To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 1100 - Typowe usterki i kwoty

SZCZooR - 2010-09-28, 22:53
Temat postu: Typowe usterki i kwoty
Koleżanki i koledzy



Otóż mam pytanie. Jakie sa typowe usterki shadow 1100?

Spotkałem się z opinią ze wał jest bardzo słaby i straszny koszt naprawy jest i ze skrzynia biegow wytrzymuje 50tyś km i potem naprawa ok 4tysiecy kosztuje/



Czy to prawda? Prosze o opinie.

Divastion - 2010-09-28, 23:01
Temat postu: Re: Typowe usterki i kwoty
SZCZooR napisał/a:
Koleżanki i koledzy



Otóż mam pytanie. Jakie sa typowe usterki shadow 1100?

Spotkałem się z opinią ze wał jest bardzo słaby i straszny koszt naprawy jest i ze skrzynia biegow wytrzymuje 50tyś km i potem naprawa ok 4tysiecy kosztuje/



Czy to prawda? Prosze o opinie.




Witaj, od razu może zacznę: Wał jest chyba jednym z najsolidniejszych elementów napędu, niejednokrotnie Kardan "przeżywa" cały motocykl... mówimy tutaj o normalnym eksploatowaniu... Skrzynia -> zależy o jakiej wersji piszesz... czy jest to 4ka czy 5tka... tak czy siak i w jednym przypadku i w drugim, jeżeli ktoś pałuje i nie stosuje odpowiedniej techniki zmiany biegów, to zdarzy się najprawdopodobniej tak, że nie "padnie cała skrzynia" tylko na początku będzie niedomagał jeden lub więcej biegów, na którym się najczęściej jeździło... ekhmmm... "pałowało" skrzynię... Ale jak się chce, to można i całą skrzynię ukatrupić nawet wcześniej, niż 50kkm... Ogólnie są to bardzo solidne sprzęty i wiele dziwactw swoich właścicieli potrafią znieść, zanim coś się stanie. ;-)

McGregor - 2010-09-28, 23:57

Zgadzam się z przedmówcą, a tak z ciekawości kto ci takich głupot przyjacielu naopowiadał.

Zazwyczaj wypowiadają się osoby które miały krótko do czynienia z Vt 1100, albo zasłyszeli od kogoś, a sami nawet nie jeździli.

Tak właśnie rodzi się plotka :-) .

Ja mam wersje 4 biegową i jestem z tego zadowolony , dość długa 3 i odpowiedni zapas mocy.

Ale niech się wypowiedzą osoby co dłużej mają Vt 100 w posiadaniu.

skipolo - 2010-09-29, 00:05

Wał? Pierwsze słyszę. Trudno takie ustrojstwo ukręcić.

Co się psuje/zużywa: regulator napięcia, tulejki na tylnym amortyzatorze, lagi(uszczelniacze), mi ostatnio padł przekaźnik hamulca przedniego(czyli zapalanie lampy z tyłu).

Myślę, że ktoś grubo przesadził z tą awaryjnością, jak ktoś dba o moto to raczej nie ma problemów. Jaki masz rocznik? Podsumowując, bardzo udana i przemyślana japońska konstrukcja.

Miki01 - 2010-09-29, 00:56

Witam,

mam II egz Shadowa (też 1986), w sumie u mnie już Shadowy są IV -V sezonów. Awarie? Co to jest? Honda jako marka robi jedne z najlepszych, jak nie najdoskonalszych konstrukcyjnie i technologicznie sprzętów na świecie. Z tymi najnowszymi nie wiem jak jest, bo od kilku lat zaczęli je projektować Ci ..... księgowi :evil: Starsze modele są jak pomieszanie Haski z Blondynką (bez urazy Drogie Panie to cytat z dowcipu): odporne na głupotę i nie do zaj..ania (zajeżdżania :mrgreen: ). Osobiście znałem taki egzemplarz (86), którego właściciel miał fantazję i pieniądze i po prostu dawał nim jak ścigiem :evil: :shock: I padła skrzynia dopiero w drugim sezonie, a na starcie nie było na niego mocnych..... pisk i pisk... Happy end był taki, że trafł do pasjonata tego modelu i po zainwestowaniu ..... nastu tysięcy przywrócił go do stanu fabrycznego :thx: :thx: :thx: Chwała mu za to :thx:

Także co do awaryjności, czyli meritum, kondycja konia zależy od jeźdźca :mrgreen:

czyli jak dbasz, tak masz...

Pzdr

andryszek - 2010-09-29, 08:35

Dbać, pieścić, pielęgnować - zwłaszcza kostki i wszelkiego rodzaju styki elektrycznej instalacji - bo to jest najczęstszą przyczyną padającego regulatora, lub uzwojenia stojana w alternatorze. Ale to są zwykłe czynności serwisowe, jakie należy przeprowadzać przy każdym pojeździe, więc nic szczególnego tu nie napisałem :mrgreen:
SZCZooR - 2010-09-29, 13:39

Oczywiscie zdaje sobie sprawe ze jak sie ktos uprze to zajezdzi i pancerny sprzet. Bo nie ma rzeczy idiotoodpornych.

A o skrzyni mi powiedział kolega ktory jezdzi vt600.

Czyli nie ma sie za bardzo co przejmowac. To dosyc odporna maszyna. A mysle tutaj tylko o tej wersji 87-89r.

Divastion - 2010-09-29, 15:48

SZCZooR napisał/a:
Oczywiscie zdaje sobie sprawe ze jak sie ktos uprze to zajezdzi i pancerny sprzet. Bo nie ma rzeczy idiotoodpornych.

A o skrzyni mi powiedział kolega ktory jezdzi vt600.

Czyli nie ma sie za bardzo co przejmowac. To dosyc odporna maszyna. A mysle tutaj tylko o tej wersji 87-89r.




87-96... Ja np. kupiłem swoją "czwórkę" z solidnie niedomagającym trzecim biegiem. Zrobienie tego w serwisie zamknie się w 2500zł... samemu? hmm... ok 1600zł

Pomimo tego, jeżdżę już 3-ci rok i bez problemu sobie można poradzić z tą niedogodnością. Skrzynia jest na tyle elastyczna, że można i wyprzedzać z 4 i z 2. Nie ma problemów, teraz problem mi znacząco "przycichł" gdy zalałem silnik gęściejszym olejem i staram się szlifować w sobie prawidłowe odruchy m.in. "stopa zaczyna, stopa kończy" (ehhhh te kilkanaście lat tłuczenia się WSKą i MZką narobiły mi tylko głupich nawyków :-P )

opel3366 - 2010-09-29, 17:22

Jedyną wadą mojej 1100 jest straszna i nagminna nieszczelność układu paliwowego.

No co zatankuje to zaraz mi gdzieś to wycieknie.

Co gdzieś nie jadę to tankować muszę - normalnie HORROR.

Ps. VT 700 też to miała (widać jakaś wada fabryczna )

:-P

SZCZooR - 2010-09-29, 17:52

Wade z nieszczelnoscia układu paliwowego i ja mam w swojej vfr ;-) :lol:
PinkPanter - 2010-09-29, 19:17

jest na to rada :mrgreen: Sprawdz czy twoja prędkość ,np.100 to km/h czy mile/h :chytrusek:
bart1973 - 2010-09-30, 07:18

Taka wadę mają tez 500 ;-)

Bak mi przy powrocie z Siewierza starczył na 78 mil... :oops:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group