Obrotomierz
Odpowiedz do tematu

: Obrotomierz
Witam.

Chciałem prosić o pomoc odnośnie obrotów w VT1100C z 86r.

Chodzi o to, że z motocyklami miałem mało do czynienia a moja pierwsza sztuka to właśnie wspomniana Shadow VT 1100C.

Jest on letko zmodyfikowany i z rzeczy, które znajdują się na środku kierownicy wymienić mogę kolejno: prędkościomierz, ... w zasadzie to już koniec :mrgreen:

Nie przeszkadza mi to oczywiście zbytnio (nawet się podoba ;-) ) ale z uwagi na małe doświadczenie z tego rodzaju motorami (w sensie silnikami) chciałem wiedzieć jak to kręcić. Może sobie jakiś pomocny obrotomierz z czasem dla swojej ciekawości zamontuję ale na razie chciałbym prosić szanownych kolegów, jeśli to możliwe o podanie zakresów obrotów do osiąganej prędkości na poszczególnych biegach.

Z tego co się zorientowałem - mam nadzieję, że dobrze - to obrotomierz jest chyba do 7k obrotów a czerwone pole zaczyna się od 6,5k obr.

Jeśli ktoś by potrafił pomóc będę wdzięczny. Chodzi o prosty opis np ile pojadę na godzinę na pierwszym biegu osiągając 6,5k obr itd, itp.

Normalnym chyba jest też to, że mam 5 biegów czyli ten piąty to tzw nadbieg. I tu bym prosił o podanie prędkości z jaką mogę jechać w trasie nie obciążając nadmiernie silnika i ile wtedy będę miał mniej więcej obrotów.

Jeśli coś pokręciłem proszę prostować.



Pozdrawiam :!:

:
Czołęm Jeżol,

hmmm... zacząłeś trudny temat, myślę, że nikt chyba tak dokładnie Tobie nie odpowie. Wszystko zależy od stylu jazdy i potrzeb chwili. Chcesz jeździć ekonomy to zmieniasz niżej, chcesz dać w palnik to go kręcisz. Jak się trochę wjeździsz w ten model (pamiętaj że masz K&N i troszkę inną charakterystykę silnika) będziesz jeździł na słuch, żadko patrząc się na obrotomierz. Dla mnie jest to częto używany element, częściej chyba niż prędkościomierz. Dobra rada, jak się da, to zainstaluj sobie, tym bardziej, że jesteś "Świerzak" i napewno Tobie się przyda. Po kilku tysiącach km Ty i Shadow będziecie stanowili jedność i sam Ci "powie" kiedy masz zmieniać biegi :mrgreen:

Pzdr

:
Miki01 napisał/a:
Czołęm Jeżol,

hmmm... zacząłeś trudny temat, myślę, że nikt chyba tak dokładnie Tobie nie odpowie. Wszystko zależy od stylu jazdy i potrzeb chwili.




Czołgiem, czołgiem Miki01

Szkoda, że to trudny temat...

Z uwagi na małą dyskusję w tym zagadnieniu pozwolę sobie rozpisać się troszkę.



Powiem jednak na początek od razu, że zadowoli mnie nawet określenie - mniej więcej oczywiście - jaką prędkością pojadę przy 6,5k obr. na pierwszym biegu , na drugim i tak do czwartego, piątego nie biorę pod uwagę. Myślę, że tu chyba już nie dużo wymagam.



Miki01 napisał/a:
Chcesz jeździć ekonomy to zmieniasz niżej, chcesz dać w palnik to go kręcisz. Jak się trochę wjeździsz w ten model (pamiętaj że masz K&N i troszkę inną charakterystykę silnika) będziesz jeździł na słuch, żadko patrząc się na obrotomierz.




Co do odniesienia do mojej przerobionej maszyny to nie uważam by prędkość przy danym zakresie obrotów się różniła od serii. Silnik nie był przerabiany mechanicznie oraz układ napędowy również. Co prawda jestem elektrykiem ale jak dla mnie można sobie jak tam się chce ingerować w cały układ napędu wraz silnikiem ale półki nie ruszymy przełożeń, przekładni, średnicy kół itd to nie da rady by maszyna przy np 5k obr. na danym biegu jechała z inną prędkością niż seryjna. Oczywiście może tą prędkość szybciej lub wolniej osiągnąć ale o to w tym temacie nie chodzi. I Miki01 oczywiście nie traktuj tego jako zaprzeczenie zacytowanego fragmentu powyżej - charakterystyka pewnie będzie inna :mrgreen:



Miki01 napisał/a:
Dla mnie jest to częto używany element, częściej chyba niż prędkościomierz. Dobra rada, jak się da, to zainstaluj sobie, tym bardziej, że jesteś "Świerzak" i napewno Tobie się przyda. Po kilku tysiącach km Ty i Shadow będziecie stanowili jedność i sam Ci "powie" kiedy masz zmieniać biegi :mrgreen:

Pzdr




Oczywiście będę miał pewnie na początku trochę "drewniane" ruchy jeśli chodzi o prawidłową zmianę biegu jednak wydaję mi się z doświadczenia, iż nauka na słuch nie sprawi mi większych problemów, jednak na 100% chcę wiedzieć przy jakiej prędkości przeciągając motor na biegu jestem już na wskazaniu czerwonym oczywiście w zakresie obrotów.[/quote]

:
No to Brachu musisz poczekać do pierwszych słonecznych dni :mrgreen: Wsiądę na Moto i zrobię dla Ciebie "tabelę" obrotów do prędkości :-D Bo z głowy nie chcę pokiełbasić i szczerze nigdy się nad tym nie zastanawiałem i po prostu nie pamiętam, tym bardziej, że żadko wychodzę wskazówką poza 4,5 - 5 tyś obr.

Pzdr

:
wITAM:):)

Mam obrotomierz w swoim Smoku



zakres obrotów 2700 max moment obrotowy do 4500 max obroty.

Mój Smok to model z 98 roku ACE 5 biegów

możesz zejść do 2000 obrotów,zmiana biegu

przy jeżdzie w granicach 2500 4000 pali mi równo 7,0

przy 3000 na 5 biegu mam 120 km/h

mysle że optymalne obroty to 2500- 3500 wyżej zmiana biegu

szerokości :):)

Pozdrawiam Zbyszek :):)
:
Dzięki Zbyszku. Z tego co się naczytałem to troszkę różnią się nasze moto i parametry podane przez Ciebie mogą być trochę inne niż u mnie. Jednak mimo wszytko DZIĘKI jakąś orientacje przynajmniej mam bo z moim lichym doświadczeniem to każda porada się przydaje ;-)



A "Miki01" milczy... wątpię, że pogody nie było :koso:



Pozdrawiam i również szerokości :!:

:
:):)



tu masz fajne inf:)



http://chudzikj.republika.pl/VT1100.htm



a to moja -zmniejszono obroty :(



http://chudzikj.republika.pl/VT1100C2_3.htm





pozdr:)

Pozdrawiam Zbyszek :):)
:
No na tej pierwszej stronie kiedyś już byłem a potem nie mogłem jej znaleźć. Wielkie dzięki :thx:

Zaraz się biorę do porządnej lektury. Z drugiej strony nasi koledzy mogli by uzupełnić dzięki tym artykułom zakładkę pt. "Historia" w naszej stronie http://www.shadow.org.pl/ oczywiście dopisać źródło albo podać sam link... ale to już off topic jest więc milczę :->

:
Napisałem do Moderatorów:):)

Miło mi że sie przydfałem:)

Pozdr Zbyszek

Pozdrawiam Zbyszek :):)
:
Czołem Jeżol!

Pogoda i była, ale zaliczyłem tylko trzy przejazdy w warunkach korkowo-Warszawskich, tak więc nie było jak spisać. Wybacz, na dniach napewno się poprawię :thx: No chyba, że sypnie śniegiem :mrgreen:

Pozdrawiam



p.s. Nawet dzisiaj było pięknie i ciepło, ale spacer z dziećmi przeważył na samolubne latanie na moto... :thx:

:
Jeżol napisał/a:
Z drugiej strony nasi koledzy mogli by uzupełnić dzięki tym artykułom zakładkę pt. "Historia" w naszej stronie http://www.shadow.org.pl/ oczywiście dopisać źródło albo podać sam link... ale to już off topic jest więc milczę :->




Na to ma wpływ tylko Shadok.



Ale jest link gdzie można zobaczyć wszystkie modele tutaj

:
To z tej strony ściągnąłem:) inf

Ostatnio zmieniony przez potfur 2010-10-11, 22:39, w całości zmieniany 1 raz
Pozdrawiam Zbyszek :):)
:
renegade napisał/a:
[...] Ale jest link gdzie można zobaczyć wszystkie modele tutaj




No racja chłopaki, racja ale to nadal off topic i temat jak już chyba polecałbym kontynuować właśnie w cytowanym "tutaj". Sam jako świeżak szukając danych pierwsze właśnie co starałem się zrobić to znaleźć listę na forum lub stronie głównej; szczególnie że taka zakładka istnieję (ale nie dokończona, chodzi przecież tylko o to, by ukompletować wszystkie informacje by były jako jedna z wizytówek "SHADOW OWNERS CLUB POLSKA" a nie latać po "linkach do sznurków" :-P )



P.S.

Miki01 ja na razie jeszcze nie mam takich obowiązków/przyjemności ale oczywiście rozumiem.

Spokojnie póki co trenuję sobie sam jazdę, próbując na razie nieudolnie metodę "noga zaczyna noga kończy". Jak tylko pogoda pozwala staram się jeździć bo przecież nie po to te wszystkie starania z kupnem Shadow'y i z zdaniem prawka :mrgreen:

Dzięki ogólnie za pamięć.



Pozdrawiam WAS :!:

:
Czołem,

dzisiaj po najechanych ... dziesiątkach km postarałem się mniej więcej spamiętać:

II - zmieniasz przy ok 25 - 30 km masz wtedy ok 3200 - 3500 obr

III - wbijasz przy ok 40 - 45km i też masz ok 3000 - 3400 obr

IV - przy ok 60 - 65 też coś pomiędzy 3000, a 3500

V - przy ok 80 i nie męcząc Bike'a lecisz .... gdzie Cię oczy poniosą.

Przy ok 100 masz ok 2800 - 3000 obr. Ja zmieniam przy ok 3000 do 4000 obr biegi, w zależności czy chcę wprowadzić trochę dynamiki. Oczywiście jak trza to i do 5000 obr ciągnę. Możesz oczywiście podciągnąc na I do ok 35 -40, II do 50 ale pamiętaj o biegach, że to najsłabszy punkt tego modelu, więc dobrze zmieniać na tzw półsprzęgle i z wyczuciem. Mam nadzieję, że nic nie pokiełbasiłem ale przy takich uniesieniach jakimi jest jazda na moto może się pomieszać w głowie :mrgreen: Oczywiście na tym "drugim" moto biegi wbijasz trochę szybciej, ale to już inna historia...

Pozdrawiam i jeszcze wielu okazji do sprawdzenia obrotów w tym sezonie :mrgreen:

MIki01

:
SUPER dzięki :thx: O to chodziło.

Rewelacja :!: Teraz to tylko ćwiczyć, ćwiczyć i ćwiczyć.

Dobrze, że wspomniałeś o tym, iż biegi to najsłabszy element modelu. Trzeba będzie nad tym zapanować. Już trochę pojeździłem i zauważyłem, że trzeba szanować tą skrzynię natomiast cały czas ciężko mi opanować metodę "noga zaczyna, noga kończy" bo to chyba najlepszy wariant do dbania o skrzynie...



POZDRAWIAM, szerokości :!:

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group