To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 1100 - Na wiosnę sprzedaję Hankę

sagattic - 2010-11-18, 00:29
Temat postu: Na wiosnę sprzedaję Hankę
Wystawiam ogłoszenie, cena 8300

Z racji tego, że będę chciał podróżować nie tylko po asfalcie, w przyszłym roku zamieniam Shadowkę na Africę Twin.



Nie zakładam tematu w dziale "Sprzedam" z racji że Hankę będę sprzedawał dopiero na wiosnę, a ogłoszenia kasują się po 30 dniach. Jest to po konsultacji z Dorką, więc mam nadzieję, że uniknę Bana :-P lub przeniesienia tematu. Temat zakładam już teraz, bo może ktoś szuka sprzętu na przyszły sezon z pewnego źródła i przez kilka miesięcy będzie mógł zaplanować sobie wydatki, żeby mu "starczyło" ;-)



A więc moja Hanka to:

Honda VT1100 rocznik 86 wersja USA

Kupiłem ją w kwietniu 2008 od handlarza, była sprowadzona z Holandii, przebieg 38900 mil.

Co było robione:

przy 42000 mil - nowe opony Metzeler ME 880 Marathon, przód/tył (rocznik opon 2009), obecnie bieżnik w bardzo dobrym stanie.

przy 48000 mil - wymienione łańcuszki rozrządu firmy Morse, wymieniony olej przedniego zawieszenia.

przy 50000 mil - olej zmieniony z Motula 5100 10W40 na Motul 5100 15W50, filtr oleju oczywiście też nowy.

W międzyczasie przełożyłem kierunki na mocowanie tablicy rejestracyjnej. Ponieważ oryginalne mocowanie tablicy nie wytrzymało ciężaru, zostało zmienione na pancerne z grubej stali.

Jako że po kierunkach zostało dużo miejsca, mogłem założyć duuże sakwy. Stelaż pod sakwy produkcji Kuźni Motocyklowej, nic wypasionego, ale swoją funkcję spełnia idealnie.

We wrześniu 2009 zmieniłem oryginalne tylne zawieszenie na Progressive Suspention 412 Series Heavy Duty, różnica jest kolosalna.

Szyba Givi lekko przyciemniana, głowy nie chroni przed wiatrem, ale przynajmniej widać drogę ponad szybą.

Na kierownicy jest założone gniazdo zapalniczki.

W sierpniu 2010 założyłem przewody hamulcowe w stalowym oplocie i nowe klocki hamulcowe EBC. Wymieniłem też akumulator i linkę prędkościomierza.



Minusy:

Bak z prawej strony ma lekkie wgniecenie i odprysk lakieru, po wymianie przewodów przód szybciej się zblokował niż oczekiwałem :-(

Zniszczony prawy boczek, kupiłem nowy z Plastbike, do malowania.

Lewa sakwa została uszkodzona (wyrwane klamry z boku sakwy, paski na pokrywie są).

Przy odpowietrzaniu hamulców zachlapałem szybę płynem hamulcowym i zrobiły się brzydkie plamki :-/

Tylne końcówki raczej do wymiany, żarówki mają dużo luzu w mocowaniach, trzeba je usztywniać miedzianym drucikiem.

Oparcie pasażera jest łatane.





Obecnie jest na liczniku 50000 mil, w trakcie zimy będą robione regulatory luzów zaworowych (jeszcze nie wiem czy wystarczy czyszczenie, czy wymiana, czekam na wiadomość od mechanika) i wymieniona pompa paliwa (nowa, bo starej nie da się naprawić :-/ ) wraz z filtrami paliwa i powietrza.



Cena, jaką sobie zażyczę zależy od zimowych napraw, bo w najgorszym wypadku kasowatory i pompa paliwa wyniosą mnie ok 2000zł, nie licząc robocizny :-/ Na pewno nie będzie mniej niż 8tyś zł.



Poniżej daję link do ładnych zdjęć na zachętę ;-) . Bardziej szczegółowe zdjęcia (głownie tego co jest do zrobienia) podam najpóźniej na wiosnę, być może w trakcie zimy jak będę wizytował mechanika.

Zdjęcia



W miarę rozwoju prac będę informował, co jest robione.

Jak się wydarzy cud i wygram w Lotto (na spadek nie mam co liczyć), to nie będę musiał się pozbywać Hanki :mrgreen:

sagattic - 2010-11-18, 00:33

Mam też pytanie, czy ma ktoś dojście do nowej pompy paliwa, bo w Motoriście krzyknęli mi ponad 900zł :-/

Próbuję zamówić z Honda of Troy , ale od kilku tygodni milczą i nie wiem, czy da radę sprowadzić.

Czy pompa od innych modeli będzie pasowała? W katalogach części są inne...

sagattic - 2010-11-22, 11:37

Właśnie znalazłem pompę na amerykańskim Ebay. Wprawdzie używana, ale razem z przesyłką wyszło mnie niecałe 300 zł :chytrusek:
Darek - 2010-11-24, 15:11

Jeśli szukasz części, to zobacz tutaj. Kupowałem u nich kierunki i są ok. Pozdrawiam.
sagattic - 2010-11-24, 16:14

Prawdopodobnie będę wymieniał lusterka i tylne kierunkowskazy, wszystko zależy ile mnie wyniosą kasowatory luzów :-/

A Larssona przeglądam regularnie, dzięki ;-)

nieokrzesamiec - 2010-11-25, 16:41
Temat postu: vt 1100
Witam kolego, a powiedz mi jak jest z poborem oleju w twoim moto, i jakie ciśnienie ma na garach? jeśli sprawdzałeś

dlaczego zmieniłeś olej na minerał?

sagattic - 2010-11-25, 17:32

Z olejem nie ma problemu, 1-2 razy między wymianami oleju dolewałem po ok. 100ml.

Ciśnienia na garach nie mierzyłem, ale da się sprawdzić, jak już mechanik złoży silnik z powrotem do kupy. Bez pompy paliwowej i ze zużytymi kasowatorami chyba nie ma sensu sprawdzać teraz.

A co do leju to Cię zaskoczę, bo to jest półsyntetyk. A zmieniałem, ponieważ znajomy mi zasugerował, że 10W50 może nie radzić już sobie i dlatego kasowatory klekoczą. Niestety klekotały i przy tym oleju. :-/

sagattic - 2011-01-13, 23:38

UPDATE na dzień 13-91-2011:

Silnik wyjęty, kasowatory podobno są dobre. Ciśnienie w cylindrach było 13 i 9... było trochę luźnego silikonu w tylnym cylindrze, więc może dlatego nie dochodził olej i klekotało.



Pokrywy cylindrów wysłałem do Tomaszowa Mazowieckiego do polerowania. Koszt polerowania to 150zł plus przesyłka :chytrusek:

A tak wyglądały to tej pory



Pompa paliwa od początku grudnia "siedzi" u norweskich celników (tylko czemu tam, a nie w Polsce?)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group