/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
silnik się przegrzewa - pompa obiegu chłodzenia
Autor Wiadomość
asza 


Motocykl: HONDA VT 600
Wiek: 66
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 75
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-10-03, 14:13   silnik się przegrzewa - pompa obiegu chłodzenia

Witam
Czy awaria pompy się zdarza? Silnik się przegrzewa. Sprawdziłem wentylator, czujnik włączania go, termostat, czujnik temperatury i wszystko jest OK. Już mi została tylko pompa jak ją sprawdzić?
To jest w Hance mojej córki i trochę wstyd oddawać ją do naprawy. Wyjdzie na to, że tacie się nie chce naprawiać :-( .
_________________
na drodze tak jak w życiu: ufaj, wierz... i sprawdzaj
 
 
Jajacek 


Motocykl: F6C 1500'98 vt750'01 vt600'88
Wiek: 59
Dołączył: 08 Lip 2012
Posty: 660
Skąd: Kłodzko
Wysłany: 2015-10-03, 20:57   

Sprawdź jeszcze przepustowość chłodnicy,oraz czystość radiatorów na chłodnicy.
 
 
 
maro 


Motocykl: bobber vt 600 ,95.
Wiek: 52
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 151
Skąd: Solec Kuj.
Wysłany: 2015-10-04, 14:46   

A jakie są objawy? Skąd wiesz ,że się przegrzewa ?
_________________
https://picasaweb.google.com/118397651656890028867/BobberProject?noredirect=1
 
 
Gabriel 

Motocykl: Yamaha XV 1600
Wiek: 43
Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 810
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2015-10-04, 19:11   

Silnik musi być ciepły. Czasem żarem bucha na boki. Czy zagotowała się woda w chłodnicy ?
 
 
asza 


Motocykl: HONDA VT 600
Wiek: 66
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 75
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-10-05, 09:19   

rzecz w tym, że chłodnica nie jest cała nawet mocno ciepła (gorąca na dole i górze-tak jakby był problem z przepływem płynu w niej, chociaż jak wykręcałem czujnik załączania wentylatora to płyn z chłodnicy wypłynął). A że się przegrzewa silnik szczególnie tylny cylinder- długo grzałem silnik temperatura obudowy termostatu była już ok 100, chłodnica lekko ciepła, temperatura pierwszego cylindra ok 100 a drugiego przekroczyła 120 i zaczęło być czuć gorąco (pod prawą nogą tylny cylinder wyjątkowo gorący). Mam ten sam model ten sam rocznik ale moja Hanka zachowuje się bardziej poprawnie. Dlatego wywnioskowałem, że została do sprawdzenia pompa lub chłodnica.
A pierwsze objawy to córka miała w czasie jazdy(b.wczesną porą ok 5 rano po ok 5 km jazdy) na światłach Hanka zaczęła tracić moc i była b. rozpalona-opis córki
_________________
na drodze tak jak w życiu: ufaj, wierz... i sprawdzaj
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2015-10-05, 11:27   

Pompę możesz sprawdzić odkręcając korek wlewu płynu i dodając gazu, jak widać że jest obieg to znak że pompa działa. chłodnica powinna być nagrzana równomiernie,. jeżeli jest ciepła tylko po bokach na górze i dole a środek jest zimny to znak że kapilary w niej są już zatkane i trzeba ją wymienić lub spróbować płukać w jakiś sposób.
 
 
Gabriel 

Motocykl: Yamaha XV 1600
Wiek: 43
Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 810
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2015-10-05, 19:39   

Czy termostat był sprawdzany? Jest w ogóle w tym moto takie coś ?
 
 
asza 


Motocykl: HONDA VT 600
Wiek: 66
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 75
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-10-05, 20:10   

termostat jest, sprawdzałem go, podczas gotowania otworzył się książkowo
_________________
na drodze tak jak w życiu: ufaj, wierz... i sprawdzaj
 
 
Gabriel 

Motocykl: Yamaha XV 1600
Wiek: 43
Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 810
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2015-10-05, 21:00   

Termostat ok, płyn w układzie jest, układ odpowietrzony. mialwm w vulcanie podobny problem silnik parzył a chłodnica letnia. Gorący był tylko tylny cylinder. Pomogła regulacja gaźników.
Odkręcić korek i dodać gazu chyba najprostsza i najskuteczniejsza metoda.
Nie znam się ale przepływ w chłodnicy jest jednokierunkowy. Od dołu do góry lub odwrotnie. Jeżeli nie ma przepływu to czemu góra i dół się grzeją. Są środki do płukania chłodnic. Jak dla mnie przyczyna jest blacha i wyglada to na zapowietrzony układ. Jak z grzejnikiem w domu. Przepustowość chłodnicy można sprawdzić. Łac wodę z jednej strony wyleci drugą lub nie wyleci.
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2015-10-05, 22:39   

Wyleci za każdym razem. te chłodnice po zewnętrznych stronach chłodnicy mają szerokie ciągi wodne żeby nie zablokować przepływu całkowicie. polej płynu do końca i daj przez kilka minut gazu i niech sobie chodzi. Jak płynie i widać to w wlewie jest dobrze -pompa działa. jak zacznie ubywać to dolewaj na BIERZĄCO - musi się odpowietrzyć. Czy po uzyskaniu wysokiej, jak mówisz, temperatury włącza się wentylator? czy wyrzuca płyn przelewem? (wylot pod amortyzatorem centralnym.) czy chłodnica jest gorąca w okolicy czujnika temperatury? Jeżeli nic się nie włącza ani nie leci przelewem to jest dobrze, i trzeba grzać silnik dalej. (może to potrwać do 20 minut lub dłużej) Najpierw włącza się wentylator, później przelew.
Jak płynu będzie do oporu zakręcić korek do końca i grać aż wichura się włączy.
 
 
Trom 
Tomek


Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 2618
Skąd: Otwock
Wysłany: 2015-10-06, 16:15   

Skorupek napisał/a:
......ubywać to dolewaj na BIERZĄCO.......

A to co innego ;-) :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
 
 
daro 
Daro


Motocykl: VTX 1800S36
Wiek: 62
Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 658
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2015-10-07, 09:55   

Szczelność korka wlewu jest też ważna czy brałeś to pod uwagę?
 
 
asza 


Motocykl: HONDA VT 600
Wiek: 66
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 75
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-10-08, 10:00   

a o czym świadczy jak wyrzuca płyn przez przelew

[ Dodano: 2015-10-08, 10:11 ]
Zdecydowałem się zrobić wszystko od początku. Najpierw spuszczę cały płyn, otworzę pompę i sprawdzę czy jest ok(ktoś gdzieś pisał, że mu ścięło klin i wałek chodził a wirnik nie), potem zgodnie z nauką będę wlewał płyn i odpowietrzał (sprawdzę dokładnie ile mi wejdzie płynu (ma być książkowo) i jak nadal będzie kiszka to chyba wrócę do termostatu. A tak przy okazji jak go wyjmowałem to sam termostat nie jest centralnie na środku, może jest jakieś szczególne ustawienie go ( chodzi o to że kołnierz który się dokręca jest normalnej wielkości a sam termostat jest mniejszy i nie jest on centralnie na środku)
wieczorem jak uda mi się wszystko zrobić to napiszę o rezultatach
_________________
na drodze tak jak w życiu: ufaj, wierz... i sprawdzaj
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2015-10-08, 16:28   

jak płyn wyrzuca przelewem to są w zasadzie dwie przyczyny Albo pęknięta uszczelka pod głowicą i wyrzuca silnie a przewody są twarde 2 opcja to ta bardziej porządana - silnik nagrzał sie na postoju do takiego stanu że układ jest w pełni otwarty ( Otwarty termostat ) a przez brak ruchu nie ma chłodzenia. W takim wypadku 1- wentylator zaczyna działać i chłodzi 2- wentylator chodzi dalej i silnik chodzi dalej - ciśnienie płynu rośnie i zaczyna działać korek chłodnicy który upuszcza ciśnienie i nadmiar wzburzonego płynu do naczynka wyrównawczego z układu chłodzenia.
Jak serce ci nie pęknie w trakcie tego testu i wszystko skończy się jak w opisie powyżej to znaczy ze systemy bezpieczeństwa układu są ok i wszystko działa. wszystkie elementy powinny być gorące!!! jak chłodnica jest zimna to trzeba ją wymienić na nową albo sprawną
 
 
asza 


Motocykl: HONDA VT 600
Wiek: 66
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 75
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-10-11, 15:09   

Trochę mi się przesunęło ale:
No i nie wiem co o tym sądzić.Zanim zacząłem rozbierać postanowiłem jeszcze sprawdzić jak się zachowuje iiiii wszystko jest OK. Po ostatnim grzaniu silnik był gorący, wiatrak nie chodził a w zbiorniku wyrównawczym był płyn. Teraz chłodnica ciepła, wiatrak się włącza i chodzi a w zbiorniku wyrównawczym pusto. Logiczny wniosek, że było zapowietrzenie i jak poprzednio podgrzałem to po otwarciu termostatu powoli samo się odpowietrzyło i wciągnęło płyn ze zbiorniczka.
Teraz moje pytanie czy to możliwe i dlaczego sam się zapowietrzył. Faktem jest, że sprawdzałem tylko pod domem, jak trochę się ociepli to sprawdzę po mieście.
_________________
na drodze tak jak w życiu: ufaj, wierz... i sprawdzaj
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM