To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 1100 - sabre, spirit - dysze

mariioo - 2010-12-02, 01:40
Temat postu: sabre, spirit - dysze
Witam, czy Ktoś bawił się może w zmianę dysz na inne niż standardowe w tych modelach? jeśli tak to na jaki rozmiar i z jakim efektem? dzięki
Karol - 2010-12-04, 19:57

Też mnie interesuje ten temat. Chciałem zamontować dynojet i filtr K&N. Rozmawiałem z dobrym mechanikiem, gość się specjalizuje i interesuje motocyklami Hondy. Odnawia i jeżdzi szczególnie starymi modelami CB, tymi z lat 70-tych. Jego słowa na ten temat: To nie ma sensu, te motocykle mają ciężki silnik szczególnie korbowody i ten silnik nie będzie się szybciej kręcił. Dynamika się trochę poprawi ale nie będzie to znacznie odczuwalne. Amerykanie próbowali zwiększyć stopień sprężania ale nie wyrobił rozrusznik, Viseco robi jakieś tłoki 600 dolarów za sztukę. Można wsadzić moduł od Afriki ale silnik prawdopodonie długo nie pociągnie. Jak chcesz żeby kołem targało to kup VTX. Myślę że coś w tym jest, chciałem mu dać zarobić! Tak więc po tej rozmowie dałem sobie spokój, Mam Spirit 2004 więc taki silnik jak u Ciebie.
Karol - 2010-12-04, 20:06

Powiedział jeszcze jedno: Jeżdzij takim jak jest i dbaj o niego, takich motocykli już nikt nie produkuje :-D
mariioo - 2010-12-05, 02:32

dzięki za info, powiem (a raczej napiszę) tak; wsumie raczej na poważnie nie myślę o dynojet, jeśli już to kupię tylko filtr k&n ponieważ wydech mam troszkę bardziej otwarty niż standardowo więc dam silnikowi możliwość lepszego zasysania powietrza, natomiast odnośnie dysz to rzuciłem taki temat bardziej z ciekawości ponieważ gdzieś tam wyczytałem że amerykańce coś kombinują i myslałem że i u nas coś ktoś dłubał.... :mrgreen: , pozdrawiam
Miki01 - 2010-12-06, 18:34

To ja dodam trzy grosze, wymieniłem u siebie (starszy i mocniejszy model 1986)i powiem obiektywnie, efekt jest. Oczywiście nie mierzyłem na hamowni, ale subiektywnie moto się lepiej wkręca, ciut więcej pali ale werwy mu nie brakuje! Nie oczekiwałem, że dostanie skrzydeł, a montaż K&N to była niezła ekwilibrystyka - do tego modelu brak - przebudowa oryginalnej puszki, ale z efektu jestem zadowolony. Mam drugiego Bike'a, w którym też mam K&N i na wiosnę pomajstruję przy gaźniku (silnik 1,5l). Silnik ma lepszy przewiew, cugu w wyższym zakresie obrotów nie brakuje, tylko trzeba pamiętać aby wymienić również tłumiki, bo bez tego efektu nie będzie.

Pzdr :thx:

Karol - 2010-12-06, 21:02

I o to Chodzi! Jak będe maiał odpowiednie tłumiki tzn. nie będe ich miał to mimo wszystko się zdecyduje na dynojet i k&n. I jeszcze hyperharger bo mi się podoba. Niestety ten wydech to największy wydatek z tego wszystkiego. A co do Twojej maszyny to z tego modelu naprawdę da się dużo wycisnąć, ze wszystkich prawdziwych motocykli ten jest chyba najbardziej PRAWDZIWY!
Miki01 - 2010-12-09, 23:40

A o który Tobie Kolego chodzi? Bo dla mnie oba są "prawdziwe" :mrgreen: Hondy mają tą wadę (jak wszystkie Yapońce), że można je ubierać w pierdoły natomiast brak fabrycznej możliwości modyfikacji (gażniki, wałki rozrządu, filtry itd). Wszystko trzeba robić samemu. Harley to już inna bajka, tam jest kilkanaście katalogów, każdypo tysiąc stron i można bawić się silnikiem jak i całym moto, jak klockami lego... I to jest fajne, ale kosztowne :-(

Pzdr



p.s. Te tłumiki to nie taki koszmar, można na bajzlu coś wyczapić i dostroić pod siebie, ja tak kupiłem dwa fishtaile, niedrogo i dałem do dorobienia wkładów. Można latać na pustych, ale traci się wtedy sympatię sąsiadów :mrgreen:

Karol - 2010-12-11, 19:53

Prawdziwy mam na myśli jak najbardziej mechaniczy i pozbawiony tych wszystkich elektronicznych wynalazków :mrgreen:
intruz - 2011-01-14, 16:09

ja kupiłem moto z pustymi wydechami i zastanawiałem sie czy amerykaniec dłubnął coś w gaźnikach, tym bardziej, że zaślepki do rgulacji składu były rozwiercone. Sciągnąlem gaźniki i okazało się, że dysze sa nieoryginalne. Jeżdziłem kilko ma shadowkami i moja chodzi najlepiej, ale nie miałem porównania bezpośredniego z inną sabrą...Przed regulacją gażników byłem na hamowni- moc co prawda była seryjna ( przy sporej dziurze w obrotach) , ale wartośc momentu obrotowego w wysokości ok 115 Nm mnie mile zaskoczyła :) Teraz moto juz po regulacjach, zbiera się jeszcze lepiej , leci 190 kmh ( chyba lepiej od serii) - na wiosnę pojade na kolejny pomiar na hamowni- zobacze co wyjdzie...

Sabre i Spirit to nie do końca to samo- mają inne przełożenia...Sabre na ostrzejsze przyśpieszanie...

Roadrunner - 2011-01-14, 16:24

intruz napisał/a:
Teraz moto juz po regulacjach, zbiera się jeszcze lepiej , leci 190 kmh ( chyba lepiej od serii) - na wiosnę pojade na kolejny pomiar na hamowni- zobacze co wyjdzie...





Daj znać jaki będzie wynik. Od siebie dodam, że fabryczna Sabra 190km/h też pojedzie ;-)

darlen1 - 2011-01-14, 17:04

Daj znać jaki będzie wynik. Od siebie dodam, że fabryczna Sabra 190km/h też pojedzie ;-) ] Oj pojedzie :-D Łukaszku :-D
Karol - 2011-01-14, 17:22

Również czekam na wyniki :chytrusek:
opel3366 - 2011-01-15, 00:07

Fabryczna Sabra to i licznik zamknąć potrafi ( a nie pamiętam do ilu jest ) :mrgreen:
AJK - 2011-01-15, 00:14

moja VF750S........zamyka 210/h , do 170/h to dochodzi bardzo szybko , do 190/h jakieś dodatkowe 20sek, ale do 210 to już potrzeba ok 1min..........staruszka 1986r , ale jako "turystyk" jest wyśmienita. :-)

Jest głodna od prędkości 160 i wyżej ( do 10l/100 ) fabrycznie piszą że norma to 7,5l/100 ....do 160 to tak miedzy 8,00-9,00l/100, zależy od ładunku na moto ( kufry lub bez ).

ticky - 2011-01-15, 00:45

opel3366 napisał/a:
Fabryczna Sabra to i licznik zamknąć potrafi ( a nie pamiętam do ilu jest ) :mrgreen:




Nie taka fabryczna ;-)

Twoje wydechy właściwie nie powodują żadnych oporów wydostawania się na zewnątrz spalin, a na pewno nie jest to bez znaczenia przy dogłębnych testach ;-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group