obrotomierz VT 700 C 87
Odpowiedz do tematu

: obrotomierz VT 700 C 87
Nie działał obrotomierz.Rozebrałem przelutowałem luty i działa.
Uzyłem za ostrego śrubokręta i troche napsułem obudowe...
Uzupełnienie fotosfery mile widziane.:)








Ostatnio zmieniony przez Todek 2012-10-24, 07:08, w całości zmieniany 1 raz
:
Kurczę, mój by się przydało odnowić i wyczyścić. Czyli mówisz, że da radę to podważyć a potem zagiąć? Bo się właśnie bałem :mrgreen:

Od siebie dodam tylko tyle, że obrotomierz od 700 z 85r. jest taki sam ;-)

:
Cytat:
Czyli mówisz, że da radę to podważyć a potem zagiąć?


Da rade.Tylko aby dobrze z powrotem zacisnąć trzeba na szkiełko połozyc cienka deseczke (4-6mm) oprzec płaskie szczypce o deske a drugie ramiono o zaginany rant.
Podejrzewam ,ze jeszcze trzeba bedzie silikonu bezbarwnego na połączenie dodac(deszcz)

[ Dodano: 2012-10-24, 07:00 ]
Cytat:
Podejrzewam ,ze jeszcze trzeba bedzie silikonu bezbarwnego na połączenie dodac(deszcz)


Nie trzeba.
Jeżdziłem w deszczu i jest ok.

Wszystko ładnie wygląda -nie trzeba rozcinać.

: Shadow VT750 1983 - obrotomierz
Witam,

mam pytanie dotyczące obrotomierza w mojej Hondzie Shadow VT 750 z 1983r. Jak się dowiedziałem w tym modelu były elektroniki i stąd ich awaryjność.

U mnie obrotomierz w 98% czasu jazdy nie działa. Czasami się zdarzy, że nagle zaskoczy ale przy wbijaniu na obroty strzałka opada i już nie wstaje. Czy to wina czujnika czy w samym obrotomierzu coś się dzieje?

Za pomoc z góry dziękuję.

:
1. nie słyszałem o typowej usterce obrotomierza w hondzie. tak, to jest elektryka, ale to normalne. obrotomierz na linkę jest na przykład w Jawie 350 TS. I nie powiedziałbym że to lepsze rozwiązanie :mrgreen:

2. nie potrafię ci odpowiedzieć co się zepsuło, nie widziałem motoru.

3. nie ma czujnika obrotomierza, to działa tak, że zegar liczy impulsy z cewki. Do zegara dochodzą 2 przewody: jeden (podobno żółty) od cewki pierwszego cylindra, a drugi do masy.
Pierwsze co zrób to sprawdź połączenia i drożność kabli. może czasem coś się zetknie i zadziała. Jeżeli wszystkie kable okej, to zegar do wymiany (według serwisówki, chyba że ktoś to naprawia)

4. polecam zdobyć serwisówke do swojego modelu i zawsze sprawdzać jak to jest zrobione, jak działa, na co zwracać uwagę. w ogóle bez tego ciężko się domyślać co autor motoru miał na myśli i jak go naprawiać. To podstawa, najpierw się przygotować teoretycznie :mrgreen:

Patrz na boki, spójrz dwa razy- drifterzy są wszędzie
:
Czasami tak się zdarza, że któryś z lutów na płytce drukowanej obrotomierza przestaje kontaktować i obrotomierz raz działa, a raz nie. Można spróbować przelutować płytkę, słyszałem, że pomaga.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Szukałbym winowajcy wśród 30-letnich kondensatorów elektrolitycznych. W sensie jakby mi się chciało ;-) U mnie w 700-ce nie działa, ale stosuję z powodzeniem metodę zaproponowaną przez Yanuchę - jak szarpie redukcja, jak jaja dzwonią to w górę ;-)

Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
:
U mnie kilka lat temu było to samo w modelu 750 z 83r.Rozciołęm obudowę,przelutowałem na nowo wszystkie punkty lutownicze na płytce,skleiłem obudowe poxipolem i do końca-70tysi km było ok.Pojawiają się tych modelach zimne luty.

EdHaust

Szalony spawacz-ślusarz-506436737
:
dziękuję za podpowiedzi, najbardziej przyda się ta o trzęsących jajach :)

Todek i edzio - macie rację, na dzisiaj zagranicznym forum znalazłem to:

http://dl.dropbox.com/u/55664/1980's VT 750 Shadows.pdf

może komuś się też przyda.

Pozdrawiam

:
Todek napisał/a:
Link nie działa. :-( 404 error


Trzeba zaznaczyć całą linijkę i wkleić na pasek przeglądarki. Coś mi się wczytuje :-D


Właśnie się wczytało i już zapisane na dysku :-D Super sprawa szkoda tylko że nie miałem tego wcześniej, jak musiałem ze swoim kombinować.

VT 700C USA - cudna i nareszcie dopieszczona :)
:
Teraz powinno być ok

Kliknij


Swoją drogą, myślicie, że faktycznie trzeba rozcinać obudowę?

:
Chyba niekoniecznie. Obrotomierz od mojego moto poprzedni właściciel próbował reanimować i rozbierając nie ciął obudowy tylko poodginał tą chromowaną obejmę która trzymała w całości szkło+obudowę. Musisz pokombinować.

VT 700C USA - cudna i nareszcie dopieszczona :)
:
malutkisan napisał/a:
Chyba niekoniecznie. Obrotomierz od mojego moto poprzedni właściciel próbował reanimować i rozbierając nie ciął obudowy tylko poodginał tą chromowaną obejmę która trzymała w całości szkło+obudowę. Musisz pokombinować.

Tylko kolego jak podoginasz obudowę to będziesz miał nie miłe wygięcie.Jak skleisz obudowę ponownie i w suniesz w obudowę to wygląda bardziej elegancko ;-)

motocykle to nie wszystko-liczy się pasja

CrusaderRider
:
no dobrze, teraz w takim razie czekam na deszczową niedzielę i biorę się za to :)

@Dziki
chyba jednak jakaś usterka musiała być, bo oglądałem 2 egzemplarze VT750 i obydwie miały ten sam problem z obrotomierzem. W przeciwieństwie do 500 gdzie był na lince i ładnie śmigały.


@zenon407
co jest z wyszukiwarką na forum? Bo szukałem wg frazy "obrotomierz" i Twojego postu nie znalazłem

:
Cytat:
co jest z wyszukiwarką na forum?


To nie do mie pytanie.
Raczej do moda.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group