/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
przeróbka na solo :P
Autor Wiadomość
oxygen1987 

Motocykl: Honda Shadow VT600/93r
Wiek: 36
Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 33
Skąd: Gdańsk
  Wysłany: 2015-07-29, 19:45   przeróbka na solo :P

Witajcie,
Piszę ponieważ wpadłem na ?genialny? pomysł przerobienia swojego Cienia na wersję solo. Potrzebowałbym przy tym porad doświadczonych forumowiczów. Mianowicie chodzi mi o delikatne zindywidualizowanie motocykla :chytrusek: pod moją skromną osobę. Plan zakłada prace po sezonie aby już w przyszłym roku połykać kilometry na odmienionym moto. Pierwsza wersja zakładała przeróbkę na bobbera ale po wejściu do garażu stwierdziłem, że będzie to nieodwracalne i mój cień nigdy nie wróci do oryginalnego wyglądu. Dlatego tez moja przeróbka zakłada możliwość powrotu w każdej chwili do oryginału. Po głębokich przemyśleniach i wielu konsultacjach zdecydowałem, że w grę wchodzą:

1) zmiana kierownicy na prostą z kierunkowskazami zamontowanymi na niej

2) wysunięcie podnóżków o 10 cm, żeby poprawić komfort jazdy. Podnóżki zostaną oryginalne zamontowane jednak zostaną na adapterach w kolorze ramy.

3) zmiana siodła na wersję solo, cieniutkie, przylegające do błotnika, coś w tym stylu:

https://www.flickr.com/ph...rello/123498758

4) wypolerowanie elementów silnika pokryw, osłony filtra powietrza, dekli na tzw. lustro

5) Najważniejsza zmiana, czyli dopasowanie tylnego błotnika do podobnego stanu jak na moto poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=TY0z_oC5vTA

Docelowo motocykl ma przypominać ten na zdjęciach poniżej:

http://laivcustom.it/html/?p=307

Jednak chodzi tylko i wyłącznie o wygląd. Detale będą zupełnie inne.

Jeśli chodzi o zdjęcia z prac, to zamieszczę, jak w końcu zabiorę się do roboty, na razie chciałbym uzyskać odpowiedzi na swoje pytania tj:

1. czy da się przerobić oryginalny błotnik w ten sposób, czy tez może z własnego doświadczenia wiecie czy można adaptować błotnik z innego moto ??? - nie chcę obcinać ramy a jedynie dopasować błotnik do koła.
2. czy warto polerować elementy silnika czy tez lepiej poszukać podobnych w chromie?
3. Jaka może być maxymalna szerokość kierownicy bez przedłużania linek?
4. czy ktoś z Was wymieniał siodło na niższe i cieńsze, jak się na tym jeździ???
5. Czy warto pruć wydechy??? Jaki dźwięk da się uzyskać?

Pozdrawiam Wszystkich i dziękuję z góry za słowa konstruktywnej krytyki i porady :mrgreen:
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...5a59479b75.html
 
 
kruzi 

Motocykl: vt600
Dołączył: 01 Paź 2013
Posty: 261
Skąd: Toruń
Wysłany: 2015-07-29, 21:57   Re: przeróbka na solo :P

WARTO WARTO WARTO!!!
/będzie miodzio - bo oryginał wygląda średnio, kiera bodajże 100cm - taką mam wchodzi bez przerabiania linek, siedzenie cieńkie=twarde :), błotnik widziałem ciekawie docięty z serii gdzieś jak znajdę podklepię, podnużki na pewno poprawią komfort, elementy silnika daj do polerowania - było tym na forum...- docelowy zamiar wg mnie ciekawy - ten który podałeś w linku, Lewa!



i wydechy wybebesz będzie rasowy gang :)
 
 
oxygen1987 

Motocykl: Honda Shadow VT600/93r
Wiek: 36
Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 33
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-07-29, 22:26   

Właśnie najbardziej interesują mnie opinie na temat błotnika....nie wiem jak go dociać, cały czas mam wrażenie że to koło tylne to o 3-4 cale za małe....a ramy przycinać nie chce....proszę o jakiekolwiek pomysły z mile widzianymi fotkami :P swoją drogą jak ktoś ma jakiś na zbyciu toi chętnie odkupie :P
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...5a59479b75.html
 
 
Dżej dżej 

Motocykl: VT700C, GL500, GL1500CF
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1071
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-07-30, 09:24   

Jedna uwaga. Jeśli dasz prostą kierownicę i jeszcze kierunkowskazy na końcach, motocykl zrobi się strasznie szeroki. O przemykaniu między samochodami w korkach będziesz mógł zapomnieć. Chyba, że planujesz kierunki jak w Harleyach pod kierownicą a nie na końcach manetek.
_________________
___________________________
Ja wlokę cień, cień wlecze mnie,
Kałuże lśnią nam pod nogami.
 
 
rodzik01 


Motocykl: honda VFR1200f
Wiek: 39
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 426
Skąd: Płock
Wysłany: 2015-07-30, 09:34   

Zacna idea, kierownicę szeroką z kierunkami możesz zerknąć u mnie. Pruć wydechy ? nie wiem czy warto, osobiście zmieniłem na puste, moim zdaniem wyglądają lepiej od oryginału a drogo nie wyszło. Na pewno będę śledził temat odnośnie błotnika, sam nad tym myślałem ale koniec końców się nie zdecydowałem. Zerknij z ciekawości na błotnik u Fr0g - a , oryginał ale bez lampy.



_________________
Nie będąc motocyklistą tracisz z życia tyle samo, co abstynent i impotent.
 
 
kruzi 

Motocykl: vt600
Dołączył: 01 Paź 2013
Posty: 261
Skąd: Toruń
Wysłany: 2015-07-30, 10:36   

Dżej dżej napisał/a:
Jedna uwaga. Jeśli dasz prostą kierownicę i jeszcze kierunkowskazy na końcach, motocykl zrobi się strasznie szeroki. O przemykaniu między samochodami w korkach będziesz mógł zapomnieć. Chyba, że planujesz kierunki jak w Harleyach pod kierownicą a nie na końcach manetek.


nieprawda - mykam jak mykałem między samochodami z moją 100tka z kierunkami. Na forum odnośnie jej montażu pisałem,pytałem - nawet foty są.

[ Dodano: 2015-07-30, 10:39 ]
rodzik01 napisał/a:
Zacna idea, kierownicę szeroką z kierunkami możesz zerknąć u mnie. Pruć wydechy ? nie wiem czy warto, osobiście zmieniłem na puste, moim zdaniem wyglądają lepiej od oryginału a drogo nie wyszło. Na pewno będę śledził temat odnośnie błotnika, sam nad tym myślałem ale koniec końców się nie zdecydowałem. Zerknij z ciekawości na błotnik u Fr0g - a , oryginał ale bez lampy.

Obrazek

Obrazek



może faktycznie pchnij tłumiki na alle i kup takie puste jak kolega wyżej, wg mnie lampa na zderzaku seryjnym wygląda dobrze, bez wygląda jakoś dziwnie...
 
 
rodzik01 


Motocykl: honda VFR1200f
Wiek: 39
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 426
Skąd: Płock
Wysłany: 2015-07-30, 12:16   

Starych raczej nie mógłby sprzedać, na alle kupiłem tylko końcówki, stare ucięte i nowe założone na stare kolanka. Wygląda jak widać, ale niestety stare wydechy ucięte.

_________________
Nie będąc motocyklistą tracisz z życia tyle samo, co abstynent i impotent.
 
 
kruzi 

Motocykl: vt600
Dołączył: 01 Paź 2013
Posty: 261
Skąd: Toruń
Wysłany: 2015-07-30, 12:20   

rodzik01 napisał/a:
Starych raczej nie mógłby sprzedać, na alle kupiłem tylko końcówki, stare ucięte i nowe założone na stare kolanka. Wygląda jak widać, ale niestety stare wydechy ucięte.

Obrazek


no racja Ty masz cięte :/ pozostają używki jakieś markowe
 
 
oxygen1987 

Motocykl: Honda Shadow VT600/93r
Wiek: 36
Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 33
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-07-30, 16:52   

wpadł nowy pomysł dorobienia błotnika z laminatu do jachtów. Jestem w trakcie ustalania kosztów. Swoją droga ciekawe czy do seryjnego błotnika dałoby się dokleić część tak żebym był usatysfakcjonowany. Odnośnie kierownicy to chcę jak w Harleyu kierunki podłączyć pod kierownicą i do tego myślę żeby wykorzystać seryjne....muszę zobaczyć jak to będzie wyglądać :chytrusek:
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...5a59479b75.html
 
 
Fr0g 
pan Wyindywidualizowany


Motocykl: Hanki: VT 600 1994 + VT 1300 Interstate 2010
Wiek: 39
Dołączył: 01 Maj 2014
Posty: 1566
Skąd: (Sercem PŁO) WUWUA
Wysłany: 2015-07-30, 22:58   

skoro zostałem wywołany, to zerknij w moją stopkę to masz mój błotnik bez cięcia ani wielkich zmian

kruzi napisał/a:
wg mnie lampa na zderzaku seryjnym wygląda dobrze, bez wygląda jakoś dziwnie...
- Dziwnie nie znaczy źle :-D co chyba u mnie widać? ;-)

u kolegi Rodzik01 - wydech brzmi fajnie bo rurka ma dużą średnicę i pryka fajnie, czasem głośno, ale nie razi. Mój jest z jednolitej rury i każdy mi mówi że mam jechać ostatni! ;-)
Wybieraj co wolisz :-D

Loud pipes saves lives :!:
_________________
-> Oddaj proszę 1% podatku <-

Moja VT 600
 
 
griswald 


Motocykl: shadow 600(była), jest Drag Star 1100 Classic
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 64
Skąd: kępno
Wysłany: 2015-07-31, 00:02   

Gratuluję pomysłu bo ja także wolę motocykle przerobione, charakterystyczne.
W swojej vt 600 miałem kierownicę 102 cm i risery 10 cm ( przy takiej można jeszcze jeździć na oryginalnych linkach, chociaż dokupowałem później długie za chyba 17 zł :lol: , sęk w tym aby kupować linki nie do konkretnego modelu, tylko o konkretnej długości bo te same linki kupisz 10 razy taniej). Tylny błotnik miałem głęboki cos jakby od vt 750 ace ale dedykowany do vt 600 ( kupiony na allegro od firmy spod Opola).
Jeśli interesuje Cię błotnik krótki, przylegający do tylnego koła, to wiem napewno , ze pasuje ( po drobnych przeróbkach )od ursusa c 360, chociażby taki jak ten http://allegro.pl/blotnik...5567089047.html lub ten http://allegro.pl/blotnik...392889873.html, najlepiej byłoby wyciąć to wybrzuszenie po środku i zespawać ponownie, na gładko. Moim zdaniem największy kłopot będzie ze zbiornikiem
Powodzenia
 
 
kruzi 

Motocykl: vt600
Dołączył: 01 Paź 2013
Posty: 261
Skąd: Toruń
Wysłany: 2015-07-31, 09:12   

griswald napisał/a:
Gratuluję pomysłu bo ja także wolę motocykle przerobione, charakterystyczne.
W swojej vt 600 miałem kierownicę 102 cm i risery 10 cm ( przy takiej można jeszcze jeździć na oryginalnych linkach, chociaż dokupowałem później długie za chyba 17 zł :lol: , sęk w tym aby kupować linki nie do konkretnego modelu, tylko o konkretnej długości bo te same linki kupisz 10 razy taniej). Tylny błotnik miałem głęboki cos jakby od vt 750 ace ale dedykowany do vt 600 ( kupiony na allegro od firmy spod Opola).
Jeśli interesuje Cię błotnik krótki, przylegający do tylnego koła, to wiem napewno , ze pasuje ( po drobnych przeróbkach )od ursusa c 360, chociażby taki jak ten http://allegro.pl/blotnik...5567089047.html lub ten http://allegro.pl/blotnik...392889873.html, najlepiej byłoby wyciąć to wybrzuszenie po środku i zespawać ponownie, na gładko. Moim zdaniem największy kłopot będzie ze zbiornikiem
Powodzenia



jak już od ursusa to metalowe - mniej plastyku lepiej :)
 
 
oxygen1987 

Motocykl: Honda Shadow VT600/93r
Wiek: 36
Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 33
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-08-03, 10:34   

No i pojawił się problem.....@#$$%^^
Nikt nie chce mi dorobić błotnika z laminatu bo to dużo robotyyyy.....duże koszta dla Pana i dla mnie......kur@@. Szlag. :omg: Macie jakiś pomysł z jakiego innego moto mogę zaadaptować błotnik?
Ogólnie to bez obcięcia niektórych części ramy się nie obejdzie niestety i muszę wywalić zaznaczone kolorem elementy na zdjęciu poniżej

[IMG]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0582715b9882839b.html[IMG]

Do pozostałości chcę dopasować błotnik. Kombinowałem z docinaniem seryjnego i może uda się tuż za siedziskiem go ciachnąć i coś dopasować.....ehhhh :omg:
Docelowo chciałbym to zrobić tak:

[IMG]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/99ed703a3e24f5ab.html[IMG]

Nawet siodło będę miał podobne :chytrusek:

[ Dodano: 2015-08-03, 10:39 ]
psiakrew i pieruny łogniste siarczyste mi zdjęcia jeszcze nie dodały.... cały czas pod górę... :evil:
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...5a59479b75.html
 
 
Alabaster 
Maciej


Motocykl: VT 1100 C Spirit '03 SC18
Wiek: 52
Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 2818
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-08-03, 15:30   

Zdjęcia się nie wkliły bo nie taki link dałeś :-)







proszę - teraz widać.
 
 
griswald 


Motocykl: shadow 600(była), jest Drag Star 1100 Classic
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 64
Skąd: kępno
Wysłany: 2015-08-03, 15:49   

Na drugim zdjęciu jest oryginał tylko obcięty ( a może nawet nie obcięty)a sekret tkwi w tym, że wyglądu w tym przypadku nie daje błotnik tylko obniżony tył, prawdopodobnie zrobiony na sztywno, spójrz na kąt wahacza
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM