silnik się przegrzewa - pompa obiegu chłodzenia
Odpowiedz do tematu

: silnik się przegrzewa - pompa obiegu chłodzenia
Witam
Czy awaria pompy się zdarza? Silnik się przegrzewa. Sprawdziłem wentylator, czujnik włączania go, termostat, czujnik temperatury i wszystko jest OK. Już mi została tylko pompa jak ją sprawdzić?
To jest w Hance mojej córki i trochę wstyd oddawać ją do naprawy. Wyjdzie na to, że tacie się nie chce naprawiać :-( .

na drodze tak jak w życiu: ufaj, wierz... i sprawdzaj
:
Sprawdź jeszcze przepustowość chłodnicy,oraz czystość radiatorów na chłodnicy.

:
A jakie są objawy? Skąd wiesz ,że się przegrzewa ?

:
Silnik musi być ciepły. Czasem żarem bucha na boki. Czy zagotowała się woda w chłodnicy ?

:
rzecz w tym, że chłodnica nie jest cała nawet mocno ciepła (gorąca na dole i górze-tak jakby był problem z przepływem płynu w niej, chociaż jak wykręcałem czujnik załączania wentylatora to płyn z chłodnicy wypłynął). A że się przegrzewa silnik szczególnie tylny cylinder- długo grzałem silnik temperatura obudowy termostatu była już ok 100, chłodnica lekko ciepła, temperatura pierwszego cylindra ok 100 a drugiego przekroczyła 120 i zaczęło być czuć gorąco (pod prawą nogą tylny cylinder wyjątkowo gorący). Mam ten sam model ten sam rocznik ale moja Hanka zachowuje się bardziej poprawnie. Dlatego wywnioskowałem, że została do sprawdzenia pompa lub chłodnica.
A pierwsze objawy to córka miała w czasie jazdy(b.wczesną porą ok 5 rano po ok 5 km jazdy) na światłach Hanka zaczęła tracić moc i była b. rozpalona-opis córki

na drodze tak jak w życiu: ufaj, wierz... i sprawdzaj
:
Pompę możesz sprawdzić odkręcając korek wlewu płynu i dodając gazu, jak widać że jest obieg to znak że pompa działa. chłodnica powinna być nagrzana równomiernie,. jeżeli jest ciepła tylko po bokach na górze i dole a środek jest zimny to znak że kapilary w niej są już zatkane i trzeba ją wymienić lub spróbować płukać w jakiś sposób.

:
Czy termostat był sprawdzany? Jest w ogóle w tym moto takie coś ?

:
termostat jest, sprawdzałem go, podczas gotowania otworzył się książkowo

na drodze tak jak w życiu: ufaj, wierz... i sprawdzaj
:
Termostat ok, płyn w układzie jest, układ odpowietrzony. mialwm w vulcanie podobny problem silnik parzył a chłodnica letnia. Gorący był tylko tylny cylinder. Pomogła regulacja gaźników.
Odkręcić korek i dodać gazu chyba najprostsza i najskuteczniejsza metoda.
Nie znam się ale przepływ w chłodnicy jest jednokierunkowy. Od dołu do góry lub odwrotnie. Jeżeli nie ma przepływu to czemu góra i dół się grzeją. Są środki do płukania chłodnic. Jak dla mnie przyczyna jest blacha i wyglada to na zapowietrzony układ. Jak z grzejnikiem w domu. Przepustowość chłodnicy można sprawdzić. Łac wodę z jednej strony wyleci drugą lub nie wyleci.

:
Wyleci za każdym razem. te chłodnice po zewnętrznych stronach chłodnicy mają szerokie ciągi wodne żeby nie zablokować przepływu całkowicie. polej płynu do końca i daj przez kilka minut gazu i niech sobie chodzi. Jak płynie i widać to w wlewie jest dobrze -pompa działa. jak zacznie ubywać to dolewaj na BIERZĄCO - musi się odpowietrzyć. Czy po uzyskaniu wysokiej, jak mówisz, temperatury włącza się wentylator? czy wyrzuca płyn przelewem? (wylot pod amortyzatorem centralnym.) czy chłodnica jest gorąca w okolicy czujnika temperatury? Jeżeli nic się nie włącza ani nie leci przelewem to jest dobrze, i trzeba grzać silnik dalej. (może to potrwać do 20 minut lub dłużej) Najpierw włącza się wentylator, później przelew.
Jak płynu będzie do oporu zakręcić korek do końca i grać aż wichura się włączy.

:
Skorupek napisał/a:
......ubywać to dolewaj na BIERZĄCO.......

A to co innego ;-) :mrgreen:

Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
:
Szczelność korka wlewu jest też ważna czy brałeś to pod uwagę?

:
a o czym świadczy jak wyrzuca płyn przez przelew

[ Dodano: 2015-10-08, 10:11 ]
Zdecydowałem się zrobić wszystko od początku. Najpierw spuszczę cały płyn, otworzę pompę i sprawdzę czy jest ok(ktoś gdzieś pisał, że mu ścięło klin i wałek chodził a wirnik nie), potem zgodnie z nauką będę wlewał płyn i odpowietrzał (sprawdzę dokładnie ile mi wejdzie płynu (ma być książkowo) i jak nadal będzie kiszka to chyba wrócę do termostatu. A tak przy okazji jak go wyjmowałem to sam termostat nie jest centralnie na środku, może jest jakieś szczególne ustawienie go ( chodzi o to że kołnierz który się dokręca jest normalnej wielkości a sam termostat jest mniejszy i nie jest on centralnie na środku)
wieczorem jak uda mi się wszystko zrobić to napiszę o rezultatach

na drodze tak jak w życiu: ufaj, wierz... i sprawdzaj
:
jak płyn wyrzuca przelewem to są w zasadzie dwie przyczyny Albo pęknięta uszczelka pod głowicą i wyrzuca silnie a przewody są twarde 2 opcja to ta bardziej porządana - silnik nagrzał sie na postoju do takiego stanu że układ jest w pełni otwarty ( Otwarty termostat ) a przez brak ruchu nie ma chłodzenia. W takim wypadku 1- wentylator zaczyna działać i chłodzi 2- wentylator chodzi dalej i silnik chodzi dalej - ciśnienie płynu rośnie i zaczyna działać korek chłodnicy który upuszcza ciśnienie i nadmiar wzburzonego płynu do naczynka wyrównawczego z układu chłodzenia.
Jak serce ci nie pęknie w trakcie tego testu i wszystko skończy się jak w opisie powyżej to znaczy ze systemy bezpieczeństwa układu są ok i wszystko działa. wszystkie elementy powinny być gorące!!! jak chłodnica jest zimna to trzeba ją wymienić na nową albo sprawną

:
Trochę mi się przesunęło ale:
No i nie wiem co o tym sądzić.Zanim zacząłem rozbierać postanowiłem jeszcze sprawdzić jak się zachowuje iiiii wszystko jest OK. Po ostatnim grzaniu silnik był gorący, wiatrak nie chodził a w zbiorniku wyrównawczym był płyn. Teraz chłodnica ciepła, wiatrak się włącza i chodzi a w zbiorniku wyrównawczym pusto. Logiczny wniosek, że było zapowietrzenie i jak poprzednio podgrzałem to po otwarciu termostatu powoli samo się odpowietrzyło i wciągnęło płyn ze zbiorniczka.
Teraz moje pytanie czy to możliwe i dlaczego sam się zapowietrzył. Faktem jest, że sprawdzałem tylko pod domem, jak trochę się ociepli to sprawdzę po mieście.

na drodze tak jak w życiu: ufaj, wierz... i sprawdzaj
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group