Wymiana uszczelniaczy w lagach
Odpowiedz do tematu

:
Ja mam 15W MOTUL i jest perfekto jak dla mnie.

:
I_T_I napisał/a:
Nie kupuj 10 jak już ktoś pisał na tym forum
10 jest za rzadki zawieszenie będzie za miękkie.


Bredzisz... ja u siebie wlałem 10W i było super... Wszystko zależy od osobistych preferencji.

Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
:
Dziś zabrałem się za wymianę uszczelniaczy i oleju w lagach. Od razu okazało się że już ktoś przede mną próbował chyba wymienić olej i to takimi metodami że głowa boli. Generalnie to będę mieć nie lada problem z tymi lagami. Chciałem wszystko zrobić tak jak to opisywał Cezar, jednak okazało się że śruba znajdująca się pod osią trzymającą koło (metoda bez użycia 1m klucza itd...) ma tak mocno 'wyrobiony' łeb że nie było możliwości by ją odkręcić wszystkie imbusy miały za duży luz. Więc robiłem to tak jak jest opisane w serwisówce. Muszę sobie tylko zrobić ten specjalny klucz i tutaj moje pytanie dla tych, którzy też go dorabiali jakiej wielkości trzeba śrubę przyspawać do jakiegoś pręta żeby spasowała z główką w amortyzatorze? jak go pospawię to będę jakoś próbować odkręcić ten imbus znajdujący się na dole mam nadzieję że się uda. Coś mi się wydaje że będę mieć tam więcej niespodzianej jak uda mi się rozebrać dalej te lagi...

Tak na marginesie to w lagach miałem może do kupy (w obu) ok 600ml oleju, który swoim zapachem jak i konsystencją przypominał... zresztą szkoda gadać.

Ostatnio zmieniony przez abs 2013-06-01, 16:53, w całości zmieniany 1 raz
:
abs napisał/a:
...jak go pospawię...


Jak go co zrobisz???


Klucz 24mm i ok 60-65cm długości

Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
:
GhoustDragon napisał/a:
abs napisał/a:
...jak go pospawię...


Jak go co zrobisz???

Dzięki za poprawienie.

Klucz 24mm i ok 60-65cm długości


Klucz czy śruba 24mm? rozumiem że wystarczy śrubę zespawać z jakimś prętem o długości 65cm.

:
I_T_I napisał/a:
Nie kupuj 10 jak już ktoś pisał na tym forum
10 jest za rzadki zawieszenie będzie za miękkie.
15 optymalna
20 może być za twarde
Ja u siebie robiłem lagi w weekend majowy i wlałem motul fork 20W cala wymiana wyszła mnie 80zł (30zł uszczelniacze, 50zł olej) i jeździ się o niebo lepiej.


Też muszę u siebie wymienić uszczelniacze i olej.

Jakie wrażenia z jazdy na 20-stce ?? nie za twardo ?

:
abs napisał/a:
Klucz czy śruba 24mm? rozumiem że wystarczy śrubę zespawać z jakimś prętem o długości 65cm.


Ja do rurki ½ cala przyspawałem nakrętkę 24mm. Śruba w środku jest na ampel.

Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
:
Co do oleju to przed wymiana miałem takie coś ze przy hamowaniu nurkował mi cały moto do przodu aż do dobicia, w czasie przejazdu przez tory kolejowe tez dobijał w sumie nadawał się tylko na małe nierówności. Teraz jak mam 20 to jest sztywny nie dobija przy dziurach, nie nurkuje aż tak przy hamowaniu szczególnie jak jadę z pasażerem co zdarza mi się naprawdę często raczej jak jeździsz sam to 15 raczej będzie ok.

A co do klucza mój wygląda tak. (długość ok 1000mm)

Motorynka>Chart>Kawasaki LTD750 '82r>Honda Shadow VT 600 C '91
Gość zapraszam do mojej galeri.
:
No dokładnie o to mi chodziło. Boję się tylko jak odkręcę te imbusy od dołu mają tak już w środku zaokrąglą główkę że nie wiem czy uda mi się wbić tam jakiś imbus żeby móc się zaprzeć no ale zobaczymy.

Powiedzcie mi jeszcze czym czyścicie lagi ze starego oleju? nafta będzie dobra czy jakiś rozpuszczalnik?

:
Cytat:
Powiedzcie mi jeszcze czym czyścicie lagi ze starego oleju? nafta będzie dobra czy jakiś rozpuszczalnik?

Może być i zwykła benzyna Pb95. :mrgreen:

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
@I_T_I fajne źródło zasilania :mrgreen:

Maruda od urodzenia :omg:
:
Udało mi się to zdemontować. Powiedźcie mi proszę czym delikatnie przeszlifować lagi? (zauważyłem że mają drobne rysy na całej długości) jakiego papieru ściernego używacie?

:
Żadnego papieru ściernego! Tak po prawdzie to w ogóle nie powinieneś ich szlifować tylko je wymienić niestety. Jak już chcesz czymś to zrobić to co najwyżej pastą ścierną, ale to niewiele Ci da to cieć będzie dalej.

-=< wyvern >=-

Dziewczyny - Nurek może głębiej ;-)
:
Zostawiłem jak jest bałem się szlifować. Ciekły ewidentnie uszczelniacze. Po ich wymianie jest ok na razie.

:
Ja w zeszłym roku wymieniałem uszczelniacze i olej. Wlałem Motula 20 i przez pewien czas było ok. Teraz zawieszenie mi dobija na każdej dziurce a po trasie na lagach widzę osad, tak jak by uszczelniacze popuszczały - z jednej strony mnie to nie dziwi bo jak kilka razu mocno się dobije to uszczelniacz ma prawo tracić swoje właściwości...
Planuje wymienić olej, uszczelniacze i dołożyć u góry kilka podkładek aby nieco go jeszcze usztywnić bo jak dla mnie zdecydowanie za bardzo nurkuje.

ITI a powiedz mi do czego jest ten klucz z główką śruby ??? do tej śruby co trzeba przez lagę ją przytrzymać aby od dołu móc dokręcić ???

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group