Drgająca kierownica
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi

: Drgająca kierownica
Wczoraj na pustej drodze pozwoliłem sobie na całkowite puszczenie kierownicy - ot tak wyszło. I stalo się coś ciekawego kierownica wpadła w drgania na lewo i prawo, które sie na dodatek nasilały im dłużej była nie trzymana - całość gdzieś kole 60km/h. Troszę mnie to zdziwiło więc powtórzyłem to jeszczde dwa razy - objaw identyczny.

Czy to jest normalne? Na szkole jak mnie uczyli jeździć, mieliśmy ćwiczenia z jazdy bez trzymania i kierowania moto w takiej sytuacji, i nic nie latało, fakt inna maszyna i prędkość dużo niższa, ale czy tak powinno być ??

-=< wyvern >=-

Dziewczyny - Nurek może głębiej ;-)
:
Generalnie, przednie koło w motocyklu nie jedzie prosto, tylko "wężykuje", zatacza łuki. :lol:

Ale kierownica po puszczeniu nie powinna "trzepotać", powinno sie dać jechać bez trzymania kiery. :lol:

Przyczyn drgań kiery, może być wiele, np. niewyważone przednie koło, zły stan, powybijanie, przedniej opony, zbyt małe ciśnienie powietrza w oponie, niewłaściwa praca lag, czy też zużyte łożyska główki ramy.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Weź poprawkę na to, że to silnik V2, zatem praktycznie cały motocykl się trzęsie. :mrgreen: Myślę, że warto by sprawdzić ciśnienie powietrza w kołach jeśli owe drgania są naprawdę mocne. Może również okazać się, że masz krzywą felgę (polskie drogi :-? ).



EDIT: Ja jeszcze pisałem, zanim Ty wysłałeś. W moim poście podałem skrajności, Todek to co pomiędzy :mrgreen:

:
Co ciekawe, dotknięcie kierownicy - nawet lekkie uspokaja ją ;-)

-=< wyvern >=-

Dziewczyny - Nurek może głębiej ;-)
: odp
bo masz ręce które uzdrawiają :mrgreen: Jak Harris :-)8

A tak poważnie obstawiał bym na jakąś pierdołę ciśnienie lub niewyważenie

przy "schimie " ( :roll: nie wiem jak się to pisze ) dotknięcie nie pomaga

może łożyska ???

:
OK A gdzie w stolicy mogę wywazyć kółko od moto, tak żeby samemy tego nie ściągać ?

-=< wyvern >=-

Dziewczyny - Nurek może głębiej ;-)
: odp
Zapraszam do zakładu koło mnie . Facet ma przystawkę do montażu / demontażu opon

oraz sprzęt do wyważania kół motocyklowych

Jak jesteś zainteresowany to szczegóły na priva lub przez telefon :lol:

:
Ja taki efekt miałem po zmianie kierownicy. Fabryczna ma obciążniki w końcówka rur. Po dociążeniu paroma dekami wędkarskiego ołowiu efekt tremoru kierownicy ustapił. :idea:

:
ja taki efekt miałem na starej oponie, po wymianie przeszło, wiec jak masz starego kapcia to masz okazje do wymiany, nie patrz na bieżnik "że ładny" bo to nie istotne tylko na wiek opony.

:
Dzisiaj sprawdzę ciśnienie, z wiekiem opony mam mały problem, nie mogę się go doszukać w oznaczeniach ;-) Mam opony marki (lub nie diabeł wie) Harley Davidson ;-) Ktokolwiek je wyprodukował....

-=< wyvern >=-

Dziewczyny - Nurek może głębiej ;-)
:
Na oponie w takim prostokącie powinny znajdować się cyferki, pierwsze dwie 1 do 50 to liczba tygodnia,w którym produkowana była opona, następne to oznaczenie roku.

:
Temat do zamknięcia, jakiś czas temu już rozwiązałem problem, okazało się, że mam niedokręconą półkę w kierownicy. Dowiedziałem się przypadkiem, jak mi śruba odpadła w drodze... na szczęście przy prędkości spacerowej i nie spadła z moto tylko się zawiesiła na frędzlach przy półce. Dokręcona i zabezpieczona - teraz kierownica chodzi jak ta lala ;-)

-=< wyvern >=-

Dziewczyny - Nurek może głębiej ;-)
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group