Wymiana napędu |
Autor |
Wiadomość |
Ranger
Motocykl: Honda Shadow VT 600 '98
Wiek: 32 Dołączyła: 18 Mar 2012 Posty: 22 Skąd: Mszana Dolna, Krakow
|
Wysłany: 2014-08-06, 18:31 Wymiana napędu
|
|
|
Witam wszystkich,
Bardzo prosiłabym o opisanie jak się zabrać za wymianę napędu jak dla idioty :D
Być może taki temat był już opisany, tylko nie mogę znaleźć, więc przepraszam :/
Z góry dziękuję za odpowiedź |
_________________ Przy całej swej złudności, znoju i rozwianych marzeniach jest to piękny świat. Bądź uważny. Dąż do szczęścia. |
|
|
|
|
marselus09
Motocykl: VT 600 r.93 PC21
Wiek: 41 Dołączył: 29 Kwi 2013 Posty: 128 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2014-08-06, 18:47
|
|
|
zaczynasz od rozkucia lancucha (mozesz poprostu przeciac szlifirka i do smieci ;p) zdejmujesz oslone zebatki przedniej, odkrecasz i sciagasz zebatke przednia i do smieci. rozpinasz tylni hamulec odkrecasz tylne kolo wyciagasz po czym odkrecasz zebatke tylnia i do smieci:) zakladasz wszystko w odwrotnej kolejnosci, daj znac jakbys potrzebowala wersji "ktora srubke teraz" :)
oczywiscie na koniec potrzebujesz zakuwarki |
|
|
|
|
Krzychoo
Krzysiek
Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013 Posty: 855 Skąd: Kurów LPU
|
Wysłany: 2014-08-06, 20:02
|
|
|
świetna instrukcja |
_________________ <-VT1100C2<-WSKM06B3<-WSKM06B1 |
|
|
|
|
Marlboro
Tomek
Motocykl: VT500C 86r, GPZ 1100
Wiek: 40 Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 951 Skąd: Suskowola /WRA
|
Wysłany: 2014-08-06, 20:08
|
|
|
marselus09 napisał/a: | zaczynasz od rozkucia lancucha (mozesz poprostu przeciac szlifirka i do smieci ;p) zdejmujesz oslone zebatki przedniej, odkrecasz i sciagasz zebatke przednia i do smieci. rozpinasz tylni hamulec odkrecasz tylne kolo wyciagasz po czym odkrecasz zebatke tylnia i do smieci:) zakladasz wszystko w odwrotnej kolejnosci, daj znac jakbys potrzebowala wersji "ktora srubke teraz" :)
oczywiscie na koniec potrzebujesz zakuwarki |
No tylko ja jednej rzeczy nie łapię jak z tą przecinarką odwrotnie zrobić |
_________________ Maruda od urodzenia |
|
|
|
|
Grzechoo
Motocykl: Honda
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 276 Skąd: RRS
|
|
|
|
|
towalsky
Motocykl: GSX 1400 + SV 650 N
Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 1232 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2014-08-06, 20:29
|
|
|
dobrze byłoby, żebyś robiła to z kimś, kto ma jakiekolwiek pojęcie o tym.
trzeba zdjąć stary łańcuch. Najszybciej zrobisz to szlifierką. Następnie trzeba zrzucić tylne koło (wcześniej oczywiście stawiając motocykl na podnośnik, lub jakąś kobyłkę). Odkręcasz oś, zapamiętujesz ułożenie tulejek dystansowych. Po zdjęciu koła bęben powinien zostać gdzieś z boku (w sumie nie pamiętam czy trzeba go zdejmować z mocowań). odkręcasz śruby, które mocują tylną zębatkę. uwaga na brud, piach itp. niech tam do łożysk się nie napcha.. analogicznie montujesz nową, koło można założyć w sumie.
teraz przednia zębatka... z tego co pamiętam, dekiel wisi na śrubie imbusowej. odkręcasz ją. z tyłu, "wgłąb", jest spinka, która trzyma to wszystko w kupie. trzeba się przyjrzeć, żeby ją znaleźć, najlepiej z drugiej strony moto, od strony wydechów. jak już zejdzie dekielek, widzimy zębatkę. wisi na dwóch śrubach (chyba), które trzeba odkręcić. zębatkę ściągamy, zakładamy nówkę. Przykręcamy śrubki.
nowy łańcuch.. trzeba uważać, żeby od razu nie usyfić w piachu.. ;) przewlec przez obydwie zębatki i połączyć ogniwem przeznaczonym do zakucia. najlepiej ustawić je na wysokości tylnej zębatki.
no i teraz najlepiej użyć specjalnej zakuwarki, lub dać robotę w ręce kogoś, kto to potrafi..
Na koniec założyć dekiel zębatki przedniej, ustawić naciąg łańcucha i chyba wszystko...
to tak z pamięci, na szybko.. :D mam nadzieję, że bardzo się nie pomyliłem... |
_________________ -=ShadoW=- |
|
|
|
|
Ranger
Motocykl: Honda Shadow VT 600 '98
Wiek: 32 Dołączyła: 18 Mar 2012 Posty: 22 Skąd: Mszana Dolna, Krakow
|
Wysłany: 2014-08-07, 14:46
|
|
|
Ok :D Dzięki chłopaki, biorę się do roboty :D Jak coś będę pisać
[ Dodano: 2014-08-11, 20:28 ]
Chciałam się pochwalić że skończyłam pracę :D zajęło mi to dwa dni, ale sobie chyba poradziłam. Największym problemem dla mnie było zakucie łańcucha ale chyba jest ok. Jutro podjadę do kogoś żeby mi to sprawdził. Mam chyba nowe hobby :D dzięki za rady :D |
_________________ Przy całej swej złudności, znoju i rozwianych marzeniach jest to piękny świat. Bądź uważny. Dąż do szczęścia. |
|
|
|
|
fotografiks
Motocykl: Honda VT600 2005r.
Wiek: 38 Dołączył: 16 Lis 2010 Posty: 162 Skąd: KR / SBE / SB
|
Wysłany: 2014-08-21, 11:16
|
|
|
Rozkminiał ktoś z Was opcje?
Jak dopadnie mnie wymiana napędu zastanawiam się nad paskiem...
Wychodzi "trochę" drożej niż napęd z DIDa ;), ale...
Może ktoś z Was przerabiał podobny temat?
Kompletny KIT Play&Play, kosztuje 600 $.
http://www.shopscootworks...rchProducts=vlx |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2014-08-22, 08:14
|
|
|
Fotografika pierwsze co mnie zastanawia to jak z przełożeniem(w sensie v-max i moc). Dwa to pewnie wiąże się to z przeróbkami - nie wiem czy koło pąsowe zdawcze wejdzie pod osłonę, z tyłu trzeba będzie dać cieńsze tuleje dystansowe. Poza tym bezobsługowość pasa napędowego to mit - zrozumiesz jak zacznie się ślizgać czy piszczeć po deszczu(aczkolwiek nie wiem czy przy mocy 40HP coś się będzie działo). |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
Roch
dawniej v2conect
Motocykl: Shadow VLX 600 92r
Wiek: 34 Dołączył: 23 Paź 2011 Posty: 163 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-08-22, 16:39
|
|
|
I chyba najważniejsze że musisz wahacz przeciąć!
Fragment opisu:
Please note that the rear swing arm must be cut on the left side to allow a gateway for the belt to be installed |
|
|
|
|
fotografiks
Motocykl: Honda VT600 2005r.
Wiek: 38 Dołączył: 16 Lis 2010 Posty: 162 Skąd: KR / SBE / SB
|
Wysłany: 2014-08-25, 09:50
|
|
|
GhoustDragon napisał/a: | Fotografika pierwsze co mnie zastanawia to jak z przełożeniem(w sensie v-max i moc). |
Przełożenie jest takie jak w łańcuchu lub zmodyfikowane tj 2,57:1
tutaj opis;) :
"Makes it feel like you have a 5th gear! No more highway 'buzziness'." ;)
Roch napisał/a: | I chyba najważniejsze że musisz wahacz przeciąć!
|
To było pierwsze pytanie do nich;)
Bo nie wiedziałem jak rozumieć to "cut" czy dosłownie czy w przenośni hehe.
Nawet szybko odpisali, że:
The belt replacement does require the removal of the one bolt that holds the rear swingarm, and movement of the swingarm to get the belt around.
Wiec teoretycznie bez "fizycznego" cięcia, dzisiaj muszę obczaić wahacz, bo jeśli trzeba coś ciąć albo robić jakieś alpejskie kombinacje to szkoda zachodu.
Generalnie pomysł taki bo pas mi sie podoba, chciałem też wstawić opony z białym bokiem - a przy łańcuchu to ona będzie biała przez pierwsze 5 km :D |
|
|
|
|
MCY
Marcin
Motocykl: VT600C-93 JAWA350-82 VTX1300S-06
Wiek: 51 Dołączył: 09 Lip 2008 Posty: 2199 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2014-08-25, 10:36
|
|
|
fotografiks napisał/a: |
Generalnie pomysł taki bo pas mi sie podoba, chciałem też wstawić opony z białym bokiem - a przy łańcuchu to ona będzie biała przez pierwsze 5 km :D |
To może przypasuj osłonę łańcucha z Jawy. |
_________________ Marcin |
|
|
|
|
marselus09
Motocykl: VT 600 r.93 PC21
Wiek: 41 Dołączył: 29 Kwi 2013 Posty: 128 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2014-08-25, 19:34
|
|
|
mam opony z ww, lancuch i zrobione kolo tysiaca km, na ww mialem do tej pory tylko kilka kropek, oslony lancucha nie mam.. a wahacz musisz przeciac jesli pas mialby isc tak samo jak lancuch |
|
|
|
|
Ari
Motocykl: Shadow VT 600 C 94'
Wiek: 33 Dołączył: 26 Wrz 2011 Posty: 479 Skąd: Piasecznica
|
Wysłany: 2014-08-25, 20:14
|
|
|
fotografiks napisał/a: |
Generalnie pomysł taki bo pas mi sie podoba, chciałem też wstawić opony z białym bokiem - a przy łańcuchu to ona będzie biała przez pierwsze 5 km :D |
To użyj dobrego smaru ;) Ja używam Motula do łańcucha i jeszcze ani razu mi nigdzie nic nie zabrudził - w dodatku jeżdzę bez osłony łańcucha |
_________________ Mój Bobber:
https://www.youtube.com/watch?v=PyL-zUmrQt8 |
|
|
|
|
fotografiks
Motocykl: Honda VT600 2005r.
Wiek: 38 Dołączył: 16 Lis 2010 Posty: 162 Skąd: KR / SBE / SB
|
Wysłany: 2014-08-26, 09:36
|
|
|
Patrzyłem i rzeczywiście wahacz jest tak skonstruowany, że nie da rady przepleść pasa bez "rżnięcia"
Takze temat porzucam - bo trzeba bezcześcić sprzęta i można przy okazji geometrię stracić;)
A smaru używam z linii Shella - tragedii nie ma, ale czasami trzeba spędzić dużo czasu żeby szprychy doczyścić, lecz może czasem tez smaruje za bardzo "na bogato" bo nie zawsze jest czas na zabawę ze szczoteczką;) i stąd pojawia się ten badziew na laczku;) |
|
|
|
|
|