To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 1100 - sabre, spirit - dysze

Roadrunner - 2011-01-15, 10:48

ticky napisał/a:
opel3366 napisał/a:
Fabryczna Sabra to i licznik zamknąć potrafi ( a nie pamiętam do ilu jest ) :mrgreen:




Nie taka fabryczna ;-)

Twoje wydechy właściwie nie powodują żadnych oporów wydostawania się na zewnątrz spalin, a na pewno nie jest to bez znaczenia przy dogłębnych testach ;-)




To samo chciałem napisać. Przy wyższych prędkościach obrotowych Twój wydech zapewni drobną przewagę nad fabrycznym ;-)

opel3366 - 2011-01-15, 20:24

Roadrunner napisał/a:
ticky napisał/a:
opel3366 napisał/a:
Fabryczna Sabra to i licznik zamknąć potrafi ( a nie pamiętam do ilu jest ) :mrgreen:




Nie taka fabryczna ;-)

Twoje wydechy właściwie nie powodują żadnych oporów wydostawania się na zewnątrz spalin, a na pewno nie jest to bez znaczenia przy dogłębnych testach ;-)




To samo chciałem napisać. Przy wyższych prędkościach obrotowych Twój wydech zapewni drobną przewagę nad fabrycznym ;-)




A ja słyszałem że puste wydechy zmniejszają moc .

Ale pewnie Todek nas zaraz oświeci :mrgreen:

skipolo - 2011-01-15, 22:24

Kwestia tylko jak to jest zrobione, jeżeli jest ściągniemy wydech to silnik nie będzie dobrze pracować, a może nawet gasnąć. Całkiem puste rury też nie są dobrym rozwiązaniem. Ale gdy choć trochę ograniczymy przepływ np. "siatką", "poprzeczką" to moc nam wzrośnie. Z moich nie dawnych badań wynikło, że bez ingerencji w gaźniki moc wzrosła o 4 km, a moment o 6 Nm, przy regulacji gaźników można się spodziewać wzrostu o około 6-10 km, moment 10-15 Nm.
Todek - 2011-01-15, 22:30

Różne są na ten temat opinie. :mrgreen: Twoja jest poparta badaniami. :-)

Z tego co wyczytałem, to wolne wydechy przytłumiać powinno się nie na końcu wydechu, tylko albo przy wejściu kolanka do tłumika, albo w samym kolanku.

skipolo - 2011-01-15, 22:54

Oczywiście, nie których nawet badania nie przekonają, ale widziałem, robiłem i teraz mogę się tym podzielić, a co kto z tym zrobi. Masz rację z mocowaniem. O dziwo nawet mały, wygięty kawałek metalu (zakryje powiedzmy 15% średnicy przelotu) może znacznie poprawić charakterystykę. Oczywiście odpowiednie firmy poświęcają długie godziny i kupę kasy na optymalizację kształtu i miejsca mocowania różnych takich "ulepszeń", a my tylko na czuja, metodą prób i błędów. Ja bym się bardziej skłaniał do mocowania bliżej kolanka, niż na końcu wydechu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group