Dylemat z napędem w VT 125
Odpowiedz do tematu

:
W sumie masz rację. Do dzisiaj wszyscy moi znajomi mówią, że to 600-tka. :mrgreen:

Przesiadka na 750 ACE C2 - teraz w poszukiwaniu VTX 1800F lub C
:
Zestaw 14/41 plus jakiś czytnik prędkości z GPS pokazuje tak:
V licznik - V gps
20km/h - 19km/h
30km/h - 28km/h
40km/h - 37km/h
50km/h - 46km/h
60km/h - 55km/h
70km/h - 64km/h
80km/h - 73km/h
90km/h - 82km/h
100km/h - 91km/h
110km/h- 100km/h
Dalej chyba blokada niemiecka Vmax 103km/h
Muszę to rozblokować jeśli to prawda...

kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
:
borejek343 napisał/a:

[ Dodano: 2015-07-12, 16:59 ]
...Zakładając, że teraz przy fabrycznej liczbie zębów prędkościomierz pokazuje prawdę to Hanusię z wielkimi trudami udało mi się bujnąć do 110 km/h...
...Ponadto jak wcześniej brakowało mi jednego biegu to teraz jest lepiej. Biegi zmieniam znacznie później...
...Zdecydowanie odczuwam obniżenie dynamiki, ale nie wiem czy jest to odczucie subiektywne...
...Podsumowując jestem trochę zawiedziony gdyż podczas wyboru Hanki sugerowałem się właśnie vmax gdzie wszyscy bębnią, że lata 125 km/h, a to są bajki z mchu i paproci.


Odnosząc się do powyższego:
1. Gdy miałem oryginalne zębatki to na moim motocyklowym prędkościomierzu osiągałem 130 km/h
2. Po wymianie zębatki na 13 zębów zauważyłem że biegi zacząłem zmieniać szybciej (przy niższych prędkościach)
3. Zmiana dynamiki jest odczuwalna. Z tego właśnie powodu zdecydowałem się na założenie 13 zębów
4. Być może masz jakąś blokadę - przed zmianą zębatki na swojej hani spokojnie rozpędzałem się do 110km/h. Prędkości 130 km/h również osiągałem, ale to już wolniej.
Podczas Twoich testów na Vmax mogły mieć też wpływ czynniki zewnętrze, które ograniczyły zdolność hani - np. wiatr lub wzniesienie.
Pamiętam, że kiedyś pokonując odcinek drogi na której właśnie rozpędziłem się do ok 125 km/h, po kilku dniach na tym samym odcinku osiągnąłem max 105 km/h - przyczyną ograniczenia prędkości był wiatr.

Pozdrawiam
silver77
:
ja u siebie również pamiętam 130 na zegarze.
tylko nie pamiętam czy to było na 13 czy 14 zębach z przodu. ;)
wczoraj maks 110.

czy wiecie jak działa ten kaganiec (moduł CDI)? w jakim momencie się "załącza" i co go wyzwala?
czy on zmienia moc/osiągi czytaj muli moto na każdym biegu czy dopiero jak dochodzimy do prędkości granicznej na 4/5 biegu?

to moduł elektroniczny, jeśli odczyt z wałka przed zębatką przednią, to bez względu na zębatkę (12/13/14), powinno blokować przy odczycie prędkościomierza 103km/h (albo nawet 80km/h).
W takim wypadku tylko prawdziwa (z GPS) prędkość maksymalna osiągana przez pojazd byłaby inna...

chyba, że to ustawia np. mapy wtrysku, którego nie ma przynajmniej w '99 ;)

kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
:
Podepnę się pod temat....tak na chłopski rozum jeśli z przodu założymy 15 a z tyłu będzie dalej 41 to zyskamy większą prędkość kosztem przyspieszenia ? Dobrze rozumuje ?

:
MARQ napisał/a:


czy wiecie jak działa ten kaganiec (moduł CDI)? w jakim momencie się "załącza" i co go wyzwala?
czy on zmienia moc/osiągi czytaj muli moto na każdym biegu czy dopiero jak dochodzimy do prędkości granicznej na 4/5 biegu?


jak miałem blokade do 80 to mulił już trójke. teraz mam chyba 103 i na trójce dobija max obroty. muli 4 i 5.

mulenie działa tak że przyspiesza równo i w pewnym momencie czujesz szarpnięcie w przód czyt. tracisz "ciąg" 10-15km/h przed prędkością graniczną. potem powolutku dociągasz do niej - a przynajmniej tak jest u mnie.

jeśli ktoś osiąga licznikowe 110 tzn ze albo nie ma blokady, albo ma do 110 :D (jest taka?) u mnie na kagancu do 80 Vmax było 80-85 czyli prędkość rzeczywista wynosiła mniej niż 80. Analogicznie teraz przy 100km/h rzeczywista będzie ok 92 - moduł nie bierze prędkości z gps (to chyba oczywiste?? :mrgreen: ) tylko z wałka wyjściowego. więc nie ogranicza Cie przy 110 bo wie że w rzeczywistości to jest ok 100. tak jak ktoś napisał przede wszystkim warunki drogowe maja wpływ. maszyny są na tyle słabe że raz osiągnie 130 a raz ledwo 100.

w jaki sposób CDI ogranicza? też o to pytałem, mi się wydaje że odcina świece po prostu.


Yulian napisał/a:
jeśli z przodu założymy 15 a z tyłu będzie dalej 41 to zyskamy większą prędkość kosztem przyspieszenia ?



tak

:
Yulian napisał/a:
Podepnę się pod temat....tak na chłopski rozum jeśli z przodu założymy 15 a z tyłu będzie dalej 41 to zyskamy większą prędkość kosztem przyspieszenia ? Dobrze rozumuje ?


tak

możesz też zmieniać tylną zębatkę - zasada odwrotna a niżeli przednia. Jednak różnice zmiany tylnej zębatki są mało odczuwalne - ok 2%.
Zmiana przedniej zębatki o 1 ząb to przyrost/strata ok 7%

Pamiętajcie też o długości łańcucha ;-)

Pozdrawiam
silver77
:
silver77 napisał/a:
Podczas Twoich testów na Vmax mogły mieć też wpływ czynniki zewnętrze, które ograniczyły zdolność hani - np. wiatr lub wzniesienie.


Tutaj możesz mieć rację, gdyż podczas testu wiało niemiłosiernie, momentami myślałem, że mi Hankę z rąk wyrwie, a ja sam czułem się jak bym do klaty miał przywiązane drzwi łazienkowe. Może moja waga też ma wpływ na vmax? 90 kilo wożę.

Przesiadka na 750 ACE C2 - teraz w poszukiwaniu VTX 1800F lub C
:
Tak sobie czytam, bo temat ciekawy, dotyczący blokad i dławienia i innych ustrojstw.
Powiem że lektura wprawia mnie w dobry humor, nie dlatego że zmagacie się z tymi problemami, ale dlatego że moja Hania za rok skończy 30 lat.
Wtedy nikt jeszcze nie kombinował jak ograniczyć moc, a wiem że duże pojemności też mają kucyki spętane.
Życzę wam wytrwałości i powodzenia w słusznych działaniach.
Wolność dla kucyków :lol:

:
Przetestuj jeszcze raz jak nie będzie mocno wiało :)
Co do wagi, to wydaje mi się że większy wpływ na ograniczenie prędkości ma nasza sylwetka (żagiel jaki tworzymy).

Dla bawiących się zębatkami wykopałem kalkulator:
http://www.sprocketcalculator.com/

Pozdrawiam
silver77
:
Yulian napisał/a:
Podepnę się pod temat....tak na chłopski rozum jeśli z przodu założymy 15 a z tyłu będzie dalej 41 to zyskamy większą prędkość kosztem przyspieszenia ? Dobrze rozumuje ?


Teoretycznie tak, tylko może nie dać rady kręcić

[ Dodano: 2015-07-13, 20:36 ]
Zębatki działają identycznie jak w rowerze z przerzutkami z tyłu i przodu. Przez analogię można w moto wymieniać.

Czytałem że zmiana o trzy zęby z tyłu to tak jak o jeden ząb z przodu.

:
MARQ napisał/a:
Teoretycznie tak, tylko może nie dać rady kręcić



będzie redukował pod byle wzniesienie :-P Generalnie uważam że nie ma co poprawiać fabryki, a jeśli już to redukcja na 13 z przodu

:
Też tak uważam.
14/41 do jazdy mieszanej/zwykłej jest ok.
13/41 jak tylko miasto lub góry i winkiel za winklem. Za miastem brakuje jednego biegu.

[ Dodano: 2015-07-13, 20:45 ]
Zamek1200 to ty kupiłeś / wymieniłeś cały moduł? Czy jakoś inaczej przeszedłeś z 80 na 103?

kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
:
MARQ napisał/a:
Też tak uważam.
14/41 do jazdy mieszanej/zwykłej jest ok.
13/41 jak tylko miasto lub góry i winkiel za winklem. Za miastem brakuje jednego biegu.


Zgodzę się z Tobą.
Ja jeżdżę w terenie górzystym - co chwilę podjazd i serpentyny.
13 zębów sprawuje się WYŚMIENICIE :)

Pozdrawiam
silver77
:
MARQ napisał/a:
Zamek1200 to ty kupiłeś / wymieniłeś cały moduł? Czy jakoś inaczej przeszedłeś z 80 na 103?


wszystko znajduje się w tym temacie , cała moja historyjka od strony nr 1. nie chcę powielać wypowiedzi. wymieniłem moduł na taki jaki prawdopodobnie Ty też masz :-) przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł ale to jak zrobie co chcę zrobić to właśnie w w/w temacie wypowiem się.


co do zębów to ja u siebie nie liczyłem ale spodziewam się 13 :)

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group