Lightbary ( Instalacja elektryczna)
Odpowiedz do tematu

:
zawsze wszystko wychodzi w praniu, najwyzej cos sie sfajczy. bede mial co robic przez zime:P hehe. oby nie :D

:
Witam
ja w vt500 przekażnik podłączyłem pod oświetlenie prędkościomierza(działa tylko przy włączonych światłach) a z przekażnika na lightbary podłączyłem bezpośrednio z akumulatora :-)
nerka

:
No wrescie dopiolem swego. Zrobilem Lightbary. :):):)
Schemat ktory podalem powyzej jest troche do poprawy. Jesli chcemy zrobic laightbary na przekazniku to musimy miec przekaznik z 5 bolcami. Ten z 4 nie bedzie dzialal. Nastapila zamiana kabli z napieciem na wejsciach 85 i 86. 86 powinno miec plus a 85 mase. Inaczej nie bedzie dzialac. Napiecie do tego wziolem z bala idacego do zarowki od podswietlania tablicy rejestracyjnej. Natomiast napiecie plusowe idace do swiatel idzie na wtyki 30 i 87. Przekaznik spokojnie miescie sie pod siedzeniem. Oto dobry schemat:
http://www.fotosik.pl/pok...10135bc7ab.html
Zastosowalem tez taki wlacznik na kierownice:
http://www.fotosik.pl/pok...c56eb17845.html
A oto pare fotek jak to wyglada:
http://www.fotosik.pl/pok...2de08718c5.html
http://www.fotosik.pl/pok...0298515e3e.html
http://www.fotosik.pl/pok...98eecda83e.html
http://www.fotosik.pl/pok...02623522b8.html
A oto schemat jak wykonalem mocowanie do swiatel:
http://www.fotosik.pl/pok...b2473df2b1.html
Koszty:
1) swiatla - 90zl
2) material - 20zl
3) robota(spawanie i wywiercenie otworow) - 20zl
4) przekaznik i kabelki - mialem swoje. przekaznik cos kolo 3zl i nie wiem ile gniazdo na przekaznik.
5) koszulki termokurczliwe i pare konektorow( mialem swoje)
6) wlacznik swiatel - 60zl
Troche czasu na polerowanie kwasowki i efekt koncowy widac.
Moze to cudo pierwszej klasy nie jest ale mi sie podoba.

:
dobra robota Panie - szacun

Honda - The Power of Dreams
:
No, no, no - niezłe.
To jeszcze Ci tylko brakuje oparcia dla samego siebie - polecam ;-) mi jeździło się super, a nowy właściciel nie mógł wyjść z podziwu...

To mówiłem ja - Jarząbek :-P .
================
Ach ten oddech ;-) .
:
pomysle pomysle!!! Musze zlapac natchnienie :D:D:D

:
Bardzo ładnie wyszło, duży plus dla kolegi za to że nie "ukrywa" swoich patentów tylko publikuje, zapisałem sobie wsio bo też myślę coś do wiosny zdłubać.

"Get your motor runnin'
Head out on the highway
Lookin' for adventure"
Steppenwolf "Born to be Wild"

https://picasaweb.google.com/111954795753993843437/HondaShadow700c?authkey=Gv1sRgCK6QhoWsnu6UCQ&feat=directlink#
:
Mam dwa pytania:
1. Dlaczego ten czterobolcowy ma niby nie działać?
2. W jakim celu połączyłeś masę z lamp lightbarów z masą sterowania przekaźnikiem?

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
odp 1.
ta odp kryje sie w srodku przekaznika. kazdy przekaznik 4 bolcowy i 5 bolcowy jest bez pradu caly czas zalaczony miedzy 30 a 87a. wiec jesli nie bylo pradu nawet na bolcu 85 i 86 to i tak palily mi sie siwatla po podlaczeniu plusa do akumulatora, choc motor byl wylaczony.
Teraz caly sekret tego przekaznika 5 bolcowego. Gdy pada napiecie na bolec 86, w srodku nie wiem czy to fachowo tak brzmi ale "elektromagnes" zalancza sie i przyciaga do siebie metalowa stopke z bolca 87a na bolec 87. Wiec gdy glowny przewod zasilajacy zostanie podlaczony do bolca 30 i 87 wtedy bedzie plynol do lamp prad po zalaczeniu wlacznika. Gdy wlacznik wylaczymy i zostanie odciete napiecie na elektromagnes wtedy stopka powraca z bolca 87 na 87a do pozycji wyjsciowej.

Przekaznik 4 bolcowy nie ma bolca 87. wiec gdy zalaczy sie na nim elektromagnes ta metalowa stopka odskakuje z bolca 87a i nie ma gdzie przylgnac do innego bolca bo go brak w srodku przekaznika.

Z wyksztalcenia elektrykiem nie jestem ale chyba zrozumiale napisalem.

odp.2)

Zadnego celu nie bylo co do mas. rysunek tylko tak pokazuje. mase z lamp podpiolem pod srube ktora przykrecilem mocowanie laightbarow. Mase do bolca 85 wziolem z podsiedzenia z kabla. Tam pod siedzeniem jest taka duza czarna oslona na boltniku a w niej jest duzo konektorow podlaczonych ,ktorymi plynie prad na tyl motoru. Oczywiscie masa kolor zielony. A co do napiecie 12V na bolec 86 to wziolem z kabelka obok bodajrze kolor brazowo czerwony ale do konca nie jestem pewien. Miernikiem to sprawdzalem wlanczajac i wylanczajac stacyjke.

A ty u siebie jakie masz przazniki na fanfary i laightbary?

:
Ja mam przekaźniki 4 pinowe, i wszystko dobrze działa. Nie jestem pewien, ale chyba są dwa rodzaje tych przekaźników, albo coś mnie oszukujesz, że nie chciało działać.
Nawet poszedłem do piwnicy i jeden taki przekaźnik rozebrałem. :mrgreen:
I działa on tak, że po podaniu napięcia na styki sterujące 85, 86 elektromagnes przyciąga zworę i wtedy napięcie idzie od styku 30 do styku 87. :-D

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Mogą być 2 rodzaje (zwarte i rozwarte) jedne po podaniu napięcia stykają inne rozłączają.

:
renegade, dobrze prawi, są zwierające (zamykające) po podaniu napiecia i rozwierające (otwierające) obwody.

Honda - The Power of Dreams
:
Todek napisał/a:
Ja mam przekaźniki 4 pinowe, i wszystko dobrze działa. Nie jestem pewien, ale chyba są dwa rodzaje tych przekaźników, albo coś mnie oszukujesz, że nie chciało działać.
Nawet poszedłem do piwnicy i jeden taki przekaźnik rozebrałem. :mrgreen:
I działa on tak, że po podaniu napięcia na styki sterujące 85, 86 elektromagnes przyciąga zworę i wtedy napięcie idzie od styku 30 do styku 87. :-D


Tak jak Todek pisze. Ja w c2 też miałem 4 bolcowy i działał. A plus po stacyjce znalazłem w kostce w przednim reflektorze. Tam zresztą zamieszkał przekaźnik :-)

:
atrox3 gdzie zdobyłes taki przełącznik? Jak podłączałem w moim moto lightbary musiałem sobie "wyrzeżbić" bo żaden z dostępnych był nie do przyjęcia, a Twój wygląda solidnie.

Nie czekaj z realizacją marzeń...
:
Co do przekaznikow moze tak byc. Ja mialem je z pozostalosci po auto alarmach. byly do podpiecia zeby odciac zasilanie np: na papke paliwowa. I tylko z tego 5 stykowego udalo mi sie wyrzezbic to. Co do wlacznika to kupilem go na allegro. Jakos przypadkiem go znalazlem. Faktycznie jest solidny.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group