/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana napędu
Autor Wiadomość
Ranger 

Motocykl: Honda Shadow VT 600 '98
Wiek: 32
Dołączyła: 18 Mar 2012
Posty: 22
Skąd: Mszana Dolna, Krakow
Wysłany: 2014-08-06, 18:31   Wymiana napędu

Witam wszystkich,

Bardzo prosiłabym o opisanie jak się zabrać za wymianę napędu jak dla idioty :D
Być może taki temat był już opisany, tylko nie mogę znaleźć, więc przepraszam :/

Z góry dziękuję za odpowiedź
_________________
Przy całej swej złudności, znoju i rozwianych marzeniach jest to piękny świat. Bądź uważny. Dąż do szczęścia.
 
 
 
marselus09 


Motocykl: VT 600 r.93 PC21
Wiek: 41
Dołączył: 29 Kwi 2013
Posty: 128
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2014-08-06, 18:47   

zaczynasz od rozkucia lancucha (mozesz poprostu przeciac szlifirka i do smieci ;p) zdejmujesz oslone zebatki przedniej, odkrecasz i sciagasz zebatke przednia i do smieci. rozpinasz tylni hamulec odkrecasz tylne kolo wyciagasz po czym odkrecasz zebatke tylnia i do smieci:) zakladasz wszystko w odwrotnej kolejnosci, daj znac jakbys potrzebowala wersji "ktora srubke teraz" :)

oczywiscie na koniec potrzebujesz zakuwarki
 
 
Krzychoo 
Krzysiek


Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 855
Skąd: Kurów LPU
Wysłany: 2014-08-06, 20:02   

:lol: świetna instrukcja :lol:
_________________
<-VT1100C2<-WSKM06B3<-WSKM06B1
 
 
Marlboro 
Tomek


Motocykl: VT500C 86r, GPZ 1100
Wiek: 40
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 951
Skąd: Suskowola /WRA
Wysłany: 2014-08-06, 20:08   

marselus09 napisał/a:
zaczynasz od rozkucia lancucha (mozesz poprostu przeciac szlifirka i do smieci ;p) zdejmujesz oslone zebatki przedniej, odkrecasz i sciagasz zebatke przednia i do smieci. rozpinasz tylni hamulec odkrecasz tylne kolo wyciagasz po czym odkrecasz zebatke tylnia i do smieci:) zakladasz wszystko w odwrotnej kolejnosci, daj znac jakbys potrzebowala wersji "ktora srubke teraz" :)

oczywiscie na koniec potrzebujesz zakuwarki


No tylko ja jednej rzeczy nie łapię :-P jak z tą przecinarką odwrotnie zrobić :mrgreen:
_________________
Maruda od urodzenia :omg:
 
 
 
Grzechoo 

Motocykl: Honda
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 276
Skąd: RRS
Wysłany: 2014-08-06, 20:25   

Wymiana napędu na przykładzie motocykla Honda Magna:

https://www.youtube.com/watch?v=c5BAojcQq6o
 
 
towalsky 


Motocykl: GSX 1400 + SV 650 N
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 1232
Skąd: Puławy
Wysłany: 2014-08-06, 20:29   

dobrze byłoby, żebyś robiła to z kimś, kto ma jakiekolwiek pojęcie o tym.

trzeba zdjąć stary łańcuch. Najszybciej zrobisz to szlifierką. Następnie trzeba zrzucić tylne koło (wcześniej oczywiście stawiając motocykl na podnośnik, lub jakąś kobyłkę). Odkręcasz oś, zapamiętujesz ułożenie tulejek dystansowych. Po zdjęciu koła bęben powinien zostać gdzieś z boku (w sumie nie pamiętam czy trzeba go zdejmować z mocowań). odkręcasz śruby, które mocują tylną zębatkę. uwaga na brud, piach itp. niech tam do łożysk się nie napcha.. analogicznie montujesz nową, koło można założyć w sumie.

teraz przednia zębatka... z tego co pamiętam, dekiel wisi na śrubie imbusowej. odkręcasz ją. z tyłu, "wgłąb", jest spinka, która trzyma to wszystko w kupie. trzeba się przyjrzeć, żeby ją znaleźć, najlepiej z drugiej strony moto, od strony wydechów. jak już zejdzie dekielek, widzimy zębatkę. wisi na dwóch śrubach (chyba), które trzeba odkręcić. zębatkę ściągamy, zakładamy nówkę. Przykręcamy śrubki.


nowy łańcuch.. trzeba uważać, żeby od razu nie usyfić w piachu.. ;) przewlec przez obydwie zębatki i połączyć ogniwem przeznaczonym do zakucia. najlepiej ustawić je na wysokości tylnej zębatki.

no i teraz najlepiej użyć specjalnej zakuwarki, lub dać robotę w ręce kogoś, kto to potrafi..

Na koniec założyć dekiel zębatki przedniej, ustawić naciąg łańcucha i chyba wszystko...


to tak z pamięci, na szybko.. :D mam nadzieję, że bardzo się nie pomyliłem... :oops:
_________________
-=ShadoW=-
 
 
 
Ranger 

Motocykl: Honda Shadow VT 600 '98
Wiek: 32
Dołączyła: 18 Mar 2012
Posty: 22
Skąd: Mszana Dolna, Krakow
Wysłany: 2014-08-07, 14:46   

Ok :D Dzięki chłopaki, biorę się do roboty :D Jak coś będę pisać

[ Dodano: 2014-08-11, 20:28 ]
Chciałam się pochwalić że skończyłam pracę :D zajęło mi to dwa dni, ale sobie chyba poradziłam. Największym problemem dla mnie było zakucie łańcucha ale chyba jest ok. Jutro podjadę do kogoś żeby mi to sprawdził. Mam chyba nowe hobby :D dzięki za rady :D
_________________
Przy całej swej złudności, znoju i rozwianych marzeniach jest to piękny świat. Bądź uważny. Dąż do szczęścia.
 
 
 
fotografiks 


Motocykl: Honda VT600 2005r.
Wiek: 38
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 162
Skąd: KR / SBE / SB
Wysłany: 2014-08-21, 11:16   

Rozkminiał ktoś z Was opcje?

Jak dopadnie mnie wymiana napędu zastanawiam się nad paskiem...
Wychodzi "trochę" drożej niż napęd z DIDa ;), ale...
Może ktoś z Was przerabiał podobny temat?

Kompletny KIT Play&Play, kosztuje 600 $.


http://www.shopscootworks...rchProducts=vlx
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2014-08-22, 08:14   

Fotografika pierwsze co mnie zastanawia to jak z przełożeniem(w sensie v-max i moc). Dwa to pewnie wiąże się to z przeróbkami - nie wiem czy koło pąsowe zdawcze wejdzie pod osłonę, z tyłu trzeba będzie dać cieńsze tuleje dystansowe. Poza tym bezobsługowość pasa napędowego to mit - zrozumiesz jak zacznie się ślizgać czy piszczeć po deszczu(aczkolwiek nie wiem czy przy mocy 40HP coś się będzie działo).
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
Roch 
dawniej v2conect

Motocykl: Shadow VLX 600 92r
Wiek: 34
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 163
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-08-22, 16:39   

I chyba najważniejsze że musisz wahacz przeciąć!

Fragment opisu:

Please note that the rear swing arm must be cut on the left side to allow a gateway for the belt to be installed
 
 
fotografiks 


Motocykl: Honda VT600 2005r.
Wiek: 38
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 162
Skąd: KR / SBE / SB
Wysłany: 2014-08-25, 09:50   

GhoustDragon napisał/a:
Fotografika pierwsze co mnie zastanawia to jak z przełożeniem(w sensie v-max i moc).


Przełożenie jest takie jak w łańcuchu lub zmodyfikowane tj 2,57:1
tutaj opis;) :
"Makes it feel like you have a 5th gear! No more highway 'buzziness'." ;)



Roch napisał/a:
I chyba najważniejsze że musisz wahacz przeciąć!



To było pierwsze pytanie do nich;)
Bo nie wiedziałem jak rozumieć to "cut" czy dosłownie czy w przenośni hehe.

Nawet szybko odpisali, że:
The belt replacement does require the removal of the one bolt that holds the rear swingarm, and movement of the swingarm to get the belt around.

Wiec teoretycznie bez "fizycznego" cięcia, dzisiaj muszę obczaić wahacz, bo jeśli trzeba coś ciąć albo robić jakieś alpejskie kombinacje to szkoda zachodu.

Generalnie pomysł taki bo pas mi sie podoba, chciałem też wstawić opony z białym bokiem - a przy łańcuchu to ona będzie biała przez pierwsze 5 km :D
 
 
MCY 
Marcin


Motocykl: VT600C-93 JAWA350-82 VTX1300S-06
Wiek: 51
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 2199
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2014-08-25, 10:36   

fotografiks napisał/a:

Generalnie pomysł taki bo pas mi sie podoba, chciałem też wstawić opony z białym bokiem - a przy łańcuchu to ona będzie biała przez pierwsze 5 km :D

To może przypasuj osłonę łańcucha z Jawy.
_________________
Marcin
 
 
marselus09 


Motocykl: VT 600 r.93 PC21
Wiek: 41
Dołączył: 29 Kwi 2013
Posty: 128
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2014-08-25, 19:34   

mam opony z ww, lancuch i zrobione kolo tysiaca km, na ww mialem do tej pory tylko kilka kropek, oslony lancucha nie mam.. a wahacz musisz przeciac jesli pas mialby isc tak samo jak lancuch
 
 
Ari 

Motocykl: Shadow VT 600 C 94'
Wiek: 33
Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 479
Skąd: Piasecznica
Wysłany: 2014-08-25, 20:14   

fotografiks napisał/a:


Generalnie pomysł taki bo pas mi sie podoba, chciałem też wstawić opony z białym bokiem - a przy łańcuchu to ona będzie biała przez pierwsze 5 km :D


To użyj dobrego smaru ;) Ja używam Motula do łańcucha i jeszcze ani razu mi nigdzie nic nie zabrudził - w dodatku jeżdzę bez osłony łańcucha
_________________
Mój Bobber:
https://www.youtube.com/watch?v=PyL-zUmrQt8
 
 
 
fotografiks 


Motocykl: Honda VT600 2005r.
Wiek: 38
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 162
Skąd: KR / SBE / SB
Wysłany: 2014-08-26, 09:36   

Patrzyłem i rzeczywiście wahacz jest tak skonstruowany, że nie da rady przepleść pasa bez "rżnięcia"

Takze temat porzucam - bo trzeba bezcześcić sprzęta i można przy okazji geometrię stracić;)

A smaru używam z linii Shella - tragedii nie ma, ale czasami trzeba spędzić dużo czasu żeby szprychy doczyścić, lecz może czasem tez smaruje za bardzo "na bogato" bo nie zawsze jest czas na zabawę ze szczoteczką;) i stąd pojawia się ten badziew na laczku;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM