   

Daro66 napisał/a:
Przy odrobinie chęci i pracy własnej naprawisz to za 17 zł.


Nie każdy taki zdolny ;-)
_________________
Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
 
 
Matthew90 


Motocykl: Honda Shadow 125
Wiek: 33
Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 230
Skąd: Darłowo
Wysłany: 2016-06-29, 17:03   

ja to posiadam dwie lewe rece wiem to po mojej 50cc
 
 
Krzychu 
Krzychu


Motocykl: Yamaha Stratoliner XV1900
Wiek: 36
Dołączył: 15 Paź 2015
Posty: 270
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2016-06-30, 06:25   

Drodzy koledzy, po posłuchaniu pracy silnika, przez kilku kolegów na Shadowisku, oddałem moto do serwisu. Na imprezie padły podejżenia na kosz sprzęgłowy lub wspomniane łożyska wałka rozrządu. Ku mojemu zdziwieniu, mechanik wydał diagnozę "na słuch", że są to łożyska wału korbowego i koszt naprawy to 1000 -1500 zł w przypadku gdy podczas rozbiórki nie wyjdą dodatkowe rzeczy... Pytając o łożysko wałka rozrządu, powiedział, że to na pewno nie to, bo dzwięk dochodzi z dołu silnika.
Rzecz ta nie dawała mi spokoju i po przeczytaniu kilku waszych postów z tego i innego tematu, postanowiłem wczoraj zabrać się za to i udowodnić "fachowcowi", że to wałek rozrządu.
No i faktycznie, zdiąłem dekiel i moim oczom ukazało się całkowicie rozsypane łożysko, koszyk był wydarty z łożyska i porozciągany. Dziś muszę wałek zdemontować i zmienić łożyska. Na razie w ruch poszedł przedni cylinder, potem zobaczymy co z drugim.
_________________
Jest: Yamaha Stratoliner XV1900
Był: Honda VTX 1300S, Honda Shadow VT750 C4, Honda Shadow VT125, Romet Chart 50...
 
 
promo 

Motocykl: Vt1100 Sabre
Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 274
Skąd: Serock
Wysłany: 2016-06-30, 07:17   

Krzychu jak rozbierasz to wrzuć od razu oznaczenia łożysk, będę niedługo do zaworów zaglądał to dobrze byłoby wiedzieć też coś o łożyskach :)

gdzieś na innym forum rzuciło mi się w oczy że aby to długo pochodziło to łożysko musi być z jednej strony otwarte a z drugiej zamknięte, ale dobrze będzie jeśli ktoś zweryfikuje tą teorię
 
 
Daro66 

Motocykl: Honda Shadow VT 125
Wiek: 57
Dołączył: 09 Lis 2014
Posty: 159
Skąd: Warszawa/Michałowice
Wysłany: 2016-06-30, 07:45   

Krzychu87 napisał/a:
Na razie w ruch poszedł przedni cylinder, potem zobaczymy co z drugim.

Idę o zakład , że drugi cylinder jest w porządku . Zwykle uszkodzeniu ulega
łożysko przednie pierwszego cyl. . Montaż w opcji odkrytej / bez osłon / , 6003 -pamiętając
o luzie produkcyjnym łożyska - zalecane C-3 lub C-4 .
 
 
promo 

Motocykl: Vt1100 Sabre
Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 274
Skąd: Serock
Wysłany: 2016-06-30, 09:22   

Daro66 napisał/a:
Zwykle uszkodzeniu ulega
łożysko przednie pierwszego cyl


też mam wrażenie że hałasuje mi tylko pierwszy

aż trudno uwierzyć że jest tam najzwyklejsze 6003... więc nie licząc robocizny to faktycznie kilka zł...

ile ich wchodzi na jeden cylinder? bo pasowałoby od razu wszystkie zmienić:)
 
 
Matthew90 


Motocykl: Honda Shadow 125
Wiek: 33
Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 230
Skąd: Darłowo
Wysłany: 2016-06-30, 10:17   

dobra to powiedzcie mi jakie dokładnie idzie tam łożysko wiem tyle ze 6003
możliwe ze po zlocie sam usiądę do tego jeżeli nie potrzeba jakiś specjalistycznych narzędzi
 
 
Daro66 

Motocykl: Honda Shadow VT 125
Wiek: 57
Dołączył: 09 Lis 2014
Posty: 159
Skąd: Warszawa/Michałowice
Wysłany: 2016-06-30, 10:32   

promo napisał/a:
ile ich wchodzi na jeden cylinder? bo pasowałoby od razu wszystkie zmienić:)

Na cylinder dwa łożyska , pamiętajcie aby dobrać łożyska o odpowiednim luzie , odnośnik do filmu jak to robić gdzieś jest na forum w podobnym wątku.
Honda nie przewiduje wymiany łożysk oddzielnie , tylko kpl. wałek - ale jest nieosiągalny
w serwisie.
Z naprawą bym nie zwlekał , łańcuch pracuje po plastikowych prowadnicach , a luźny może
narobić kłopotu . Proponuję wymienić tylko łożysko uszkodzone jeśli pozostałe oryginały
są dobre - na pewno popracują dłużej niż zamienniki .
 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2016-06-30, 18:45   

ciesze sie że i u Was ten dźwiek okazauje się być wykończonymi łożyskami:) u mnie w pierwszej chwili gość też mówił że on to słyszy z dołu i że to może będą łożyska wału korbowego. ściągali pokrywę sprzęgła i sprawdzali co tam może być i pewnie zebatki napędu pompy wody i oleju miały luz - i taką dali diagnoze ale tu zawsze będzie luz przecież. dobrze że ktoś pomyslał i kazał jednak sprawdzic mechanikowi te głowice. ciekawe czy będzie szybciej śmigać. a ci co tez im "dźwięczy" jeżdzą szybciej niż 100km/h?

kosztów jeszcze nei znam, nie odebrałem maszynki jeszcze
_________________

 
 
Matthew90 


Motocykl: Honda Shadow 125
Wiek: 33
Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 230
Skąd: Darłowo
Wysłany: 2016-06-30, 19:29   

ja tak podczas jazdy nie słyszę tzw brzęczenia nawet na wolnych go nie słychać nieraz sie pojawi
Zamek powiedz mi jakie tam łożysko idzie wiem tyle ze 6003, bo widzę ze masz rocznikowo ta sama hanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM