Wymiana oleju w VT 600 - co ile km?
Odpowiedz do tematu

:
GhoustDragon napisał/a:
Olej... czarny, przepracowany olej...




No popatrz, a u mnie po 12 000 km, olej wcale nie jest jeszcze czarny, i nie wygląda na bardzo przepracowany. :mrgreen: :lol: :lol:

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Todek napisał/a:
GhoustDragon napisał/a:
Olej... czarny, przepracowany olej...




No popatrz, a u mnie po 12 000 km, olej wcale nie jest jeszcze czarny, i nie wygląda na bardzo przepracowany. :mrgreen: :lol: :lol:


No to masz problem...

Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
jack8823
[Usunięty]
:
Czyli wychodzi na to, że moje pytanie pozostanie bez jednoznacznej odpowiedzi... :-( :-( :-(

putrycy
[Usunięty]
:
O Boże.. przecież wiadomo, że te 6tys, czy 12 tys to jest pewne przybliżenie, bo każdy inaczej jeździ. Ja wprawdzie jeżdżę na 500, ale robię tak,że po kilku tysiakach sprawdzam strzykawą kolor oleju. Jak jest ciągle żółtwawo-brązowawy to zostawiam go w spokoju. Nie mam kapuchy na wymianę co chwila. Jeśli zczerniał, to wymieniam. Praktyka pokazuje, że u mnie jest to co ok. 10tys.

jack8823
[Usunięty]
:
putrycy napisał/a:
O Boże.. przecież wiadomo, że te 6tys, czy 12 tys to jest pewne przybliżenie, bo każdy inaczej jeździ. Ja wprawdzie jeżdżę na 500, ale robię tak,że po kilku tysiakach sprawdzam strzykawą kolor oleju. Jak jest ciągle żółtwawo-brązowawy to zostawiam go w spokoju. Nie mam kapuchy na wymianę co chwila. Jeśli zczerniał, to wymieniam. Praktyka pokazuje, że u mnie jest to co ok. 10tys.




Ty tu Boga na daremnie nie wzywaj :-)

Ale powiem Ci, że masz racje.

Ja w tym sezonie zrobiłem już 4 tys sprawdzałem stan oleju i żóltawo-brązowy jest więc nie myśle ze za te 2 tys bedzie juz calkowicie czarny tak jak pisze Ghoust Dragon :shock:

Tez skłaniałbym sie w tym kierunku ze 10-12 tys wymiana. Oczywiscie mozna przeciagnac z 10% czy wiecej nic sie nie bedzie działo :-)

Przeca nikt przy zdrowych zmysłach nie bedzie liczył co do kilometra ze akurat wymiana wyszla :-)

:
jack8823 napisał/a:
putrycy napisał/a:
O Boże.. przecież wiadomo, że te 6tys, czy 12 tys to jest pewne przybliżenie, bo każdy inaczej jeździ. Ja wprawdzie jeżdżę na 500, ale robię tak,że po kilku tysiakach sprawdzam strzykawą kolor oleju. Jak jest ciągle żółtwawo-brązowawy to zostawiam go w spokoju. Nie mam kapuchy na wymianę co chwila. Jeśli zczerniał, to wymieniam. Praktyka pokazuje, że u mnie jest to co ok. 10tys.




Ty tu Boga na daremnie nie wzywaj :-)

Ale powiem Ci, że masz racje.

Ja w tym sezonie zrobiłem już 4 tys sprawdzałem stan oleju i żóltawo-brązowy jest więc nie myśle ze za te 2 tys bedzie juz calkowicie czarny tak jak pisze Ghoust Dragon :shock:

Tez skłaniałbym sie w tym kierunku ze 10-12 tys wymiana. Oczywiscie mozna przeciagnac z 10% czy wiecej nic sie nie bedzie działo :-)

Przeca nikt przy zdrowych zmysłach nie bedzie liczył co do kilometra ze akurat wymiana wyszla :-)


Twierdzisz, że pedant zdrowy być nie może?



Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
putrycy
[Usunięty]
:
R0bi napisał/a:
jack8823 napisał/a:
putrycy napisał/a:
O Boże.. przecież wiadomo, że te 6tys, czy 12 tys to jest pewne przybliżenie, bo każdy inaczej jeździ. Ja wprawdzie jeżdżę na 500, ale robię tak,że po kilku tysiakach sprawdzam strzykawą kolor oleju. Jak jest ciągle żółtwawo-brązowawy to zostawiam go w spokoju. Nie mam kapuchy na wymianę co chwila. Jeśli zczerniał, to wymieniam. Praktyka pokazuje, że u mnie jest to co ok. 10tys.




Ty tu Boga na daremnie nie wzywaj :-)

Ale powiem Ci, że masz racje.

Ja w tym sezonie zrobiłem już 4 tys sprawdzałem stan oleju i żóltawo-brązowy jest więc nie myśle ze za te 2 tys bedzie juz calkowicie czarny tak jak pisze Ghoust Dragon :shock:

Tez skłaniałbym sie w tym kierunku ze 10-12 tys wymiana. Oczywiscie mozna przeciagnac z 10% czy wiecej nic sie nie bedzie działo :-)

Przeca nikt przy zdrowych zmysłach nie bedzie liczył co do kilometra ze akurat wymiana wyszla :-)


Twierdzisz, że pedant zdrowy być nie może?




NIE!

jack8823
[Usunięty]
:
Oczywiście, że NIE! To jak akurat ten kilometr wybije kiedy jesteś na autostradzie z dala od domu wtedy zatrzymujesz się, odkręcasz śrubkę, wymieniasz olej i dalej w drogę? :lol:

:
Producent na pewno przewidział że motocykle są eksploatowane w różnych warunkach i przez różnych kierujących.Jeżeli zalecił wymianę oleju co 6000 km to brał pod uwagę najgorsze warunki pracy i największego mordercę pojazdów.Opóźnienie wymiany oleju o 1000 km nie spowoduje uszkodzeń(jeżeli jest stan oleju).Jest to moje zdanie i nie zmuszam nikogo do zgadzania się z nim .

W dniu kiedy się urodziłem,diabeł odszedł na emeryturę
:
Takie moje przemyślenie. :lol: Czy nie jest to dziwne, że w VT1100 wymienia się olej co około 12 000 km, a w VT600, co około 6 000 km? :?: Skąd taka duża różnica? :?: :shock:

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Todek napisał/a:
Takie moje przemyślenie. :lol: Czy nie jest to dziwne, że w VT1100 wymienia się olej co około 12 000 km, a w VT600, co około 6 000 km? :?: Skąd taka duża różnica? :?: :shock:




Todek uwaga, odpowiadam ....z serwisówki :mrgreen:

:
jamcio napisał/a:
Todek napisał/a:
Takie moje przemyślenie. :lol: Czy nie jest to dziwne, że w VT1100 wymienia się olej co około 12 000 km, a w VT600, co około 6 000 km? :?: Skąd taka duża różnica? :?: :shock:




Todek uwaga, odpowiadam ....z serwisówki :mrgreen:




Tak wiem, z serwisówki Clymera lub Haynesa. :lol: Ale warto byłoby to sprawdzić w oryginalnym Owners Manual do VT600. :lol: Takim co to idzie do moto przy zakupie w salonie. :lol:

Może ktoś takowy posiada? :?:

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
jack8823
[Usunięty]
:
Panowie :!: wiadomość z ostatniej chwili właśnie sprawdziłem e-mail, wysłałem do kilku partnerskich serwisów Honda zapytanie o częstotliwość wymiany oleju w Shadow VT 600.

Oto odpowiedzi:



"Dla motocykla Honda VT 600 z 1999 r. producent zaleca wymianę oleju co 12 000 km lub co roku w zależności co szybciej nastąpi."



"Przeglądy wykonuje się co 6 tys km, a olej się wymienia co drugi przegląd czyli co 12tys. km bądź co 12 miesięcy (w zależności co nastąpi szybciej)."



itp. 8-)

:
No i wszystko jasne. :lol: Czułem, że coś jest nie tak, z ta wymianą co 6000 km. :lol:

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
A ja tam i tak będę wymieniał co 6000km... a co... niech się maszyna cieszy w myśl "...wilk syty i Hanka cała..." :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group