Problem z pompa hamulcową
Odpowiedz do tematu

: Problem z pompa hamulcową
Witam
W trakcie wymiany płynu hamulcowego opróżniłem zupełnie zbiornik i zalałem go nowym płynem. Okazało się, że pomimo wielokrotnego naciskania klamki nadal pozostawała ona miękka co sugeruje zapowietrzenie układu, dodam, że płyn wyciekał z odpowietrznika bardzo słabo. Czytając instrukcje i porady na forum postanowiłem odpowietrzyć pompę. Okazało się, że gdy okręciłem przewód przy pompie, wcale nie wylatywało się niego powietrze. dalej naciskając klamkę odkryłem, że płyn z pompy także nie wycieka. Po jej zdemontowaniu z motocykla i wyczyszczeniu, nadal ten sam problem. Tzn. gdy wciskam tłoczek, płyn oczywiście w zbiorniczku (robię to bez montażu pompy w moto), nadal z otworu nie wycieka płyn, widzę też jak z dziurki która płyn ścieka do tłoczka wylatują bańki.
Moje pytanie więc: czy trzeba dokonać wymiany gumek w pompie, czy szukać błędu gdzieś indziej - gdzie? Ponadto chciałbym dowiedzieć się po co w zbiorniczku znajduje się mała wygięta blaszka z dziurką, która leży na otworku którym spływa płyn do tłoczka? Być może ona pozostaje tu elementem, który jakoś "miesza" mi (np. poprzez złe ułożenie), w moich zmaganiach z opisanym problemem.
Z góry dziękuję wszystkim za pomoc

:
Nie rozumiem, co napisałeś, ale ...
Po pierwsze - rozkręć raz jeszcze pompę i wyczyść dokładnie wszystkie te dziwne dziurki. Idealnie nadają się do tego miniaturowe czyściki do zębów - wyglądają jak mini szczotka do butelek - do kupienia w drogeriach za parę groszy.
Po drugie - zostaw tą blaszkę w spokoju :-) Z jakiegoś powodu producent maszyny ją tam wsadził :-)
Po trzecie - nabądź drogą kupna :-) największą możliwą do dostania strzykawkę - zapewne będzie to 100 - oraz trochę wężyka przezroczystego o średnicy takiej, żeby można go było na ścisk założyć na odpowietrznik przy zacisku oraz na końcówkę strzykawki.
A następnie:
Skręć cały układ do kupy - pompę, przewód hamulcowy, zacisk (rozumiem, że zacisk sprawdziłeś i nic nie przecieka?) i zmontuj na maszynie.
Ściągnij do pomocy kumpla, żonę, dziecko etc.
odkręć wieczko zbiorniczka płynu i zalej układ BEZ naciskania klamki
Poluzuj odrobinę odpowietrznik, nałóż na niego wężyk i podłącz do wężyka strzykawkę.
teraz trzeba spokojnie odciągać tłok strzykawki a pomocnik ma sukcesywnie uzupełniać płyn w zbiorniczku w miarę jego zasysania do układu.
Jak Ci się skończy strzykawka to zakręcasz odpowietrznik, odpinasz strzykawkę, wyciskasz z niej powietrze, podpinasz strzykawkę, luzujesz odpowietrznik i znowu odciągasz tłok strzykawki - czynności te powtarzasz tak długo, aż do strzykawki będziesz zasysał płyn bez bąbelków powietrza.
Kiedy to nastąpi zakręcasz odpowietrznik, uzupełniasz w zbiorniczku płyn do odpowiedniego poziomu i cieszysz się dobrze odpowietrzonym układem hamulcowym.

: Prlblem z pompa hamulcowa
Dziekuje za pomoc.Powiedz mi tylkodlaczego mam wyciagac plyn bez naciskania klamki,przeciez wowczas sciagasz plyn tylko z przewodu a nie ze zbiornika

: Re: Prlblem z pompa hamulcowa
jez04 napisał/a:
Dziekuje za pomoc.Powiedz mi tylkodlaczego mam wyciagac plyn bez naciskania klamki,przeciez wowczas sciagasz plyn tylko z przewodu a nie ze zbiornika

fizyka - naczynia połączone, gdybyś odkręcił dekielek pompy i odpowietrznik, zalał to płynem to przy odrobinie cierpliwości płyn zacznie ci wyciekać, koniecznie załóż pompę na kierownicy, może trzymając ją w ręce sam ją zapowietrzałeś trzymając w nieodpowiednim położeniu

: Problem z pompa hamulcowa
Dzieki za wskazowki.Bede postepowal wg Twoich wskazowek,dam znac co uda mi sie zdzialac

: Re: Problem z pompa hamulcową
jez04 napisał/a:
........ pomimo wielokrotnego naciskania klamki nadal pozostawała ona miękka

Objaw wielce niepokojący ;-)

Ostatnio zmieniony przez ciachu 2014-11-20, 16:05, w całości zmieniany 1 raz
UWAGA post zawiera treści potencjalnie obraźliwe

: Re: Prlblem z pompa hamulcowa
bogdi napisał/a:
jez04 napisał/a:
Dziekuje za pomoc.Powiedz mi tylkodlaczego mam wyciagac plyn bez naciskania klamki,przeciez wowczas sciagasz plyn tylko z przewodu a nie ze zbiornika

fizyka - naczynia połączone, gdybyś odkręcił dekielek pompy i odpowietrznik, zalał to płynem to przy odrobinie cierpliwości płyn zacznie ci wyciekać, koniecznie załóż pompę na kierownicy, może trzymając ją w ręce sam ją zapowietrzałeś trzymając w nieodpowiednim położeniu

A zaciąganie strzykawką wytwarza podciśnienie i znacząco skraca proces.
Stosuje tą metodę od lat.

Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
: Re: Problem z pompa hamulcową
ciachu napisał/a:
jez04 napisał/a:
........ pomimo wielokrotnego naciskania klamki nadal pozostawała ona miękka

Objaw wielce niepokojący ;-)


Ciachu chyba jednak ok. To on powinuem byc twaedy, zwlaszcxa po wielokrotnym ucisku, ona raczej mieciutka...

: problem z pompą hamulcową
Witam
Zastosowałem się do wskazówek ze strzykawką i jest git. Trochę to potrwało, bo układ był solidnie zapowietrzony, ale problem rozwiązany i hamulec działa jak należy. Dzięki serdeczne za pomoc wszystkim.
Odnośnie tego kto miękkim a kto twardym być powinien, to "klamka" działa jak należy i daj boże, oby tak było zawsze. Pozdrawiam Forumowiczów

: Re: problem z pompą hamulcową
jez04 napisał/a:
Witam
Zastosowałem się do wskazówek ze strzykawką i jest git. Trochę to potrwało, bo układ był solidnie zapowietrzony, ale problem rozwiązany i hamulec działa jak należy. Dzięki serdeczne za pomoc wszystkim.
Odnośnie tego kto miękkim a kto twardym być powinien, to "klamka" działa jak należy i daj boże, oby tak było zawsze. Pozdrawiam Forumowiczów

Nikt nie mówił, że będzie łatwo :-) Ale jest to chyba najlepszy sposób na odpowietrzenie układu - zarówno hamulcowego jak i sprzęgła, jak się ma hydrauliczne - a już właściwie jedyny sensowny przy przewodach w oplocie :-) . No i unika się wydatków na drogie urządzenie podciśnieniowe lub kosztów odpowietrzenia u mechanika :-)

Cieszę się, że się udało :-)

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group