Odpowiedz do tematu
: Przewiercony wydech
Witam wszystkich bardzo serdecznie, od tygodnia jestem posiadaczem hondy vt600 i mam pytanie, poprzedni właściciel zrobił w wydechu w tym bardziej wysuniętym do tyłu 3 otwory, natomiast drugi wydech jest oryginalny nie ruszany, moje pytanie dotyczy tego czy taka operacja nie szkodzi silnikowi? czy lepiej w tym oryg tłumiku również wywiercić otwory? czy zostawić już tak jak jest? w tym momencie dźwięk jest dla mnie jak najbardziej zadowalający . Pozdrawiam.
:
dobry obyczaj nakazuje powiedzieć dzieńdobry http://www.shadow.org.pl/forum/viewforum.php?f=24 ,a jak byś napisał jakiego rocznika dotyczy sprawa to było by łatwiej o odpowiedz.
:
Dziękuję za przypomnienie, dotyczy motocykla z 1994 roku wersja vlx
:
No więc nierowne ciśnienie wydechu ma wpływ na sprawność pracy silnika. To znaczy że jednen tłok będzie miał większe opory pracy i obciążenia wynikające ze spalania większej ilości mieszanki a co za tym gdzie szybsze zużycie układu korbowego. Kolejnym problemem związanym z tym jest synhro nizacja gazników. Jeden z nich będzie musiał podawać większą ilość mieszanki na cylinder o większych oporach pracy co będzie skutkowało szybszm zużyciem dysz. Napewno widzisz różnice w kolorze kolanej przy ujśćiu z głowic. To które jest bardziej fioletowe dostaje dużo większą dawkę paliwa. Ja na twoim miejscu poprawiłbym te otwory które sa i w tym koninie który ich nie ma zrobil bym takie same a potem synchro gazników i heja do przodu.
:
zużyciem dysz.... Skorupek to nie WSK o dysze w tym sprzęcie możesz być spokojny chyba, że ktoś będzie próbował czyścić je drutem. Albo zaślep obecne dziury albo wywierć tożsame w drugim wydechu, zrób regulacje i synchro- będzie git.
SERWIS MOTOCYKLI https://www.facebook.com/...321190111249440
:
Dzięki Koledzy za informacje, Skorupek nie zauważyłem przebarwienia na kolankach, lecz motocykl mam dopiero od tygodnia więc jutro go dokładnie pooglądam, i zastosuje się do Waszych zaleceń, ogólnie silnik dobrze odpala i pracuje równo, lecz gdy przystawie ucho do jednego i drugiego wydechu jest lekka różnica
:
może źle to w slowa ubrałem. u mnie było [podobnie że jeden gażnik lał na zawory tyle że komin przechodził przez wszystkie odcienie fioletu po głeboką i ognista czerwień i na tym gaźniku dtsza i przepustnica była w gorszym stanie niż na drugim gażniku. tak żekł mechanik znany w środowisku posiadaczy Hondy niejaki Szparag. stąd to stwierdzenie oparte na jego ocenie.
:
Czy jest możliwość jakoś wyciągnięcia tej końcówki z przewierconego tłumika w celu zaspawania tych otworów? Chodzi mi o ten kapselek z wywierconymi trzema otworami.
:
jest tu temat o wybebeszaniu wydechów o zaspawywaniu nie widziałem wywierć w drugim i nie kombinuj bo przekombinujesz. jak lubisz dzwięk v-ki to napewno zabieg przyniesie pozytywny efekt
:
No ok, zrobię tak jak mówisz, dzięki bardzo za pomoc ;)
:
Boże, jakie bzdury
Skorupek napisał/a: |
No więc nierowne ciśnienie wydechu ma wpływ na sprawność pracy silnika. To znaczy że jednen tłok będzie miał większe opory pracy i obciążenia wynikające ze spalania większej ilości mieszanki a co za tym gdzie szybsze zużycie układu korbowego. Kolejnym problemem związanym z tym jest synhro nizacja gazników. Jeden z nich będzie musiał podawać większą ilość mieszanki na cylinder o większych oporach pracy co będzie skutkowało szybszm zużyciem dysz. Napewno widzisz różnice w kolorze kolanej przy ujśćiu z głowic. To które jest bardziej fioletowe dostaje dużo większą dawkę paliwa. Ja na twoim miejscu poprawiłbym te otwory które sa i w tym koninie który ich nie ma zrobil bym takie same a potem synchro gazników i heja do przodu. |
Boże, jakie bzdury
Nic tak nie zabija czasu jak motor
:
Kolego może twoja wiedza jest większą więc mógłbyś mniej światłych kolegów oświecic jej blaskiem. Warto czasem napisać coś od siebie a nie tylko krytykować. Każda uwaga nawet mniej trafna często rzuca światło na problem z zupełnie innej strony a takie uwagi utwierdzaja jedynie w tym że ktoś nie widzi więcej niż czubek swojego nosa a jego wiedza jest taka tajemnicą że nie może nikomu jej wyjawić.
:
Ostatnio zmieniony przez mordimer 2015-01-07, 22:15, w całości zmieniany 1 raz
Siwy_Dym napisał/a: |
Boże, jakie bzdury |
Ostatnio zmieniony przez mordimer 2015-01-07, 22:15, w całości zmieniany 1 raz
:
Nie dam rady odpisać na ten Twój wywód ... sorry
jak proponujesz zrobić te otwory takimi samymi w obu wydechach żeby przepływy spalin były identyczne ?
Skorupek napisał/a: |
Ja na twoim miejscu poprawiłbym te otwory które sa i w tym koninie który ich nie ma zrobil bym takie same a potem synchro gazników i heja do przodu. |
Nie dam rady odpisać na ten Twój wywód ... sorry
jak proponujesz zrobić te otwory takimi samymi w obu wydechach żeby przepływy spalin były identyczne ?
Nic tak nie zabija czasu jak motor
:
Odpowiedz do tematu
Nie widziałem żeby ktoś na tym forum poruszał temat wydecht w gs-ie ale co do wydechu w 600 było sporo jak to zrobić i jakie efekty się uzyskuje. Widzę kolego że nie stać cię nawet na odrobinę odwagi żeby ta swoją ogromną wiedza się podzielić. gs napewno żadnych oporów nie ma i tam na każdej części jest napisane jak ją obsługiwać... Niestety my mamy gorzej bo jeździmy honda i właśnie to forum służy dzieleniu się informacjami na temat HONDY. Jeżeli nie masz nic do powiedzenia w tym temacie to jest wiele innych miejsc gdzie można wyrażać swoje zadowolenie z posiadania motocykla i udzielania odpowiedzi dotyczących różnych problemów o ile takie sa.