biegi w 1100
Odpowiedz do tematu

:
Dodo napisał/a:
Ja powiem tak; nie wiem jak to się ma do 1100, ale ogółem mówiąc: motocykl musisz czuć. Nie możesz wszystkiego brać mechanicznie: co możesz, czego nie, co zrobić a czego nie powinieneś. Pojeździj trochi na luzacko, zapoznaj się z pracą swojego silnika, kiedy i jakie łapie obroty, kiedy się dławi itp. Sam potem po pracy silnika będziesz wiedział czy to co chcesz zrobić (czego ja do końca też nie czaje) będzie mu odpowiadać. Sam poznasz po dźwięku i zachowaniu (drgania, szarpanie). Pałować po zmianie biegu nikt ci nie zabroni ale osobiście jeśli o tym mowa, wolę powoli wkręcać z niskich a kiedy słyszę że osiąga tyle ile na dany bieg jest mu odpowiednie to (kiedy mam chęć) przycisnę gazu więcej.
To nie nauka rakietowa, trzeba czuć, jak z kobitą :lol:

Po prostu kwintesencja :-D

Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
:
jak chodzi o drgania po dodaniu gwałtownie gazu w vt1100 to słyszałem że te silniki tak mają że chce licznik z przodu odpaść jak zacznie drgać i to niezależnie od tego jakie są aktualnie obroty

I spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony.
Jednakże spojrzawszy na zarobki nasze, usiadł i zapłakał...
:
seseba85 napisał/a:
jak chodzi o drgania po dodaniu gwałtownie gazu w vt1100 to słyszałem że te silniki tak mają że chce licznik z przodu odpaść jak zacznie drgać i to niezależnie od tego jakie są aktualnie obroty

single pin drga, dual pin nie, niby mamy te same silniki, ale u mnie nie drga (dual), z tym gazem to nie przesadzaj :-)8

"Nie ma, nie może być słynniejszej muzyki od tej, kiedy w piecu huczy ogień, a za oknem duje wiatr" E.S.
:
czyli ja mam single pin tak?

I spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony.
Jednakże spojrzawszy na zarobki nasze, usiadł i zapłakał...
:
seseba85 napisał/a:
to słyszałem że ...
Od słyszenia można bólu głowy dostać :shock: .

Silnik, na jakim biegu by nie był, po szybkim odkręceniu na max i tak nagle nie osiągnie swoich najwyższych obrotów.
Zachowania o które pytasz to jak najbardziej prawidłowe działanie, zwłaszcza w silnikach sportowych maszyn, które to podrasowywane są pod tym kątem nawet.
Żaden zdrowo myślący motocyklista, nie będzie świadomie zarzynał swojego moto odkręcając nagle manetkę do oporu - wszystko ma swoje granice wytrzymałości, nawet silnik ;-) . Tak, czy siak, silnik potrzebuje przecież jakiegoś czasu na rozpędzenie się, wiec takie nagłe odkręcanie manetki powoduje same straty: szybsze zużycie elementów silnika, które w takich momentach pracują ze wzmożoną siłą, silnik bowiem nie nadąża ze spalaniem, powodując drgania - tzw duszenie się, a o stratach w benzynie już nie wspominając nawet.
,,V-ki'', to silniki wolno obrotowe, nie to co rzędówka w motocyklach sportowych, które to i tak po nagłym dodaniu gazu na max, walą benzyną w wydech. Silnik zawsze rozpędzi się na swoje max, na wyraźne polecenie obsługującego manetkę, jeden szybciej drugi wolniej, ot cała filozofia dodawania gazu nie ważne na którym biegu.
Rozpędzanie silnika, a motocykla, to dwie różne rzeczy.
Ktoś kiedyś powiedział: ,,śpiesz się powoli'' - wg mnie, to wyczerpująca odpowiedź na Twoje pytanie.

To mówiłem ja - Jarząbek :-P .
================
Ach ten oddech ;-) .
:
seseba85 napisał/a:
czyli ja mam single pin tak?

Raczej dual pin. :mrgreen:

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
to mam coś nie tak z silnikiem że po do daniu gazu mi nim drga?

I spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony.
Jednakże spojrzawszy na zarobki nasze, usiadł i zapłakał...
:
seseba85 napisał/a:
to mam coś nie tak z silnikiem że po do daniu gazu mi nim drga?

Każda V-ka drga. :mrgreen:

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
seseba85 napisał/a:
to mam coś nie tak z silnikiem że po do daniu gazu mi nim drga?

seseba85, widzę że nieźle się zakręciłeś. :lol:
Tak jak pisze Todek, każda V-ka drga bardziej lub mniej. Kiedyś na jednym ze zlotów przechadzając się alejkami miedzy motocyklami usłyszałem z tylu specyficzny piękny klang harleya. Minął mnie koleś na starym harleyu chyba takim z lat 80-tych (nie znam się). Koleś z swoim plecaczkiem podskakiwali na siedzeniach jak na młocie pneumatycznym (trochę komicznie to wyglądało). Tym właśnie wyróżnia się silnik z single pin czyli pojedynczy czop wału korbowego (ładne brzmienie za to większe wibracje i większy apetyt na benzynę). Single pin stosowane były w 1100 ACE. Co nie znaczy że w twoim moto nie będziesz oczuwał wibracji przy dodawaniu gazu.

Cztery kółka potrafią poruszyć ciało,ale dwa ruszają duszę
:
Jazon napisał/a:
Single pin stosowane były w 1100 ACE.

I niektórych VT1100C3 Shadow Aero.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
A jak mogę jeszcze jedno pytanko
Jakie macie doświadczenia, porady albo przeciwwskazania jak chodzi o trzymanie motocykla zimą w nieogrzewanym blaszanym garażu?

I spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony.
Jednakże spojrzawszy na zarobki nasze, usiadł i zapłakał...
:
Ustaw na centralce, możesz podstawić coś pod przód ramy żeby unieść przednie koło. Bak do pełna, wyjąć akumulator i zabrać do domu. Można przykryć jakimś kocem albo pokrowcem i nic złego nie powinno się dziać.
Niektórzy doradzają zmienić olej na koniec sezonu, żeby syfy się nie wytrąciły przez zimę.

___________________________
Ja wlokę cień, cień wlecze mnie,
Kałuże lśnią nam pod nogami.
:
Dżej dżej napisał/a:
Ustaw na centralce

W jego moto raczej się nie da. :mrgreen:

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
No ja właśnie z powodu braku centralki co dwa tygodnie przejeżdżam nim żeby opony nie stały w tym samym punkcie.

I spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony.
Jednakże spojrzawszy na zarobki nasze, usiadł i zapłakał...
:
Podnośnik

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group