Nie wiem, jak Wy to robicie. Maszyny o pojemności 1600, czy 1800 i spalanie poniżej 6 litrów??
Ja swoją maszynę odstawiłem na regulację gaźników (jak się okazało, niespecjalnie było co ustawiać), a i tak pali mi ponad 7.5 litra w mieście i ponad 6.5 w trasie. A tu posiadający Hondy 1100 piszą o spalaniu 4.5 litra.
Skąd taka różnica?
Odpowiedz do tematu
:
:
Są różne czynniki. Oprócz konstrukcyjnych (wspomniane obroty, budowa gaźnika) bardzo dużą rolę odgrywa poziom paliwa w komorze pływakowej - często lekceważony. Ludzie patrzą na dysze główne, na ustawienie iglicy, synchronizację a nie sprawdzą poziomu.
Podam swój przykład - jak kupiłem tucznika to palił 8 i po naolejeniu filtra jechał jakoś tak dziwnie słabo - ruszał gorzej niż moje byłe ACE 750...Sprawdziłem - poziom paliwa był podniesiony "na bogato" (amerykanie zdają się kochać takie ustawienia) no i jak naoleiłem filtr to też dostawał mniej powietrza - efekt: ogólnie mieszanka była za bogata.
Obniżyłem poziom paliwa o kilka mm do poziomu właściwego - inna bryka. Spalanie spadło do 5,5 i zaczął ruszać z miejsca jak przystało na 1600.
Ale chyba niestety niektóre bryki mają wysokie spalanie wpisane w swój genom - mój faworyt VT 1100 C3 Aero ponoć przy jeździe autostradowej spali ponad 10 litrów nawet.
Road Star 1600 choć większa pojemność, dobrze ustawiony (!) nie spali ponad 7 w żadnych warunkach - tak przynajmniej piszą koledzy z forum, ja nie sprawdzałem. 5,5 to u mnie max - a sporo jeżdże tak po okolicy, długie trasy ostatnio mało.
Podam swój przykład - jak kupiłem tucznika to palił 8 i po naolejeniu filtra jechał jakoś tak dziwnie słabo - ruszał gorzej niż moje byłe ACE 750...Sprawdziłem - poziom paliwa był podniesiony "na bogato" (amerykanie zdają się kochać takie ustawienia) no i jak naoleiłem filtr to też dostawał mniej powietrza - efekt: ogólnie mieszanka była za bogata.
Obniżyłem poziom paliwa o kilka mm do poziomu właściwego - inna bryka. Spalanie spadło do 5,5 i zaczął ruszać z miejsca jak przystało na 1600.
Ale chyba niestety niektóre bryki mają wysokie spalanie wpisane w swój genom - mój faworyt VT 1100 C3 Aero ponoć przy jeździe autostradowej spali ponad 10 litrów nawet.
Road Star 1600 choć większa pojemność, dobrze ustawiony (!) nie spali ponad 7 w żadnych warunkach - tak przynajmniej piszą koledzy z forum, ja nie sprawdzałem. 5,5 to u mnie max - a sporo jeżdże tak po okolicy, długie trasy ostatnio mało.
Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?...
:
A mnie raz spalił 3l na setkę,resztę dopchałem.
:
mamamuszi napisał/a: |
A mnie raz spalił 3l na setkę,resztę dopchałem. |
http://youtu.be/E2JibN0XEBw - moja była
:
Mamamuszi, Ty jesteś z tego Czarnkowa co Browar Czarnków? Noteckie Niepasteryzowane - pychotka.
mamamuszi napisał/a: |
A mnie raz spalił 3l na setkę,resztę dopchałem. |
Mamamuszi, Ty jesteś z tego Czarnkowa co Browar Czarnków? Noteckie Niepasteryzowane - pychotka.
Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?...
:
3xTAK
Tomson napisał/a: | ||
Mamamuszi, Ty jesteś z tego Czarnkowa co Browar Czarnków? Noteckie Niepasteryzowane - pychotka. |
3xTAK
:
Wczoraj zaliczyłem Słowację i spalanie wyszło na 110mil-8,8litra bez ołowiu 95. chyba dobrze jak na 1100 co nie ???????
Były: MZ ETZ 150e 90r,MZ ETZ 150e 91r, Honda CB 550 Nighthawk 83r, Honda Shadow VT 750 C 83r,Honda Shadow VT 700 C 84r, Honda Sabre VT 1100 C2 03r, Honda Shadow VT 1100 C2 96r......
:
NOTEĆ CZARNKÓW!!!byli też tacy co twierdzili, że ich vtx 1800 spala 4 litry... może na 1 cylinder.
Emeryt, Uprawniony Diagnosta Samochodowy- lubię zapach diesla o poranku. "Lekarz stara się ujrzeć w człowieku jego niedomagania, sędzia złe strony a ksiądz głupotę- im większa tym lepsza" A.Schopenhauer
:
Zapraszam. Zrobimy jazdę testową.
marcin k napisał/a: |
NOTEĆ CZARNKÓW!!!byli też tacy co twierdzili, że ich vtx 1800 spala 4 litry... może na 1 cylinder. |
Zapraszam. Zrobimy jazdę testową.
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
ALFik - na odcinku W-wa - Kraków - W-wa spalanie ok. 4,7. Gaźnik tak jak wyjechał od handlarza - do regulacji zapewne. Dane przy prędkościach przelotowych na poziomie 100-120km/h. W cyklu mieszanym wyszło mi 5,2l.
Moja lekko dynamiczna jazda dla wielu z Was byłaby pewnie odpoczynkiem emeryta, może z tego wychodzą taki wyniki :).
Moja lekko dynamiczna jazda dla wielu z Was byłaby pewnie odpoczynkiem emeryta, może z tego wychodzą taki wyniki :).
Honda Shadow VT 1100C z '87
:
W takim razie muszę chyba jeszcze raz pojechać do mechanika. Ewidentnie, średnio moje spalanie jest wyższe o 2 litry od podawanych przez Was :(
Ja przy takiej jeździe jak u Damazego, w cyklu mieszanym mam właśnie ponad 7 litrów.
Jakieś sugestie jeszcze co sprawdzić, oprócz tego co już pisał Tomson powyżej?
Ja przy takiej jeździe jak u Damazego, w cyklu mieszanym mam właśnie ponad 7 litrów.
Jakieś sugestie jeszcze co sprawdzić, oprócz tego co już pisał Tomson powyżej?
:
Moja Hania po pierwszym pełnym tankowaniu i pomiarze 50/50 miasto trasa, spaliła 6,09l/100km. I jak dla mnie to się tak spodziewałem.
Chociaż rano jak odpalam z ssaniem to czuć trochę benzynę i ciężko pali ale obroty są wysokie po odpaleniu, ostatnio odpalam bez ssania i pali z pierwszego. Może pływak źle ustawiony lub za bogata mieszanka. Nad tym popracuję w zimie .
Chociaż rano jak odpalam z ssaniem to czuć trochę benzynę i ciężko pali ale obroty są wysokie po odpaleniu, ostatnio odpalam bez ssania i pali z pierwszego. Może pływak źle ustawiony lub za bogata mieszanka. Nad tym popracuję w zimie .
Cytat:
W życiu nie liczy się cel, liczy się podróż...
Mój Cień:
http://www.fotosik.pl/pok...1c48bcf098.html
https://www.fotosik.pl/zd...qM3P0Fxng2AnfSg
W życiu nie liczy się cel, liczy się podróż...
Mój Cień:
http://www.fotosik.pl/pok...1c48bcf098.html
https://www.fotosik.pl/zd...qM3P0Fxng2AnfSg
:
Za dużo.
Bondi napisał/a: |
i pomiarze 50/50 miasto trasa, spaliła 6,09l/100km |
Za dużo.
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
To nie ten dział, ale też muszę potwierdzić, browar super
mamamuszi napisał/a: | ||||
3xTAK |
To nie ten dział, ale też muszę potwierdzić, browar super
"Nie ma, nie może być słynniejszej muzyki od tej, kiedy w piecu huczy ogień, a za oknem duje wiatr" E.S.
:
No tu się pozwolę nie zgodzić z Waszmością. Moja Zocha w układzie pół na pół miasto - trasa, przy ostatnim liczeniu wyszła 5,77 litra na setkę, a nie mogę powiedzieć, że jeździłem w trybie eko Co prawda nie katowałem jej też jakoś specjalnie, ot po prostu jeździłem, jak zawsze
[ Dodano: 2014-08-22, 13:02 ]
Pełna zgoda - browar the best!
Odpowiedz do tematu
Tomson napisał/a: |
Ale chyba niestety niektóre bryki mają wysokie spalanie wpisane w swój genom - mój faworyt VT 1100 C3 Aero ponoć przy jeździe autostradowej spali ponad 10 litrów nawet.
Road Star 1600 choć większa pojemność, dobrze ustawiony (!) nie spali ponad 7 w żadnych warunkach - tak przynajmniej piszą koledzy z forum, ja nie sprawdzałem. 5,5 to u mnie max - a sporo jeżdże tak po okolicy, długie trasy ostatnio mało. |
No tu się pozwolę nie zgodzić z Waszmością. Moja Zocha w układzie pół na pół miasto - trasa, przy ostatnim liczeniu wyszła 5,77 litra na setkę, a nie mogę powiedzieć, że jeździłem w trybie eko Co prawda nie katowałem jej też jakoś specjalnie, ot po prostu jeździłem, jak zawsze
[ Dodano: 2014-08-22, 13:02 ]
oktan77 napisał/a: | ||||||
To nie ten dział, ale też muszę potwierdzić, browar super |
Pełna zgoda - browar the best!
Nigdy nie piję przed piątą po południu.
Na szczęście zawsze gdzieś na świecie jest piąta po południu.
Moje byłe Zochy: VT 600, VT 750, VT 1100 i Zocha obecna: VTX 1300
Na szczęście zawsze gdzieś na świecie jest piąta po południu.
Moje byłe Zochy: VT 600, VT 750, VT 1100 i Zocha obecna: VTX 1300