Za duzy prad ladowania akumulatora, przejcie miedzy pinami
Odpowiedz do tematu

: Za duzy prad ladowania akumulatora, przejcie miedzy pinami
Witam czy spotkal sie ktos z takim przypadkiem:
Bateria wybuchla podczas jazdy, nowa bateria zalozona
Po zalozeniu nowej odczytalem nastepujace parametry:

Ladowanie,
Silnik dopiero co uruchomiony ma ladowanie kolo 14V i idzie do gory dosc szybko az do kolo 16V - przy dodaniu gazu nawet przekroczy...

Kostka od alternatora 3P biala,
Ladowanie na wszystkich parach ~27V czyli norma (motor na ssaniu)
Rezystancja na poszczegolnych parach wynosi 0.4 ohm czyli norma
Jednak przy tescie na przebicia, odkrylem ze miedzy kolejnymi parami w kostce od alternatora jest przejscie,
Jezeli napiecie ladowania na kostce alternatora i rezystancja jest ok, to przejscia pomiedzy pinami moga wplynac na za duze ladowanie?
Ktos mial z was za objaw tylko przejscia miedzy pinami? Da sie to naprawic be przewijania? Sprawdze jeszcze przewody ale nie sadze by bylo pzrebicie na wszystkich na raz.
Pesymistycznie rzecz oceniajac moze pojsc dy wymiany alternator wraz z regulatorem.

: Re: Za duzy prad ladowania akumulatora, przejcie miedzy pina
gitlegion napisał/a:
Witam czy spotkal sie ktos z takim przypadkiem:
Bateria wybuchla podczas jazdy, nowa bateria zalozona
Po zalozeniu nowej odczytalem nastepujace parametry:

Ladowanie,
Silnik dopiero co uruchomiony ma ladowanie kolo 14V i idzie do gory dosc szybko az do kolo 16V - przy dodaniu gazu nawet przekroczy...

Kostka od alternatora 3P biala,
Ladowanie na wszystkich parach ~27V czyli norma (motor na ssaniu)
Rezystancja na poszczegolnych parach wynosi 0.4 ohm czyli norma
Jednak przy tescie na przebicia, odkrylem ze miedzy kolejnymi parami w kostce od alternatora jest przejscie,
Jezeli napiecie ladowania na kostce alternatora i rezystancja jest ok, to przejscia pomiedzy pinami moga wplynac na za duze ladowanie?
Ktos mial z was za objaw tylko przejscia miedzy pinami? Da sie to naprawic be przewijania? Sprawdze jeszcze przewody ale nie sadze by bylo pzrebicie na wszystkich na raz.
Pesymistycznie rzecz oceniajac moze pojsc dy wymiany alternator wraz z regulatorem.

Moim zdaniem wymieniasz tylko regulator. Opór pomiędzy poszczególnymi parami powinien się kształtować na poziomie 0,1-03 Ohm przy temperaturze 20 st. W jaki sposób robiłeś ten test przebicia? Na pewno masz za duże napięcie ładowania.

Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
:
Opor wedlug serwisowki powinien byc miedzy 0.1 do 1
Przejscie bylo mierzone miernikiem za pomoca testu diody.
Wlasnie doczytalem dokladniej post w podobnej sprawie i chyba zle go zrozumialem poprzednio - Przejscie pomiedzy pinami powinno byc wiec wszystko jest chyba dobrze...
W takim razie regulator napiecia padl.

:
W mojej serwisówce są wartości, które Ci podałem - pewnie kwestia rocznika. Swoją drogą jakbyś go wpisał w profilu, to by było łatwiej.
A co do przejścia - no właśnie mi się zdawało, że jak opór jest rzędu ułamków ohma, to to jednoznacznie wskazuje, że przejście ma być ;-)

Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
:
Cos jest chyba namieszane jednak u mnie, kostka z pinami od regulatora napiecia jest cala w smarze, nie moge nigdzie znalezc kostki bialej z 2 pinami by sprawdzic czy jest tam napiecie. Powina byc kolo kostki z 3 pinami ale ta znalazlem razem z wtyczkami do tylnich swiatel.
Kostka z 2 pinami powinna miec czerwono bialy przewod, widze go przy regulatorze ale zanika gdzies w glownej wiazce, wie ktos gdzie docelowo idzie czerwono-bialy przewod z regulatora? Moze jest podlaczony bezposrednio...

:
Czerwono-biały przewód idzie do głównego bezpiecznika (30A) i przez niego do klemy dodatniej. Dobrze rozumiem, że idąc po przewodzie wychodzącym z regulatora giniesz gdzieś w plątaninie kabli owiniętych wspólną koszulką? Czy Twój regulator ma możliwość odłączenia kabli jak ten ze zdjęcia w aukcji http://allegro.pl/regulat...4555982463.html ?

Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
:
Tak gubi sie gdzies w zaizolowanej wiazce.
Mam identyczny regulator jak na zdjeciu, zobacze dzis czy jest napiecie na czerwono-bialym przewodzie w kostce ale nie sadze ze przyczyna wysokiego napiecia ladowania moze byc okablowanie, dlatego zamowilem juz nowy regulator, najwyzej go odsprzedam...

:
Nie, kabel nie wpływa na napięcie ładowania, chyba że ma przewężenie (np z powodu spalenia) to wtedy może obniżać napięcie. Zbyt duże napięcie niemal na pewno oznacza uszkodzenie regulatora.

Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group