Lightbary ( Instalacja elektryczna) |
Autor |
Wiadomość |
atrox3
atrox3
Motocykl: Triumph Sprint Executive 900
Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 110 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2011-10-04, 15:43
|
|
|
zawsze wszystko wychodzi w praniu, najwyzej cos sie sfajczy. bede mial co robic przez zime:P hehe. oby nie :D |
|
|
|
|
Jokan
rafal rok
Motocykl: honda vt 750 c2 vt500 vtx 1800R
Wiek: 54 Dołączył: 03 Kwi 2011 Posty: 336 Skąd: zawiercie
|
Wysłany: 2011-10-04, 16:01
|
|
|
Witam
ja w vt500 przekażnik podłączyłem pod oświetlenie prędkościomierza(działa tylko przy włączonych światłach) a z przekażnika na lightbary podłączyłem bezpośrednio z akumulatora
nerka |
_________________ https://photos.app.goo.gl/Hk5t6ehreLQt8dKH7 |
|
|
|
|
atrox3
atrox3
Motocykl: Triumph Sprint Executive 900
Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 110 Skąd: Biała Podlaska
|
|
|
|
|
Dziki HTL
Motocykl: VTX 1800F1 `07
Wiek: 48 Dołączył: 16 Cze 2011 Posty: 1605 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2011-10-24, 09:34
|
|
|
dobra robota Panie - szacun |
_________________ Honda - The Power of Dreams |
|
|
|
|
Zibi665
dVa gary
Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 2458 Skąd: Libiąż, KCH
|
Wysłany: 2011-10-24, 11:03
|
|
|
No, no, no - niezłe.
To jeszcze Ci tylko brakuje oparcia dla samego siebie - polecam mi jeździło się super, a nowy właściciel nie mógł wyjść z podziwu... |
_________________ To mówiłem ja - Jarząbek .
================
Ach ten oddech . |
|
|
|
|
atrox3
atrox3
Motocykl: Triumph Sprint Executive 900
Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 110 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2011-10-24, 12:26
|
|
|
pomysle pomysle!!! Musze zlapac natchnienie :D:D:D |
|
|
|
|
yarkom
Jarek
Motocykl: VT 700 C 86
Wiek: 59 Dołączył: 17 Mar 2011 Posty: 246 Skąd: lubelskie
|
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9491 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2011-10-24, 16:19
|
|
|
Mam dwa pytania:
1. Dlaczego ten czterobolcowy ma niby nie działać?
2. W jakim celu połączyłeś masę z lamp lightbarów z masą sterowania przekaźnikiem? |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
atrox3
atrox3
Motocykl: Triumph Sprint Executive 900
Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 110 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2011-10-24, 17:36
|
|
|
odp 1.
ta odp kryje sie w srodku przekaznika. kazdy przekaznik 4 bolcowy i 5 bolcowy jest bez pradu caly czas zalaczony miedzy 30 a 87a. wiec jesli nie bylo pradu nawet na bolcu 85 i 86 to i tak palily mi sie siwatla po podlaczeniu plusa do akumulatora, choc motor byl wylaczony.
Teraz caly sekret tego przekaznika 5 bolcowego. Gdy pada napiecie na bolec 86, w srodku nie wiem czy to fachowo tak brzmi ale "elektromagnes" zalancza sie i przyciaga do siebie metalowa stopke z bolca 87a na bolec 87. Wiec gdy glowny przewod zasilajacy zostanie podlaczony do bolca 30 i 87 wtedy bedzie plynol do lamp prad po zalaczeniu wlacznika. Gdy wlacznik wylaczymy i zostanie odciete napiecie na elektromagnes wtedy stopka powraca z bolca 87 na 87a do pozycji wyjsciowej.
Przekaznik 4 bolcowy nie ma bolca 87. wiec gdy zalaczy sie na nim elektromagnes ta metalowa stopka odskakuje z bolca 87a i nie ma gdzie przylgnac do innego bolca bo go brak w srodku przekaznika.
Z wyksztalcenia elektrykiem nie jestem ale chyba zrozumiale napisalem.
odp.2)
Zadnego celu nie bylo co do mas. rysunek tylko tak pokazuje. mase z lamp podpiolem pod srube ktora przykrecilem mocowanie laightbarow. Mase do bolca 85 wziolem z podsiedzenia z kabla. Tam pod siedzeniem jest taka duza czarna oslona na boltniku a w niej jest duzo konektorow podlaczonych ,ktorymi plynie prad na tyl motoru. Oczywiscie masa kolor zielony. A co do napiecie 12V na bolec 86 to wziolem z kabelka obok bodajrze kolor brazowo czerwony ale do konca nie jestem pewien. Miernikiem to sprawdzalem wlanczajac i wylanczajac stacyjke.
A ty u siebie jakie masz przazniki na fanfary i laightbary? |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9491 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2011-10-24, 18:20
|
|
|
Ja mam przekaźniki 4 pinowe, i wszystko dobrze działa. Nie jestem pewien, ale chyba są dwa rodzaje tych przekaźników, albo coś mnie oszukujesz, że nie chciało działać.
Nawet poszedłem do piwnicy i jeden taki przekaźnik rozebrałem.
I działa on tak, że po podaniu napięcia na styki sterujące 85, 86 elektromagnes przyciąga zworę i wtedy napięcie idzie od styku 30 do styku 87. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
renegade
Handlarz gumek :-)
Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 2433 Skąd: Lipsko
|
|
|
|
|
Dziki HTL
Motocykl: VTX 1800F1 `07
Wiek: 48 Dołączył: 16 Cze 2011 Posty: 1605 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2011-10-24, 19:02
|
|
|
renegade, dobrze prawi, są zwierające (zamykające) po podaniu napiecia i rozwierające (otwierające) obwody. |
_________________ Honda - The Power of Dreams |
|
|
|
|
simon1977
Motocykl: XRV 750 RD07 93
Wiek: 46 Dołączył: 10 Wrz 2009 Posty: 427 Skąd: Tranowskie Góry
|
Wysłany: 2011-10-24, 19:06
|
|
|
Todek napisał/a: | Ja mam przekaźniki 4 pinowe, i wszystko dobrze działa. Nie jestem pewien, ale chyba są dwa rodzaje tych przekaźników, albo coś mnie oszukujesz, że nie chciało działać.
Nawet poszedłem do piwnicy i jeden taki przekaźnik rozebrałem.
I działa on tak, że po podaniu napięcia na styki sterujące 85, 86 elektromagnes przyciąga zworę i wtedy napięcie idzie od styku 30 do styku 87. |
Tak jak Todek pisze. Ja w c2 też miałem 4 bolcowy i działał. A plus po stacyjce znalazłem w kostce w przednim reflektorze. Tam zresztą zamieszkał przekaźnik |
_________________ https://picasaweb.google.com/110236538065539021645 |
|
|
|
|
Serwik
Przemek
Motocykl: Była XV535, jest VT1100 C3 '98
Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 56 Skąd: Gostynin
|
Wysłany: 2011-10-24, 19:14
|
|
|
atrox3 gdzie zdobyłes taki przełącznik? Jak podłączałem w moim moto lightbary musiałem sobie "wyrzeżbić" bo żaden z dostępnych był nie do przyjęcia, a Twój wygląda solidnie. |
_________________ Nie czekaj z realizacją marzeń... |
|
|
|
|
atrox3
atrox3
Motocykl: Triumph Sprint Executive 900
Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 110 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2011-10-24, 19:36
|
|
|
Co do przekaznikow moze tak byc. Ja mialem je z pozostalosci po auto alarmach. byly do podpiecia zeby odciac zasilanie np: na papke paliwowa. I tylko z tego 5 stykowego udalo mi sie wyrzezbic to. Co do wlacznika to kupilem go na allegro. Jakos przypadkiem go znalazlem. Faktycznie jest solidny. |
|
|
|
|
|