/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Nieszczęścia chodzą parami?
Autor Wiadomość
Shadok 
Administrator


Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 1952
Skąd: Dziecinów
Wysłany: 2014-06-27, 13:18   

Zakończyłem obdukcję? Sekcję? Ciężko rozłożyć silnik w którym nie można obrać wałem w pełnym zakresie, ale udało się.
Główny ból to korbowód - jak widać na zdjęciu... Teraz pytanie czy poszły panewki czy np. nie był zmontowany poprawnie - jedna nakrętka była osobno i po stanie gwintów w niej i na śrubie nie można tego wykluczyć... Z drugiej strony panewki spaliły się kompletnie... Choć to już wszystko rozważania teoretyczne :-)
Niestety odłamki narobiły takich szkód w środku, że naprawa karterów nie ma sensu, są braki w odłamkach i szkody w mocowaniach wewnętrznych, połamany jest też bęben sterowania wodzikami, oberwały też niestety zębatki skrzyni. Może się uda jednak choć jedną skrzynię z tego zlożyć ;-)



Oberwał też cylinder - choć tu sprawa prosta bo tuleja załatwi sprawę i niestety tłok... jego już się uratować też nie da.
_________________
Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle.
 
 
 
Dziki HTL 


Motocykl: VTX 1800F1 `07
Wiek: 48
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 1600
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-27, 13:29   

no to grubo Panie :-/
życzę szybkiego powrotu na trasę i trzymam kciuki
_________________
Honda - The Power of Dreams
 
 
Asgalt 


Motocykl: VTX 1300 '03
Wiek: 56
Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 1363
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-27, 13:37   

Aż mi się zimno zrobiło, jak przeczytałem Twój protokół z oględzin :-(
_________________
Nigdy nie piję przed piątą po południu.
Na szczęście zawsze gdzieś na świecie jest piąta po południu.

Moje byłe Zochy: VT 600, VT 750, VT 1100 i Zocha obecna: VTX 1300
 
 
Wojtek 
elbląskie korzenie


Motocykl: VT 1100 C2 Sabre
Wiek: 45
Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 2136
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-27, 19:34   

Ależ rozpierducha, za przeproszeniem :shock:
Jestem pod wrażeniem dedukcyjnego opisu przebiegu silnikowej jatki. Mam nadzieję, że uda się ogarnąć temat naprawy/wymiany w jak najkrótszym czasie. Trzymam kciuki za Szefa.
_________________
I will survive...

Jesienna Szabla
Moje ptaszory i inne stwory
 
 
Zibi665 
dVa gary


Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 2458
Skąd: Libiąż, KCH
Wysłany: 2014-06-27, 21:00   

A ja przerażony byłem awarią łożyska w kole :shock: - czytając opis Twojego przypadku, chyba zupełnie bezpodstawnie jednak.
_________________
To mówiłem ja - Jarząbek :-P .
================
Ach ten oddech ;-) .
 
 
Heinrich7 

Motocykl: VT1100 86r
Wiek: 46
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 87
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-06-28, 22:21   

no to zatarte panewki daja takie rezultaty, w samochodach latwiej bo ile to ma obrotow i uslyszysz to wylaczysz silnik zanim rozklepie tak korbowod ze rozerwie w kawalki mocowania. Moj kolo "zabujca silnikow" meczyl silnik tak dlugo az wybuchl mu przed moja chata a korbowod w podobnej formie wywalilo przez miske olejowa na ulice. Najgorzej ze moje panewki tez za "bialo" nie wygladaly jak skladalem wszystko do kupy i teraz sie boje mielonki takiej jak w opisie ogledzin :cry:
 
 
Shadok 
Administrator


Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 1952
Skąd: Dziecinów
Wysłany: 2014-08-11, 17:17   

Taka ciekawostka...
Jako że silnik rozpołowiony, stwierdziłem, że wymienię też łożyska w skrzyni.
Z jednym mały problem... Rozmiar 28x62x17 lub 305/28 (samo 305 ma średnicę wewnętrzną 25mm).
Rozmiar "nietypowy", występuje też w skrzyniach samochodowych ale o szerokości 17,5mm.
No nic kupie "oryginał". Ale...
Grzebiąc po sklepach "wyguglałem" sobie, że to łożysko jako część do Suzuki kosztuje 70zł, zaś jako część do Hondy 105zł...
Noblesse oblige... ;-)
Na szczęście idzie w kraju kupić za pośrednią cenę... :-)8
_________________
Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle.
 
 
 
mordimer 

Motocykl: Honda
Dołączył: 01 Maj 2014
Posty: 182
Skąd: tu_i_tam
Wysłany: 2014-08-12, 07:03   

[quote="Shadok"]
Ostatnio zmieniony przez mordimer 2015-01-07, 22:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Shadok 
Administrator


Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 1952
Skąd: Dziecinów
Wysłany: 2014-09-30, 13:04   Reaktywacja...

Złożyłem...

Motorek już objeżdżony... Dziwnie się jeździ po wlasnoręcznym skladaniu silnika, ciągle nasłuchuję czy gdzieś coś nie p... nie...

Co zrobione:

Wymiana wodzikow skrzyni - przyczyny awarii.
Wymiana trybu 3 biegu - prewencyjne.
Wymiana łożysk skrzyni.
Wymiana prowadnic zaworowych (wydechowych)
Głowice - planowanie, frezowanie, docieranie...
Cylindry - dorobione tuleje pod wymiar tłoków
Pierścienie tłokowe.
Łańcuszki rozrządu.
Kosmetyka.

Proszę nie pytać o koszty... może kiedyś... ;-)

Co do przyczyny awarii drugiego silnika - trudno powiedzieć panewki są popalone więc może jednak brak smarowania? Cały silnik był składany na jakiś glutowaty szuwaks koloru białego (pewnie jakaś uszczelka w płynie) dość niechlujnie i "na bogato"... No teoretycznie mogło to doprowadzić do zerwania się nakrętki ze śruby korbowodu, jeśli dodatkowo była dokręcona na "oko".
Pomału złożę i ten drugi silnik, ale tu zakres potrzebnych gratów jest większy... mam w zapasach wał z korbowodami w całkiem niezłym stanie, trzeba tylko gdzieś upolować sensowne kartery do tego wału, reszta już do złożenia.
Bawiąc się trochę , skompilowałem skrzynię biegów z rocznika 86 i 99... da się, choć niektóre przełożenia oczywiście się pozmieniały... to tak na wypadek, gdybym nie dostał gdzieś dobrych trybów w przyszłości... ;-)
_________________
Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle.
 
 
 
Wojtek 
elbląskie korzenie


Motocykl: VT 1100 C2 Sabre
Wiek: 45
Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 2136
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-30, 19:05   

:toast: Oby drugie (kolejne?) życie motocykla trwało jak najdłużej :->
_________________
I will survive...

Jesienna Szabla
Moje ptaszory i inne stwory
 
 
Bondi 
Wojtek


Motocykl: Honda VT 1100 ACE C2 98
Wiek: 54
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 370
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-09-30, 19:23   

Gratki SHADOK niech służy jak najdłużej, :toast:
Cytat:
Dziwnie się jeździ po własnoręcznym składaniu silnika, ciągle nasłuchuję czy gdzieś coś nie p... nie...
Wiem coś o tym jak złożyłem swój również tak miałem, a raczej nadal mam :-)8
_________________
Cytat:
W życiu nie liczy się cel, liczy się podróż...

Mój Cień:
http://www.fotosik.pl/pok...1c48bcf098.html

https://www.fotosik.pl/zd...qM3P0Fxng2AnfSg
 
 
Matrix 


Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 3151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-10-01, 06:21   

:mrgreen: Gratulacje :mrgreen:
_________________
Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
 
 
mordimer 

Motocykl: Honda
Dołączył: 01 Maj 2014
Posty: 182
Skąd: tu_i_tam
Wysłany: 2014-10-01, 09:17   

[quote="Shadok"]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM