Przedni cylinder kopci |
Autor |
Wiadomość |
moormel
Motocykl: VT 600 (VTX) '88
Dołączył: 12 Sty 2014 Posty: 13 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-01-27, 21:26 Przedni cylinder kopci
|
|
|
Witam Brać
Zeszłej zimy wyciągnąłem pierwszy raz gaźniki (bo to rocznik 88 z dwoma) i przeserwisowałem większość podzespołów. Zsynchronizowałem, poczyściłem, wymieniłem uszczelki.
W połowie lata maszyna zaczęła mocno kopcić z jednej rury przy dodawaniu gazu, również na postoju. W przednim garze świece smoliście czarne, w tylnym OK, i ten ciągnie dobrze. Śruby regulacji składu mieszanki podobnie wykręcone, ok 2-3 obroty, ale nawet po wkręceniu przedniej do samego końca mam kopcenie z rury. Wydechy są zmienione, ale nie wiem na jakie; dolot seryjny z papierowym filtrem.
Czy ktoś z Was miał może takie objawy? |
|
|
|
|
maro
Motocykl: bobber vt 600 ,95.
Wiek: 52 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 151 Skąd: Solec Kuj.
|
Wysłany: 2015-01-28, 00:11
|
|
|
Olej ubywa? Może zawieszony pływak lub zacięty zaworek i przelewa gaźnik. |
|
|
|
|
marselus09
Motocykl: VT 600 r.93 PC21
Wiek: 41 Dołączył: 29 Kwi 2013 Posty: 128 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2015-01-28, 07:14
|
|
|
wtedy paliwo wywalaloby przelewem, przerabialem temat wlasnie wiec zaciete plywaki, zaworek raczej odpadaja, tez zaczalbym od ustalenia czy znika olej |
|
|
|
|
Krzychoo
Krzysiek
Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013 Posty: 855 Skąd: Kurów LPU
|
Wysłany: 2015-01-28, 07:47
|
|
|
Myślę że to raczej związane ze spalaniem oleju. Może puścił uszczelniacz zaworowy? Sprawdź kompresję. |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2015-01-28, 09:05
|
|
|
Panowie olej, zaworki, pływaki... to wróżenie z fusów...
Co znaczy, że kopci? Jaki kolor dymu? Biały to para i może sugerować problem z układem chłodzenia(uszczelka pod głowicą); błękitny, gryzący to spalanie oleju(uszczelniacze zawodowe, pierścienie itd.); czarny to za dużo paliwa czyli problem z układem zasilania.
Teraz tylko kolega musi sprecyzować. |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
moormel
Motocykl: VT 600 (VTX) '88
Dołączył: 12 Sty 2014 Posty: 13 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-01-28, 17:45
|
|
|
Dymi benzyną, na czarno-szaro. Oleju raczej nie ubywa, w każdym razie nie znacząco dużo. Założenie przyjąłem, że to zasilanie paliwem jest problemem. Właśnie rozbieram gaźniki... chociaż nie wiem czego szukać... poszukam asymetrii jakichś. |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2015-01-28, 19:57
|
|
|
Jeśli faktycznie dostaje za dużo paliwa w tym cylindrze, a zaworek iglicowy jest OK to sprawdź membrany. |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
Ostatnio zmieniony przez GhoustDragon 2015-01-29, 10:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
moormel
Motocykl: VT 600 (VTX) '88
Dołączył: 12 Sty 2014 Posty: 13 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-01-28, 21:33
|
|
|
Membrany całe, suwaki chodzą. Pływaki w obu komorach na tym samym poziomie, zawory pływakowe OK...
Skąd ja wziąłem tę sprężynę?! |
|
|
|
|
McGregor
vel. Gregorman
Motocykl: VT 1100C2 SABRE 06
Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 803 Skąd: Kock /LLB/
|
Wysłany: 2015-01-28, 21:45
|
|
|
A założyłeś sprężynę na przepustnicę od góry?
Między przepustnicą,a kopułką od góry co przykręca się na śruby. |
_________________ VT 500 84 - VT 1100 96 - VTX 1300 06 - VT 1100C2 Sabre 06 |
|
|
|
|
moormel
Motocykl: VT 600 (VTX) '88
Dołączył: 12 Sty 2014 Posty: 13 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-01-28, 21:51
|
|
|
Ta od suwaka jest wieeelka. Ta co mi została jest mniejsza.
Dam spokój gaźnikowi i sprawdzę kompresję faktycznie...
... chyba, że ktoś ma jakiś pomysł (?) |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2015-01-28, 22:05
|
|
|
Ta sprężyna jest od zaworu powietrza. W korpusie gaźnika jest taka pokrywka przykręcana dwoma śrubami(foto robione podczas rozbiórki mojej Devi, ale gaźniki te same):
Pod nią jest ta sprężyna i kolejna membrana. Jak nie założyłeś sprężyny to może się dziać tak jak u Ciebie. |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
moormel
Motocykl: VT 600 (VTX) '88
Dołączył: 12 Sty 2014 Posty: 13 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-01-29, 11:23
|
|
|
No jasne - dzięki |
|
|
|
|
|