/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Światła awaryjne w VT125
Autor Wiadomość
Trom 
Tomek


Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 2618
Skąd: Otwock
Wysłany: 2014-10-21, 20:45   Światła awaryjne w VT125

Witam kolegów , czy ktoś usprawniał swoją Hanię dodając jej światła awaryjne? Czas zimowania się zbliża więc pomyślałem sobie że warto przez tzw. okres nieużywania pousprawniać swój sprzęt, i móc dziękować uprzejmym kierowcom światłami awaryjnymi.Problem w tym że nie bardzo wiem jak się za to zabrać. Całkiem ciemny nie jestem z elektryki , ale niestety z elektryki tzw. samochodowej to już gorzej.
Macie jakieś pomysły w tym temacie? Będę wdzięczny. :-)
_________________
Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
 
 
Szymon 

Motocykl: VT 700C 1985
Wiek: 29
Dołączył: 06 Lip 2012
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-21, 21:04   

Uprzejmym kierowcom lepiej jest pomachać ;)
Światła awaryjne powinny służyć do sygnalizowania ewentualnego niebezpieczeństwa :)
 
 
Trom 
Tomek


Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 2618
Skąd: Otwock
  Wysłany: 2014-10-21, 21:16   

To jest jedna z wielu możliwości używania świateł awaryjnych, myślałem że kolega wniesie coś do tematu , a tu kibic z dala ;-)
_________________
Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
 
 
stiv10 

Motocykl: HD Heritage FLSTC
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 1294
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2014-10-22, 08:39   

trom napisał/a:
To jest jedna z wielu możliwości używania świateł awaryjnych, myślałem że kolega wniesie coś do tematu , a tu kibic z dala ;-)

super odpowiedź. Masz rację w całej rozciągłości - popieram. Bo nic w temacie, a jedynie zaśmiecanie. I później robi się 20 stron paplaniny, a na temat 1%. Jeżeli nie mam nic do powiedzenia w temacie "Światła awaryjne w VT125", więc pokornie czytam (nie piszę).
 
 
Zibi665 
dVa gary


Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 2458
Skąd: Libiąż, KCH
Wysłany: 2014-10-22, 14:29   

To jest jeden z najprostszych sposobów wykonania świateł awaryjnych we własnym motocyklu.
2x dioda 5A + przerywacz (z oznaczeniami jak na rysunku) + kabelki + wyłącznik na kierę i trochę własnej pracy - koszt około 30-35 zł z czego najdroższy jest przerywacz.

_________________
To mówiłem ja - Jarząbek :-P .
================
Ach ten oddech ;-) .
 
 
potfur 
miś przekliniak


Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2333
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2014-10-22, 15:44   

Do sprawdzenia, jak się zachowa oryginalny przerywacz pod zwiększonym obciążeniem. Pomijając ten element ja bym po prostu wykorzystał to co jest, dodając przycisk, który po prostu włączy oba kierunki na raz.
A w temacie dziękowania - ja włączam na przemian prawy i lewy kierunkowskaz - podobnie robi wielu kierowców samochodów.
_________________
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
 
 
Trom 
Tomek


Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 2618
Skąd: Otwock
Wysłany: 2014-10-22, 16:55   

Rozumiem że schemat sprawdzony ;-) , dziękuję za pomoc , już mam co robić zimą , oczywiście między innymi pracami przy Shadowce .
Jeszcze raz wielkie dzięki :toast:
_________________
Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
 
 
Alabaster 
Maciej


Motocykl: VT 1100 C Spirit '03 SC18
Wiek: 52
Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 2818
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-10-22, 17:42   

potfur napisał/a:
A w temacie dziękowania - ja włączam na przemian prawy i lewy kierunkowskaz - podobnie robi wielu kierowców samochodów.

Czyli robisz to "prawidłowo".
Awaryjne nie służą do dziękowania kierowcom - a do ostrzegania o zdarzeniach na drodze.

trom, jak nie wiesz jak grzebać to może to Cię zainteresuje.
http://allegro.pl/motocyk...4708082185.html
Ale kosztowo propozycja Zibiego jest dużo lepsza.
Ale jeśli już to bym się zastanowił nad tym:
http://allegro.pl/motocyk...4708081596.html
w sieci gdzieś (nawet chyba tu na forum) można znaleźć moduł który wyłapuje także hamowanie silnikiem.
_________________
Silnik, dwa koła i mina wesoła :-)
 
 
Wojtek 
elbląskie korzenie


Motocykl: VT 1100 C2 Sabre
Wiek: 45
Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 2136
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-10-22, 20:05   

Ostatnio jechałem za Dzinksem, a dosiadał wówczas GSa i wydaje mi się, że przy mocniejszym hamowaniu stop kilka razy zamrugał. Nie wiem tylko czy to kwestia wyposażenia maszyny czy zdolności manualnych Rafała :-P
_________________
I will survive...

Jesienna Szabla
Moje ptaszory i inne stwory
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM