/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Lightbary ( Instalacja elektryczna)
Autor Wiadomość
atrox3 
atrox3


Motocykl: Triumph Sprint Executive 900
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 110
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2011-10-04, 14:43   

zawsze wszystko wychodzi w praniu, najwyzej cos sie sfajczy. bede mial co robic przez zime:P hehe. oby nie :D
 
 
 
Jokan 
rafal rok


Motocykl: honda vt 750 c2 vt500 vtx 1800R
Wiek: 54
Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 332
Skąd: zawiercie
Wysłany: 2011-10-04, 15:01   

Witam
ja w vt500 przekażnik podłączyłem pod oświetlenie prędkościomierza(działa tylko przy włączonych światłach) a z przekażnika na lightbary podłączyłem bezpośrednio z akumulatora :-)
nerka
_________________
https://photos.app.goo.gl/Hk5t6ehreLQt8dKH7
 
 
atrox3 
atrox3


Motocykl: Triumph Sprint Executive 900
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 110
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2011-10-24, 06:37   

No wrescie dopiolem swego. Zrobilem Lightbary. :):):)
Schemat ktory podalem powyzej jest troche do poprawy. Jesli chcemy zrobic laightbary na przekazniku to musimy miec przekaznik z 5 bolcami. Ten z 4 nie bedzie dzialal. Nastapila zamiana kabli z napieciem na wejsciach 85 i 86. 86 powinno miec plus a 85 mase. Inaczej nie bedzie dzialac. Napiecie do tego wziolem z bala idacego do zarowki od podswietlania tablicy rejestracyjnej. Natomiast napiecie plusowe idace do swiatel idzie na wtyki 30 i 87. Przekaznik spokojnie miescie sie pod siedzeniem. Oto dobry schemat:
http://www.fotosik.pl/pok...10135bc7ab.html
Zastosowalem tez taki wlacznik na kierownice:
http://www.fotosik.pl/pok...c56eb17845.html
A oto pare fotek jak to wyglada:
http://www.fotosik.pl/pok...2de08718c5.html
http://www.fotosik.pl/pok...0298515e3e.html
http://www.fotosik.pl/pok...98eecda83e.html
http://www.fotosik.pl/pok...02623522b8.html
A oto schemat jak wykonalem mocowanie do swiatel:
http://www.fotosik.pl/pok...b2473df2b1.html
Koszty:
1) swiatla - 90zl
2) material - 20zl
3) robota(spawanie i wywiercenie otworow) - 20zl
4) przekaznik i kabelki - mialem swoje. przekaznik cos kolo 3zl i nie wiem ile gniazdo na przekaznik.
5) koszulki termokurczliwe i pare konektorow( mialem swoje)
6) wlacznik swiatel - 60zl
Troche czasu na polerowanie kwasowki i efekt koncowy widac.
Moze to cudo pierwszej klasy nie jest ale mi sie podoba.
 
 
 
Dziki HTL 


Motocykl: VTX 1800F1 `07
Wiek: 48
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 1600
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-10-24, 08:34   

dobra robota Panie - szacun
_________________
Honda - The Power of Dreams
 
 
Zibi665 
dVa gary


Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 2458
Skąd: Libiąż, KCH
Wysłany: 2011-10-24, 10:03   

No, no, no - niezłe.
To jeszcze Ci tylko brakuje oparcia dla samego siebie - polecam ;-) mi jeździło się super, a nowy właściciel nie mógł wyjść z podziwu...
_________________
To mówiłem ja - Jarząbek :-P .
================
Ach ten oddech ;-) .
 
 
atrox3 
atrox3


Motocykl: Triumph Sprint Executive 900
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 110
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2011-10-24, 11:26   

pomysle pomysle!!! Musze zlapac natchnienie :D:D:D
 
 
 
yarkom 
Jarek


Motocykl: VT 700 C 86
Wiek: 58
Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 246
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-10-24, 13:56   

Bardzo ładnie wyszło, duży plus dla kolegi za to że nie "ukrywa" swoich patentów tylko publikuje, zapisałem sobie wsio bo też myślę coś do wiosny zdłubać.
_________________
"Get your motor runnin'
Head out on the highway
Lookin' for adventure"
Steppenwolf "Born to be Wild"

https://picasaweb.google.com/111954795753993843437/HondaShadow700c?authkey=Gv1sRgCK6QhoWsnu6UCQ&feat=directlink#
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9472
Skąd: Kostry/Parczew/LPA

Wysłany: 2011-10-24, 15:19   

Mam dwa pytania:
1. Dlaczego ten czterobolcowy ma niby nie działać?
2. W jakim celu połączyłeś masę z lamp lightbarów z masą sterowania przekaźnikiem?
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
atrox3 
atrox3


Motocykl: Triumph Sprint Executive 900
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 110
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2011-10-24, 16:36   

odp 1.
ta odp kryje sie w srodku przekaznika. kazdy przekaznik 4 bolcowy i 5 bolcowy jest bez pradu caly czas zalaczony miedzy 30 a 87a. wiec jesli nie bylo pradu nawet na bolcu 85 i 86 to i tak palily mi sie siwatla po podlaczeniu plusa do akumulatora, choc motor byl wylaczony.
Teraz caly sekret tego przekaznika 5 bolcowego. Gdy pada napiecie na bolec 86, w srodku nie wiem czy to fachowo tak brzmi ale "elektromagnes" zalancza sie i przyciaga do siebie metalowa stopke z bolca 87a na bolec 87. Wiec gdy glowny przewod zasilajacy zostanie podlaczony do bolca 30 i 87 wtedy bedzie plynol do lamp prad po zalaczeniu wlacznika. Gdy wlacznik wylaczymy i zostanie odciete napiecie na elektromagnes wtedy stopka powraca z bolca 87 na 87a do pozycji wyjsciowej.

Przekaznik 4 bolcowy nie ma bolca 87. wiec gdy zalaczy sie na nim elektromagnes ta metalowa stopka odskakuje z bolca 87a i nie ma gdzie przylgnac do innego bolca bo go brak w srodku przekaznika.

Z wyksztalcenia elektrykiem nie jestem ale chyba zrozumiale napisalem.

odp.2)

Zadnego celu nie bylo co do mas. rysunek tylko tak pokazuje. mase z lamp podpiolem pod srube ktora przykrecilem mocowanie laightbarow. Mase do bolca 85 wziolem z podsiedzenia z kabla. Tam pod siedzeniem jest taka duza czarna oslona na boltniku a w niej jest duzo konektorow podlaczonych ,ktorymi plynie prad na tyl motoru. Oczywiscie masa kolor zielony. A co do napiecie 12V na bolec 86 to wziolem z kabelka obok bodajrze kolor brazowo czerwony ale do konca nie jestem pewien. Miernikiem to sprawdzalem wlanczajac i wylanczajac stacyjke.

A ty u siebie jakie masz przazniki na fanfary i laightbary?
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9472
Skąd: Kostry/Parczew/LPA

Wysłany: 2011-10-24, 17:20   

Ja mam przekaźniki 4 pinowe, i wszystko dobrze działa. Nie jestem pewien, ale chyba są dwa rodzaje tych przekaźników, albo coś mnie oszukujesz, że nie chciało działać.
Nawet poszedłem do piwnicy i jeden taki przekaźnik rozebrałem. :mrgreen:
I działa on tak, że po podaniu napięcia na styki sterujące 85, 86 elektromagnes przyciąga zworę i wtedy napięcie idzie od styku 30 do styku 87. :-D
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
renegade 
Handlarz gumek :-)


Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 2433
Skąd: Lipsko
Wysłany: 2011-10-24, 17:33   

Mogą być 2 rodzaje (zwarte i rozwarte) jedne po podaniu napięcia stykają inne rozłączają.
_________________
...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
 
 
 
Dziki HTL 


Motocykl: VTX 1800F1 `07
Wiek: 48
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 1600
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-10-24, 18:02   

renegade, dobrze prawi, są zwierające (zamykające) po podaniu napiecia i rozwierające (otwierające) obwody.
_________________
Honda - The Power of Dreams
 
 
simon1977 


Motocykl: XRV 750 RD07 93
Wiek: 46
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 427
Skąd: Tranowskie Góry
Wysłany: 2011-10-24, 18:06   

Todek napisał/a:
Ja mam przekaźniki 4 pinowe, i wszystko dobrze działa. Nie jestem pewien, ale chyba są dwa rodzaje tych przekaźników, albo coś mnie oszukujesz, że nie chciało działać.
Nawet poszedłem do piwnicy i jeden taki przekaźnik rozebrałem. :mrgreen:
I działa on tak, że po podaniu napięcia na styki sterujące 85, 86 elektromagnes przyciąga zworę i wtedy napięcie idzie od styku 30 do styku 87. :-D


Tak jak Todek pisze. Ja w c2 też miałem 4 bolcowy i działał. A plus po stacyjce znalazłem w kostce w przednim reflektorze. Tam zresztą zamieszkał przekaźnik :-)
_________________
https://picasaweb.google.com/110236538065539021645
 
 
 
Serwik 
Przemek


Motocykl: Była XV535, jest VT1100 C3 '98
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 56
Skąd: Gostynin
Wysłany: 2011-10-24, 18:14   

atrox3 gdzie zdobyłes taki przełącznik? Jak podłączałem w moim moto lightbary musiałem sobie "wyrzeżbić" bo żaden z dostępnych był nie do przyjęcia, a Twój wygląda solidnie.
_________________
Nie czekaj z realizacją marzeń...
 
 
atrox3 
atrox3


Motocykl: Triumph Sprint Executive 900
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 110
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2011-10-24, 18:36   

Co do przekaznikow moze tak byc. Ja mialem je z pozostalosci po auto alarmach. byly do podpiecia zeby odciac zasilanie np: na papke paliwowa. I tylko z tego 5 stykowego udalo mi sie wyrzezbic to. Co do wlacznika to kupilem go na allegro. Jakos przypadkiem go znalazlem. Faktycznie jest solidny.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM