/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z akumulatorem
Autor Wiadomość
Alabaster 
Maciej


Motocykl: VT 1100 C Spirit '03 SC18
Wiek: 51
Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 2818
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-10-24, 07:15   

Ja mam taką ładowarkę.
Sprawdza się u mnie idealnie - z tym że nie wiem czy obsługuje aku z motocykla bo ... jeszcze nigdy go nie ładowałem :mrgreen:
Ale daje radę z aku od kosiarki, z różnymi pakietami ogniw.
 
 
Johan 
Janusz


Motocykl: Był Spirit 1100 C, jest FJR 1300 2006 Rp13
Wiek: 54
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 739
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2014-10-24, 08:29   

Gibek napisał/a:
Johan napisał/a:
Dobrze jest mieć coś takiego : Ctek MXS 5.0.
Opis: http://lucann.pl/ctek-mxs-5.0.html
....
Chyba, ze ktoś się obwiesi lightbarami, podgrzewaczami i innymi pożeraczami prądu to wtedy musi mieć ładowanie powyżej 14V.....

Przyznam szczerze że jak zwykle w opisie nie znalazłem niewiele parametrów technicznych tego prostownika, poza kilkoma kłamstwem o "odsiarczaniu" akumulatorów i tym że jest och i ach i najlepszy i zaawansowany itp itd. to prostownik mikroprocesorowy jak ten z Lidla.

Podnoszenie wartości napięcia ładowania może doprowadzić do uszkodzenia akumulatora, w takich przypadkach brakuje natężenia prądu czyli albo zmieniamy cały układ ładowania na mocniejszy albo pamiętamy że bilans ładowanie - rozładowanie może być niekorzystny i regularnie doładowujemy akumulator np. takim Ctek MXS 5.0. ;-)


Poczytaj trochę o wpływie napięcia i częstotliwości na zachowanie się elektrolitów, a będziesz oświecony ;-)

Jak napisałem: sprawdziłem.
Poza tym nawet Audi firmuje ten prostownik, a dlaczego nie Bosch'a????

[ Dodano: 2014-10-24, 09:31 ]
Alabaster napisał/a:
Ja mam taką ładowarkę.
Sprawdza się u mnie idealnie - z tym że nie wiem czy obsługuje aku z motocykla bo ... jeszcze nigdy go nie ładowałem :mrgreen:
Ale daje radę z aku od kosiarki, z różnymi pakietami ogniw.


Alabasterku..... jak tam napisano: Ładowarka iMAX B6 to szybka i prosta w obsłudze ładowarka akumulatorów NiCd/NiMh oraz akumulatorów litowych.
_________________
Trahit sua quemque voluptas....
 
 
Wojtek 
elbląskie korzenie


Motocykl: VT 1100 C2 Sabre
Wiek: 45
Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 2136
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-10-24, 08:34   

Johan napisał/a:
Alabasterku


Jak Wy ładnie do siebie mówicie Chłopcy :mrgreen:

Sorry za OT :oops:
_________________
I will survive...

Jesienna Szabla
Moje ptaszory i inne stwory
 
 
Gibek 
Mroczny Kosiarz Traw


Motocykl: VT 750 Aero C7
Wiek: 54
Dołączył: 30 Mar 2012
Posty: 664
Skąd: Karczew
Wysłany: 2014-10-24, 12:57   

Johan napisał/a:


Poczytaj trochę o wpływie napięcia i częstotliwości na zachowanie się elektrolitów, a będziesz oświecony ;-)

Jak napisałem: sprawdziłem.
Poza tym nawet Audi firmuje ten prostownik, a dlaczego nie Bosch'a????


Nie muszę doznawać oświecenia na ten temat gdyż jestem praktykiem, inżynier z 20sto letnim doświadczeniem co prawda głównie akumulatory AGM ale jednak. wielokrotnie sprawdzałem tą technologię odsiarczania i osobiście porównać ja mogę do zastosowania jedynie pianki na oparzenia przy 80% oparzeniu 3 stopnia czyli może nie zaszkodzi ale czy pomoże.
Stwierdzenie że Audi czy inna TATA firmuje ten prostownik mnie nie przekonuje (za takimi wyborami stoją tylko pieniądze), tak samo jak techniczny opis :

CTEK MXS 5.0 to najlepszy w Europie model ładowarki do akumulatorów, trzykrotny laureat nagrody "Best in Test, używany przez najważniejsze firmy motoryzacyjne, jako podstawowy model ładowarki stosowanej w ich pojazdach...
CTEK MXS 5.0 to ładowarka zbudowana według najnowocześniejszej technologii, którą do tej pory można było znaleźć wyłącznie w profesjonalnych produktach marki CTEK...
Ładowarka MXS 5.0 to to najbardziej uniwersalny i popularny model wśród urządzeń CTEK. Ładuje akumulatory kwasowo ołowiowe, AGM i żelowe o pojemności od 1.2Ah do 110Ah. Dzięki tak szerokiemu zakresowi ładowania przyda się każdemu kierowcy. Jej maksymalny prąd ładowania wynosi 5A...
Zastosowanie CTEK MXS 5.0:
- do akumulatorów 12V
- doskonała ładowarka uniwersalna dla posiadaczy większości pojazdów osobowych i dostawczych, tak użytkowych jak i hobbystycznych
- może ładować małe akumulatory motocyklowe
- wyposażona w tryb "zimny" pozwalający na ładowanie w temperaturach ujemnych. Jest to również tryb umożliwiający ładowanie akumulatorów AGM, które wymagają wyższego napięcia ładowania
- najtańsza ładowarka wyposażona we wszystkie 8 trybów ładowania, w tym funkcję przywracania parametrów akumulatora
- ładowarka wyposażona w dokładny ledowy wskaźnik aktualnej fazy ładowania..."



czyli jest super hiper i wspaniała brak jej tylko przyczłapki do bulgulatora i radiowej superheterodyny.
Oczywiście jeżeli jesteś zadowolony z zakupu to bardzo dobrze i nie mam prawa negować twojej subiektywnej oceny bo ładowarka jest hiper super a ja osobiście jej nie sprawdzałem a sugeruję się jedynie opisem technicznym. jako inżyniera interesują mnie jedynie konkretne liczby a stwierdzanie że coś jest hiper super osiąga tylko odwrotny rezultat .Nie traktuj tego postu osobiście, ja wygłaszam tylko swoja subiektywną ocenę. ;-)
_________________
Ukłony dla ciebie Gość .
 
 
Alabaster 
Maciej


Motocykl: VT 1100 C Spirit '03 SC18
Wiek: 51
Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 2818
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-10-24, 13:02   

Johanku normalne Pb też ładuje - wybiera się tryb ładowania i jest Pb :-) Opisali to w instrukcji.
_________________
Silnik, dwa koła i mina wesoła :-)
 
 
Leo 


Motocykl: Była VT 500 C 85, Honda XL 600V Transalp
Wiek: 64
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 3111
Skąd: Otwock
Wysłany: 2014-11-06, 15:53   

podłączę się pod temat, z góry przepraszam za swoją niefachowość ;-)
dzisiejsze oględziny w Centrum Akumulatorów przyniosły następujące wyniki
-prąd na zimnym silniku ok 11,5V po odpaleniu i podniesieniu obrotów do 4tys 14V czyli w normie ale trochę mało?
-lighbary i gps podłączone bezpośrednio pod aku nie powodowały jakiegoś dużego poboru prądu grożącego rozładowaniem akumulatora
-elektrolit ma lekko brązowe zabarwienie co jak sugeruje gość z Centrum może świadczyć o korzystaniu z niedoładowanego aku aktualna pojemność to ok130A
-rozrusznik w momencie rozruchu pobrał prąd 180A to chyba nie jest normalne?
gość sugerował duże opory wynikające albo z rozrusznika albo z mocno rozładowanego akumulatora, może to jest przyczyna padania aku?
w każdym razie po tych wszystkich badaniach aku ledwo zipiało i musiał mi odpalić z kabli
kiedy włączyłem maksymalne obciążenie z lighbarami przy 4tys osiągnął zaledwie 12V choć wcześniej było 14.
ponoć aku nie jest jeszcze padnięte, trzeba je naładować i spróbować jeszcze raz wszystko pomierzyć ale wstępnie umówiłem się że znajdzie mi coś bezobsługowego bo już mnie to wkurza a mogę znów zapomnieć o uzupełnieniu elektrolitu
jakieś sugestie?

[ Dodano: 2014-11-15, 12:47 ]
kupiłem nowy akumulator - Yuasę i......wszystkie problemy zniknęły ;-)
swoją drogą trzeba częściej zaglądać do aku

ps.Polecam Centrum Akumulatorów w Józefowie, fachowa i miła obsługa i znacznie taniej niż np. w Larssonie ;-)
_________________
never as good as the first time
 
 
proboszcz 

Motocykl: Honda shadow vt 600 '93
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 12
Skąd: Debrzno/Sopot
Wysłany: 2015-05-07, 10:28   

Brakuje mi informacji jaki dokładnie akumulator powinienem do Shadow kupić. Próbowałem się przegrzebać przez forum i znaleźć jakieś wskazówki, jednak nie natrafiłem (może gdzieś przegapiłem, kto wie) na akumulator do VT 600 '93. W manualu napisali mi, że 8Ah wystarczy, jednak do większych moto 750cc, czy 1100cc polecacie tutaj 12Ah, a ja nie jestem pewien, czy mi się zmieści ;)

Najbardziej przydałaby mi się wiedza o dokładnym modelu/typie akumulatora, bo wtedy łatwiej coś dobrać.
 
 
strażnik 


Motocykl: Shadow VT600
Wiek: 41
Dołączył: 18 Kwi 2015
Posty: 50
Skąd: Płock, Polska
Wysłany: 2015-09-07, 08:43   

proboszcz napisał/a:
Brakuje mi informacji jaki dokładnie akumulator powinienem do Shadow kupić. Próbowałem się przegrzebać przez forum i znaleźć jakieś wskazówki, jednak nie natrafiłem (może gdzieś przegapiłem, kto wie) na akumulator do VT 600 '93. W manualu napisali mi, że 8Ah wystarczy, jednak do większych moto 750cc, czy 1100cc polecacie tutaj 12Ah, a ja nie jestem pewien, czy mi się zmieści ;)

Najbardziej przydałaby mi się wiedza o dokładnym modelu/typie akumulatora, bo wtedy łatwiej coś dobrać.

Bardzo dobrze postawione pytanie jak dla mnie bo ja też muszę chyba kupić nowy :(
Sytuacja wygląda tak:
Hanna od kiedy ją mam czyli od początku sezonu zawsze paliła od strzała, pewnego dnia wciskam starter przekręciło raz nie zapalił :( za drugim razem ruszyło tłokiem już słabo a trzecia próba to już tylko cisza :( odpaliłem na pych i po przejechaniu dosłownie 3km zostawilem ją na 2 godz po powrocie pierwszy strzał i gra :) Zdziwiło mnie że jeśli na maksa się rozł aku to 3km sprawiły jego naładowanie :shock:
Od tamtej pory moto pałił za każdym razem wzorowo lecz po upływie ok 3 tyg powtórka z rozrywki, a teraz jest już całkowita masakra
Zmierzając do meritum. Czy jeśli zawsze moto palił od strzała a teraz chwile zakręci (na zimnym) nie odpali a później już w ogóle nie kręci to kwestia tego ze aku jest takk slabe że te pierwsze zakrecenie jest po prostu za słabe :?: :?:
No i właśnie jaki polecacie akumulator :?: :?: :?:
Gorąca prośba o pilną odpowiedź na piątek musze być pewien Hanki bo weekendowa wyprawa mi się szykuje a odpalanie jej na pych do przyjemności nie nalezy :cry:
 
 
towalsky 


Motocykl: GSX 1400 + SV 650 N
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 1232
Skąd: Puławy
Wysłany: 2015-09-07, 08:52   

ja do swojej VT 600 zakładałem bezobsługowy YUASA. prąd rozruchowy kosmiczny, po zimie moto zapalił od pierwszego załączenia startera. Teraz idzie już trzeci sezon i jak na razie nie ma powodów do narzekania.
_________________
-=ShadoW=-
 
 
 
strażnik 


Motocykl: Shadow VT600
Wiek: 41
Dołączył: 18 Kwi 2015
Posty: 50
Skąd: Płock, Polska
Wysłany: 2015-09-07, 08:57   

8Ah :?: :?: :?:
 
 
madkeinam 
Mariusz


Motocykl: Shadow VT600 '88
Wiek: 39
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 220
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-09-07, 09:01   

Mój poprzedni akumulator (jakiś JMT) podziałał 2 lata i zaczął dawać takie same oznaki, coraz dłużej trzeba było kręcić do odpalenia, czasem w ogóle nie chciał kręcić. Sprawdziłem go tak z grubsza, z 8Ah zostały mu 2. Zmieniłem pod koniec zimy na Yuasa YTX9-BS, pali od strzała, nie miałem do tej pory z nim żadnego problemu.
 
 
 
towalsky 


Motocykl: GSX 1400 + SV 650 N
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 1232
Skąd: Puławy
Wysłany: 2015-09-07, 09:06   

strażnik, chyba 8Ah. w każdym razie zgodnie z serwisówką. tego się trzymaj!
_________________
-=ShadoW=-
 
 
 
strażnik 


Motocykl: Shadow VT600
Wiek: 41
Dołączył: 18 Kwi 2015
Posty: 50
Skąd: Płock, Polska
Wysłany: 2015-09-07, 09:06   

No właśnie o to mi chodziło Bo się zmartwiłem ze może długo kręci bo coś się zesrało
Dzięks :thx: wyjmuje aku i lece do sklepu po nowy

[ Dodano: 2015-09-07, 10:08 ]
towalsky napisał/a:
strażnik, chyba 8Ah. w każdym razie zgodnie z serwisówką. tego się trzymaj!

No dobra teraz zrobie z siebie gamonia .. ale gdzie fuck szukać tej serwisówki :-(
 
 
maro 


Motocykl: bobber vt 600 ,95.
Wiek: 52
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 151
Skąd: Solec Kuj.
Wysłany: 2015-09-07, 10:46   

Masz podany typ aku dwa posty wyżej.
_________________
https://picasaweb.google.com/118397651656890028867/BobberProject?noredirect=1
 
 
strażnik 


Motocykl: Shadow VT600
Wiek: 41
Dołączył: 18 Kwi 2015
Posty: 50
Skąd: Płock, Polska
Wysłany: 2015-09-07, 12:19   

Podczas wyjmowania aku zauwazyłem ze klemy nie były zbyt mocno dokrecone :-? nie byly luźne bardzo ale nie musiałem sie siłować ze srubką więc dokręciłem na maksa i moto odpalil gdy ledwo musnąłem starter :-o
K.wa ja już sam nie wiem czy to zbieg okolicznosci bo tak jak opisywałem on czasem palił a czasem nie choc ostatnio raczej nie niz tak
Czyżby mogło to być powodem ze aku dawał oznaki jakby był już słaby :?: :?:
ps.Ten aku Yuasa YTX9-BS fatycznie b.dobry ale też i najdroższy chyba :-) No ale jesli będzie potrzeba to kupie własnie ten ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM