VT600 94 - problem z światłami
Odpowiedz do tematu

: VT600 94 - problem z światłami
Witam,



Mam kilka pytania:



1)Podczas wczorajszej jazdy w krótki odstępie czasu uległy przepaleniu albo zerwaniu

włókna w żarówce od przedniego oświetlenia. Najpierw padły krótki światła,a po przełączeniu na długie te też siadły. Sprawdziłem bezpieczniki i są ok wiec na pewno żadnego zwarcia nie było. Wiec co mogło spowodować zerwanie/przepalenie obu włókien ?



2) Podczas oględzin żarówki za uwarzyłem ze reflektor już nie jest taki świeży jak nowy.

Można go jakoś odświeżyć domowym sposobem ? np czyszczenie ? czy lepiej oddać do regeneracji ??

: Re: VT600 94 - problem z światłami
Siodemk napisał/a:
Witam,



Mam kilka pytania:



1)Podczas wczorajszej jazdy w krótki odstępie czasu uległy przepaleniu albo zerwaniu

włókna w żarówce od przedniego oświetlenia. Najpierw padły krótki światła,a po przełączeniu na długie te też siadły. Sprawdziłem bezpieczniki i są ok wiec na pewno żadnego zwarcia nie było. Wiec co mogło spowodować zerwanie/przepalenie obu włókien ?



2) Podczas oględzin żarówki za uwarzyłem ze reflektor już nie jest taki świeży jak nowy.

Można go jakoś odświeżyć domowym sposobem ? np czyszczenie ? czy lepiej oddać do regeneracji ??




1. Może po prostu ot taki zbieg okoliczności... :-) jeżeli bańki nie były dotykane paluchami, to możliwe, że po prostu siadły, a że w tym samym czasie, no cóż... załóż nowe i zobacz, czy coś się będzie działo z nowymi :-)



2. W tym roczniku jest klosz reflektora jeszcze szklany? Mówisz o ogóle, czy o konkretnie o którejś części reflektora? Podejrzewam, że chodzi Ci o odbłyśnik. Na forum już było to kilkakrotnie poruszane i przeważnie kończyło się tym, że warto się rozglądnąć za nową lampą, aniżeli bawić się w regeneracje itp. Jeżeli zaś chodzi Ci o szkło reflektora, to można je wypolerować pastą polerską do szkła, zresztą na plastikowe klosze też są sposoby :-)

:
1. Żarówka mogła się przepalić ze starości, zamontuj nową i wtedy kiedy ona się przepali trzeba będzie szukać przyczyny.



2. Pewnie chodzi Ci o wewnętrzną część lampy ja ją po prostu wyczyściłem z rdzy i tak zostawiłem bo nie miałem pomysłu co z tym zrobić.

Ostatnio zmieniony przez BĄBEL 2010-08-26, 14:57, w całości zmieniany 2 razy
:
Klosz jest szklany ale faktycznie mogę go wypolerować.

Chodziło mi o odbłyśnik, jest po prostu z lekkim nalotem.

Dziś kupie nową żarówki założę i zobaczymy co będzie się działo.



A mogły się zerwać włókna od wstrząsów (tzn naszych równych dróg) ?

bo włókna bardziej są zerwane niż przepalone.

:
Z odbłyśnikiem to nic się chyba nie da zrobić, najlepiej zakupić nowy. Ale zawsze możesz pokombinować, może uda Ci się jakoś go wyczyścić.

:
Gdzieś kiedyś wyczytałem na forum Corolli, że chłopaki czyszczą te odbłyśniki - zalewają je domestosem i podobno pomaga.



Nigdy nie próbowałem takiego sposobu, ale tak na "chłopski rozum" to może być jakiś pomysł :-D

Nic tak nie zabija czasu jak motor
:
A może masz po prostu lekko zakurzony reflektor od środka. Ja u siebie myłem płynem do naczyń i delikatną gąbką, co by nie porysować odbłyśnika, później delikatna szmatka i do sucha. Światło się poprawiło.



Jeśli chodzi o żarówki to widziałem w sklepie motoryzacyjnym specjalne żarówki do motocykli, zdaje się że były to Philipsy w cenie około hmm albo 25 albo 50zeta, sorki ale nie pamiętam dokładnie

"Kiedy siedzę na maszynie totalny czuję luz" (Dżem)
:
Siodemk napisał/a:
Klosz jest szklany ale faktycznie mogę go wypolerować.

Chodziło mi o odbłyśnik, jest po prostu z lekkim nalotem.

Dziś kupie nową żarówki założę i zobaczymy co będzie się działo.



A mogły się zerwać włókna od wstrząsów (tzn naszych równych dróg) ?

bo włókna bardziej są zerwane niż przepalone.




To właśnie wstrząsy są jednym z głównych powodów determinującym żywotność żarówek :-)



Sylwek napisał/a:
.

Jeśli chodzi o żarówki to widziałem w sklepie motoryzacyjnym specjalne żarówki do motocykli, zdaje się że były to Philipsy w cenie około hmm albo 25 albo 50zeta, sorki ale nie pamiętam dokładnie




Sylwku, zapewne mowa o Philipsach XP :-) :?:



http://allegro.pl/listing...ring=Philips+XP

:
Divastion napisał/a:




Sylwek napisał/a:
.

Jeśli chodzi o żarówki to widziałem w sklepie motoryzacyjnym specjalne żarówki do motocykli, zdaje się że były to Philipsy w cenie około hmm albo 25 albo 50zeta, sorki ale nie pamiętam dokładnie




Sylwku, zapewne mowa o Philipsach XP :-) :?:



http://allegro.pl/listing...ring=Philips+XP




no zapewne tak, tylko to był sklep a nie allegro gdzie większość rzeczy jest tańszych

"Kiedy siedzę na maszynie totalny czuję luz" (Dżem)
:
Ponieważ w moich ulubionych sklepach motocyklowych nie mieli żarówek H4 kupiłem ja w zwykłym samochodowym. Bosch'a za 15zł wiec cena Ok :). I zobaczymy jak sie bedzie sprawować.

A reflektorem zajme sie zapewne w zimie, jak nic nie pomoze to sie kupi nowy.

:
Siodemk napisał/a:
Ponieważ w moich ulubionych sklepach motocyklowych nie mieli żarówek H4
Dziwne macie sklepy w tym Krk... :-/

Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group