Wyciek oleju pod głowicą.
Odpowiedz do tematu

: Wyciek oleju pod głowicą.
Mam pytanie wycieka mi olej pod głowicą na pierwszym cylindrze.

Czy może być to wina uszczelki ,czy coś innego?

Jeśli to uszczelka to gdzie można nabyć i czy wymieniać w razie czego pod obydwoma cylindrami.

Dzięki z góry za odpowiedź :thx: .

VT 500 84 - VT 1100 96 - VTX 1300 06 - VT 1100C2 Sabre 06
: Re: Wyciek oleju pod głowicą.
GREGORMAN napisał/a:
Mam pytanie wycieka mi olej pod głowicą na pierwszym cylindrze.

Czy może być to wina uszczelki ,czy coś innego?

Jeśli to uszczelka to gdzie można nabyć i czy wymieniać w razie czego pod obydwoma cylindrami.

Dzięki z góry za odpowiedź :thx: .


Jesteś pewien, że pod głowicą, a nie pod pokrywą zaworową? Jeśli pod głowicą to uszczelka, kupić możesz w Klasie lub motoakcesoriach, ale to jest rozbieranie połowy silnika i trzeba splanować głowicę (bo nie sądzę, żeby Ci się udało oczyścić tak dokładnie krawędzi). Ja bym wymienił w obu, przy okazji sprawdził stan pierścieni i wymienił uszczelniacze zaworowe.

:
Dobrze mówisz przyjacielu przyjrzałem sie dokładnie i sprawdziłem ręcznie

tak jak mówisz cieknie pod pokrywą zaworów.

Czy tam idzie jakaś uszczelka,czy tylko dociska śrubami od góry?

Jak jest uszczelka to gdzie można dostać w Klassie i czy wymieniać obie?

VT 500 84 - VT 1100 96 - VTX 1300 06 - VT 1100C2 Sabre 06
:
Uszczelka pod dekiel zaworowy, w klasie kosztuje chyba ok 20zł ale dostaniesz tez w wielu innych sklepach, nie musisz wymieniać obu, szczególnie jeśli cieknie Ci tylko z Przedniego gara to nie kłopocz się z drugim, chyba że bardzo chcesz.

Śruby dociągające dekiel dokręca się na prawdę lekko, bodajże z momentem 17Nm - pamiętaj o tym przy odkręcaniu, te śruby wkręca się w półpanewkę wałka rozrządu więc ostrożnie z tym bo można w tej części zerwać gwint, a jest to lekka aluminiowa konstrukcja. Uszczelkę warto posmarować delikatnie silikonem żeby trzymała sie dekla przy zakładaniu, będzie Ci łatwiej założyć, przed smarowaniem dokładnie odtłuść dekiel.

Pozdrawiam

Jadę jadę na motorze...
:
Cezar napisał/a:
Uszczelka pod dekiel zaworowy, w klasie kosztuje chyba ok 20zł ale dostaniesz tez w wielu innych sklepach, nie musisz wymieniać obu, szczególnie jeśli cieknie Ci tylko z Przedniego gara to nie kłopocz się z drugim, chyba że bardzo chcesz.

Śruby dociągające dekiel dokręca się na prawdę lekko, bodajże z momentem 17Nm - pamiętaj o tym przy odkręcaniu, te śruby wkręca się w półpanewkę wałka rozrządu więc ostrożnie z tym bo można w tej części zerwać gwint, a jest to lekka aluminiowa konstrukcja. Uszczelkę warto posmarować delikatnie silikonem żeby trzymała sie dekla przy zakładaniu, będzie Ci łatwiej założyć, przed smarowaniem dokładnie odtłuść dekiel.

Pozdrawiam






Czy do wymiany uszczelki muszę wyjmować silnik z ramy ,czy da radę wymienić tylko po zdjęciu baku i kobry od gaźników?

VT 500 84 - VT 1100 96 - VTX 1300 06 - VT 1100C2 Sabre 06
:
Do wymiany uszczelki na przednim garze na 100% nie trzeba wyjmować silnika :)

Jadę jadę na motorze...
:
Dzięki Cezar i Mateusz za pomoc.

VT 500 84 - VT 1100 96 - VTX 1300 06 - VT 1100C2 Sabre 06
:
GREGORMAN napisał/a:
Dzięki Cezar i Mateusz za pomoc.


Czy mamy rozumieć że już po sprawie ? :twisted: Jeśli tak to napisz jak poszło i ile piw przy tym wypiłeś ? :)

Jadę jadę na motorze...
:
Tez miałem taki problem



Ale mało smigam bo nie mam prawka jeszcze :] wiec na razie sobie darowałem naprawę tego tym bardziej ze powymianie oleju na nowy jeszcze mniej cieknie - robi sie tam mokro ;]

no ale trzeba będzie to naprawić na nowy sezon. tylko obawiam się że będę musiał wyjmować silnik gdyż mi poci się gar "pod dupą"



życzę wszystkim dużo słońca w październiku

pozdrawiam !

:
FurmanS napisał/a:
Tez miałem taki problem



Ale mało smigam bo nie mam prawka jeszcze :] wiec na razie sobie darowałem naprawę tego tym bardziej ze powymianie oleju na nowy jeszcze mniej cieknie - robi sie tam mokro ;]

no ale trzeba będzie to naprawić na nowy sezon. tylko obawiam się że będę musiał wyjmować silnik gdyż mi poci się gar "pod dupą"



życzę wszystkim dużo słońca w październiku

pozdrawiam !


Jak tylny to faktycznie raczej zdejmowanie silnika. Aczkolwiek podobno można to zrobić bez :-)

:
Mateusz napisał/a:


Jak tylny to faktycznie raczej zdejmowanie silnika. Aczkolwiek podobno można to zrobić bez :-)


No właśnie.. "podobno". Moim zdaniem jest to wykonalne, choć nie wiem czy da się zdjąć dekiel do końca, na pewno można go lekko unieść i wtedy wymanewrować uszczelkę nad klawiaturą i włożyć nową, ale to będzie trochę niedokładna robota ;/ nie mówiąc już że wcale nie będzie łatwo włożyć nową uszczelkę... lepiej mieć dekiel w ręku i dobrze osadzić uszczelkę na cienką warstwę silikonu.

Jadę jadę na motorze...
:
Cezar napisał/a:
Mateusz napisał/a:


Jak tylny to faktycznie raczej zdejmowanie silnika. Aczkolwiek podobno można to zrobić bez :-)


No właśnie.. "podobno". Moim zdaniem jest to wykonalne, choć nie wiem czy da się zdjąć dekiel do końca, na pewno można go lekko unieść i wtedy wymanewrować uszczelkę nad klawiaturą i włożyć nową, ale to będzie trochę niedokładna robota ;/ nie mówiąc już że wcale nie będzie łatwo włożyć nową uszczelkę... lepiej mieć dekiel w ręku i dobrze osadzić uszczelkę na cienką warstwę silikonu.


Zgadzam się :-) Dlatego napisałem "podobno" :-)

Kaczors18
[Usunięty]
:
trochę cierpliwości i da rade, ja już nie raz zdejmowałem pokrywę zaworów, delikatnie... papierosek czy piwko i pójdzie :)

:
Cezar napisał/a:
GREGORMAN napisał/a:
Dzięki Cezar i Mateusz za pomoc.


Czy mamy rozumieć że już po sprawie ? :twisted: Jeśli tak to napisz jak poszło i ile piw przy tym wypiłeś ? :)




Jeszcze nie poszło bo czekam na uszczelkę dopiero w piątek będzie.

A dziękuję dlatego że wiem jak teoretycznie się zabrać do tego,jak w praktyce wyjdzie dam znać ;-) .

VT 500 84 - VT 1100 96 - VTX 1300 06 - VT 1100C2 Sabre 06
:
GREGORMAN napisał/a:
Cezar napisał/a:
GREGORMAN napisał/a:
Dzięki Cezar i Mateusz za pomoc.


Czy mamy rozumieć że już po sprawie ? :twisted: Jeśli tak to napisz jak poszło i ile piw przy tym wypiłeś ? :)




Jeszcze nie poszło bo czekam na uszczelkę dopiero w piątek będzie.

A dziękuję dlatego że wiem jak teoretycznie się zabrać do tego,jak w praktyce wyjdzie dam znać ;-) .


Pamiętaj, żeby dokładnie odtłuścić pokrywę i krawędź cylindra, zanim nałożysz sylikon i uszczelkę

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group