To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 700/750/800 - VT 700 - kontrolka oleju

Anonymous - 2008-04-01, 10:09
Temat postu: VT 700 - kontrolka oleju
Witam. Po rozgrzaniu silnika do normalnej temperatury pracy gdy obroty spadaja do ok 1000 obr/min zaswieca sie kontrolka oleju... dlaczego ? Poziom oleju jest ok. Olej w zasadzie swiezy. Jak motocykl odstoji ok 5 min, po odpaleniu na wolnych obrotach jest ok. Jakis problem z cisnieniem oleju ? czy ten typ tak ma ? :>
Cezar - 2008-04-01, 12:28

A motocykl jeździ bez problemu? nie odczuwasz jakiś niepokojących oznak?

Może to tylko po prostu problem z kontrolką ale lepiej to sprawdzić.

Blanki - 2008-04-01, 12:33

Ja bym stawiał na czujnik ciśnienia oleju , chyba że faktycznie jest słabe ciśnienie i po rozgrzaniu jak olej jest rzadki zapala lampke to wtedy jest kłopot i kilka przyczyn może być
pdarek - 2008-04-01, 12:34
Temat postu: Re: VT 700 - kontrolka oleju
grasser napisał/a:
Witam. Po rozgrzaniu silnika do normalnej temperatury pracy gdy obroty spadaja do ok 1000 obr/min zaswieca sie kontrolka oleju... dlaczego ? Poziom oleju jest ok. Olej w zasadzie swiezy. Jak motocykl odstoji ok 5 min, po odpaleniu na wolnych obrotach jest ok. Jakis problem z cisnieniem oleju ? czy ten typ tak ma ? :>


W moim nie ma tego problemu, stąd wnioskuję, że ten typ tak nie ma :-(

Dziubek - 2008-04-01, 14:45

Wykręc czujnik oliwy i go wymyj.czasem strasznie zachodzi syfem
Kaczan - 2008-04-01, 14:49

Nie ma co gdybać,trzeba zmierzyć ciśnienie oleju manometrem mechanicznym i wszystko będzie jasne.
SHADOWNIK - 2008-04-01, 14:53

Tak miałem kiedyś w VV garbusie jak padły panewki i olej nie miał przez to ciśnienia, ale u kolegi w aucie przy takim samym objawie wymienili czujnik ciśnienia oleju i było OK. Najlepiej by byo aby ktoś zmierzył ciśnienie oleju wtedy wszystko wiadomo.
Anonymous - 2008-04-02, 00:40

sama kontrolka napewno nie. objaw niewystepuje na zimnym i sredniocieplym silniku. jedynie jak go przegonie i porzadnie rozgrzeje. I tylko przy 1000 obr i nizej. przy 1100 jest ok.



czujnik ... moze byc i czujnik ... ale z tymi panewkami toscie mnie nastraszyli ;)



mootocykl chodzi dosc ladnie. Jedyne co mnie niepokoji to dziwny odglos stukania w waskim zakresie obrotow. Tak ok 1500 obr slyszalny - najbardziej jak obroty spadaja i tylko przy rozgrzanym silniku. Po wymianie oleju na nowy gestrzy stukanie calkiem ucichlo i wrocilo po przejechaniu ok 150-200 km.



co do sprawdzania manometrem ... jaki to powinien byc manometr ? ktos z okolic krakowa/jasla dysponuje takim cudem i byl by sklonny pomoc ?

Kaczan - 2008-04-02, 14:10

Musisz go wkręcić w miejsce czujnika ciśnienia oleju,musisz coś pokombinować.Objawy są bardzo typowe dla wybitej panewki,to chyba nie będzie czujnik.
Anonymous - 2008-04-02, 14:29

o kur .... ;] skocze chyba do warsztatu kolo weekendu ...
Cezar - 2008-04-02, 18:00

Kaczan nie strasz kolegi bo na zawał zejdzie :) Może to tylko korbowód zaczyna robić dziure w cylindrze ? :twisted:
Anonymous - 2008-04-02, 22:37

hmm tak przejzalem tematy na forum motocyklistow o panewkach ;] i z tego co wiekszosc sadzi stukanie w przypadkun panewek wystepuje caly czas + glownie w momencie przyspieszania.

W mojej hondzie stuka tylko pomiedzy 1000-1500 obr/min, tylko na rozgrzanym silniku a na wyzszych obrotach stukanie cichnie. Pozatym najbardziej slychac cholerstwo jak odpuszczam gazu a nie dodaje ;) wiec jestem dobrej mysli ;D



boje sie tych panewek jak cholera ;P niech sobie stuka cos innego ... dziorawy tlok, zapomniany klucz francuski czy inne cholerstwo ;) ale panewki to jak dla mnie silnik do wymiany :P z innymi rzeczami mozna jakos walczyc :)

Dziubek - 2008-04-03, 09:05

Nie załamujcie faceta ;-)

Chałas jest pewnie z łańcuchów lub napinacz

Anonymous - 2008-04-05, 16:39

Ha. zawzialem sie i wysluchalem silnik dokladnie. Wyglada na to ze jednak bardziej z gory ten odglos dochodzi. Z prawej strony slychac bardziej od przedniego cylindra a z lewej od tylnego ... o czym to moze swiadczyc ? tak mi przyszlo do glowy ... rozrzad albo hydraulika?



Moze cos jest nietak z chydraulicznymi kasatorami luzu ? przy gestym/zimnym oleju trzymaja cisnienie a przy rozgrzanym/rzadkim, w waskim zakresie obrotow gdy cisnienie jest niezawysokie, zaczyna stukac?



Mial ktos jakies problemy z ta hydraulika? Jakis sposob diagnozy ? Co o tym myslicie ? narazie gdybam ... jak jest na forum jakis wprawiony sluchacz silnikow z okolic krakowa to bylbym wdzieczny za pomoc..

SHADOWNIK - 2008-04-05, 22:40

Takie odgłosy to ja też miewam u siebie na gorącym silniku (silnik 1100 autentyczny przebieg 24tys.mil co daje 39000 km)Mechanik,znający silniki hondy powiedział abym sobie tym głowy nie zawracał , podobno samoregulatory tak działają.Często również na gorącym nic nie słychać Panewka jak stuka to najgorzej kilka sekund po odpaleniu (zanim się rozejdzie olej) i wali jak młotkiem, szczególnie w momencie dodawania gazu.Miałem na myśli ewentualny luz panewki w związku z zapalającą się lampką oleju,tu powinieneś sprawdzić ciśnienie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group